Yoshineus, aangezien je pas kort met de pil gestopt bent, kan het heel goed zijn dat je nog niet direct je LH-piek zal kunnen meten. Kan zijn dat dit eerst nog op gang moet komen, dan kun je oneindig blijven testen maar dan zul je daar toch geen piek in terugvinden. Ik zou het toch eerst even aankijken, hoelang je komende cyclussen gaan worden. Ik was ook zo'n idioot die gelijk ovulatietesten ging doen want ik wilde natuurlijk geen kans missen Had ik extreem lange cyclussen, was ik weken achter elkaar aan het testen omdat ik geen positieve ovulatietest kreeg. Achteraf al die frustraties dus voor niets geweest, als ik eerder had geweten dat mijn cyclus zo'n drama was dan had ik al die testen natuurlijk niet gedaan! Dus ik zou toch even je menstruatie gaan afwachten, dan heb je een indicatie of je gelijk een normale cycluslengte hebt in ieder geval
Dankjewel voor je bericht mikje. Ik had het net over het hoofd gezien. Vandaag was de test iets duidelijker. Benieuwd wat hij laat op de middag doet. Ik ga toch nog even door met testen. Ik heb toch goede hoop dat mijn cyclus redelijk normaal is. Misschien een fout gevoel maar dat is even afwachten. Tot nu toe één keer een echte menstruatie gehad en dat was na 23 dagen. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de volgende menstruatie. Al hoop ik natuurlijk dat hij vanwege positieve redenen helemaal niet meer komt ^_^
En, nog getest vanmiddag? Vanmiddag heb ik toch te horen gekregen dat ik PCOS heb. Bloedonderzoek was allemaal goed, net als de echo van vorige week. Ik heb nu 2 soorten medicatie voorgesteld gekregen: Provera en Clomid. De 1e is om de menstruatie op te wekken, dit wil ik nog even achterwege laten omdat ik op dag 86 zit en het dus waarschijnlijk niet heel lang meer gaat duren nu. Clomid is om de eisprong te laten plaatsvinden. Dit moet ik dan 5 dagen nemen, vanaf de 3e dag van de menstruatie. Omdat alles er verder juist hardstikke goed uitziet, verwacht ze dat bij mij de laagste dosis al voldoende moet zijn om dit vlot te laten verlopen. Heb nu recept voor 3 rondes Clomid 50mg meegekregen. Iemand van jullie hier ervaring mee?? Al met al, toch een goed en duidelijk gesprek gehad met toch positieve vooruitzichten nu
Oef dat is toch wel even schrikken lijkt mij. Ik ken iemand die PCOS heeft en zwaneer worden is dan wel echt moeilijker. Hormonen van slag, geen goede cyclussen, en gewichtstoename. Gelukkig kan je het toch nog als enigszins positief beschouwen. Je weet nu wat er aan de hand is en nu kunnen ze daar op anticiperen. Ik heb nog getest om half 5 en toen was hij nagenoeg blanco. Kan er geen touw aan vast knopen. Zo lijkt hij licht op te lopen en zo is het weer verdwenen. Heb vanmiddag tegen mezelf gezegd dat ik nu stop met testen tot mijn menstruatie.
Fijn dat je toch wel iets weet nu en dat je bloed en alles verder prima is Nu weer met volle moed er voor gaan! Hopend op snel en goed resultaat !!
Wel even schrikken mickjee pcos.. maar, wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en er iets voor kan gebruiken. Ik heb er verder geen ervaring mee, dus kan je helaas niet helpen.. hopelijk ga je snel ongesteld worden zodat je verder kan.. Ikzelf heb geen ovulatietesten gedaan de laatste dagen maar vanmorgen was mn temperatuur 36.9 dus wel een flinke stijging.. En eergisteren geklust.. Mensen zeggen vaak dat je er niet teveel mee bezig moet zijn maar dat kan ik echt niet..ik denk er echt dag en nacht aan..
Had al zitten googlen dus had dit al wel zien aankomen dat het PCOS zou zijn, schrik was er inmiddels dus al wel af Ik heb nu in ieder geval duidelijkheid voor mezelf. De laatste maanden toch steeds in onzekerheid, wel/niet eisprong, menstruatie die wegblijft.. niet fijn voor je zelfvertrouwen.. Vriendlief was gisteren ook mee, die weet nu ook hoe alles in elkaar zit, ook wel fijn want de gynaecoloog heeft toch het een en ander extra toegelicht natuurlijk. Wel verhoogde kans op tweeling, daarom mag ik ook dan rond de eisprong een extra echo laten maken om te weten hoeveel eitjes er zitten. Dan kunnen we aan de hand daarvan zelf kijken of we die ronde gaan benutten ja of nee, als er 2 of meer blijken te zitten.
