Goedeavond, volgens mij liggen de meeste meiden al op bed. Hier ook altijd laat........vroeg op bed gaan is voor mij heeel moeilijk. Hanneske wat een verhaal, kan mij erg voorstellen dat je opziet tegen een tweede bevalling. Verder is het ook wat voor de mannen, ze kunnen zo weinig doen en alle aandacht gaat uit naar vrouw en kind. Laura balen dat je ongesteld bent geworden, toch even weer......op naar de volgende ronde. Hoelang heeft het bij de eerste geduurd?? Lola een positieve test is een positieve test, ondanks dat je geen klachten hebt, hoeft ook lang niet altijd. Eigenlijk is dat toch beter dan dagen boven de wc hangen. Al kan het je wat onzeker maken. Probeer ervan te genieten. En een postnatale depressie, heftig zeg.........heel goed dat je hulp zoekt of voor een eventuele volgende zwangerschap, sterkte!!!! Nu nog even op de bankhangen, trusten!!!
Hoihoi,de eerste keer was ik direct.zwanger, kreeg toen.helaas miskraam,currutage gehad en daarna 1x ongesteld en.ook gelijk zwanger!dus nu al 2x niet,zo zie je maar weer dat elke keer anders is!maar we gaan.vrolijk door,komt heus goed,xxxx trustrn.allemaal,xxx
goede morgen. @pnd heel goed dat je hulp gaat krijgen. het is niet zomaar wat hoor, praten zal je helpen ookal zal je in het begin veel moeten huilen maar echt het lucht op en als je het dan voor jezelf op een rijtje hebt kan je ook beter genieten. @hanneske haha goed geklust? @lola elke zwangerschap is anders hoor. maar als je je onzekervoelt vk bellen hoever ben je nu?
Lola, Wauauauauauauaw, wat een supertest! Ik zou willen dat ik die in m'n handen had! Hier goed geklust en daarna met m'n benen in de lucht, hopen dat het geholpen heeft maar weet niet zeker wanneer ik m'n ei heb. Ik werd nl tot vorige maand precies (en dan bedoel ik dat ik de klok er letterlijk op gelijk kon zetten) op de 31ste dag rond het middaguur ongesteld. Afgelopen keer was het al na 28 dagen. Toevallig? Dit was ook de eerste maand dat we het weer zouden gaan proberen dus zo zie je maar dat je lichaam en geest weldegelijk op elkaar inspelen en elkaar enorm voor de gek kunnen houden. Ik heb m'n cyclus dus maar op 28 dagen gezet maar ga er voor de zekerheid toch maar even vanuit dat het ook wel 31 of 32 kan zijn dus wij hebben een echte klusweek hier. Voor de zekerheid maar dan he?
Goed zo Hanneske, je hebt je huiswerk gemaakt zie ik Wij hebben telkens om de dag geklust, 5 dagen voor vermoedelijke eisprong en 5 dagen erna.. ik heb wel het geluk dat ik 3d zeurende pijn heb in onderbuik rond de eisprong dus ik kan het wel vrij goed 'gokken' zeg maar.. en die benen in de lucht helpt echt wel lijkt me! Je geeft de zwemmers dat extra duwtje in de rug Succes!
Ik weet niet of het echt helpt maar het kan nooit geen kwaad lijkt me, haha, het ziet er alleen zo raar uit! Ik voel helemaal niks aan m'n eisprong. Zelfs mijn slijm...lekker... verandert niet genoeg tijdens de sprong om daar iets van af te lezen dus ik moet het echt van het tellen hebben. Bij de eerste hebben we steeds om de dag geklust en dat duurde naar mijn mening zo lang dat we het tijdens de laatste poging iedere dag hebben gedaan en toen was ik meteen zwanger. Ik weet niet of het oteval is geweest of voor ons de beste manier maar nu doen we het ook zo en we zullen zien. We zitten pas in ronde 2 en in de eerste ronde hebben we niet echt heel goed geprobeerd (dus eigenlijk nu de 1e serieuze ronde) maar ik ben wel benieuwd hoe lang het nu gaat duren. Bij ons zoontje 18 rondes dus misschien hebben we nog een lange weg te gaan!
