Zijn er meer moeders die vanaf 2017 willen proberen om zwanger te worden? Wij willen volgend jaar graag voor een derde wonder gaan. Heel spannend allemaal, ik heb nu al voor pret! Meer mama's to be die ook een wens hebben?!
Wat leuk dat jullie voor een derde kindje gaan! Wanneer gaan jullie ervoor? Echt meteen in januari? Wij hebben besloten zomer 2017 mijn koper spiraaltje te verwijderen en dan gaan wij er ook voor. Het zal als het lukt ons eerste kindje worden. Super spannend allemaal. Al jaaaaaren droom ik ervan maar om allerlei redenen (opleidingen, verhuizingen, trouwen, nieuwe banen) werd dit continu uitgesteld. Ik denk dat ik in mei mijn spiraaltje laat verwijderen en dan zien we wel of het lukt en wanneer.
Ik hoop dat het vanaf januari kan beginnen! Ik vind het super spannend en wij hebben het ook uit moeten stellen. We willen eerst graag wat extra zekerheid rondom werk en onze nieuwe woning. Het voelt wel heel raar om een kindje zo te plannen nu, de eerste 2, was het meer van; zullen we een kindje maken 😉, en hup aan de slag. Voor mij duurt dit dan ook best lang. Ik kan niet wachten. Onze eerste was ook zon spannende tijd! Als ik er aan terug denk, voel ik de roze wolk weer!
Maar wat leuk Yolanda dat je al op zwangerschapspagina zit! Ik ontdekte deze site pas toen ik al zwanger was. Kon dan uren lezen over alles wat er mee te maken had. Ik betrap mezelf er op, dat ik nu de wens er weer zo is, ik ook weer activer mee lees. Zijn er nog dingen die jullie willen veranderen voor de zwangerschap, zo wil ik bijvoorbeeld nog graag de laatste 5 kilo kwijt van mijn vorige zwangerschappen en moet ik opnieuw stoppen met roken 😳. Mijn man wil dat ik een half jaar gestopt ben voor we gaan proberen. Dus ik voel nu druk.. Maar wil het heel graag dat het nu ook wel weer gaat lukken.
Leuk, meteen vanaf januari! Dan kan de zomer niet snel genoeg voorbij gaan Ik ben altijd dol op de zomer maar nu denk ik: nou hup hup op naar zomer 2017 Het is zeker super spannend allemaal. Wij zijn al 10 jaar samen dus het zal een hele verandering zijn om ineens met zijn drietjes te zijn maar goed het leven loopt zoals het loopt en er waren andere dingen die we eerst wilden doen. Ik heb wel eens het idee dat mensen dat raar vinden maar nu is het voor ons wel een hele bewuste keuze waar we veel over gepraat hebben en dat is ook wat waard. Ik word volgend jaar 30 dus we waren het er wel over eens dat we het niet moeten blijven uitstellen..... We hebben al eens eerder op het punt gestaan te gaan beginnen (dat ging niet door vanwege een opleiding van mij) toen heb ik de zwangerschapspagina ontdekt. Sinds die tijd kijk ik er af en toe op. Toen ik de topic met "Zwanger worden in 2017" zag, dacht ik: jaaaaa het is zover ik mag eindelijk meepraten Of het lukt in 2017 weet ik natuurlijk niet. Als ik pas in de zomer begin heb ik een half jaar maar goed we hopen het wel. Wij gaan deze zomer verhuizen. Dus dat is wel iets wat we echt eerst nog moeten doen. We moeten het een en ander klussen en dat willen we eerst klaar hebben. We gaan naar een totaal andere plek verhuizen dus dat zal ook allemaal even wennen zijn. Dus huisje op orde en een beetje gesetteld zijn en dan is er rust en zijn we er helemaal klaar voor Leuke plannen allemaal! Ik hoop dat er de komende tijd nog meer meiden aansluiten zodat we lekker kunnen keuvelen over al onze dromen Stoppen met roken en 5 kilo kwijtraken.... mooie doelen die op zich wel te realiseren zijn toch? Het is voor een goed doel Ik rook gelukkig niet dus hoef dat ook niet af te leren. Wel drink ik iedere avond een glaasje wijn dus dat zal ik wel vreselijk gaan missen haha. Maar ja het is niet anders, nu kan ik er nog lekker van genieten Jij hebt nu al twee kindjes toch? Een jongen/meisje? En hoe oud zijn ze? Wordt de derde de laatste (voor zover je daar invloed op hebt, misschien wordt het wel een tweeling) of willen jullie een groot gezin?
