@rensje wat toevallig dat jij het ook hebt maar dan een beetje andersom hahaha. maar wel door een huis echt heel irr vind ik heb af en toe gewoon het idee dat mijn toekomst word geblokkeerd door dat stomme huis. maar wij kunnen niet een ander huis kopen als deze nog niet is verkocht zeg maar. wel goed natuurlijk want wil ook niet twee hypotheken of zo hebben maar het belemmerd zo.
@titus, je verwoord het precies zoals ik het ook gezegd had tegen mijn man. Dat onze wens door toedoen van andere continue opgeschoven word. Gelukkig hebben we nu de rust gevonden om toch voor een 2e te gaan en dan zien we wel. Bij ons is er gelukkig wel uitzicht naar onze nieuwe woning maar dat is pas nov/dec! en we zullen vanaf april met dubbele lasten zitten want moeten ook dit huis betalen. Maar goed dat is maar voor een half jaartje, je weet dat daar een einde aan komt. Willen jullie groter gaan wonen of gewoon iets anders????
hoi, wij gaan ook voor een tweede alleen nog niet heel actief. ik heb denk ik deze maand wel een eisprong gehad, voel het namelijk alleen waren de ovulatietesten niet echt heel donker maar nu zijn ze weer super wit. zouden jullie al foliumzuur gaan slikken of van dat davitamon mama?
@rensje wij hebben een massionette woning 2 slaapkamers een door ons bezet en een door ons zoontje. we hebben meer ruimte nodig. Ook in de huiskamer is het niet al te groot. vind het verschrikkelijk te moeten leven op deze manier ik heb niet het idee dat we nu zelf keuzes kunnen maken. maar nu was ik er zo klaar mee en zij ach als het zo is dat we dan nog hier wonen dan moet het kindje maar bij ons op de kamer slapen. ben zo zat van dat wachten terwijl we zo graag willen. @sammie ik slik al davitamon sinds het uit halen van de spiraal gewoon all vast kan maar vast een buffer hebben.
Vreselijk als je zo graag aan een 2e kindje wilt beginnen, maar de omstandigheden (huis dus) er nog niet juist voor zijn. Wat goed dat jullie (Rensje, Titus) er toch maar voor gaan. En ja, dan kan het weleens erg druk worden als dan misschien een baby/einde van je zwangerschap en een verhuizing samen vallen. Ach, daar heb je dan toch familie en vrienden voor, zullen met alle liefde willen helpen denk ik.
ja juist, ze zullen vast wel komen helpen haha! Mijn allerbeste vriendin was hier op kerstavond en die moet nu nog 2 weekjes en dan komt de kleine. De heeft dus ontzettend bekkeninstabiliteit, en toen dacht ik nog...pfff niet goed als mijn man dat ziet want dan wil hij dadelijk helemaal niet. Maar juist andersom, hij vond dat we niet langer moesten wachten omdat ik tenslotte alweer 33 jaar ben en je lichaam heeft toch meer moeite om weer terug te krabbelen. Niet dat ik een oude doos ben ofzo maar heb na de bevalling van onze zoon toch ook wel dik 1 jaar nodig gehad om mezelf weer helemaal antihormonen te voelen hahah @huis, in dit huurhuis hebben we 4 slaapkamers dus kan hier makkelijk maar aangezien we niet langer wilde wachten hebben we gezegd tja of het nu hier geboren word of in ons nieuwe huis dat maakt ook niets meer uit. Waarschijnlijk zal het wel in het nieuwe huis geboren worden want ga er nog maar even niet van uit dat het de komende 2 maanden raak is. De aannemer heeft gezegt dat we de kerstboom in ons nieuwe huis kunnen zetten hahah. Tja en stel dat ik nu zwanger ben ben ik ongeveer uitgerekend op 22 oktober!! net voor de drukte hahah ach we zien wel............ voor alles is een oplossing meis... en ook voor jullie huis. Gewoon zon scherm in je slaapkamer zetten of zon wiegje voor aan het plafon!! vind ik zo schattig............!!
