Gaan voor een tweede kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Florina, 30 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Hi meiden,

Er zijn al heel veel clubjes hier maar die zijn ook al langer actief en dus al een hecht groepje. Wie gaat er ook voor een tweede kindje en heeft zin om mee te kletsen? :)

2. sophie89

sophie89 Lid

9 aug 2016
    41
    1
    8
    Vrouw
    leuk! wij gaan ook voor de 2e. In welke ronde zit jij nu?

3. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    In de tweede ronde! :) Vorige keer wel positieve testen gehad maar werd al gauw ongesteld, dus hopelijk dit keer meer geluk. En jij? In welke ronde zit jij?

4. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hoi meiden. Ik wil me ook graag aansluiten. Ik ben in september zwanger geworden maar helaas is dat na 10 weken in een missed abortion geeindigd. 3 november ben ik gecurreteerd en 2 weken geleden was me zwangerschapstest zo goed als negatief. Vanavond een ovulatietest gedaan en die was positief dus we hebben het vandaag gezellig gemaakt en hopen over 2 weken op een mooie test.

5. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Hoi, ik wil ook wel meekletsen :)
    We hebben een dochter van 8. Heel lang is onze situatie niet stabiel genoeg geweest voor een 2e... Totdat ik in februari onverwacht zwanger raakte. Nu is de wens toch wel groot :) nog paar maanden gewacht om helemaal stabiel te zijn en tot ik een vast contract had. Dus ja, nu druk bezig met numero dos!

Hopen dat 2017 een mooi jaar wordt!

6. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Welkom allebei! Leuk dat jullie hier ook mee komen kletsen :)

Wendy, wat naar van je missed abortion :( Heel fijn dat jullie er nu weer voor kunnen gaan, op naar een mooie test! Gebruik je alleen ovulatietesten of temperatuur je ook?

Mutsefruts, wat leuk zeg een broertje of zusje erbij voor jullie meisje! Lijkt me heel erg leuk dat ze het zo bewust meemaakt straks. Ook naar voor jou dat het mis is gegaan :( Wanneer hoor je meer over een vast contract? Hopelijk gauw!

7. Mutsefruts88

Ja dat was wel balen idd. Zeker zo dicht tegen de 12 weken grens aan. We hadden het haar al verteld, ze mocht met een shirtje aan langs opa en oma. Echt nooit verwacht dat het mis kon gaan.
    Maar goed, shirtje was te groot gekocht. Wie weet kan ze hem binnenkort nog aan haha.

En vorige maand getekend voor vast contract per 1 dec! Volgende stap is groter huis :)

En hoe gaat het met jou Florina? Over de ergste teleurstelling heen? Lijkt me ook echt een rot gevoel. Zo blij met een positieve test, mocht het toch niet zo zijn.

8. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ach, wat sneu. Je gaat er dan over het algemeen ook niet meer vanuit dat het mis gaat, wat een narigheid. Hoop dat het shirtje straks weer uit de kast gehaald kan worden!

Oh, super :D Willen jullie gaan huren of kopen? Is toch wel prettig om dan wat extra ruimte te hebben met een baby'tje erbij hé.

Gaat wel goed hoor! Ik heb me er gelukkig best snel overheen kunnen zetten en wil echt dolgraag op naar een volgende mooie test.. hopelijk gebeurt het gauw, maar daar heb je natuurlijk helemaal niets over te zeggen helaas.

Hou je je cyclus in de gaten met ovulatietesten bijvoorbeeld of niet?

9. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik gebruik alleen ovulatietesten, moet s'ochtends 3 dagen in de week om 5.15 me bed uit en zie het niet zitten om de overige dagen ook om die tijd de wekker te zetten. Bij mijn vorige zwangerschappen was ik allebei keer in 1x zwanger dus hoop dat dat nu met de ovulatietesten weer lukt en anders kan ik altijd nog gaan temperaturen.

doe jij wel allebei?

10. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    He hoi :)

Ik wil ook graag meekletsen! We hebben besloten om vanavond de pil niet meer te slikken en te gaan voor een tweede kindje:D. Vind het zo spannend!! We hebben al een zoontje van 2,5 jaar.

11. Mutsefruts88

@ Florina
    Blij dat je het hebt verwerkt en weer door kan :) hopelijk gaat het nu ook snel!

Wij willen wel gaan kopen. Hebben nu een 3 kamer huur maisonnette. Net te klein dus, en geen tuin.

Ik doe geen ovu testen of tempen. Ben bang dat ik me er te veel mee bezig ga houden. Ik voel wel heel duidelijk als de eisprong er aan gaat komen. Heb echt wel ovu pijntje en merk het aan afscheiding. Dus vind dat wel voldoende :)

Doe jij wel testen? Of pilletjes of drankjes nemen?

12. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ik wil ook met jullie mee kletsen. Ik ga deze maand voor de eerste ronde voor een 2de monstertje.
    Mijn zoontje is nu 10 maanden oud en ik wil heel graag dat ze lekker dicht op elkaar zitten kwa leeftijd dus hoop dat het snel raak mag zijn!

Is het een leuk idee om onze eigen NOD lijst toe te voegen?

13. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Nee, dat kan ik me voorstellen! Dat is wel erg vroeg :D Werk je 3 dagen per week? Fijn dat je de vorige keren zo snel zwanger bent geworden, hopelijk dit keer weer snel raak. Waar zit je nu in je cyclus?

Ik temperatuur wel, omdat ik steeds langere cyclussen kreeg (ben al jaren van de pil af, we gebruikte condooms of om de vruchtbare dagen heen sex) dus wilde wel even weten of alles nog goed was daarbinnen :p haha. Heb m'n eisprong gelukkig wel goed kunnen vinden door het temperaturen in combinatie met ovulatietesten.

Leuk dat je ook mee komt kletsen hier! Spannend inderdaad weer hé? :D Hopelijk is het gauw raak!

Ja, gelukkig wel :) Heb ook eens een miskraam gehad jaren geleden toen we nog niet met zwanger worden bezig waren, en was toen 6 weken en hoewel dat natuurlijk ook heel pril is hakte dat er toch wel echt meer in. Hopelijk vanaf nu alleen nog gezonde zwangerschappen (of 1 zwangerschap voorlopig haha, daar ben ik uiteraard ook al blij mee:p)

Alleen maar fijn dat je je eisprong zo goed voelt! En dan ben je er inderdaad niet zo erg mee bezig elke dag, temperaturen is best intensief :p Jouw eisprong komt er ook al bijna aan hé?!

Welkom hier! Leuk dat je ook mee komt kletsen! :D

Ben je al even van de anticonceptie af?

Ja, goed idee :D Ik zal even een leuk lijstje maken!

14. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    #14 Florina, 3 dec 2016
    Laatst bewerkt: 3 dec 2016
    ♡ Gaan voor een tweede kindje! ♡
    Bekijk bijlage 519675
    ⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫
    PROBEREN ZWANGER TE RAKEN
    - Florina (26 jaar) Tweede ronde NOD: 13 december
    - Wendy424 (31 jaar) Eerste ronde NOD: 17 december
    - Mutsefruts88 (? jaar) ? ronde NOD: ?
    - Flowie (? jaar) Eerste ronde NOD: ?
    - DDara (? jaar) Eerste ronde NOD: ?
    Zwanger!
    -
    -
    -
    -

----------------------------------------------------------------------

Laat het maar weten wat ik kan aanvullen meiden! :)

15. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik werk inderdaad 3 dagen per week, met de kleine erbij vind ik dat genoeg. Als het goed is heb ik vandaag of morgen me eisprong, heb per toeval afgelopen donderdag een ovulatietest gedaan en deze was knalpositief, dus gelijk gezellig gemaakt met me mannetje. We zouden na de curretage eigenlijk eerst een menstruatie afwachten maar nu ik de test zo positief had zijn we er gelijk maar weer meteen voor gegaan.

