Wij gaan voor 2e kindje, jij ook?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Laura26, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Ik werk in de kinderopvang
    Noord-Brabant
    Bij ons op het kdv hebben we ook een gastouderbureau. Hier kun je je als ouder inschrijven voor kinderopvang maar je ook aanmelden als gastouder. Misschien zit er ook wel een kdv of bureau bij jullie in de buurt? Ik weet dat er bij ons op dit moment geen gastgezinnen zijn maar dat hoeft natuurlijk niet overal zo te zijn. Wel heb je dan de zekerheid dat je werkgever je ergens onderbrengt. Onze gastouders komen dan gewoon tijdelijk op de groep te werken.

2. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    mijn ouders wonen in amsterdam en wij in de provincie utrecht. mijn ouders werken ook nog en het is dus niet handig dat mijn ouders oppassen.
    mijn schoonmoeder zegt niet zoveel en vind het wel leuk om mijn zoontje op te vangen maar mijn schoonvader vind het dan weer te veel met mijn schoonmoeder er wel eens overgehad maar die zegt joh trek je niet zoveel aan van wat hij zegt maar dat kan ik dus niet. hou niet van die onder water steken.
    ze weten niet dat we bezig zijn maar twee weken geleden zij mijn man zijn oma van jullie wachten wel lang hoor met de tweede en toen zij mijn schoonvader hij houd hem ook maar in zijn broek.
    ik vind die opmerkingen erg vervelend maar daar trekt hij zich echt helemaal niks van aan.
    uit eindelijk zullen ze allemaal wel blij zijn maar ik sta dus niet te springen om het ze te vertellen.

3. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oh, wat een vervelende vent! Hij haalt hier het bloed al onder mijn nagels vandaan dus ik kan me voorstellen hoe jij je moet voelen! Wat erg! Ik heb ook een hele grote hekel aan dat soort mensen. Durven niet te zeggen wat ze er van vinden maar geven wel hele misplaatste en gemene steken onder water. Nee, daar kun je inderdaad niks mee. Dan zou ik het ook lekker voor mezelf houden en in overleg met je ventje een geschikte dag kiezen om het mee te delen. Bah, wat sneu voor je dat dat zo moet gaan...

4. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Erg vervelend als het zo gaat met je (schoon) ouders. Wij hebben er ook voor gekozen om onze hummel naar een thuishuis te brengen. Kleinschalig en erg leuk. Wanneer er een keer nood aan de man is kan ik iemand van de familie inschakelen. Zo past mijn zusje regelmatig op en das wel handig. Ook kun je minder snel ruzie krijgen over de opvoeding. Ik weet dat ik het toch anderd doe dan hun het zouden doen. En als we met z'n allen bij elkaar zijn, houden wij (Als ouders) een beetje afzijdig, dan heeft ze tijdelijk drie andere moeder:). Al geeft ze zelf wel aan 'naar mama toe' en dat geeft wel weer een lekker gevoel.

Ik heb er ook al eens over nagedacht hoe ik het wil gaan vertellen, eigenlijk wel op een orginele manier.....maar kom nog niet verder dan het tshirtje. Nou moet ook nog eerst zwanger worden. Bij de eerste was het een cadeautje voor de 50ste verjaardag van mijn vader. We hadden met elkaar bij mijn ouders gelogeerd en smorgens bij het ontbijt kreeg iedereen een cadeautje van ons, met daarin de hint. De reacties zo leuk, maar ja dat was dan ook de eerste.

Titus jullie wonen dus nog wel in een normaal huis of is deze te klein??

Nu mijn dochter maar even weer van bed halen, is alweer laat zat......

5. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    wij wonen in een massionette woning twee slaapkamers.
    wel veel ruimte op zich maar zou het wel fijn vinden om voor elk kind een eigen kamer te hebben, bovendien ben ik van mening dat je een 3 jarige niet bij een baby op de kamer kan laten slapen.
    wanneer we hier nog wonen zal de baby bij ons op de kamer komen.
    hoop dat we tegen die tijd een ander huis hebben en een mooie baby kamer kunnen maken.

ach ik maak me er al wel wat minder druk om hoor echter dat is de redde waarom ik niet sta te springen om het te vertellen.

6. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    Hi meiden,

Even bijgelezen.. En even nieuwe ticker gemaakt, die van mij was opeens weg :s
    Titus wat vervelend zeg die schoonvader, hij heeft zich er gewoon niet mee te bemoeien! Zou idd eens gaan kijken of andere opvang niet goedkoop kan en je belasting ergens anders onder brengen. Ik roep altijd dat ze vroeger wel 10 kinderen hadden en dat lukt toch ook?? En als je het niet zo breed hebt, er zijn best veel toeslagen etc die je aan kan vragen. Hier redden we het financieel wel, maar kidneropvang wordt belachelijk duur. Heb wel al uitgerekend dat met de extra kinderbijslag die je ontvangt, we de extra kosten van de opvang kunnen dekken.
    Maar blijft lastig Titus zo'n situatie!

Nieve gaat nu 3 dgn naar de creche. Mijn ouders wonen 8 mnd per jaar op Curacao en 4 maanden in NL. Daarnaast wonen ze in Landsmeer dus al hadden ze hier fulltime gewoond was het niets geworden. (Al is mijn moeder wel zo gek om 2 uur heen en weer te tuffen elke week) Mijn schoonouders werken allebei nog dus ook geen optie. Mijn schoonmoeder werkt wel parttime en heel flexibel dus kan bijna altijd oppassen als het moet gelukkig.

