Wij gaan voor de eerste! Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ddotje, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bah ddotje wat balen. Ik heb niet alles doorgelezen dus weet ook niet de geschiedenis bij iedereen, maar als je zwanger wil worden is elke cyclus te veel natuurlijk en als uw lichaam dan zo de zot houdt met jou en de cyclussen niet gelijk lopen, hatelijk!
    Mijn eerste cyclus was 31dagen, niet slecht denk ik dan. Ben van mijn 15jaar aan de pil geweest, ben er nu 24, dus 9jaar.
    Weet ook niet hoe mijn cyclus daarvoor was, was daar niet zo mee bezig op die leeftijd. Dus ben benieuwd hoe deze cyclus zal verlopen. Hopelijk ook weer mooi die 31dagen. Of zwanger natuurlijk. 😬 Ook al zijn we er nog niet bewust mee bezig. Ik neem wel al foliumzuur voor de zekerheid.

2. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Hoi iedereen!

Ik zou me ook graag aansluiten, want ook wij gaan (opnieuw) voor ons eerste wondertje!
    Aan alle meiden die al zwanger zijn: proficiat! En aan de anderen alvast veel succes, dat 2017 een prachtig jaar mag worden :)
    De eerste ronde (in juni) was het van ons onmiddellijk raak! Supergelukkig natuurlijk, maar het bleek een leeg vruchtzakje te zijn... 19 juli een miskraam gehad, opgewekt door pillen. Maar de gynaecoloog had gezien bij de controle echo op 28 juli dat ik mijn volgende eisprong al op 1/2 augustus zou hebben. Volgens mij was dit ook zo (voel dit meestal), maar ben sinds zaterdag ongesteld geworden :( denk ik toch, want ik weet gewoon niet meer wat ik moet verwachten. Nog geen drie weken na een miskraam ongesteld worden is praktisch onmogelijk blijkbaar, dus ik weet echt niet wat ik nu heb. Ik hoop gewoon dat dit snel voorbij is en we ons volledig kunnen concentreren op de volgende ronde en dus een nieuwe kans!

3. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Oh ddotje, zo vervelend he!
    En dan die onzekerheid!
    Hopelijk breekt het snel door meis!

En beestje was een kitten.
    En had hem pas 12 uur hoor.

Cyd, welkom!

4. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    En mag ik me hier ook melden?! :) Zit inmiddels op het wachtbankje (3dpo) van ronde 6 alweer..

5. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom Cyd en Livoli.

6. Kissyfur1283

25 jul 2016
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bah ddotje, heel veel sterkte!

Welkom nieuwkomers, gezellig.

Cyd, ik hoop voor jou dat je cyclus snel weer op gang is en dat je verder kunt.

7. Kimmetje86

26 jun 2016
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Welkom voor de nieuwe dames.

@ddotje, hoe gaat het nu? Nog steeds aan het wachten?
    @Cyd, best heftig zeg. Nu moet het denk ik weer allemaal op gang komen?
    @Livoli, ook al een paar maandjes bezig. Zal vast en zeker een keer raak gaan zijn! Spannend voor nu.

Ik zit inmiddels in cyclus 2. En ik word best wel beetje gek van mezelf. Het volgende.
    Op dag 20 had ik twee hele duidelijke ovulatietesten en op dag 21 had ik mijn eisprong. Dit heb ik nl echt wel gevoeld en was niet fijn. Mijn 1e cyclus was 27 dgn dus als dat nu weer zo zou zijn was mijn lf wel wat kort. Maar tot op heden helemaal niks en zit op 9dpo.
    Afgelopen dagen wel echt een menstruatiegevoel. Maar nog niks. Verder merk ik weinig. Wat zal ik doen as maandag op 14dpo testen? En komt je menstruatie altijd 14 dgn na de eisprong, nee toch..? Weet niet wanneer die bij mij zou moeten komen..

