@laura nee wat jammer, ga toch voor je duimen hoor dat het volgende ronde wel raak is. @klachten ik heb dus ook drie dagen met maandverband in gelopen en gedacht ik word ongie maar het kwam maar niet en mijn borsten bleven ook pijnlijk dus toen kreeg ik wel goede hoop. heb nu in de avond last van onder rug en onderbuik. moe en koud. heel licht misselijk maar meer als ik weer toe ben aan een klein hapje. merk dat kleine beetjes eten wel goed werkt op het moment vorige keer ben ik opgenomen met 7 a 8 weken en was toen al twee weken thuis aan het overgeven.
Jee, Titus das ook heftig zeg. Hopelijk gaat het bij deze minder erg worden. Lijkt me echt vreselijk om zo je zwangerschap door te moeten komen!:x
Ja, dat was het ook. Ik vond het heel sneu voor hem. Hij vertelde toen ik weer bij was dat hij helemaal alleen werd achter gelaten met ons zoontje toen ik naar de ok werd gereden. Hij zei: Ja, ik wist helemaal niet wat ik met ons kindje moest doen en iedereen ging weg! Ik kon me heel goed voorstellen dat dat heel lastig voor hem was. En daar kwam de angst van of ik het wel of niet ging halen nog bij want dat was voor hem ook zenuwslopend hoore ik achteraf! Hij kon pas gaan genieten toen hij mij weer zag zei hij...
Ja, go Annelin! Zet hem op en, als je meeleest, laat even weten of en als je wilt wanneer je gaat testen en wat de uitslag is! Wij zijn benieuwd!
Oh meiden wat een zenuwen weer heb alle kwaaltjes maar toch blijf je hopen..heb nu ook af en toe lichte krampjes..van ongi of innesteling? Pff
oja ik zie dat helemaal voor me ze rennen voor de moeder en vader blijft moeder ziel alleen achter met een kind waar hij eigenlijk geen raad mee weet. pffff weet dat mijn man ook zich zo hulpeloos voelde toen ik zo ziek was, de tweede keer opname zei de vpk de arts komt zo even met u praten toen zij mijn man ze gaan toch niet zeggen dat je het weg moet laten halen omdat je zo misselijk bent? hij wilde mij niet kwijd maar de baby ook niet hij vond het vreselijk om machteloos toe te kijken. meiden ik ga naar bed morgen lekker vrij maar ben zooooo moe
Hi, daar ben ik weer, effe geleden dat ik gereageerd heb, maar wel meegelezen hoor, pff sommige verhalen zijn echt heftig. @titus, van harte gefeliciteerd, ga er lekker van genieten. Hier denk ik dat deze week de ellende week los moet barsten, mijn menstruatie is niet meer te pijlen sinds mijn miskraam. Ben benieuwd wanneer het begint. Sinds eind vorige week wel ongi pijn, verder niets wat op een zwangerschap lijkt.... Blijf duimen. Mijn bevalling was ook een drama. Manlief wilde ook niet aan een tweede beginnen, bang straks wel 2 kids te hebben maar zijn vrouw kwijt te zijn. We hebben een goed gesprek met de gyn gehad, hij heeft ons overtuigd hoe en wat voor een ev. volgende bevalling. Nu gaan we vol voor. Al ben ik bang hoe ik er op ga reageren met een postnatale depressie die ik nog niet verwerkt heb, maar in een hoekje heb weggestopt. Je moet toch door als mama en vrouw. En je wilt niet altijd de verdrietige vriendin zijn..... Nu ik dit opschrijf komen meteen de tranen. Sorry, ben via de gyn in contact gekomen met een medische psych. moet er donderdag voor de eerste "behandeling" naar toe. En heel eerlijk, zie er als een berg tegen op, zoek nog een goed excuus om morgen af te kunnen bellen... zo dat lucht even op. Oh ja ik ben trouwens 32 jaar en denk mijn nod rond tussen de 22-25e te hebben.
Ja, zielig is dat. Ze kunnen niks doen als toekijken. Erg machteloos kunnen ze zich voelen. Rot is dat maar ja, ook dat kan er bij horen! Slaap lekker, rust goed uit en misschine spreken we je morgen weer!
Zo, dat is ook niet niks. En dan ook nog een depressie, wat erg voor je. Goed van je dat je hulp zoekt! Succes voor donderdag! Laat even weten hoe het is gegaan als je dat wilt. Spannend, je nod, even afwachten of ben je een vroege tester?
Nee geen vroege tester meer, na de miskraam wacht ik lieve, de vorige keer was mijn menstruatie 5 dagen te laat, gelukkig toen geen testen gedaan en gewoon afgewacht. De miskraam heeft meer met me gedaan dan ik had gedacht dat het zou doen, had niet gedacht daar in een vroeg stadium zo heftig op te reageren. Eigenlijk logisch, want zodra je een positieve test in handen hebt...... maar dat hoef ik jullie niet te vertellen denk ik ...........
Ja, dat snap ik wel. Ik denk dat ik na een miskraam ook niet meer vroeg zou testen. Je doet jezelf er onnodig verdriet mee maar ik kan het gewoon niet laten. Ik zou ook wel willen wachten maar kan dat dus echt niet. Wat erg voor je dat het je zo heeft geraakt. Heftig zeg! Nu maar hopen dat jullie snel weer zwanger raken en dat hij/zij 9 maanden blijft zitten!
Hoi dames, Ik heb even een vraagje - ik had vorige dinsdag men eerste positieve test in handen (vaag streepje) ; ondertussen al enkele knaltesten gehad maar de symptomen blijven uit dus voel me er niet helemaal comfortabel bij zeg maar.. Terwijl ik bij mijn dochtertje (1e zwangerschap) nu al pijnlijke borsten had, misselijk en ongelofelijk moe was ... herkenbaar? Vreemd dat het zo kan verschillen tss 2 zwangerschappen? Groetjes en genieten allemaal! Lola
Hi Marleen, Wat jammer dat je niet eerder de kans hebt gekregen om te praten over je pnd. Ik heb een vriendin die nu pas na 2 jaar hulp en steun weer een beetje op de rit is. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat je afspraak van donderdag de beste keus is die je kan maken.. Wanneer heb je trouwens een mk gehad? Kort geleden? Heel veel sterkte iig donderdag en als je het van je af wilt schrijven..dan zit je hier goed! Titus welterusten hahaha Hier maar ff de laptop aangezet. Is makkelijker typen. Telefoon bat is leeg..
Hi Lola, Gefeliciteerd! Elke zwangerschap kan anders zijn! Als je onzeker bent, maak dan een afspraak met je verlos.. Succes en geniet!
Tja, zoals ze al vaker zeggen, iedere zwangerschap is anders. Ik voelde bijvoorbeeld bij mijn eerste zwangerschap echt helemaal niks. Ik kan me voorstellen dat je iets wilt voelen. Ik had dat ook, een soort extra bevestiging dat je zwanger bent maar helaas. Ik moest het ook van de testen hebben en die heb ik dan ook heel veel gedaan... Aan de andere kant, het kan best zijn dat als ik nu weer zwanger zou worden en ik zou wel van alles voelen ik verlang naar het niks voelen. Als je zo ziek bent bijvoorbeeld... Maar ik begrijp je wel hoor...