Wij gaan voor de eerste! Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ddotje, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetje86

26 jun 2016
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ddotje, ja... klopt helemaal dat het in de 1e cyclus lastig in te schatten is. Maar deze kwaaltjes vallen me wel op. Ik houd het idd allemaal bij in een app en ik wacht mijn 1e ongi gewoon af. Als ik straks terug in Nederland ben wil ik wel gaan testen met ovulatietesten. Dat ga ik hier niet meer doen nee.
    Maar thnx voor de reactie!!

2. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    @ddotje Ik ben direct de dag dat ik gestopt ben met de pil, folium zuur gaan slikken. Gewoon die van het kruitval merk. Maar die pil die jij slikt waar nog extra vitamine in zitten, is mooi meegenomen natuurlijk. Misschien ga ik dat ook maar doen wanneer deze op zijn

3. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    @roos die zullen ook al prima zijm toch. Ik heb nu Davitamon mama compleet (zonder visolie). Ze waren laatst 1+1 en ik had nog de 20% korting met Etos stickers. Dus ideaal.

4. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    #104 Roos911, 3 jul 2016
    Laatst bewerkt: 3 jul 2016
    ---

5. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ja hoor die ik nu heb vind ik ook prima 😊Dat van jou was inderdaad een leuke actie dan met die pillen!
    Hebben jullie eigenlijk met iemand anders gedeeld dat jullie voor een kindje gaan? Zomaar even nieuwsgierig.
    Mijn beste vriendin had ik het direct vertelt en een aantal collega's van de week. Voor familie wil ik het geheim houden, omdat ik het leuk vind om (stel ik word zwanger) het als een grote verrassing te kunnen vertellen. Voor een drie aantal collega's kon ik het op een gegeven moment niet meer voor me houden. We hebben het namelijk geregeld over kinderen krijgen/hebben etc. Was niet m'n planning, maar ben eigenlijk best wel een open boek 😁

6. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    @Roos911 Wij hebben het niemand vertelt. Wel is mij al 3x de vraag gesteld of ik zwanger was, of niet heel graag kinderen wilde. Misschien is het toch van me af te lezen?

Ik slik nu Gravitamon trouwens! Maar nog niet toen ik zwanger wilde worden...

7. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Een vriendin weet er van. Ze heeft al een kindje en wil misschien nog een kindje. Bij haar kan ik ook terecht voor vragen e.d. Toevallig vroeg een andere vriendin op vakantie naar mijn menstruatie e.d. en toen vroeg ze aan welke pil ik was. Ik wilde niet liegen dus ik heb het ook aan haar verteld. Maar hier wil ik het eigenlijk bij laten. :)

8. Kimmetje86

26 jun 2016
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii..

Ik heb het aan niemand verteld. Wil dit graag voor mezelf houden. Mijn vriend heeft het wel tegen z'n beste vriend verteld. Ik heb daar opzich geen moeie mee.. maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt en wellicht komen er dan straks vragen als het lang duurt. Maar ja, wat is lang natuurlijk.
    Sommige familieleden steken het overigens niet onder stoelen of banken dat ze er vanuit gaan dat er nu gezinsuitbreiding komt. Daar heb ik wel meer moeite mee want waar bemoeien ze zich mee...
    Mijn kinderwens is echt pas heeeeeeeel laat gekomen. Ik vond het altijd wel prima. Had het druk zat met sport en werk. Maar nu we getrouwd zijn is dit voor ons een volgende stap die nu hartstikke goed voelt. :)
    En omdat ik het tegen niemand heb verteld is dit forum natuurlijk wel fijn bij vragen e.d.

X

9. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Pff, die vragen allemaal inderdaad. Mensen vergeten soms dat het bij sommige mensen niet wil lukken en dan zijn die vragen erg pijnlijk. Maar bij mijn schoonfamilie kunnen ze niet wachten haha dus daar komen ook geregeld wat opmerkingen..

