Wij gaan voor 2e kindje, jij ook?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Laura26, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Yep inderdaad!!! Ik hoop dat het voor ons ook snel mag gebeuren. Ja volgens mij wel zoiets meid.

2. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Nou succes er dan maar mee haha!!!

3. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Ik werk in de kinderopvang
    Noord-Brabant
    Jee, frummel, dat is schrikken! Is natuurlijk nooit leuk als er iets met je kleine is maar met al dat bloed lijkt het allemaal nog erger! Ik werk zelf in de kinderopvang en zie regelmatig bloed door valpartijen dus ben wel wat gewend maar moet er niet aan denken dat ik straks naar de opvang gebeld wordt omdat er iets met ons zoontje is. Bah!

Potje: hier nog weinig interesse. Ons zoontje begint het nu wel interressant te vinden wat wij toch allemaal in dat kleine kamertje doen maar verder nog niet veel. Hoeft voor mij ook nog niet, komt wel wanneer hij er aan toe is al wil ik wel van die boekjes kopen waarin door middel van prenten duidelijk wordt gemaakt wat nou eigenlijk de bedoeling is (die dure luiers de deur uit!) Al spelende leren zeg maar... Klinkt mooi he, nu de praktijk nog...haha...

Wat eten betreft, gaat hier op en af. De ene dag eet hij meer dan de andere. Zodra hij begint te gooien met zijn eten zetten we het weg en ja, dan heeft hij wel eens te weinig gegeten maar ik wil het graag gezellig houden en ik ga geen gevecht met hem aan. Dus negeren van het ongewenste gedrag zeg maar... Bord weg en lekker spelen als hij "klaar" is! Belonen voor de tijd dat hij wel goed heeft gegeten maar ik heb wel makkelijk praten want hij eet eigenlijk heel goed als hij het zelf mag doen en dat kan hij heel goed... Vla drinkt hij uit een beker want dat is nog te lastig met lepel en dat wekt alleen maar teleurstelling/irritatie bij ons en vooral hem. Misschien een tip?

4. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tuurlijk... uiteindelijk leren ze het allemaal maar ik kan me je ongerustheid wel voorstellen. Zou ik ook hebben denk ik, zeker als je weet wat de gemiddelde leeftijden zijn dat ze ontwikkelingen doormaken. Als jouw kind daar dan geen gehoor aan geeft valt dat op. Maar trots mag je zijn! Een hele mijlpaal weer he? En makkelijk!

5. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey marleen! Wat een goed nieuws!!! Heerlijk om ook eens bij jou positieve verhalen te horen! Genieten!!!

6. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hahaha, komt helemaal goed!! :D

7. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Hanneske las ook je banner, alweer 14 weken......wat gaat de tijd snel! Verloopt alles goed?? En leuke uitgerekende datum!!

Hier weinig bijzonders, we moeten er gewoon weer tegenaan........

8. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja, hier alles ok! Misselijkheid verdwenen en vermoeidheid een stuk minder dus veel beter dan een paar weken geleden!

9. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    dat is mooi meid! wat gaat het hard he, jeetje mina...

10. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @Hanneske, fijn zeg. Lekker genieten nu je je goed voelt.

Hier alles zijn gangetje, vind het spannend of mijn lichaam alles zelf weer gaat oppakken nu ik ben gestopt met de pil en hoe mijn cyclus gaat verlopen.
    De vorige keer ging het prima, meteen netjes 28 dagen. Dus ik hoop dat het nu ook zo gaat. Maar goed nog even geduld, 5 aug is mijn NOD. Zijn jullie meteen gaan klussen voor een baby of hebben jullie afgewacht wat je cyclus deed?

11. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hanneske. Super dat je je zo goed voelt. Lekker genieten.

Tassie. Bij onze zoon stopte ik met de pil vanwege migraine en overstappen geen zin had omdat we ooit kindjes wilde. In maart gestopt in mei zwanger. Na de bevalling niet meer aan de pil gegaan...

12. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Hier tussentijds ook niet meer aan de pil geweest. Alleen cyclus nooit echt bijgehouden, maar wel ongeveer om de vier weken. Nu hou ik het natuurlijk wel bij en het is een beetje wisselend, tussen de 28 en 34 dagen ongeveer.

Super Hanneske dat het zo goed gaat en zo snel allemaal. Geniet er lekker van!!

13. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb na mijn bevalling ook geen pil meer geslikt. Mijn menstruatie was vrij snel zeer regelmatig dus ik kon uitrekenen wanneer we wel/geen seks konden hebben. Best makkelijk en misschien daarom de 2e keer ook wel zo snel zwanger...wie weet...

Kom net van de vk, alles ok, hartje klopt maar ben wel al 11 kilo aangekomen:$. Heb thuis geen weegschaal en schrok er echt wel een beetje van. Ben nog geen 15 weken, als dat zo door gaat??? Ik eet ook wel heel erg veel nu dus ik weet precies waar het aan ligt (aan mezelf:):):)). Wil het een beetje in de gaten gaan houden maar heb de hele dag zin in eten! Iemand tips om het een beetje binnen de perken te houden? Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook 22 kilo aangekomen maar dat was vooral vocht en dat was er dus ook zo weer af, nu is het helaas vet en dat wordt zo hard werken dat ik er nu al tegenopzie om het er na de bevalling weer af te werken. Dus als iemand iets weet...

14. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @Hanneske, altijd mooi het hartje horen klopen.
    Heb je altijd trek in lekker "ongezond" eten? Anders zou je ook meer fruit of rauwkorst kunnen eten. Misschien een tip?
    Ik was ook veel aangekomen, vooral vocht en dat was er zo weer af en nog wat extra maar goed ik ben nog steeds te zwaar.

15. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hanneske, ik zou inderdaad ook proberen meer fruit en bijvoorbeeld komkommer of zo te eten. Ik heb er zelf nog geen last van, ben nog niets aangekomen, maar ben ook niet de slankste hihi en heb niet echt behoefte aan veel eten.
    Bij onze zoon was ik in totaal maar 7 kilo aangekomen, dat hoop ik nu weer te hebben. Ik was toen na de bevalling 8 kilo lichter dan voor de zwangerschap, hoop dat nu vol te kunnen houden.

Vandaag 20 weken echo gehad en alles is goed. Uk is goedgekeurd. Joehoe ben zo blij, we waren alle twee zo zenuwachtig, had gisteren weer een bloeding gehad. Gelukkig voel ik het sinds 2 weken echt goed schoppen, dat is een goed teken en heerlijk genieten al blijft het een raadsel en eng waarom steeds dat bloedverlies..... (en mijn bloeddruk was weer te hoog). Nu zijn we lekker aan het genieten!!! fijne avond allemaal

16. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is even langs een dietiste gaan voor wat voedingsadvies. Je mag natuurlijk niet gaan lijnen nu, dus het is wel verstandig om te kijken wat voor jou een mooi patroon is. Dus geen dieet, maar voedingspatroon!

Ook ik ben absoluut niet te lichtste. Dus ik huiverde een beetje voor mijn eerste zwangerschap, maar ik ben gewoon 12 kilo afgevallen! Nadat Eva geboren was, stond ik denk ik een week later op de weegschaal om te zien wat de schade was, en bleek ik 12 kilo lichter als voor mijn zwangerschap! Ik hoop zo dat dit weer gebeurt! En dan ga ik volhouden om in ieder geval op dat gewicht te blijven en wie weet nog wel meer af te vallen.

