Wij gaan voor 2e kindje, jij ook?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Laura26, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Ik werk in de kinderopvang
    Noord-Brabant
    Oh, Janneke, wat kl:xte! Hopelijk is het ook voor jou snel raak!

2. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Ik werk in de kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik had dit de een na laatste ronde ook. Was wel 5 dagen overtijd maar een hele lichte positieve test en daarna toch bloedverlies wat steeds meer werd. Ik denk niet dat je daarvoor naar de gyn hoeft. Helaas loopt het zo maar zij kunnen ook niks voor je doen. Gewoon rustig naar de volgende ronde!;)

Wat betreft de dames die zeggen dat het "schoonmaken" misschien nodig is omdat r misschien nog iets zou zitten, mijn vk zei pas nog tegen me dat dat pas bij een verdere zwangerschap geldt en nog niet voor zo'n prille dus dat ik niet nodig maar wat ook al eerder gezegd werd, volg je gevoel. Als jij je daar beter bij voelt moet je gewoon bellen! Sterke!

3. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hoi dames, fijn dat ik welkom ben.

@janneke, wat ontzettend........
    Ik vind het moeilijk om te zeggen wat verstandig is, mijn 2 miskramen waren telkens bij 10 weken en toen heb ik wel mijn vk gebeld en een echo om te kijken of ik schoon was. Mijn gevoel zegt dat het niet nodig is in zo'n prille zwangerschap.
    Fijn dat je je gedachten kunt verzetten, het is nooit leuk ook al is het nog zo vroeg.

Hier in afwachting van mijn eerste ongi, begint van het weekend en dan is kijken of mijn lichaam het zelf weer goed oppakken. Ik hoop het.....

4. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve reacties en fijn ook dat iedereen met mij mee denkt. Zelf denk ik dat het wel goed is zo en ik niet naar de verloskundige hoef te bellen. Als ik een week later de test had gedaan, dacht ik dat dit een gewone ongi was.
    Verder heb ik er goed met de buuv over kunnen praten en dat heeft mij ook wel goed gedaan. Verder is het zo lastig dat niemand het in de omgeving het weet. Met mijn moeder deel ik vaak alles en dit weet ze niet, zo gek.

Nu maar verder en met z'n drietjes op naar de volgende ronde en hopen dat er gauw een beebje is die wel in mijn buik wil groeien!!

5. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Knap dat je alweer zo positief bent meis. We gaan zeker hopen dat we snel een beebje (en dan vooral een plakbeeb) in onze buik hebben groeien!! Dikke knuffel!

6. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Nou ja balen doe ik nog steeds, maar ja er valt toch niks meer aan te doen. We gaan er weer voor en een ongezellige moeder thuis kan natuurlijk ook niet!!
    Verder zal het een van ons toch moeten lukken, want 'normaal' gesproken is hier op dit forum elke maand wel iemand zwanger, behalve deze maand.........

7. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    @janneke, knap dat je positief blijft. Ik hoop voor je dat het de volgende ronde raak is.

Wat lees ik, is hier elke maand iemand wel zwanger, dat is leuk om te lezen dan hoop ik dat ik snel onder de zwangeren van deze topic hoor.
    Hoe oud zijn jullie kindjes eigenlijk?
    Heeft er iemand nog tips voor een moeilijke eter? Sven wil sinds een week of 3 niet meer warm eten. Een heel drama aan tafel, ik wil toch dat hij iets binnen krijgt al zijn het maar drie happen.... Ik denk zelf dat het een fase is maar goed hoe ga ik er in deze fase voor zorgen dat hij toch wat groentes binnenkrijgt?

8. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    eeeeh eet tips, onze dochter is ruim twee en een half en een middelmatige eter. Ze eet in fases. Vandaag aten we broccili. Dit vindt ze op dit moment heerlijk. We laten haar zelf opscheppen en een beetje kaas er over doen. Eet ze zo haar bord leeg, aardappels 'nee'. Nou ja dan komt dat morgen wel weer. Vlees at ze wel weer goed. Ik ben er vanaf gestapt om heel moeiijk te doen, het moet vooral leuk blijven. Dus zelf doen, ook al wordt dat vaak smeren, beetje appelmoes en jus erbij, meehelpen met klaarmaken en ondertussen proeven. Heeft ze ook gelijk weer iets gehad en krijgt ze op een gegeven moment wel honger, dan kan ze fruit krijgen..........Maar dat gebeurd bijna nooit, we moeten haar vaak eten aanbieden.
    Lang verhaal hopelijk kun je hier iets mee.

9. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    O ja en als we bijvoorbeeld sla eten, dan staat er van alles op tafel, waar ze dan iets van kan proeven.......de croutons vindt ze het lekkerst. Maar ook een ei (wel zelf pellen), tomaatjes, kaas, vlees, komkommer, lekkere aardappeltjes uit de oven enz...... Daar wordt het vaak wel gezellig van. Succes!!

10. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    nou mag toch hopen dat het bij een van ons snel raak is!

hier eet dochterlief ook in fases goed en in fases slechter. Maar bij haar komt dat door haar doorkomende kiezen. Dan is ze erg vervelend en iedereen moet het ontgelden. Toch proberen we het aan tafel altijd gezellig te houden en in de meeste gevallen eet ze gewoon goed. Doet ze dit niet, dan heeft ze pech. Wij geven geen appelmoes ter vervanging, omdat ze al meteen door heeft dat wanneer ze niet eet, ze appelmoes krijgt (is ze stapelgek op). En dat willen we dus voorkomen. We negeren het zoveel mogelijk en gelukkig is ze geen mager meisje. Dus ze kan wel wat hebben. Soms proberen we haar bijvoorbeeld een paar sperzieboontjes te laten eten, om haar daarna te belonen met aardappeltjes of vlees.

Als we alles tegelijk opscheppen, blijft haar groente liggen, :D

11. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Jullie mogen tenminste opscheppen, bij ons is het dan meteen 'neee, zelf doen' haha.

12. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hahaha, ja een wonder hoor. Want ze wil ook alles zelf doen. Ze maakt zelfs het riempje van haar stoel zelf vast. Zoals ze het zo mooi zegt : eva doen!! Hahaha

13. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Bedankt voor de tips meiden, ga het eens proberen om hem zelf te betrekken bij het klaarmaken van eten en opscheppen.
    Zelf eten, ja een toetje dat wil hij zelf doen. Warm eten smeert en gooit hij op de tafel/grond en dan beland er nog niks in zijn mond hihihi.....

Vandaag heeft Sven eindelijk zijn eerste pasjes los gelopen, 4 stuks en een aantal keer achter elkaar. Hij vond het toch leuk en moest hard lachen. Mama natuurlijk zo trots als een pauw..... Hopelijk heeft hij nu de smaak te pakken want ik vond het zo lang duren (Sven is nu 17 mnd en 5 dg) begon me echt zorgen te maken, maar nu weet ik dat het helemaal goed gaat komen

14. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Onze zoon liep al heel lang aan een hand mee. Maar los echt niet. En ineens bij achttien maanden liep hij los. Geen klein stukje of een paar stapjes haha nee joh meteen hele stukken. Heerlijk was dat net een week voordat we op vakantie gingen. Ieder kind doet t op zijn eigen tempo... Komt goed hoor met die kleine van je. Soms lijkt t wel een wedstrijd wat ze als eerste kunnen.... Dan hoor je ineens onze kleine van 9 maanden heeft al op het potje geplast... Ik denk dan toeval? Haha....

Vandaag weer op controle geweest. Bloeddruk eindelijk gezakt. Geen eiwitten meer. En geen suiker! Joehoe. Me is happy!!!

15. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Marleenmama wat een super nieuws. Ga ervan genieten, het is je erg gegund!!!!!

Ach onze dochter was ook laat, maar ja dat kwam ook doordat ze in de beugels zat. In andere dingen is ze weer sneller. Het is wel makkelijk voor de vakantie los lopen. Het maakt het wel makkelijker!!

16. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Marleenmama, gefeliciteert met de goede uitslagen. Super zeg!!

Nou weer een hectisch ochtendje gehad. Ik werk opdonderdag thuis. Vanochtendveel onweer, dus wat later eva weggebracht inde stromende regen. Zit ik goed en wel te werken, belt de opvang. Eva was gevallen en had een sneetje in haar hoofd. Verpleegkundige daar vond toch dat het verstandig was even langs de eerste hulp te gaan. Dus ik mijn schoonvader gebeld, hij mij opgehaald, eva opgehaald en naar ziekenhuis. Sneetje is geplakt en gelukkig gaat het met eva ook goed. Lekker actief enspeelt alweer. Pffff, was wel schrikk s n, alles zat onder het bloed....

17. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    @marleenmama, super nieuws!

@frummeltje31 dat is schrikken. Gelukkig speelt de kleine meid alweer....

Sven heeft vandaag wederom wat passen losgezet maar kruipen gaat hem nog sneller af. Maar goed, het begin is gemaakt Sven loopt ook al heel lang aan één vinger mee maar het leek wel of hij niet durfde los te laten maar nu lijkt hij stiletjes over zijn angst heen te komen.
    Wat iemand hier al schreef het is soms net een wedstrijd wat je kind al kan. Sven ontwikkelt zich op zijn eigen tempo m.b.t lopen. Vind het niet erg, maar vond alleen de opmerkingen zo vervelend. "Loopt hij nog niet, zo'n grote jongen die hoort te lopen hoor" Zucht..... kan hem moeilijk dwingen

18. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    En zo is het maar net Tassie. Onze meid wil nog niks van het potje wezen, heeft al eens op gepoept en geplast......maar alleen als het haar uit komt. Het is net of ze het anders ophoudt. Ach het komt vanzelf!!

Frummel, wat een drukte en vooral schrikken. Gelukkig is het nu weer goed. Zolang ze spelen........

19. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hier gaat ze wel op het potje, maar er komt nog niets....komt vanzelf wel!!

20. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Klopt!!

Verder druk aan het klussen frummel......
    Hoe zit dat na een miskraam, weet iemand wanneer je dan een eisprong hebt? Zelf dacht ik gewoon twee weken na het eerste bloedverlies.........

Deel Deze Pagina