Jaaaaa ik ben overtuigd, moest het toch even zien staan!! Zodadelijk meteen de gynaecoloog bellen voor een eerste echo. @Roos911, ik heb wel meteen de eerste ronde gebruik gemaakt van ovulatietesten. Maar in eerste instantie heb ik dat vooral gedaan om inzicht te krijgen in mijn cyclus. En daarnaast vind ik het ook wel erg handig, je kan toch iets gerichter seks hebben. Maar ik vind ook wel dat het zijn nadelen heeft hoor. Je wordt er haast een beetje spastisch van als je een positieve ovulatietest hebt, omdat je dan het liefst meteen aan de slag wilt. Je moet het dus echt voor jezelf bepalen!
Super voor je s4154231!!😃 Welke ovulatietesten had jij? Je hoort eigenlijk zoveel verschillende verhalen. Mijn menstruatie is vandaag weer doorgebroken. Gelukkig wel een mooie cyclus van 28 dagen. Als dat nou voortzet 💪of natuurlijk zwanger raak 😇
Dank je wel!! Ik heb de Sensitest Ovulatietest lipstick gebruikt. De laatste ronde had ik echt maar een hele korte piek. Op de ene middag testte ik nog negatief, de middag erna een positieve, maar diezelfde avond werd hij al wel lichter. Als ik de gebruiksaanwijzing moet geloven kan je daar wel uit afleiden dat als hij weer lichter wordt, je je piek hebt gehad en dat je eitje daarna binnen 24-48 uur springt. Wij hebben toen wel elke dag seks gehad, just to be sure. Maarja, dat is dus ook het nadeel, aangezien dat waarschijnlijk helemaal niet nodig is. In febr toen ik mijn bbz had was het ook de eerste ronde raak en toen hadden we ook 3 dagen achter elkaar seks rondom mijn ovulatie. Het heeft dus wel geholpen Ik lees wel veel verhalen van meiden die pas na een aantal rondes beginnen met ovulatietesten en er dan achter komen dat ze altijd op de verkeerde momenten seks hebt gehad. Maar als je om de 2,3 dagen seks hebt moet het goed zitten denk ik.
Bedankt voor je uitleg! In principe streef ik er na om na mijn menstruatie gewoon om de dag seks te hebben. Maar lijkt me ook wel eens 'leuk' om die ovulatietesten te doen. Doe je die testen dan iedere dag of begin je een week na je menstratie ofzo? Misschien stomme vraag maar ben er helemaal niet in thuis 😛
Super s4154231! Goede ervaring met clearblue? Ik denk er ook over zo'n clearblue te kopen om te weten hoever ik ben
Roos 911 ik ben inderdaad een week na het einde van de menstruatie begonnen. Ik testte elke dag om 14:00 uur. In principe heb je altijd wat LH in je urine, dus kijk niet raar op als je sowieso een licht streepje hebt. Pas als hij echt donkerder wordt weet je dat het LH hormoon stijgt. In principe pas als hij net zo donker is of donkerder dan de controle streep weet je dat je je piek hebt. Als hij dus donkerder wordt zou ik bijv. na een paar uur nog weer een keer testen, zo kan je mooi in de gaten houden of hij hetzelfde blijft, donkerder wordt of alweer lichter. Besco, dit is de eerste keer dat ik deze test gebruik. Zie veel dames op dit forum die hem gebruiken. Op zich had ik aan de kruidvat testen al genoeg maar dit is even een extra bevestiging
Nogmaals bedankt voor je uitleg! Ga het toch maar eens overwegen om het in ieder geval een maand te proberen. Niets te verliezen 😊 Meiden en jullie lekker gaan genieten van de zwangerschap en hopen dat alles goed zal verlopen 😙
Toch gewoon nog aan het ontpillen dus. Dag 34 en we blijven maar gewoon wachten Jammer! Ik denk dat ik uiteindelijk wel ovulatietesten ga gebruiken. Gewoon om te weten hoe mijn cyclus is.
Jammer featherr, hopelijk komt ongi snel op gang. Heb je je kwaaltjes een beetje bijgehouden afgelopen maand? Ik had namelijk rond eisprong (blijkbaar) zachte en pijnlijke borsten, beetje roze afscheiding en last van krampen. Wellicht heb je daar wat aan om jou eisprong te kunnen ontdekken?
Ik heb niet zo heel veel van zulke kwaaltjes. Ik ben nu alleen al weken erg moe. Heb last van puistjes, duizelingen en mijn buik rommelt heel erg. Maar dat is dagelijks dus niet echt iets wat ik daar aan kan linken. Ach ja..