Het weet wat hé die cyclussen ik heb nog nooit een echt een cyclus gehad, zit altijd tussen de 28 en 36 dagen vandaar ook dat ik ovulatietesten gebruik. Ik ben na de zwangerschap van mijn zoontje ook niet meer aan de pil gegaan en moet zeggen dat dat me heel goed bevallen is.

Wat een leuk lijstje is er gemaakt, hierbij mijn gegevens:
    31 jaar, 1e ronde, vermoedelijke NOD 17-12.

Ik weet niet hoe ik het toevoegen moet, wil iemand dat voor me doen?

16. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Heb het voor je aangepast Wendy :D! Ik reageer later even op de rest, ga even lekker op de bank een filmpje kijken.

Fijne avond allemaal :)

17. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    jij ook een fijne avond, bij jou klopt of je banner of je tekst niet, bij de ene staat 7 days until testing en bij het overzicht 13 december.

18. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    ♡ Gaan voor een tweede kindje! ♡
    Bekijk bijlage 519687
    ●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
    PROBEREN ZWANGER TE RAKEN
    - Florina (26 jaar) Tweede ronde NOD: 13 december
    - Wendy424 (31 jaar) Eerste ronde NOD: 17 december
    - Mutsefruts88 (? jaar) ? ronde NOD: ?
    - Flowie (? jaar) Eerste ronde NOD: ?
    - DDara (? jaar) Eerste ronde NOD: ?
    Zwanger!
    -
    -
    -
    -

----------------------------------------------------------------------

19. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Zag nog niet dat die bolletjes in het lijstje zwart waren op m'n telefoon :p

Wendy - 3 dagen werken is ideaal! En inderdaad goed te combineren met een kindje. Gaat je zoontje dan naar het kinderdagverblijf? Ik werk vanuit huis, 2 dagen ongeveer qua uren maar verdeeld over 3 avonden.

Fijn dat je een positieve ovulatietest had :D! Dan kan jet wachten straks beginnen.. kan me goed voorstellen dat je die kans niet wil laten schieten. Spannend weer, hopelijk hartstikke raak :)

Hier ook redelijk wisselende cyculussen alhoewel het de afgelopen maanden keurig netjes 29/30 dagen was. Ben ook niet meer aan de pil, en ook niet meer van plan. Weet alleen nog niet wat voor anticonceptie we gaan gebruiken na een volgende zwangerschap als ik zwanger mag raken

M'n banner gaat uit van een LF van 11 dagen (vorige banner van 10 dagen) en Fertility friend van een FF van 12 dagen. Wisselt nogal bij mij. Wat overigens de testdatum niet zou moeten veranderen, omdat ik een kortere LF heb betekent het niet dat ik ook eerder positief zou kunnen testen. Daarom ga ik maar uit van 12 dagen :)

20. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Hoi allemaal! Ook ik klets graag mee! Afgelopen woensdag mijn Mirena spiraal laten verwijderen na een jaar. Ons zoontje is nu 16 maanden en het kriebelt al een hele tijd, hihi! Nou hebben we per 30 december een nieuw huis, super leuk en spannend! En vinden we het tijd om de spiraal er maar uit te laten halen.
    ik heb pcos dus geen idee wanneer ik een keer ongesteld ga worden, maar voor nu laten we het even ' op z'n beloop'. Wat makkelijk gezegd is 😛 Sinds ik wist dat ik de spiraal ging laten verwijderen, ben ik er constant mee bezig, haha! Goed dat er al snel afleiding komt in de vorm van verhuizen. Denkt dat de drang nog groter gaat worden als we er eenmaal in trekken!
    Benieuwd naar al jullie verhalen!

Groetjes,
    Cin

Deel Deze Pagina