Nog 6 dagen voor ik kan testen pff

7. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ja wie is er nu eigenlijk van de lijst bijna aan de buurd over 6 dgn is al best snel.

8. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    NOD lijst 2e kindjes mama's

19 feb Titus
    22 feb Laura26
    23 feb Annelin
    27 feb Mallie80

1 mrt Pinkiepink
    5 mrt Burningkarma
    7 mrt Hanneske
    Begin maart JannekeB/ Sammie121?
    09 mrt Evaaatje
    10 mrt Rensje
    17 mrt Suze

De lijst. Annelin laat eens van je horen...:) Daarna ikke! pfff

9. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Annelin mag morgen testen.........spannend.

10. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik weet niet of Annelin nog wel meeleest want ik heb nog geen berichtjes van haar gezien na de 1ste. Is natuurlijk niet erg maar ik denk niet dat we veel van haar zullen horen! ANNELIIIIIIIIN! Waar beeeeeeeeeeen jeeeeeeeeeeee???

11. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    6 dagen is nog niks... Ik moet er nog veel meer!!! Haha, nee hoor, 6 dagen is ook heel lang als je moet wachten. Spannend hoor... Ik ben al weer enorm aan het duimen!:)

12. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee, ik denk niet dat we nog iets van haar lezen... Mallie, ik zag dat je haar had gekrabbeld, was ik ook van plan maar heb dat nu niet gedaan. Ik zag dat ze op paginna 25 voor het laatst heeft geschreven, of ik heb een bericht gemist, maar ik denk niet dat ze nog meeleest. Jammer, hoe meer positieve testers hoe beter:D dus Annelin, mocht je dit lezen, hoe gaat het?

13. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen dames,

En hoe voelen Titus en Lola zich? Ik had idd Annelin al opgezocht. In principe was haar laatste bericht op 17-2 dus niet eens zo lang geleden. Maar omdat wij zo veel schrijven lijkt het zooooo lang geleden.

5 dgn zijn zo lang en heb testdrang haha. Bij cyclus van 33 zou ik over 2 dgn kunnen testen maar bij cyclus van 39 pas over 8...maar blijf realistisch. Heb alle kenmerken van ongie. Tevens denk ik dat de krampjes en steekjes van mijn darmen komen. Heb een slechte stoelgang...

14. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ik kon het topic niet meer vinden, maar gelukkig heb ik hem nu weer terug gevonden! Straks eens even bijlezen. Van de week mijn laatste bloeding van mijn pil gehad, dus nu maar hopen dat de boel snel op gang komt! ben benieuwd!

15. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    Ha Frummeltje welkom terug. Ik zoek de club altijd via een oude link in mijn browsegeschiedenis of via mijn profiel en dan bij statistieken. Daar kan je al je oude berichten lezen. Wanneer heb je je Nod?

16. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    NOD lijst 2e kindjes mama's

... feb Lola82
    19 feb Titus
    22 feb Laura26
    23 feb Annelin
    27 feb Mallie80

1 mrt Pinkiepink
    5 mrt Burningkarma
    7 mrt Hanneske
    Begin maart JannekeB/ Sammie121?
    09 mrt Evaaatje
    10 mrt Rensje
    17 mrt Suze
    ... mrt Frummeltje31

17. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    Ha Annelin, zie dat je online bent! Wat goed! En??

18. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo meiden!! Heb wel meegelezen, niet alles. Maar zo superlief dat ik een berichtje in mijn inbox had omdat jullie benieuwd zijn of ik al heb getest..
    Nou ik kan jullie vertellen dat ik echt erg ben met testen. :)
    Heb namelijk vorige week de eerste test al gedaan 6 dagen voor NOD en daarna om de 2 dagen weer tot afgelopen maandag. In totaal 3 testen gedaan en allemaal negatief. Ik had zachte vreemd voelende borsten en al een hele poos ongikrampen.. Nu heb ik dus maandag voor het laatst getest en ben nog niet ongesteld. Denk dat het nog wel gaat komen. Alleen heb ik nog wel vreemde pijntjes aan de zijkanten. Ik wacht nu maar even rustig af..
    Met de vorige zwangerschappen testte ik altijd voor NOD al positief. Als ik zwanger ben of weer ga worden zullen de eerste 3 maanden heel spannend zijn. Ik hoop het aan de ene kant, we willen graag een tweede, maar ik weet ook dat ik me heel anders zal voelen, niet direct alleen maar blij en als ik daar aan denk zie ik er ook wel tegenop.
    Ik houd jullie op de hoogte!!
    Voor degenen die ongesteld worden; houd moed!
    Liefs Annelin

19. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Lola82 ik zie dat je ook zwanger bent! Gefeliciteerd!!
    Wij zitten middenin een verhuizing vandaar dat ik niet zo vaak online ben..

20. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0

Thx! Nog even afwachten wat het bij jou wordt.. ben benieuwd! Mijn duimen draaien extra hard!!

Voor de volledigheid van de lijst - mijn NOD was op 15 feb!

Ik ga maar eens wat werken.. ;)

Deel Deze Pagina