Wij gaan voor 2e kindje, jij ook?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Laura26, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Ik werk in de kinderopvang
    Noord-Brabant
    Of bedoelde je lichamelijk? Ik voelde helemaal niks volgens mij. Ik weet nog wel dat ik altijd wit vocht verloor uit een van mijn tepels rond de tijd dat ik kon testen en omdat ik dat die maand niet had dacht ik dat het weer niet raak was maar ik had het mis. Verder voelde ik helemaal niks. Trouwens de hele zwangerschap nergens last van gehad. Heb wel van begin tot eind heel veel vocht vastgehouden maar ik had daar geen last van. Afgezien van het feit dat je me vooruit kon rollen (was 18 kg aangekomen dus niet eens schrikbarend veel maar was bijna allemaal vocht) merkte ik nergens aan dat ik zwanger was... Hoe was jullie 1e zwangerschap?

2. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    O meiden spannend, NOD komt steeds dichterbij....
    Hier zijn de klustijden aangebroken (volgens mij wel bij meer haha) en aangezien ik niet precies weet wanneer ik mij ei heb, eeeeeh moeten we maar flink aan de slag.
    Voor je NOD ga je ook weer van alles voelen.......zo vervelend.

Hanneske net als jou had ik een droomzwangerschap, net als de bevalling. Ik heb er ontzettend van genoten!!
    En de rest??

3. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou, mijn bevalling was in tegenstelling tot mijn zwangerschap echt een hel! Ga dan ook met veel twijfels, angst en dubbele gevoelens deze periode in. Ik wil heel graag een 2e kindje maar heb bij mijn 1e bevalling een trauma opgelopen waar ik maar moeilijk overheen kom maar ja, het moet toch he, als je een 2e wilt:(

4. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ik bedoelde eigenlijk te vragen of jullie voor het testen al bepaalde klachten hadden ik weet ze van toen gewoon niet meer.

ik heb een droom bevalling gehad maar mijn zwangerschap was echt een ellende, ik heb ook echt niet van mijn zwanger zijn genoten, voelde me zo beroerd dat ik hem nooit echt bewust heb voelen trappen ofzo. verder ben ik mollig en kreeg ik ook niet echt een zwangerschapsbuik. hier bij de snack bar in een dorp zeiden ze tegen mij toen ik met een kinderwagen liep ooo ik wist niet eens dat je zwanger was. best wel jammer.

bevalling was in een half uur gepiept ik zeg heel vaak heb geen bevalling mee gemaakt. weet niet wat dat is.
    helpt het niet om er over te praten want ja ook de tweede moet er toch weer uit. het hoeft ook niet zo te gaan bij de tweede.

5. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op zich helpt het wel om erover te praten hoor, vooral met mijn man en dat gaat ook heel goed. Ik ben best nuchter en weet ook dat het niet weer zo hoeft te gaan maar ik kijk er ook niet naar uit of zo. Ik praat er nu ook al veel makkelijker over dan een half jaar geleden. Toen kon ik er niet aan denken zonder er echt ziek van te worden. Ik heb de foto's van net na de bevalling ook pas bekeken toen ons zoontje al meer dan een jaar was. De angst zal ook niet weg gaan maar wordt wel minder en wie weet duurt het nog even (in ieder geval nog 9 maanden) en is het al weer een stuk beter. Ik mag deze keer weer in het ziekenhuis bevallen en nu weten ze natuurlijk van alle complicaties die zouden op kunnen treden en zijn ze veel beter voorbereid dus ik ga er vanuit dat ze eerder ingrijpen. Dat is me ook verzekerd door m'n gyn dus ik heb er wel vertrouwen in als ik erover nadenk maar mijn gevoel zegt iets heel anders...:(

6. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    En wat betref de tekenen voor nod: Nee, ik had dus helemaal geen tekenen en heb dus de hele zwangerschap weinig tot niks gevoeld. Erg prettig want het kan ook anders zie ik wel in mijn omgeving!

7. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    Ik kan het me ook niet meer herinneren of ik 'tekens' had...Volgens mij alleen menstruatiekrampen, want ik vond het maar vreemd dat ik niet ongi werd.

Mijn zwangerschap en bevalling waren top. In het begin wel drie weken flink misselijk geweest. Viel zelfs af van het overgeven, maar kreeg op een gegeven moment pilletjes van de dok en die hielpen super. Aan het eind een beetje last van mijn bekken door het waggelen denk ik..De bevalling, ik ben ingeleid en heb ruggeprik gehad. Halleluja...Ik heb 11 min geperst :)

Hier doet mijn lichaam raar trouwens..heb last van steken onderin de buik en vanmiddag een uurtje last gehad van zere borsten opeens. Kwam op als poepen en verdween ook weer...Gister niet meer geklust, lag een kind tussen :s. Misschien vandaag voor de zekerheid nog even in de mom van 'Valentine'.

Ik kan niet wachten om ongi te worden (of zwanger te zijn uiteraard) maar dan heb ik wat meer data om mijn cyclus in kaart te brengen :)

8. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    liever zwanger en dan hoef je het niet meer in kaart te brengen :D;)

voor mij mag het wel weer weekeind zijn dan ben ik al weer een heel eind en kan ik kijken of ik ongie word of niet. zondag is mijn nod als ik weer 29 dgn cyclus heb. met spiraal had ik vaak 28 dgn maar ik hou het dus op zondag als ik maandag nog niet ongie ben dan word het wel spannend.

9. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    jaah zo spannend!

