Ik open een nieuw topic, omdat ik hoop met wat andere dames te kunnen praten over het zwanger worden als het steeds maar niet lukt. Wij zijn nu bijna twee jaar verder, ik word elke keer tussen 4-7 maanden zwanger, maar het gaat steeds mis. Bij 3 van de 4 zwangerschappen beginnen de problemen in week 6-7. Van bloedingen tot geen kloppende hartjes. Ik zit nu middenin miskraam 4. Ik word over een paar dagen opgenomen om het weer met medicatie op te wekken, want het komt helaas weer niet vanzelf. Ik vind het heel moeilijk om vertrouwen te houden, kan er niet over uit en geloof ook gewoon niet dat dit toeval is. Ik heb begin februari een afspraak in Gent en ik hoop van harte dat ze mij daar verder kunnen helpen. Wie schrijft er met mij mee?
Hi, wat heftig en verdrietig zeg wat jij mee gemaakt hebt en nu weer door gaat. Zo vaak al. Een kennis van mij heeft dit ook meerdere malen gehad, ze werd steeds snel zwanger maar het ging iedere keer al heel snel mis. Zij heeft trombofilie, een probleem met de stolling. Zij mag mee doen aan een experiment door met iets te gaan prikken om te zien of dit helpt. (Ik dacht bij het LUMC). Ze heeft al wel een gezonde dochter van 5 dus het kan wel goed gaan. Wordt je opgenomen voor het opwekken omdat je meerdere miskramen gehad hebt? Zelf heb ik 2 missed abortions gehad rond de 8 weken. Momenteel wacht ik op mijn nod die die weekend zou moeten zijn als mijn lichaam doet zoals voor de mk. Ik hoop voor je dat het mee valt aankomende dagen. Sterkte!!
He Esther, Wat rot dat jij dit ook al twee keer hebt moeten meemaken. Heb je geen bloedverlies meer? En gaan jullie er weer voor of even pauze? Bij mij is trombofilie getest, dat heb ik niet. Hopelijk kunnen ze jouw kennis bij het lumc goed helpen. Bij mijn ziekenhuis word je altijd opgenomen als het opgewekt wordt met pillen. Je mag wel een half uur na het inbrengen vd eerste pillen naar huis maar je kamer blijft de rest vd dag voor je beschikbaar en je mag altijd terugkomen. Ik vind het wel prettig om in het ziekenhuis te zijn als het komt. Medicatie bij de hand, kruik die voor je wordt gemaakt, drinken en eten wat geregeld wordt enz..
Vandaag heb ik in het ziekenhuis een cytotec behandeling gekregen en gelukkig was deze succesvol. Wel erg pijnlijk, maar ben opgelucht dat het achter de rug is. Hopelijk gaat mijn lijf snel herstellen, want al dat bloedverlies continu is ook niks. Ik wil snel weer lekker in bad!
Frummels gelukkig heb je het achter de rug. Ik hoop dat je snel mag herstellen. Heel erg veel sterkte gewenst en wees maar een beetje extra lief voor je zelf. Verschrikkelijk voor je dat je dit weer mee moet maken. Een dikke knuffel voor jou!
@Frummels Ik hoop dat het snel voorbij is en je weer voor een volgende ronde gaat. Fijn dat je hiervoor in het ziekenhuis mag blijven. Wacht je tussendoor een (of meerdere) ronde? Hier heeft mijn menstruatie doorgezet. Wij wachten niet en proberen meteen weer zwanger te raken. Sterkte!
Dank je wel voor je lieve berichtje Sweety. Wat jammer dat je weer ongesteld bent geworden Esther. Ik zie dat je toch meteen weer een eisprong had. Heb je altijd een korte luteale fase of alleen nu na miskraam? Mijn luteale fase is altijd kort, 8-10 dagen. Ik ben er alle keren na miskraam meteen weer voor gegaan maar nu durf ik niet zo goed, omdat ik niet geloof dat het vier keer pech is. Helemaal omdat op uitzondering van de vroege miskraam, bij mij elke keer de problemen starten tussen week 6 en week 7. Ik vind dat wel erg 'toevallig'. Maar eerst maar eens alles laten bezinken en dan zien we wel verder. De vorige keren had ik na de miskraam opgewekt met pillen een cyclus zonder eisprong, dus daar ga ik voor het gemak nu maar weer vanuit.
