Kwam dit verhaal tegen met googlen. Iemand had het in een medisch artikel gelezen. Vond het zo grappig dat ik het ff wilde delen! Een eitje is maar 12 tot 24 houdbaar maar nu komt de grap met de zaadcellen. Zaadcellen leven in de baarmoedermond vrij lang. Het gemiddelde is 6 tot 10(!) dagen. dus langer komt ook voor. Wat doen die zaadcellen nu precies? wel in de vagina worden ze afgemaakt ( ja ja, eigenlijk zijn ze daar helemaal niet welkom) dus voor het is het zaak zo snel mogelijk naar de baarmoedermond te zwemmen. In de baarmoedermond kunnen ze heel lang leven. Nu is het van belang het eitje zo snel mogelijk te bevruchten liefst al bij de eierstokken als ze net gespriongen zijn. Wat doen de zaadcellen nu? In kleine groepjes verlaten ze de baarmoedermond om naar boven te zwemmen met de hoop het eitje te bevruchten. helaas leven ze dan niet meer zo lang als ze de veilige haven ( baarmoeder) verlaten hebben. Dus.... vandaar dat 1x per dag bijvullen zorgt voor de optimale werking. immers als de baarmoedermond leeg is zijn de zaadjes snel op.Je weet niet hoe zuinig er omgegaan wordt met de zaadjes. zwemmen er kleine groepjes weg of grote groepjes? Waarom adviseren ze vaak toch om het om de dag te doen? 1 uit onwetenheid of 2 omdat het psychisch te belastend is om het elke dag te doen. als je "war of the sperms" leest zie je ook dat het spermareservoir in de baarmoeder ook een andere rol heeft namelijk een bariere creeeren tegen vreemd zaad. Ok er zijn nu veel te veel feitjes/weetjes maar ik ga er nog 1 noemen. Je bent op je vruchtbaarst 2 dagen vóór je eisprong! je vruchtbaarheid neemt dan af tot het moment dat je eisprong is geweest. ( zaadjes hadden er dan al moeten zijn) Je vruchtbaarheid is nul 12 tot 24 uur na je eisprong. Welke dagen tellen het meest? Dat zijn de dagen voordat je ovulatietest zegt dat er een eisprong komt. idealiter heb je gemeenschap gehad 1 dag vordat je ovulatietest positief uitslaat maar 6 dagen ervoor geen nog zeker kans ( mits het reservoir verdeeld wordt over 6 dagen) als je het nu nog te moeilijk vindt: 1x sex in je vruchtbare dagen geeft ongeveer 15% kans op slagen. om de dag sex geeft 33% kans van slagen elke dag sex geeft 37% kans op slagen. wat zijn je vruchtbare dagen? dat zijn de 6 tot 10 dagen voor je eisprong. nog te moeilijk? gewoon 2,5 week lang om de 3 dagen sex zodra je menstruatie afgelopen is. ( liefst elke dag maar dat is voor een normaal mens te zwaar)
jaah Titus, probeer te genieten!! Mooie kleding kopen, kamertje in orde maken oooh zooo leuk!! Ik wil ook We gaan voor roze girls! Woehoe! En idd lekker blijven meekletsen. Geeft toch een beetje een band
Ja, natuurlijk blijf je kletsen! Ik ben er ook vanuit gegaan dat dat wel de bedoeling is. Hopelijk worden we allemaal snel zwanger zodat we ook daarover kunnen kletsen, zeuren, klagen enz maar omdat we het allemaal al eens hebben meegemaakt weten we toch wat je bedoelt ookal zijn wij nog niet zwanger hoor dus lekker hier blijven kletsen en iedere kramp, steek, glimlach en traan willen we van op de hoogte zijn hoor! En dan straks voel je je baby, ooohh dat wordt weer leuk! Ik heb er ook helemaal zin in! Wat toevallig trouwens, dat je op je verjaardag bent uitgerekend! Dubbel feest als je baby ook op die dag geboren wordt! En misschien kun je een test doen die wat langer blijft staan. Als je daar een foto van maakt dan kunnen wij die zien maar is vooral leuk voor in 'n fotoalbum. Heb je dat bij de 1e niet gedaan?
ja idd! Op je verjaardag. Helemaal leuk of niet?? Zie dat ik nog een paar berichten moet posten voordat ik eindelijk junior af ben
Hoeveel moet je daarvoor gepost hebben dan? Ik zie nu ook in een keer dat ik geen junior meer ben... Dat was gister nog wel volgens mij. Ze meten je ervaring dus aan het aantal berichten dat je post? Das ook bijzonder!