Ik wacht nog even geduldig. Echter volgens mijn banner en laatste cyclus zou ik vandaag mijn ei hebben. Echter denk ik dat ik mijn ei woensdag de 8ste al heb gehad (gebasseerd op slijm). Maw in plaats van dan te wachten tot de 28ste met testen kan ik misschien al de 22 ste testen toch???

10. Laura26

Laura26 Lid

30 jan 2012
    94
    0
    0
    Hallo allemaal, even een paar dagen niet actief geweest en ow wat een hoop om terug te lezen, gezelig hoor dat kletsen, maar ik kan soms de tijd er niet voor vinden;)!Hoe is het met iedereen?Spannend he, de NOD's komen dichterbij, Ik ben rond de 22e aan de beurt dacht ik, of de 21e....ow erg he, ik weet het niet eens precies. Nja volgende week dan maar een keer testen!!;)Ik hoop dat ik het vol kan houden en niet eerder ga testen....
    Ow, ik werk trouwens op een gedragsgroep in een orthopedagogisch dag centrum, met autistische kinderen. 28 uur p.w
    Inderdaad erg veel meiden in de zorg, leuk hoor!!Liefs!!!

11. Laura26

Laura26 Lid

30 jan 2012
    94
    0
    0
    Ok, hier staat 22 februari als NOD!;)

12. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Mallie, veel plezier vanavond als ik nog niet te laat ben, klus ze enne, ben maar zwanger, veel makkelijker!

@Titus, spannend! Was het maar vast maandag he, haha, wat kan een week lang duren he? Succes

13. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Hier ook weinig klachten voor de NOD, kan mij er ook weinig meer van herinneren......wat kun je dingen toch snel vergeten. Het is maar goed dat ik een negenmaandendagboek heb bijgehouden.

Wel erg vervelend wanneer je zo'n trauma hebt opgelopen na aanleiding van de bevalling. Kan mij voorstellen dat je er tegen op ziet. Bij de eerste weet je niet wat je kunt verwachten en nu weet je het wel. Maar volgens mij kan het alleen maar beter gaan. Eerst maar eens zwanger zijn/worden.

9 maanden ziek zijn is ook een lange tijd........het is zo fijn om van je zwangerschap te kunnen genieten. Hopelijk gaat het voor jou deze zwangerschap veel beter worden.

Nog leuke valentijnsdingetjes meegemaakt vandaag??
    Hier niks, behalve ouders op bezoek gehad.

14. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen! Hanneske ik heb een vriendin die ook geen fijne bevalling heeft gehad de eerste keer. En dat redelijk zacht uitgedrukt. Nu is ze dec 10 bevallen van.een tweede en viel 100% mee. Ook zij heeft lang getwijfeld over een tweede. betreft Valentijn het was rustig. We vinden het commerciële onzin dus doen er niet aan.. voor mij nu ook afwachten..klusmomenten zijn 'voorbij' hihi. Titus nog 2 dgn..

15. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    nog 2 dagen en dan?
    hier niks gdaan aan valentein doen we nooit vind alleen alles maar drie keer zo duuur.
    vandaag lekker vrij maar moet veel voor mijn school doen helaas want kan wel een beetje extra slapen.

16. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Pff een hoop pagina's sinds mijn laatste post! Ik ben de afgelopen dagen zo ontzettend moe geweest dat ik geen puf had om de laptop aan te zetten.

En ook nog krampen. :S In principe heb ik dus 5 mrt mijn nod als mijn cyclus weer 38 dagen is. Nou had ik eergisterenavond tijdens het wandelen flinke buikkrampen. Heel mijn onderbuik dus ik kan niet echt zeggen of het meer links of rechts was. Gisteren de hele dag krampen gehad, straalde uit naar links achter (onderrug) en vandaag helemaal geen of bijna geen krampen. Raar toch? Ik dacht nog ff, misschien mijn eisprong, dus ik deed een test maar die was negatief.

Ervaringen iemand?

17. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    Titus laat maar ik dacht dat je 17de je nod had. Maar met teruglezen zie.ik maandag staan :)

18. suzethevoice

10 jun 2009
    10
    0
    0
    NOD lijst 2e kindjes mama's

19 feb titus
    27 feb Mallie80

1 mrt pinkiepink
    5 mrt burningkarma
    7 mrt hanneske
    Begin maart JannekeB
    10 mrt rensje
    17 mrt Suze

19. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    nod is zondag de 19e banner zegt dan dat ik vanaf maandag kan testen. ik ga ook zeker niet er voor testen heb geen testen in huis en morgen en vrijdag ook geen tijd om te kopen. zaterdag schoon papa jarig en ik wil het niet gelijk zeggen dus ga het weekeind ook zeker niet testen.
    had vandaag dus heeeeeeeeeel erg ongie krampen. ben blij dat ik wacht hoor want anders heb ik straks een neg test en een dag later ongie. heb je toch minder kans op na je nod bij een redelijke normale cyclus.

klachten tot nu toe,
    ongie pijntjes,
    steken in onderbuik en lies
    raar gevoel bij vagina maar dan iets dieper.
    zere borsten
    chaggie

20. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    @titus..dat bedoelde ik ook ;). Volgens mij ben ik plaatsvervangend nerveus ;) haha

Zag trouwens jouw klachten. Hier al paar dagen rare kramp/steekjes linksonder..Pijn in de borsten alleen gister ff. Gevoel daar beneden ook af en toe. Heb jij dat ook of continu?

Dacht dat ik mijn lichaam nu een beetje kon lezen maar had gister opeens doorzichtige slijmpiek en vandaag meer wittig...En dat terwijl ik sinds zaterdag geen slijm meer had. Snap er niets meer van..Ga eens kijken of ik mijn banner kan aanpassen..

Deel Deze Pagina