lola zwanger en meer dan dat kan het niet hoor. gewoon je banner veranderen. @hanneske dat zegt dus niks he ik het er bij mijn zoontje ook ruim 1 jaar overgedaan weet niet precies meer hoeveel weken en nu dus in ronde 2. @ hier een weeig gevoel moet echt wel blijven eten heb ik de indruk anders word ik misselijk. tis ook de angst misschien wel. borsten zijn nog wel gevoelig maar lijkt wel iets minder de worden. buikje zal darmen zijn lijkt al iets in de weg te zitten. broek maar even een beetje open, als ik thuis ben. weet wel dat ik bij mijn zoontje had daarvoor een mk gehad ook niet verder door dacht nu bijv dacht ik ooo dan heb ik verlof hoeveel moet ik dan nog werken na mijn zomer vakantie hahahaah gelukkig kan ik wel al zo denken voor man lief is het nog onwerkelijk bovendien is hij bang dat ik weer zo ziek ben dus hem heb ik nog niet echt blij gezien vind dat ook wel een beetje jammer maar hij is een echte piekeraar, maar we hebben nog geen ander huis en straks word je weer ziek enz. denk dat het wel komt als ik niet zo ziek word en hij mee gaat naar de echo. Ik ga denk ik de vk bellen volgende week.
Ik kan me dat ook wel voorstellen van je man. Dat is ook echt mannenwerk hoor. Ze zeggen wel eens dat vrouwen kunnen piekeren maar mannen doen echt niet onder voor ons. Misschien is het wel goed om snel een afspraak met de vk te maken. Dan wordt het allemaal wat echter voor hem. Wat betreft jullie huis, tja, ik zou dat ook lastig vinden maar het is nou eenmaal niet anders. Er is vast wel weer wat op te vinden. Een vriendinnetje van mij heeft 2,5 jaar in een 2 kamer appartement gewoond met haar man en kind. Kind sliep bij hun op de kamer. Ideaal is het niet maar echt niet onmogelijk hoor. Ik zou me daar in ieder geval proberen niet te druk om te maken. Wat betreft je misselijkheid, dat is iets wat je moet afwachten. Of het net zo erg wordt dan de eerste keer is nooit te zeggen maar ik denk wel dat als je er zo me bezig bent je door de angst je je al misselijk gaat voelen. Heel vervelend maar probeer je ergens anders op te richten. Ga dingen doen, eet kleine beetjes enz, misschien dat dat helpt! Maar probeer je in elk geval niet zo druk te maken, dat is nooit goed voor jou en jullie baby! Haha, ik hoor je al denken, jij hebt makkelijk praten, en daar heb je ook gelijk in!
Thx voor de bevestiging Titus, bij deze is men banner aangepast Ik ken dat gevoel van bang zijn voor misselijkheid.. ik vond het ook vreselijk! Vorige keer had ik het nu al flink zitten dus dat is ook wat me mede onzeker maakt.. we wachten af. Misschien is het nu wel een jongen hihi, dat hopen we stiekem nl. Hoewel het uiteraard niet uitmaakt, een zusje voor onze kleine meid is ook hartstikke leuk! Maar eerst kijken OF en HOE we die eerste 12 weken doorkomen! Vanavond gaan we het tegen mijn ouders vertellen.. spannend! We gaan bij hen eten en heb een speentje voor mijn dochter gekocht met 'ik word grote zus' - benieuwd hoe snel ze dat zullen zien en hoe ze gaan reageren! Vertellen jullie het ook al zo snel of hoe zit dat bij de andere meiden? Ouders/schoonouders wisten het vorige keer ook al zo snel, anders levert dat maar heel ongemakkelijke momenten en situaties op lijkt ons zo.. Groetjes!
thanks voor jullie lieve reacties, ik ben in december naar de gyn gegaan om nog es te praten over de bevalling en mijn post dep. Dacht nu wordt het toch echt tijd. dat had ik een jaar eerder al willen doen maar toen door huisarts naar psych gestuurd, begrijp met niet verkeerd maar ik had niets met die tante en haar schrijfblokje, ik voelde me letterlijk bij dokter rossi zitten (gooische vrouwen). Dat was niets voor mij, ben er toen niet mee door gegeaan. kreeg vlak daarna een nieuwe baan en wilde me daar eerst ook op richten. was meteen zwanger na ons bezoek aan de gyn, wat voor ons de knoop door heeft gehad om voor een 2e te gaan zwanger. helaas na iets meer dan 5 weken ging het fout. Dat kon er nog wel bij, haha.... de afspraak bij de medische psych was al gemaakt. Zit me vandaag echt op te vreten maar besef heel goed dat als ik de afspraak van morgen afzeg ik dat steeds blijf doen en er geen eind aan komt. Het wordt tijd dat de oude ik weer terug komt, al is die al voor 90% terug hoor..... maar nog heel diep van binnen, wat heel weinig mensen weten, zit er een groot schudgevoel..... Vandaag een mega ongi gevoel dus vrees het ergste..... Ik ga maar es werken effe wat afleiding. Fijne middag allemaal, tot vanavond
Ik kan me voorstellen dat al het niet klikt met je psych je geen stap vooruit komt. Ik heb zelf niet die ervaring maar mensen om mij heen wel en het kan best lang duren voordat je de juiste/goede klik hebt gevondne maar alsje zover bent dan schijnt het een verandeming te zijn iedere keer als je daar bent en dan komt het met de laatste 10% ook nog wel goed en wordt je weer helemaal de oude. Werk ze en tot vanavond!