X

8. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Kimmetje, hoop inderdaad dat het snel raak is! :p
    Maar over LF.. De mijne is gemiddeld 12 dagen. Vorige ronde waar het 13 en andere keer waar het 11. Dus reken telkens vanuit 12 dagen.
    Ik zou gewoon afwachten tot 14dpo als er dan nog niks is, dan testen. :) succes! X

9. Kimmetje86

26 jun 2016
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Livoli, ja had idd al meer gelezen over verschillende lf.
    ik denk idd nog even geduld hebben maar dat is verrekte lastig zeg. Valt me vies tegen haha.

X

10. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Mijn LF was meestal 14 dagen, soms 13, soms 15. Dus kan wel eens veranderen.
    Ik hoop ook dat mijn normale cyclus snel op gang komt, want ik heb het er nu wel echt mee gehad. Voor hetzelfde geld is dit nu nog een bloeding van mijn miskraam en word ik volgende week nog eens ongesteld (zou dan 14 dagen na mijn ei zijn), maar het kan evengoed zijn dat de bloeding nu mijn menstruatie is. Ik word echt gek van die onwetendheid.

11. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    ddotje wat vervelend voor je dat je menstruatie nog niet op gang is gekomen. Ik snap dat je daar gefrusteerd en onzeker van wordt! Hoe gaat het nu bij je? Hopen dat je snel ongesteld zal worden en dat er daarna wat meer regelmaat in zit en natuurlijk korter 💪
    Met mij gaat het goed! Vandaag 5 weken en 5 dagen zwanger. Voel me eigenlijk redelijk goed. Af en toe in de ochtend klein betje misselijk en ben soms veel moe. Die weinige kwaaltjes maken me ook wel onzeker. Zolang er geen bloedingen zijn moet ik me maar niet zo druk maken. Op 6 sept mn eerste echo. Ben er nu al nerveus voor "als het nog maar leeft" 🙈. Was jij ook zo onzeker de eerste weken Besco?

Ik zal ook voor jullie allemaal duimen!! Xx

12. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds 2 dagen zo'n waterige afscheiding en met momenten voelt het echt aan alsof ik in mijn broek heb geplast. Iemand die dit herkend?

En wat betekent lf eigenlijk. :)

13. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    LF = Luteale Fase. Ofterwijl de tijd tussen eisprong en menstruatie! :)

14. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    @Roos911, was? Ik ben nog steeds mega onzeker. Mijn vriend wordt compleet gestoord van me haha! Vooral door het bloedverlies werd het erger en hoop dat het na de echo volgende week minder wordt.
    Spannend hoor de eerste echo! Dan ben je 9 weken ongeveer? Dus hopen op een prachtig kloppend hartje 💕
    Ik probeer trouwens zo weinig mogelijk op internet op te zoeken. Als ik iets voel wat ik echt niet vertrouw vraag ik of m'n moeder het herkent. Op internet lees ik namelijk alle 'slechte' dingen en de goede vergeet ik. Ik kan mezelf echt compleet gestoord maken dus..

Welkom nieuwe meiden
    Succes hoor!

15. Yasemin19

Yasemin19 Niet meer actief

@Roos911 & Besco: Lijkt me zo spannend die eerste weken. Heel de zwangerschap lijkt me spannend maar vooral die eerste weken!

Ik ben sinds gisteren niet meer ongesteld. Dus het afwachten is begonnen... Deden jullie toen jullie gestopt waren met de pil na de ontrekkingsbloeding rond de tijd dat eigenlijk je eisprong moest zijn al een ovulatietest om te kijken of ie er al was of niet?

16. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Hoi allemaal :)
    Jeetje wat een berichten.. Dit wordt een lange :$ hihi!

Welkom Cyd.. Best heftig idd. Spannend en onzeker allemaal. Je bent iig van harte welkom :)
    Ook Livoli welkom :) Hopelijk is het deze ronde raak!