Ik eet niet te veel, maar vaak verkeerd. Ben een lekkerbek! En ik heb er vreselijk aanleg voor. Ik hoef maar te kijken naar iets lekkers en ik kom al aan, zucht... Volgens mijn moeder ben ik een kopie van mijn overgrootoma. Die was ook klein en gezet, en is 96 geworden. Dus hopelijk haal ik dit ook! :D

Afgelopen dagen voelde ik volgens mij mijn eisprong alweer komen. Dus laten we hopen dat de zaadcelletjes goed werk doen, ;)

17. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey dames, bedankt voor al jullie reacties... Het klinkt ook allemaal heel logisch. Gewoon je gezond verstand gebruiken. Ik woog voor mijn zwangerschap ongeveer 68 kilogram, en ben 165 dus niet heel erg teveel maar er mocht wel wat af zeg maar... Vanmorgen woog ik 80 op de weegschaal dus wat ik eerder al zei, het gaat hard maar ja, ik heb niet het idee dat ik heel ongezond eet, niet meer als anders in ieder geval maar heb gewoon de hele dag zin in eten en dan voldoen de komkommertjes niet meer. Daar zit zo weinig smaak aan dat ik daar geen voldoening uithaal. Maar ja, ik weet ook wel dat er niet zoiets bestaat als heel veel eten waardoor je niet veel aankomt. Haha, dat zou mooi zijn maar helaas. Ik zal het toch zelf in de gaten moeten houden maar ik schrok gewoon een beetje van m'n gewicht. Heb wel op voedingspagina gekeken... maar ja, die adviesen waren jullie en ikzelf ook al mee gekomen. Wel een interessante pagina...

@Frummeltje, spannend weer meid! Ik duim voor je dat het nu raak mag zijn!!!
    @Marleen, wat fijn dat alles goed is. Zeker fijn om te horen na zo'n onzekere periode! Ik ben blij voor jullie! Geniet ze!

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Hanneske, das niet niks! Je kunt op je voeding letten maar helemaal in de hand zul je het niet hebben...

Ik let ook op hoor, ben voor de zw.schap 12 kg afgevallen en heb hier zoveel moeite voor moeten doen dat ik het niet wil verpesten nu ;) Ik sta niet op dieet maar eet voor 1 persoon, gezond en gevarrieerd... Ben nu 0,8kg aangekomen en (sorry hanneske) ben daar echt super trots op!!! (vorige zw. schap was ik al 6 kg aangekomen) Maar goed op het eind gaat het zo snel wie weet ben ik dan in een zucht wel weer tonnetje rond ;)

19. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daar hoef je geen sorry voor te zeggen joh! Dat is gewoon heel fijn. Ik hoop voor je dat het zo blijft.
    Eigenlijk vind ik het aankomen niet eens zo erg. Laat mij maar dik zijn tijdens de zwangerschap, hoort erbij alleen die kilo's wil ik niet blijven behouden dus ik zal na de bevalling heel hard moeten werken om ze weer kwijt te raken en daar zie ik wel tegenop! Dat gaat bij mij nou eenmaal niet zo heel goed. Ik wil lekker in mijn vel zitten en ik weet nu dus dat ik daar heel hard voor moet werken! Maar ja, eerst maar eens genieten van mijn zwangerschap want het is ook maar een luxe-probleem!

20. Mallie80

Mallie80 Actief lid

8 feb 2012
    231
    0
    0
    Gelderland
    Hier zelfde probleem. Wil niet eens meer op de weegschaal staan pff. Maar mijn ritme: ochtend 2 bhm met zoet, uur later een banaan en uur later een plak ontbijtkoek of twee. Dan trek ik het tot de lunch om 12 uur. Dan eet ik vier bhm en een ei. En om half twee standaard nog een plak ontbijtkoek. Meestal heb ik dan nog een appel bij me voor rond vier uur maar negen vd tien keer heb ik er geen behoefte aan. Avond alleen bakje yoghurt of ijsje. En met het warme weer maak ik vaak een maaltijdsalade om te compenseren met de rest van de dag.. Ben nu naar schatting nu 7 kilo aan...

Deel Deze Pagina