Ik wil ook graag meeschrijven hier! Wij willen in 2017 voor een tweede kindje proberen te gaan. Bij ons was de wens voor een tweede er ook al lange tijd, maar de omstandigheden lieten eerder niet toe. Nu nog niet, maar 2017 gaan wij er voor! Lijkt mij leuk om hier mee te schrijven omdat het nog een stukje in de toekomst is en ik er in mijn omgeving nog niet over kan praten.
Love2002 leuk dat je meeschrijft! Start jij ook in januari? Spannend allemaal hè ik heb van die vlagen dat ik nergens anders aan kan denken maar er zijn ook dagen dat ik er helemaal niet mee bezig ben... Gaan jullie wel zien of gaan jullie werken met ovulatietesten?
We hebben nog niet echt een vast moment in 2017 gekozen, maar waarschijnlijk wel in het begin van het jaar. Ik heb ook van die momenten dat ik er alleen maar mee bezig ben en amper ergens anders aan denk, zo'n soort blij verliefd gevoel ofzo hihi. Maar het is nog ver weg dus soms sta ik er ook weer helemaal niet echt bij stil. Ik denk niet dat we ovulatietesten gaan gebruiken, ik heb een redelijk voorspelbare cyclus en voel meestal wel goed aan wanneer mijn eisprong is. Jullie dan?
Zo eventjes offline geweest hoor ivm een verhuizing Ik denk ook niet dat wij ovulatietesten gaan gebruiken. Het is ons eerste kindje en ik heb dus nog geen reden om aan te nemen dat het moeilijk gaat worden. Mocht het na een half jaar nog steeds niet spontaan gebeurd zijn dan kan ik er altijd nog aan beginnen. Op zich heb ik ook een redelijk stabiele cyclus maar ik heb nu een koper spiraaltje. Ze zeggen dat deze geen invloed heeft op je cyclus maar goed er zit toch iets in mijn lijf dat er eigenlijk niet hoort dus dat wachten we eerst maar eens af. Ik zit nu steeds rond de 30 dagen dus ik hoop dat dit zo blijft als het spiraaltje er volgend jaar zomer uit gaat. Dan kan ik het ook wel ongeveer voorspellen wanneer dan mijn eisprong is. Dat gekriebel herken ik wel maar ik heb niet op iedere kraamvisite. Soms vindt ik er geen bal aan haha. Misschien komt dit omdat ik nog helemaal geen kinderen heb en soms gewoon niets voel voor zo'n baby maar andere momenten denk ik: ohhhh wat schattig en zie ik mijzelf al helemaal zitten dus misschien is het meer een hormonen ding dat het de ene keer wel kriebelt en de andere keer niet. Ik ben 29 dus "iedereen" in mijn omgeving heeft al kinderen of is er mee bezig of er zijn ook plannen enzovoort. Soms wekt dat jaloezie op en soms denk ik: ach wij kunnen nog eventjes gaan en staan waar we willen. Dat is ook een bijzondere tijd waar we erg van genieten. Maar al met al ben ik wel behoorlijk aan het aftellen
Drukke tijd gehad met verhuizen dan. Spannende tijd. Bevalt het goed in het nieuwe huis? Ovulatietesten klinken bij jou dan ook niet nuttig gelijk inderdaad. En het haalt het spontane er ook wat af. Zolang het niet nodig is mooi laten voor wat het is.grappig soms kriebel bij zien babys en soms niet. En met schattige babyspulletjes enz?
Is net al januari? Ik kom graag meeposten! Wij gaan januari/februari er weer voor. Opzich wel een hele planning! Ongeveer 3 maanden van te voren beginnen met foliumzuur slikken (oktober!) en dan kijken of we in december nog om een verwijsbrief gaan vragen of 'pas' in januari. Oh, wat heb ik weer zin in een positieve test, 1e echo, de rest van de echo's, schopjes en bewegingen, bevallen (ja, echt! Alleen hopen dat de bevalling niet nog sneller gaat), de kraamtijd (hopelijk nu een betere), borstvoeding geven (hopen dat het nu wel slaagt), kleine kleertjes en gewoon alles nog een keer. Can't wait!
Ha Papillons, Kan niet snel genoeg gaan he! Dat met kraamtijd en borstvoeding nu wel goed kijk ik ook naar uit. is bij mijn eerste alles behalve soepel gegaan jammergenoeg. Hoe oud is jou andere kindje (of kindjes?)
