Wij gaan voor de eerste! Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ddotje, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Ohh wauw Cyd! Super super fijn!

2. Yasemin19

Yasemin19 Niet meer actief

Super! Geniet ervan!

Ik zit nu op dag 30 en nog niks van een menstruatie te bekennen 😕 Gisteren wel gevoelige borsten maar dat is nu weer weg. Dus we gaan maar weer verder met afwachten...

3. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Cyd het is je zo gegund! Lekker genieten! 😘

Raar Yasmine! Denk toch echt dat je ei later was hoor! Volgende ronde maar temperaturen? Dan weet je het zeker! ;)

Ik temperatuur deze ronde ook weer.. zit al 7 dagen op 36.7 wel handig telkens zelfde temperatuur haha kijkt makkelijk als eisprong is geweest! Hoop alleen zo dat mijn eigen cyclus terug is! Dan ga ik morgen of overmorgen beginnen met ovulatietesten

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    lekker hoor Cyd!

@yasemin wanneer ging je ook alweer testen?

@ babyluvv wat zei je test!?

5. Yasemin19

Ja ik begin het ook te denken. Denk dat ik de volgende ronde idd ook maar gaan temperaturen. Moet alleen ff uitzoeken hoe dat precies werkt. Wanneer je dan weet wanneer je ei is etc. Ben daar nog niet in thuis haha.
    Ik hoop voor je dat je je eigen cyclus weer hebt!

6. Yasemin19

Ik heb nu nog 1 test van de Action liggen en die ga ik over een week doen als ik dan nog niet ongesteld ben. Alhoewel ik echt niet meer geloof dat ik evt zwanger ben.

7. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik heb vandaag nog niet getest. Ik ga deze week maar eens even afwachten en van het weekend testen. Misschien dat m'n ei later was dan ik dacht of iets.. Of misschien dat m'n cyclus nu langer duurt, geen idee.
    Maar ik wou vandaag niet weer teleurgesteld worden.. Als het nog te vroeg zou zijn of iets om te testen.

8. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw

Pff, jij zit echt in hetzelfde drama als mij, of niet? Overtijd... Negatieve testen. Ik wil ook nog wachten tot van het weekend met een nieuwe test als m'n menstruatie uitblijft.. En als die weer negatief is en volgende week ook m'n menstruatie uitblijft en dan het weekend weer negatieve test is, ga ik gewoon naar de dokter toe. Om eens even te horen hoe het zit.

9. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    temperaturen doe je zo:
    gebruik een thermometer met 2 decimalen voor een nauwkeurigere meting. zorg dat je elke ochtend op hetzelfde tijdstip meet, dit moet direct zijn zodra je wakker wordt, je mag dus niet eerst even plassen.
    dit betekent ook dat je elke dag op hetzelfde tijdstip wakker moet worden, ook in het weekend. vervolgens noteer je je temperatuur op een grafiekje. ik gebruik de fertility friend app, heel handig, die maakt er zelf meteen een grafiek van.
    hier is mijn grafiek van deze maand: My Ovulation Chart

deze app zoekt ook meteen je ei, maar heeft niet altijd gelijk.. het is een beetje een kunst om dat te ontdekken, ik kan het zelf ook niet zo goed, maar in dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/temperatuurkaartjes/629350-ovulatie-temperatuur-deel-5-a.html
    praat een dame die er veel verstand van heeft, zij kan je helpen als je twijfelt.

het werkt zo:
    je hebt in het begin van je cyclus een basale temperatuur, die is bij iedereen verschillend. op het moment dat je je eisprong hebt krijg je een temperatuur dip, en vlak daarna stijgt het met minimaal 0,2 graden en blijft langer dan 3 dagen hoog. in de weken na je eisprong ligt je temperatuur hoger dan in de weken daarvoor. op het moment dat je ongesteld wordt daalt je temperatuur weer naar je basale temperatuur.

je temperatuur kan door een hele hoop dingen beïnvloed worden, daardoor kan je een hele grillige grafiek kijken (zie de mijne maar)
    als je mijn kaartje ziet dan zie je dat ik op cd17 mijn eisprong had, 1 meting na de temperatuurdip

succes! en als je vragen hebt mag je ze natuurlijk altijd stellen

10. Yasemin19

Ja idd. Maarja daarintegen ben ik pas eind Juli met de pil gestopt en ik weet dat het lang kan duren voordat dan je cyclus echt op gang komt. Begin nu te denken dat ik de afgelopen 2 cyclussen gewoon geluk had dat die netjes waren. Voordat ik met de pil begon waren mijn cyclussen ook altijd erg onregelmatig maar ja dat is wel al 13 jaar geleden... Ik kan de huisarts wel bellen als ik over een week nog niet ongestled ben maar denk dat die toch gaat zeggen dat ik moet afwachten...
    Succes!

11. Yasemin19

Die 0,2 graden die stijgt is dat vanaf je temperatuur dip of vanaf je basale temperatuur?

Bedankt voor je uitleg!

12. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Ik heb volgens mij het zelfde slijm als toen ik zwanger testte in september, ook extra slijmvlokken in de urine en ik heb mijn knoop van de broek weer los na het eten omdat het te strak zit.

Ik geloof het pas als ik een streepje zie maar dit voelt goed ;)
    Nog 7 dagen tot ik kan testen :D

13. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Bedankt iedereen!
    Ik hoop dat jullie ondanks die negatieve testen, toch plots een positieve in handen hebt! Zolang er geen menstruatie te zien is, kan het nog alle kanten uit hé!

14. Yasemin19

Spannend! Succes met wachten!

15. Yasemin19

Laten we het hopen Cyd ;) Geniet lekker van je zwangerschap!

16. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Cyd, wat leuk! Nu is het echt! Gefeliciteerd :)

17. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Bedankt!

18. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Vanaf je basale temperatuur.
    Graag gedaan :D

Bij mij is mn menstruatie intussen doorgebroken.

19. Yasemin19

He wat balen :(

20. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    He wat balen! :(

Deel Deze Pagina