ja ik speel vals ik heb mijn account van 2007 gehouden en daarom lijkt het nu veel slaat dus ook nergens op. ik heb besloten wel nu overal van te gaan genieten. vorige keer wel een foto gemaakt maar was zo misselijk 9mnd dat ik 2 keer was opgenomen in het ziekenhuis. ik heb niet genoten van geen echo heb hem nauwelijks gevoelt en kreeg ook niet echt een buikje ofzo. ben van mezelf vrij dik en bleef gewoon twee buiken houden zeg maar. ik hoop dat ik nu gewoon heerlijk overal van kan genieten. ik ben nu aan het na denken of ik voor moeder voor moeders iets wil gaan betekenen. en ik ben aan het na denken wanneer we het de ouders willen vertellen. ik denk omdat ik weet dat deze niet staan te springen dat ik die pas bij week 10 ofzo na eerste echo? het verteld en daarna mijn leiding gevende. weet eigenlijk niet goed wanneer die gemaakt word vorige keer was ik zo ziek dast ik al met 5 wk mijn eerste echo had toen inwendig. ik zag nu bij de site van verlos dat je eerste afspraak rond 8 wk is en kort daarna de eerste echo. best laat moet ik nog 4 weken wachten pffffffffffff ach kan mij het schelen ik ben zwangerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. lief dat jullie het leuk vinden met mij te blijven kletsen. ik ben ook wel echt benieuwd of laura al nieuws heeft
je hoord er bij en dat is priiiiiiiiiiiiima prima holandia ik kan de smily in het echt ook niet van mijn gezicht halen ahahahahaahahahahaha jiepepeepepepepepeepep
Die moet ook lekker blijven staan! Dan hoef je het tegen niemand te vertellen, dan zien ze het wel aan je!
HAHAHAHAHA (Nu serieus) Titus, dat lijkt me idd minder leuk. Ik was ook errug misselijk, maar kreeg pilletjes..Heb jij die ook gehad? Ik ben trouwens ook niet de slankste (maatje 42) en heb altijd last van rugvetrolletjes..Had dus erg gehoopt dat als ik zwanger zou zijn, ik eindelijk mooie strakke truitjes kon dragen..Maar helaas de rugrolletjes bleven. De buik was gelukkig wel ok. Maar altijd dus een vestje aan.. Ik heb met Nieve een echo gekregen met 7 weken. Volgens mij kan je het gewoon vragen toch? Als je uitleg hoe en wat heeft ze er best begrip voor toch?
Goed gedaan! Hehe, we willen hier ook niet van die onervaren mensen he? Haha, nee hoor, iedereen is welkom maar je zit zo aan de 100! Ik had trouwens ook mijn account van 2009 aangehouden maar heb toen heel weinig mee gekletst. Vooral veel meegelezen dus vandaar het weinige aantal berichten maar ik haal hier de schade wel in zo. Ik vind het wel gezellig! Zeker als we met z'n allen net zo snel zwanger zijn als Titus. Je hebt een goed voorbeeld gegeven!
Hoe a je het eigenlijk vertellen.. Ben aan het googlen naar iets origineels, maar kan niet echt iets vinden... Helaas zijn we ook nog niet zwanger..dus heb nog even bedenktijd
Hier kan ik niet over mee praten. Ik ben helemaal niet ziek geweest en weet dus ook niet hoe dat voelt maar het lijkt me echt heel vervelend. Maar ik ging er ook vanuit dat ze daar wel weer iets voor hebben...
We hebben het bij de 1e op mijn verjaardag verteld. We hadden een taart (als een grote beschuit met muisjes in beide kleuren) laten maken ne daarop de uitgerekende datum en wat vraagtekens erop gespoten met chocolade. Was erg leuk. Bij de 2e wordt het toch minder feest denk ik. Er zijn inmiddels al meerdere kinderen geboren in de familie, ons zoontje was het 1e kleinkind voor mijn schoonouders en het 2e voor mijn moeder dus het echte nieuwe is er een beetje af maar ik wil ons zoontje er bij betrekken. Door hem iets te laten geven wat de zwangerschap onthult of zo. Mijn schoonzus had bij haar 2e zwangerschap een shirt bij haar dochter aangetrokken met de tekst hoera, ik wordt grote zus. Vind ik ook altijd leuk! Gewoon aantrekken en afwachten totdat iemand het opmerkt. We waren met z'n allen bij elkaar en pas na een aantal uren zagen we de tekst! Maar wij willen het ook nu weer origineel aanpakken du ik ben ook al heel lang aan het googlen maar kan ook niks vinden!