Ik moet echt wat vaker gaan lezen haha. Ja wij hebben het ontzettend naar onze zin in het nieuwe huis. Wij zijn van de randstad naar het platteland gegaan en vinden het echt heerlijk. Wij zochten rust en ruimte en dat hebben wij gevonden Met babykleertjes heb ik al mijn hele leven kriebels Wie vindt dat nu niet schattig. Ik kan helemaal smelten bij al die kleine kleertjes en schoentjes. Ik moet zeggen dat ik blij ben met de verhuizing en mijn werk want het is momenteel allemaal lekker druk en dan heb ik wat afleiding waardoor ik niet steeds aan zwanger worden denk. Ik werd het op een gegeven moment een beetje zat omdat wachten zo ongelofelijk lang duurt Nu vliegen de weken voorbij dus ik hoop dat het heel snel 2017 wordt!! Vanaf januari lekker met jullie meeleven! En dan in de zomer zelf aan de slag. Wel grappig dat jullie allemaal een kindje hebben. Dan kan ik mooi wat tips bij jullie ontfutselen tegen die tijd. Hoe oud zijn jullie? Ik ben 29 jaar.....
Kleine kleertjes. Wacht maar tot je zwanger bent, dan ga je vast helemaal los haha. Ik heb daar nu alweer zin in. Ik pak de doos met (te) kleine kleertjes van mijn zoontje er ook nog wel eens bij. Onvoorstelbaar dat maat 50 hem ooit te groot was! (zit nu in 80, niks kleins meer aan haha). Nog een jaartje Yolanda! Al een maand in gedachte tot jullie ervoor gaan? Ik ben bijna 28 jaar en mijn zoontje wordt over 4 weken alweer 1 jaar! Man en ik hebben al wel besloten om in december een verwijzing te vragen naar het ziekenhuis. Dat is dit jaar al! Dat klinkt natuurlijk veel minder lang dan januari haha
Oh wat leuk! Ik hoopte al op dit topic, haha! Ook wij willen in 2017 gaan voor een tweede. Ons zoontje wordt in februari 2, dan ga ik mijn spiraal laten verwijderen en vanaf mei weer aan de slag, hihi! Het kriebelt nu al zo ontzettend en alweer de voorpret. Ben gisteren al dromend en zwijmelend door de prenatal gelopen, tjonge jonge! Ik ben overigens 28.
Wat leuk Monja! Mag ik vragen waarom je in februari je spiraaltje laat verwijderen maar pas in mei gaat beginnen? Het is niet als met de pil dat je moet "ontpillen" toch? Ik heb namelijk ook een spiraaltje en dacht eruit = beginnen. Papillons, we hebben nog niet echt een maand in gedachten. Meer zomer 2017 maar wanneer weet ik nog niet precies. Ik ben op dit moment aan het solliciteren en moet ook even kijken per wanneer ik daar zou kunnen beginnen als ik wordt aangenomen. Ik ben namelijk naar Drenthe verhuisd vanaf de randstad waar ik nog steeds werk en dat is qua woon-werk verkeer echt niet tof. Nu hoop ik in Drenthe te kunnen gaan werken maar dat is even afwachten hoe dat gaat lopen. Weet ik in het najaar waarschijnlijk pas. Waarom moeten jullie naar het ziekenhuis eigenlijk?
Bij de eerste hebben we het precies zo gedaan. Is in principe inderdaad niet nodig, maar vind het voor mezelf wel een fijn idee. Vooral omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus is op dit moment. Door de Mirena heb ik het geluk dat ik niet ongesteld wordt, wel heel fijn hoor, haha! 't is dus meer voor mijn eigen gevoel. Vind het zo spannend allemaal, nu al!
veel berichtjes weer, leuk! Hihi ja maat 50 lijkt nu weer mega klein, so cute! nu weinig tijd om te reageren moet weer aan de slag.
Hoi hoi, Ik klets graag met jullie mee, ik heb een zoontje van 7 maanden en wil graag voor een broertje of zusje gaan. De planning is om december 2016/ jan 2017 te gaan beginnen. Ik vind het allemaal zo vreselijk leuk en spannend ik wil echt gaan genieten van de spanning van het zwanger worden. Bij mijn zoontje was het allemaal nog nieuw en spannend waardoor ik meer heb gestresst van het zwanger worden dan dat ik van de spanning heb genoten (het was dan ook wel in 1 keer raak) Maar nu wil ik echt proberen te genieten van de spanning van de ovulatie testen en de zwangerschapstest! Er zit nu ook niet meer zo een druk achter, ik heb een geweldige zoon en een 2de is super maar zolang ik er nog 1 heb kan ik die heerlijk verwennen en krijgt hij lekker alle aandacht.