10. Jessi92

Jessi92 Lid

16 nov 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    @kimmetje86

Ik heb dat ook hoor! ik ben al bijna 1,5 jaar bezig om zwanger te worden en veel mensen vragen het! alleen 2 vriendinnen weten het.. en die vragen er ook niet om..
    vooral mijn schoonfamilie heeft vaak opmerkingen!
    Me schoonouders zijn nog geen opa en oma, en dat willen ze graag worden!
    dus er komt geregeld een opmerking van: joh wanneer komt er nou een kleine?
    en als ik soms ergens nee op zeg (qua eten) is het: ben je zwanger ofzo?

dat komt hard aan! maar ik probeer me altijd goed te houden en niets te laten merken. toevallig was er vorige week nog een opmerking..
    ik ben nu 12 weken niet ongesteld geweest.. en ben elke dag misselijk dus ik zei gewoon zonder dat ik er erg in had dat ik echt totaal geen honger had omdat ik misselijk ben! en toen zei me schoonvader ben je zwanger dan?
    ik sloeg dicht en wist niets te zeggen dan alleen ehh nee
    gelukkig zat me vriend ernaast en die begon gelijk over iets anders te praten haha!

Van mijn kant krijg ik minder vaak vragen omdat ik denk dat ze al een vermoeden hebben..
    Me zussen hebben verteld toen ze gingen stoppen met de pil en vroegen of ik dat ook ging doen.. ik zei ik weet het niet! soms vragen ze wel eens wanneer we gaan beginnen maar dan zeg ik dat we nu nog druk bezig zijn met het huis (we zijn pas verhuisd).. maar dan gaan ze erop in en zeggen ze ja maar je hebt nu wel veel ruimte! haha

11. Kimmetje86

26 jun 2016
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jessie92
    In jou geval snap ik dat helemaal. Zover is het bij ons nog helemaal niet. Ik kan me ook bij jou aansluiten dat het ook meer mijn schoonfamilie is. Zij zijn ook nog geen opa en oma maar mijn ouders wel. Zou daar zomaar maar eens mee te maken kunnen hebben.
    Daarnaast is mijn moeder eigenlijk helemaal niet nieuwsgierig en kent ze me ook aardig. Die denkt wss dat ik er helemaal niet aan moet denken, een kindje. Haha.

Ik hoop voor je dat je snel kunt zeggen dat je zwanger bent!!!

12. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Featherr hoe is het met je? Al ongi gekregen?

13. Jessi92

Jessi92 Lid

16 nov 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nou, ik had vandaag mijn afspraak bij de gynaecoloog!
    Ik heb een inwendige echo gehad om te kijken of alles er goed uit zag.
    Alles zag er mooi uit, ik heb alleen wat eiblaasjes op me eierstokken zitten. Dit kan komen omdat ik iets overgewicht heb. dus ik ga nu flink sporten en gezond eten!
    Ik was al bezig met gezond eten en proberen meer te bewegen, maar het blijft lastig!
    Nu heb ik een doel waarnaar ik toe ga dus hopelijk gaat het nu sneller!.

ook moest ik bloed prikken & bij mijn vriend moet zijn zaad onderzocht worden. dus dat moet hij volgende week inleveren.
    Over 3 weken moeten we terug komen en dan krijgen we van alles de uitslag.

14. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    @Jessi pff.. Spannend allemaal! We fijn dat het er op zich goed uit zag bij jou en fijn dat ze ook bij jou vriend alles even checken. Het lijkt me toch fijn om te weten hoe het zit. Maar konden ze je geen verklaring geven over die cyclus van 12 a 13 weken? Pff, dat is toch wel lang :( Hoop dat het snel beter voor je wordt. En afvallen is niet makkelijk maar je hebt nu een goede motivatie inderdaad :) Moet er veel af of valt het mee?

Hoe gaat het bij de rest?
    Ik heb tegen 18:00 uur mijn 3e ovulatietest.
    De afgelopen 2 dagen was er nog niets te zien.
    Ik zit nu op dag 13 ongeveer (aangezien mijn menstruatie een beetje vreemd was tel ik nu maar op dag 13). Ben benieuwd of ik binnenkort een eisprong ga ontdekken.