ja dat is ook zo hoor. daar heb ik nu ook echt wel vrede mee. nu alleen nog het werk. helaas beide een beroep dat niet goed verdient maar zou zo graag thuis blijven met mijn kindje(s) ben een beetje een ouderwedse muts ik zou voor het geld best gastouder willen worden maar in dit huis mede doordat we een trap op moeten om bij de voordeur te komen is dit echt niet mogenlijk. helaas merk dat ik het de laatste tijd echt niet goed meer trek op het werk. het is erg druk en merk dat ik mensen steeds meer vind zeuren als ze gewoon wat willen vragen zeg maar. ik heb eigenlijk al vanaf na de bevalling van mijn zoontje dat ik denk nee ik wil thuis blijven. ik heb toen heel snel een andere functie gekregen waarin ik het goed wist uit te houden omdat de functie echt heel leuk is maaaaaaaaar nu heb ik toch weer heel sterk het gevoel thuis te willen zijn. ik heb een man die ook ouderweds is zeg maar en vind het prima om lekker alles voor hem te doen en te regelen maar niet als ik ook nog eens 32 uur werk. we hebben heel lang gezegt weet je als we straks een nieuw huis hebben zetten we de financieen op een rij en ook als ik gastouder word zeg maar wat er dan in komt. Ik vind het zo moeilijk te bekroppen dat we niet kunnen doen wat we willen ik bedoel ik verwacht niet dat ik een miljonair ben maar zou zo graag er willen zijn voor mijn kindje(s) als mijn zoontje smorgens aan het huilen is omdat hij niet wilt aan kleden terwijl hij het bij de gastouder erg leuk heeft hoor kan ik wel met hem mee janken. sorry even een heeeeeeeeeeeeel lang echo berichtje
Hallo meiden, ook wij gaan voor een broertje of zusje voor ons zoontje. Hij is inmiddels al weer 16 maanden en het begint weer te kriebelen. Mijn NOD is 7 maart en dit wordt ronde 2! Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen. Heb even bij nod-forums gekeken maar die meiden kletsen zo veel, dat kan ik echt niet bij houden... haha. Ik zag dat het hier iets rustiger was dus denk hier meer op m'n plek te zijn...
Nou na vandaag ging het wel even heel snel. Ook ik ben net als Hanneske.........wanneer er te veel wordt geschreven kan ik het moeilijk bijhouden. Ook omdat ik niet zo vaak per dag op het net zit. Gewoon geen tijd voor! Titus af en toe lijkt het mij ook wel heerlijk om iets vaker thuis te zijn....helemaal wanneer ik mijn dochter vroeg uit bed moet halen om haar naar de oppas te brengen. Gelukkig is dit maar maximaal 1x in de maand (werk namelijk onregelmatig en doordeweeks vaak laat werken en in het weekend vroeg). Gelukkig kan ik haar zo naar het thuishuis brengen (desnoods in de pyama), zij heeft dan de rust om met haar te eten. Wanneer we met z'n tweeen zijn, dan zijn we ook heel langzaam met alles. Wel fijn om te lezen dat iedereen er net zo mee bezig als met de eerste......had zelf ook gehoopt dat het nu iets makkelijker zou wezen. Maar dan zie je het topic van 'langer dan een jaar bezig voor de tweede'......nou ja we zijn pas net begonnen!! Zijn jullie ook al wezen schaatsen met de kleine?? Wij wel en ze vindt er erg leuk. Heerlijk dit weer!! Meiden met de verhuis stress of verkoopstress sterkte en hopelijk krijgen jullie beide snel positief nieuws. Want het zou jammer wezen als jullie wensen daarom uitgesteld zou moeten worden. Wanneer hier een tweede op komst is, moet er ook nog wel weer het een en ander gebeuren.
Ja, ik had eigenlijk ook wel verwacht dat ik er veel minder mee bezig zou zijn. Bij onze 1e waren we in ronde 18 pas zwanger. Dat duurde echt een eeuwigheid voor mijn gevoel. Ik ging er vanuit dat ik bij de 2e er niet vanuit zou gaan snel zwanger te worden maar stiekem doe ik dat wel. Ik werd vandaag ongesteld, 4 dagen te vroeg, terwijl ik al 14 maanden de klok gelijk kan zetten op het doorbreken van mijn menstruatie. (31 dagen) Ik dacht meteen aan een innestelingsbloeding. Tja, je lichaam houd je voor de gek!