Jaja een :)... Nog niet ongesteld en niet zwanger maaaar... Ik heb puistjes (nog nooit zo blij mee geweest hahaha) en (alvast sorry) eiwit achtige afscheiding dus ik heb nu nog eens een extra sensitive ovulatietest gedaan en die werd al mooi donker.
    Hij moet nog iets donkerder dus ik probeer morgenochtend en middag nog eens maar hier ben ik al blij mee. Als ik nou helemaal geen eisprong zou hebben dan zou ik me pas echt zorgen gaan maken. Ik ben iig blij met dit nieuws :) Ik wacht nog even af maar het is iets positiefs :) bedankt voor het meeleven allemaal ;)

@Roos: Iedereen voelt zich anders tijdens de zwangerschap. Mijn moeder gaf aan bijna nergens last van te hebben gehad en mijn vriend z'n nichtje die heeft echt horror eerste weken gehad.. Nou tot 3kwart van de zwangerschap. Dat wil je ook niet! Maar ik begrijp dat het je onzeker maakt. Ik zou het ook zo spannend vinden. Nu op naar die eerste echo! Mooi vooruitzicht, zoek afleiding dan is het sneller de 6e :)
    @Besco.. Een beetje ontspannen jij ... Iig proberen ;) Die bloeding is eng maar als alles er goed uitziet op de echo dan zegt dat ook wel iets he :)

@Kimmetje Het gemiddelde zit rond de 14 dagen.. Nou ik ben geen goed vb met mijn fucked up cyclus haha maar ik weet bijna zeker dat ik in mijn vorige cyclus mijn eisprong had en vervolgens 7-8 dagen later al ongesteld ben geworden.. Dat is niet ideaal maar er zijn wel meerdere meiden en ook daar zijn weer positieve zwangerschapsverhalen van ;)
    Maar test anders gewoon na 14 dagen ongeveer. Dat geeft misschien rust?

@Liezise Geen idee.. Is het ook een beetje plakkerig.. Draden te maken of echt waterig?

Ten slotte Yasemin :)
    Jij zit nu op dag 8 van je cyclus.. Je hebt nog geen idee hoe lang he cyclus gaat duren.. Ik zou vanaf dag 12 ofzo testen of je moet duidelijke kenmerken krijgen zoals afscheiding e.d. dat je eerder gaat testen. In een 'perfecte cyclus' heb je op dag 14 je ei en op dag 29 komt dan je menstruatie of kun je testen... Maar aangezien je jaren aan de pil bent geweest wordt het misschien nog even zoeken! Duimen voor je iig!

Veel succes allemaal!

17. Yasemin19

Yasemin19 Niet meer actief

@ddotje: fijn om te lezen dat je ovulatietest mooi donker werd! Snap dat je daar blij mee bent!
    Ik had zelf idd ook in gedachten om rond dag 12/13 eens te testen. Ben gewoon benieuwd haha.

18. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ddotje: het is wat plakkerig en niet wat wit van kleur. ( Sorry hiervoor) had het vandaag weer en heb zelfs al een keer gehad dat mijn broek ook echt wat vochtig was hierdoor.:(

19. Kimmetje86

26 jun 2016
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ddotje, thnx.
    Heb me voorgenomen om as maandag te testen. Dat is dan 14 dgn na de eisprong. Of dat lukt weet ik nog niet, haha :)
    Ondertussen eigenlijk geen andere kwaaltjes. Buiten de menstruatiepijnen begin deze week en hele pijnlijke tepels. We gaan het zien....

X

20. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    @Kimmetje86, @LiezlSe, @ddotje, @Livoli (en de anderen die ik eventueel vergeten ben ;) ) hopelijk zijn jullie allemaal zwanger! Zou leuk zijn, allemaal rond hetzelfde moment :)
    Hier nog altijd hetzelfde liedje... Ik dacht echt dat het bloedverlies gisteren gestopt was, maar vanochtend toch weer helderrood bloed gehad :( je zou er echt moedeloos van worden. Als het na het weekend niet gestopt is, bel ik de gynae nog eens.

Deel Deze Pagina