Gr :)

15. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    Fijn dat jullie nu bij de gynaecoloog onderzocht worden! Hopelijk komen jullie hiermee verder

ddotje jij dus al begonnen met de ovulatietesten. Ik heb ze nog niet in huis gehaald. Maar hier is het verder nog rustig. Omdat ik weet dat mijn vruchtbare periode nu sowieso nog niet is gezien mijn menstruatie net geweest is, ben ik er wat minder mee bezig.
    Paar drukke dagen achter de rug en vanaf nu wil ik gewoon weer om de dag seks hebben, om hopelijk niets te missen.

Groetjes!

16. Jessi92

Jessi92 Lid

16 nov 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nee geen verklaring van me cyclus.. ja dat ik geen eisprong heb omdat die blaasjes op me eierstokken zitten ouzo? en door me gewicht
    Ja ik wil er zelf wel veel af hebben! maar voor nu (voor de gynaecoloog) moet er 10 kilo af.. dus ik ben echt al goed aan het opletten met eten en bewegen

17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

#117 Nanoe2, 8 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2016
    Kom me hier ook aansluiten!
    Ben 24 en manlief is 5 jaar ouder.
    En we zijn 6,5 jaar samen. (Bijna 2 jaar getrouwd).
    Ben begin mei met de pil gestopt na 7 jaar en na 33 dagen ongi.
    Nu aan het wachten op de volgende. (Nu dag 30, gisteren dacht ik echt dat ik ongi zou worden, maar nee)
    Hebben besloten om het gewoon af te wachten wat er gebeurt en niet te werken met ovulatietesten.
    Gewoon het vaak gezellig maken :)

Ook wij hadden zoiets van rustig aan, niet teveel mee bezig zijn.
    Eerst maar eens kijken hoe mijn lichaam reageert.
    Alleen dat valt echt zo enorm tegen!
    Ben met alles enorm nuchter, maar met dit kan ik het gewoon niet ;)
    Maar las al dat meer mensen daar last van hebben.

18. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Jessi wat fijn dat bij jou alles er goed uit ziet. Afvallen is vast iets makkelijker met zo'n goede reden erachter maar blijft natuurlijk lastig! Heel veel succes daarmee 😘

Ben benieuwd wanneer je eisprong is dottje!!

Welkom Nanoe! Spannend allemaal he? Ik herken het, het niet ermee bezig zijn terwijl je er continue aan denkt. Was er zelf ook nuchter in gegaan maar na een week had ik heel internet al gelezen of verschijnselen van ontpillen haha!

19. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Besco, zo herkenbaar!!

Vroeger ook nooit geteld hoelang mijn cyclus duurde, nu continu aan het tellen.
    Zit nu op dag 31 en had 2 dagen terug ongi klachten, maar nu echt helemaal niets meer...

20. ddotje

ddotje Actief lid

21 sep 2015
    104
    0
    0
    Hoi Nanoe2, welkom! Gezellig weer iemand erbij :) En net zoals jij Nanoe zijn we allemaal stiekem iets te veel bezig met onze cyclus e.d. Maar ja, wij zijn wel van een generatie die vaak al +- 10 jaar aan de pil zijn. Ik heb dus net zoals jij nog geen cyclus van 28 dagen en aangezien ik mijn eisprong niet niet heb gehad volgens de testen gaat die deze maand ook weer minimaal een dag of +-30 duren, misschien weer 32, misschien langer...

Ach, maar extra genieten van de kleintjes om mij heen. Heel veel mensen die ik ken zijn zwanger of net bevallen. Vandaag weer iemand :) Morgen op kraamvisite bij een andere.. Heel leuk, maar pff ik vind het maar vreemd dat ik geen eisprong heb gehad want mijn eierstokken klapperen bijna uit mijn lijf hahaha :)

Deel Deze Pagina