Gisteren had ik het druk! Werk en daarna met collega eten en lang gekletst, ik was pas savonds laat thuis. Was te moe om nog te lezen wat er allemaal geschreven was maar heb gistermiddag veel aan je gedacht Mikjeee! Jeetje PCOS Ik heb er gelukkig geen ervaring mee dus kan je ook niet verder helpen. Dacht de gyno zelf ook dat je eisprong er bijna aankwam omdat je aangeeft dat je de Provera nog niet wil gebruiken? Hoe weet je dat je rond je eisprong zit voor de echo? Ovulatietesten? Spannend allemaal. Hopelijk doen de medicijnen goed hun werk en ben je snel zwanger! @Lizzie morgen ga je testen toch? Spannend! Laat je ons snel iets weten? @Jazz heb jij van de week nog getest? Als niet wanneer ga je dan testen of wacht je gewoon tot NOD? @Chelley een temp stijging! Hopelijk blijft hij mooi hoog. Ik weet snap wat je bedoelt. Ik ben er de laatste tijd ook echt dag en nacht mee bezig, zo lastig om dat niet te zijn als je alweer bijna een jaar bezig bent. In januari ben jij ook alweer een jaar bezig toch? Wat ga jij dan doen als het nog niet gelukt is? Langs de HA? Gisteren had ik een beetje rood bij het afvegen maar dat was niet veel voor de rest alleen bruin verlies (sorry voor de vieze woorden). Nu lijkt alles nagenoeg weg te zijn. Twijfel echt of het ongesteldheid was
Steef, zit op 13 dagen dpo, maar heb het gevoel dat ik ongesteld ga worden vandaag. Vriend en ik gingen net lunchen en dronken een kopje koffie en dat is zo slecht gevallen, ben dizzy en misselijk! Echt vervelend. Ik wacht het nog even af. Hoe gaat het nu met jou? X
Zo, diep van binnen is het toch wel lastig blijkt. Net babyshower gehad van vriendinnetje. Zijn er nog 2 meiden zwanger. Heel fijn om dat allemaal tegelijk aan te moeten horen, bleghh. Dus nu met een pesthumeur op de bank! Zal vanavond of morgen wel ff jullie posts doorlezen nog
Dat is idd niet leuk Mikje. Hoezeer je het een ander ook gunt, gun je her jezelf ook. Probeer je weekend er niet door te laten verpesten. Xxx
Steef zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn? Hoop het voor je! Wij zijn inderdaad eind januari ook alweer een jaartje bezig dus als het dan nog niet gelukt is willen we wel naar de huisarts gaan. En jullie? Jazz87 zou je niet al een zw test kunnen doen? Dat je koffie verkeerd is gevallen kan misschien ook wat anders betekenen? Mikjee89 dat is inderdaad wel heel lastig. Mijn hart begint ook altijd sneller te kloppen wanneer ik hoor dat er weer iemand zwanger is.. jij hebt het nu ook nog dubbel ik gun het iedereen ook echt van harte, maar toch denk je dan steeds, waarom wij niet???
Ja, had laatst ook een babyshower. Een paar zwanger, de rest al moeder. Zat ik daar! Dus kan me voorstellen dat je je een btje opgelaten voelt!
Ik heb vanochtend gestest.. Negatief Wilde geen hoop opbouwen maar is me blijkbaar niet gelukt. We gaan nu toch volgende maand ovulatie testen doen, zodat we gerichter het gezellig kunnen maken en dat t minder gokken word. het geeft ons dan t gevoel of we het niet goed hebben gedaan.. Onzin, ik weet t, maar toch. wens is heel erg aanwezig
@Steef85, hoe is je temperatuur nu? Nog bloed gezien of niet meer? Misschien toch een innestelingsbloeding geweest anders.. Chelley, hoe is jouw temperatuur nu? Nog steeds hoger? Jazz87, jij nog getest?
Helaas nog niet getest. Ik ga nu voor een paar dagen naar het buitenland, ben vrijdagavond weer thuis en dan gaan we testen. Ik ben wel sinds gistermiddag misselijk en heb krampen, dus ik hoop dat ik als ik terug ben nog steeds niet ongesteld ben geworden! Ik heb goeie hoop!
Balen Lizzie! Hopen dat je snel rood spot en de volgende ronde kan beginnen. Jazz wat spannend! Nu laat je ons dagen in spanning. Ik hoop dat het raak is en ons een positieve test kan laten zien als je terug in Nederland bent! Ga je voor je werk of voor plezier naar het buitenland? Chelley wij zitten er ook over na te denken om in januari naar de HA te gaan mocht het dan nog niet raak zijn. Mikjeee hoe gaat het met jou? Al rood gespot? Ik heb vandaag niet getempt. Ik ben om half 5 opgestaan naar de wc gegaan en kon daarna niet in slaap komen. Bedacht me toen ineens dat ik beter ff had kunnen tempen voordat ik opstond en dat mijn temp smorgens toch niet meer betrouwbaar zou zijn. Ik heb de wekken dus maar uitgezet en ervoor gekozen om maar lekker uit te slapen Hier geen rood of bruin meer. Ik ben benieuwd wat mijn temp morgen is maar zit er sterk over na te denken om mss morgen voor de zekerheid een test te gaan halen. Ik heb echt geen zwangerschapssymptomen maar vind het nog steeds raar dat ik niet echt een ongesteldheid heb gehad.