@Frummels Ik had inderdaad weer een eisprong na een paar weken. En heb altijd een lf van +/-8 dagen, vrij kort maar ik ben er 3x zwanger mee geraakt dus dat moet het probleem niet zijn. Bij is lijkt het gewoon pech bij beide miskramen, op de echo's was ook te zien dat de foetus er niet normaal uit zag. 1e x veel vocht bij de rug en 2x een beetje een rare vorm. Ik kan mij voorstellen dat je bij jou je twijfels gaat hebben na 4x en toch denkt dat er meer aan de hand is. Als je uit gaat van een ronde zonder eisprong kan het alleen maar meevallen als je er wel voor gaat en het toch raak is Wel lastig hoor, je wilt jezelf een soort van beschermen tegen weer een teleurstelling.
Fijn dat het achter de rug is. Hopelijk stopt het bloeden snel. Veel sterkte met het verdriet en hopelijk kan Gent wat vinden zodat je weet wat de oorzaak is. Denk aan je!
Esther dat lijkt mij dan wel wat rust geven, als je een afwijkende vorm ziet? Bij mij was dat helaas nooit te zien. Ik heb ook een korte LF (8-10 dagen), maar daar ook gewoon zwanger mee geworden. Bedankt voor je lieve berichtje Saba, hoe is het nu met jou? Hier is mn bloedverlies al bijna gestopt op dag 4, maar kan zomaar zijn dat het nog een paar dagen doorpruttelt. Ik ben nog erg verdrietig, maar probeer mij te focussen op de leuke momenten die komen gaan de aankomende dagen.
OW frummels wat lees ik nu! had zo gehoopt dat hij/zij bleef plakken! Pak goed je rust! Ik meld me hier ook.. afgelopen ronde ben ik toch 2 hele dagen zwanger geweest! Helaas toch ongesteld geworden.. een vroege miskraam mag ik het niet noemen omdat het nog geen 4 weken was.
Livoli wat verdrietig dat het bij jullie ook nog niet wil lukken. Zwaar he..vooral zo rond de kerstdagen. Kan je wel een beetje genieten? Ik heb echt een crappy kerst, ben zoveel aan het huilen De klap is toch zwaarder dan ik verwacht had. Het bloedverlies is bijna opgehouden gelukkig en ik leef erg toe naar mijn afspraak in Gent begin februari. Esther hoe is het met jou?
@Livoli Wat balen zeg dat je denkt dat je zwanger bent en dat het zo snel alweer mis gaat @Frummels *Knuffels* Hier gaat het goed, ben aan het wachten op mijn eisprong die ik over een ongeveer een week verwacht.
Op welke dag heb je normaal je eisprong Esther? Gebruik je ovulatietesten? Hier dag tien en nog steeds elke dag wat bruinverlies, we wachten rustig verder af.
Dat verschilt ik heb hem de laatste maanden tussen dag 17 en 23 gehad. Ik gebruik ovulatietesten en temperatuur. Vanaf zaterdag ga ik weer met ovulatietesten starten (dat is dag 15). Heb je nog een zw. test gedaan om te zien of al het hcg uit je lichaam is of check je dat niet?
Hopelijk is ie een beetje op tijd deze ronde! Ik temperatuur ook en doe ook ovulatietesten, alleen dat laatste voorlopig niet want die zijn nog niet betrouwbaar. Ja eergisteren gedaan, maar ik zit nog volle bak vol met hcg!
Dat hij op tijd is maak ik mij niet zo druk over, hij komt vanzelf wel haha en ik heb een korte lf dus hoef daarna weer korter te wachten Dat was bij mij ook zo, duurde nog wel 4 weken na de mk toen was het hcg helemaal uit mijn lichaam.
Ik vind het altijd wel fijn als mn ei wat eerder is. Bij mij komt hij meestal dag 17, maar toen ik aan de progesteron zat kwam hij eerder, meestal dag 14. Is jouw LF altijd gelijk? Bij mij wisselde hij nogal van 8-10 dagen. De vorige keren toen ik een miskraam had met deze termijn, had ik ook pas na vier weken een negatieve test dus daar ga ik nu weer vanuit.
Dat is ook wel zo, hoe eerder hoe beter eigenlijk. (Korter wachten haha) Ik weet niet exact of hij iedere maand 9 dagen is. Heb hem tussen de 8 en 10 gehad steeds. Maar vind het ook lastig te bepalen wanneer mijn eisprong precies geweest is, kan altijd een dag verschillen van wat fertility friend aan geeft denk ik. Daarom ga ik maar uit van gemiddelde van 9 dagen.Ik hoop dat het dit keer sneller zal uit je lichaam zal zijn maar als het de vorige keer ook 4 weken duurde heb je grote kans nu weer.