Hoi dames! Grrrr.. Er is iets mis gegaan. Ik had gisteren al een reactie geplaatst o.a. op Roos maar die staat er niet bij. Ach ja.. Maar aan s4154231... Hoera! We wisten het al maar dit geeft toch wel een extra goed gevoel lijkt mij Top! Maar over het gebruik van ovulatietesten gesproken. Iedere dag om 14:00 uur. Ging je dan op je werk ook iedere dag om 14:00 uur? Lijkt me nog een gedoe om dat in de middag te doen :S Niet? Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben haha. Iig bedankt al voor je tips! @Roos Ik heb dus nog geen ovulatietesten gedaan maar ik ben het wel van plan. Ik zit nu op dag 7 van ronde 2 en ik wil dit weekend testen gaan kopen en dan zaterdag namiddag (dag8) of zondag op dag 9 gaan starten met testen. Volgens mijn app heb ik rond 13 juli pas mijn eisprong maar ik denk zelf iets eerder rond 8-9 juli.... IK wil gewoon graag weten hoe mijn cyclus werkt en natuurlijk kansen niet laten lopen. Maar over een paar dagen hebben we toch weer minimaal om de dag sex. Nu is hij er niet dus het kan pas vanaf dag 10 of 11. Ik laat mijn vriend iig niet weten wanneer mijn piek is. Dan heeft hij toch geen zin, als het 'moet'. Maar jij gaat het dus ook proberen? Ik wil dit weekend even bij de Action kijken of ze die goedkope testen hebben. 5 voor 2,50... Anders bestel ik een combipakket op Sensitest. @Featherr jammer Het was wel heel bizar geweest als het bij jou en Besco precies gelijk was geweest. Hopelijk nu idd z.s.m. ongesteld worden zodat je aan een nieuwe cyclus kunt beginnen. En dan hopelijk snel Besco en s4154231 achterna
Haha ddotje mijn vriend vind het ook nooit leuk als ik zeg dat we vandaag weer moeten 😛.. Maar we gaan samen voor een kindje dus heb gezegd dat ie deze ronde ook wel vaker initiatief mag nemen ook al heeft ie geen zin als we moeten haha.. Die van de Action had ik niet zulke goede verhalen over gehoord. Vandaar dat ik even vroeg welke wel goed zijn. Die van de Action zijn natuurlijk wel leuk geprijsd 😆 Maar inderdaad de tijd van testen blijft wel een lastig ding dan. Denk dat ik gewoon ga testen op een tijdstip van de dag dat me goed uitkomt en dan zie ik het wel. Of is het echt belangrijk dat je het op 1 tijdstip doet?
Hoi dames, Ik weet niet of het overal zo is, maar hier hadden we bij de DA een actie met een papieren zak die bij de folders zat, deze week 21% korting op alles wat erin paste.. Ideaal voor ovulatie&zwangerschapstesten! (Ik was niet de enige met dit geniale plan, het schap was vandaag bijna leeg toen ik er was haha) Mijn ovulatietesten waren negatief gisteren en vandaag, ben benieuwd of ik mijn piek ga vinden deze ronde Zit nu op dag 14, vorige ronde zou het op dag 18 geweest moeten zijn volgens de app. Welk merk ovulatietesten gebruiken jullie? Zelf heb ik nu kruidvat&clearblue in huis, hier moet ik me toch wel mee redden denk ik?
Roos 911 ik heb een parttime baan met onregelmatige uren, daarom kwam het toevallig goed uit om op hetzelfde tijdstip te testen. Ik zou ook niet op werk gaan klungelen met die testen hoor, haha. Er wordt alleen geadviseerd om het op hetzelfde tijdstip te doen, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Als je er maar niet te veel tijd tussen laat zitten omdat je dan misschien je piek kan missen.
Hey dames, fijn weekend gehad so far? Vraagje: slikken er van jullie ook vitamines/ foliumzuur? En sinds wanneer? Toen ik gestopt ben met de pil ben ik gestart met mama compleet pillen en wat visolie. Extra vitamines kunnen nooit kwaad dacht ik
Hoii! Ik ben direct op de 1e dag dat ik mijn pil niet meer slikte begonnen met foliumzuur. Ik heb de pillen van VSM mama compleet. Daar zitten ook nog wat extra vitamines bij. Bij mij beginnen de eerste "kwaaltjes". Steken links onder in m'n buik en sinds vandaag ook zere tepels. Een mogelijke zwangerschap is echt veel te vroeg maar wellicht mijn eisprong?? Ik dacht die paar dgn geleden al gehad te hebben... Het is pas mijn 1e cyclus zonder pil dus kan natuurlijk wat anders lopen. Wat denken jullie...? Zaterdag 11 juni heb ik mijn laatste pil geslikt en woensdag 15 juni startte mijn menstruatie. Xxx
Hey, Zelfde dus als mij. Qua folimzuur ed. Maar Kimmetje, je hebt dus alleen nog een onttrekkingsbloeding gehad en nog geen echte menstruatie. De eerste cyclus is het nog lastig te zeggen wanneer je eisprong ed is omdat je niet weet of je direct een 'perfecte' cyclus hebt... Maar het kan je eisprong wel al zijn.. Maar het kunnen ook 'ontpil' klachten zijn. Noteer je klachten evt in een app ofzo maar je lichaam kan je flink voor de gek houden. Ik heb in mijn eerstw cyclus heel veel klachten gehad.. Je kunt altijd een ovulatietest doen. Als je het zeker wilt weten maar ik weet niet of je aan 1x testen veel hebt. Ik ga vanaf morgen starten met testen maar heb nu dan de 2e cyclus en ik heb nog geen idee wanneer mijn eispring zou moeten zijn... Gr