Hi! Hier weer een nieuweling die voor een tweede kindje gaat! Ik heb momenteel een dochter, Nieve, van bijna 2 (31 mrt). Wij zijn in oktober gestopt met de pil, echter kreeg ik begin november te horen dat mijn contract eind maart niet verlengd werd (eco. redenen). Gelukkig eind december een nieuwe baan gevonden en dus ook weer groen licht! Mijn cyclus is lekker onregelmatig, maar de laatste 2 x was 35 dus daar gaan we maar van uit! En of je nou trouwens je baan verliest, huis te koop hebt staan of iets dergelijks..volgens mij komt 'het nooit uit'. Maw altijd gewenst Zit deze week in mijn vruchtbare periode dus ook aan het klussen. Mag 28 feb testen..en dan zijn we net 1 dag op vakantie... Probeer de verhalen een beethe bij te houden, maar red het niet om dagelijks te kijken! Succes allemaal en ben heeel benieuwd hoe het bij iedereen gaat! gr. Mallie
Thanx! Ik heb trouwens een app op mijn telefoon: de ladycalculater. Die berekent automatisch alle dagen voor je uit, maar je kan ook aangeven wanneer je sex hebt, hoe je gesteldheid is, of je afscheiding hebt en in welke mate etc. Zelfs je gewicht, bloeddruk en temperatuur kan je er in kwijt. Het stomme is dat deze app aangeeft dat vandaag mijn ovulatie is en dat predictor.nl hetzelfde aangeeft als mijn banner. Maw we zijn maar alvast begonnen
Ik vind het altijd een hele rekensom bij andere meiden. Voor mij geldt: cyclus van 31 dagen, en via calculator van sensitest, waarvan ik de testen ook gebruik, reken ik uit wanneer ik mijn vruchtbare dagen heb dus ik weet het ook niet zo goed. Ik kijk ook naar mijn lichaam maar heb noit zo'n duidelijke tekeken als dat ik ooit van andere meiden hoor. Afscheiding is bij mij meestal de hele maand gelijk en ik voel ook niks bij de eisprong.
Maar van elkaar genieten is nooit verkeerd toch? Al proberen wij het in ieder geval wel in de "vruchtbare week" altijd in te plannen!
oh das balen. Maar wel fijn dat je cyclus regelmatig is! Dat heb ik dus niet... Ik heb anders wel last van 'slijm' en merk dus precies wanneer mijn vruchtbare periode begint..Ook heb ik aan het eind van de periode menstruatiekrampen en daarna is het slijm weg. Erg duidelijk dus, probeer nu ook meer naar mijn lichaam te luisteren ipv de rekensommen.. Alleen gister geklust en nu roze slijm...maar lees overal dat dat vaker kan voorkomen.. We zullen het wel merken! Ik hoop voor je dat het niet weer 18 periode duurt...
Rose slijm komt inderdaad veel voor en kan vanalles betekenen dus dat is altijd even afwachten. Kan alle kanten op. Het vrouwenlichaam zit heel ingewikkeld in elkaar maar het is inderdaad het beste om daar naar te luisteren. Op zich werken de rekensommen bij mij denk ik prima. Ik ga er niet vanuit dat we weer 18 periodes moeten wachten. Bij de eerste was ik aan de pil en moest duidelijk ontpillen. Dat zag ik aan de onregelmatige menstruatie. Ik ben niet weer aan de pil gegaan en hoef dat dus dit keer niet. En dan komt er nog bij dat we bij de eerste in de vruchtbare periodes om de dag sex hebben gehad, dat werd ons geadviseerd. In de laatste ronde was ik het zo beu dat we er voor hebben gekozen om in de vruchtbare periode iedere dag te vrijen en dat heeft gewerkt dus nogmaals ik ga er niet vanuit dat het nu weer zo lang gaat duren.
Wel vervelend voor je dat je geen regelmatige cyclus hebt. Maar goed dat je naar je lichaam kunt luisteren en kijken. Dat voordeel heb je dan toch. Zijn jullie bij de 1e ook lang bezig geweest?
Goedemorgen! Met de eerste ging het snel. Heb toen 1 ongesteldheid gehad en daarna al raak. En dat na 16 jaar de pil.. Maar we zullen zien..ik duim voor ons allemaal!
wauw, dat is snel! Ik was na 5 maanden zwanger, maar dat resulteerde in een vroege miskraam. Daarna heeft het anderhalf jaar geduurd voor ik zwanger was en mijn lieve dochter kon omarmen. Die ovulatie van mij was na die miskraam echt van de hak op de tak. En juist toen we een stressvolle maand hadden (goede vriendin overleden, man in ziekenhuis opgenomen) en even uitbliezen in een hotelletje, ben ik zwanger geraakt. Lol, ik weet nog dat ik zei heeft nu toch geen zin meer, ovulatie is al geweest. Maar nee, dat was niet zo, haha. Dus ik ga het rustig afwachten hoe het nu weer gaat. In het begin hou ik niks bij en klussen we gewoon wanneer we zin hebben. Dat is het beste. En als het langer gaat duren, dan ga ik voorzichtig wat bij houden. Maar het moet niet zo'n gevalletje "kom schat, we moeten nu naar boven, want het is de tijd" worden. Dat wil ik echt voorkomen!