Hey Lola, dat is ook een leuk idee met een speentje... Wij gaan het ook snel vertellen aan mensen die dicht bij ons staan. Ik kan dat toch niet vor me houden! En waarom ook niet? Is toch fantastisch nieuws!!! Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen als het zover is!!
Ja ik dacht, een t-shirtje doet iedereen al, en een speentje is ook nooit verloren! Onze meid heeft bij het slapen gaan 1 in de mond en 1 in elke hand.. dus een overvloed aan spenen hier
Geinig hoor... Ik ben ook een beetje aan het denken hoe ik het zal gaan vertellen maar heb nog geen idee. Ik heb wel gegoogled maar kom toch steeds weer op het t-shirtje uit en dat is al eens gedaan bij ons in de familie dus dat wil ik niet doen. Een taartje voor bij de koffie hebben we ook al eens gedaan dus als iemand nog ideeen heeft dan hoor ik ze graag ookal zijn er al zo veel topics over, ik vind het leuk om daar over na te denken!
wij gaan het voorlopig nog niemand vertellen. gelukkig heb ik daarom jullie hahahaahahah. nee mijn schoonouders staan er niet om te springen, mijn schoonvader vind dat mijn schoonmoeder al te veel moet oppassen dus een tweede is not done en bovendien is iedereen er van overtuigd dat wij wachten tot ons huis verkocht is. maar mijn gedult na ruim twee jaar was op. en wij hebben mazzel en dit keer is het in twee maanden gelukt. met mijn eigen ouders word de band echt steeds minder. mijn ouders kunnen zich erg druk maken over het geld, mijn vader doet helaas onze belasting en dan hebben ze te veel gezien zeg maar. pffffffffff word er altijd zo moe van laat ons ons leven leiden en onze fouten maken. ik ga heel hard na denken wat ik na mijn verlof ga doen met werken werk nu nog 32 uur dat vind ik straks met 2 echt te veel. ik weet nog niet of ik dan 3 dagen ga werken of dat ik stop en bijv gastouder wil worden. weet alleen niet of daar aanbod voor is. denk dat als ik dat wil dat ik dan wel in mijn verlof met een bureau ga praten.
leuk om het zo te vertellen, ik weet nog niet hoe wij het gaan doen. mooie banner. dacht misschien omdat we het toch pas laat willen vertellen de eerste echo in een lijstje te doen
Jee, wat erg voor jullie. Familie heb je helaas niet voor het kiezen en je zult het moeten doen met wat je hebt. Zoals ik het lees (en verbeter me maar als het niet zo is want ik ken jullie natuurlijk helemaal niet) zou je je ook wat minder afhankelijk kunnen maken. Als dat mogelijk is natuurlijk he. Je zou je financien niet door een familielid moeten laten regelen (dit geldt voor mij trouwens ook bij bv geld lenen) hierdoor geef je mensen altijd iets om zich mee te bemoeien. Wij hebben bv iemand die voor ons de belasting invult. 40 voor het hele invullen per jaar. Is niks toch, zeker als je daarmee misschien de band weer een beetje kunt verbeteren. En dat verhaal over oppassen hebben wij ook van dichtbij meegmaakt. Uiteindelijk het hele oppasgebeuren bij oma opgezegd. In de praktijk kwam het er op neer dat oma geen vaste dag had in de week maar dat dat kindjes naar het kdv zouden gaan. Behalve als oma zelf aangaf dat ze graag op wilde passen en dit is iedere week. Nu kunnen ze dus niet meer zeggen dat ze te veel op moeten passen omdat ze zelf angeven het graag te willen. Afhankelijk zijn van mensen is niet prettig. Ons zoontje blijft ook 1 dag in de week bij de ene ne 1 dag in de week bij de andere oma. Wel heb ik hen gezegd dat ze het moeten doen omdat ze het zelf graag willen, niet voor ons. Zo krijg je nooit onenigheid over dit soort zaken. Nu heb ik wel heel makkelijk praten. Ik heb een geweldige moeder, vader is helaas in 2009 overleden, en ik heb fantastische schoonouders die zich echt nergens mee bemoeien en dat hoor ik niet vaak! Dus nogmaals, familie heb je niet vor het keizen maar ik heb wel heel veel geluk gehad! Zo, wat een verhaal. Misschien heb je er iets aan??? Ik vind het wel heel rot voor je