Welkom Milooo! Hoe lang heb jij anticonceptie gebuikt? En was dat altijd het spiraaltje of ook nog iets anders? @Laura271 misschien voor jou ook handig om in te stellen dat je je abonneert op dit topic net als Chelly, dan krijg je een mailtje als er iets is geschreven. @Chelly wat balen! 45 vind ik ook wel erg lang. Ik heb ook een keer 42 gehad dat vond ik al lang. Maar ik heb al vaker gelezen dat dat vaker voorkomt. Er zijn ook genoeg meiden die een cyclus overslaan Hopelijk is het deze ronde wel raak! Ga je deze ronde weer tempen? Of hou je het alleen bij ovulatietesten? @Babyluvv gefeliciteerd met je zwangerschap! Zo ging het bij ons inderdaad ook. Op de zwangerschap na dan helaas. Ik drink alleen water, thee (meestal zonder theïne) en af en toe vruchtensap.
Steef85, dankjewel en ik hoop op snel een zwangerschap voor je. En ik weet zeker dat je vriend daarna ook in de wolken is.. Alleen gaan mannen er anders mee om, ik betrapte mijzelf gister met winkelen dat ik de hele tijd bij de babykleertjes aan het wegdromen was. Maar vond het wel raar dat vriendlief dat niet deed
Ik wil wel weer gaan temperaturen omdat ik wil kijken of ik uberhaupt wel een eisprong heb deze keer. Daarbij wil ik ook de ovulatietesten van sensitest gaan proberen.
Wat vervelend Chelly Nu duimen op de volgende ronde dan! Wie weet kan het tempen je net in de juiste richting duwen. Ik heb vanaf mijn 15e de pil geslikt. Toen ik 22 jaar was ben ik overgegaan naar de mirena . Het idee van veel hormonen stond mij opeens zo tegen. Heb de mirena bijna twee jaar gehad en ben reuze nieuwsgierig hoe ik me voel zonder hormonen vanuit anticonceptie straks! Mannen staan heel anders in het baby gedoe. MIjn vriend was er eerst ook niet aan toe en had allerlei redenen om er (nog) niet aan te beginnen. Maar afgelopen week zag ik hem 's avonds niet i.v.m. werk en kreeg opeens een WhatsApp berichtje met een leuk gedichtje over een baby krijgen. Later op de avond hebben we het er nog over gehad en hij was er dan toch echt klaar voor. Maar hij heeft ook van 'we zien het wel'. Ik ben er meer mee bezig, haha
@Babyluvv thanks dat hoop ik ook. Geniet van je zwangerschap! @Chelley waar maak jij je tempkaartje in? Ik gebruik nu Fertility Friend, ik heb wat mee gelezen bij de temperatuurkaartjes topics en ik zag veel dames die gebruiken en dat je die in je handtekening kan zetten. Ik twijfel nog wel een beetje over de ovulatietesten maar ik denk dat ik deze ronde nog zonder doe. @milooo spannend, ben erg benieuwd hoe je je voelt zonder de hormonen. Ow ja en ik snap wat je bedoelt met al die afkortingen, termen enz. toen ik begon met meelezen op dit forum heb ik heel wat afgezocht naar waar die afkortingen voor staan. Mocht je ergens niet uitkomen vraag het dan gerust.
Merken jullie veel veranderingen na het stoppen van anticonceptie? Toen ik de mirena kreeg, merkte ik dat ik veel minder stemmingswisselingen had tegenover toen ik de pil gebruikte. Ook is mijn huid veranderd, heb meer oneffenheden, puistjes en een vettere huid. Beetje jammer. Sorry als ik eroverheen heb gelezen, maar hebben jullie de omgeving ingelicht?
@chelly jammer dat het niet raak was deze maand! 45 dagen is wel een wat langere cyclus, geloof ik. Heb je met het temperaturen echt je eisprong gevonden? Het werken met de ovulatietesten is misschien een gedoetje maar je weet het wel echt zeker. Ik ga de sensititesten na deze ronde ook bestellen. @babyluvv gefeliciteerd met je zwangerschap echt super leuk voor je! Geniet ervan! @miloo, ik werd niet ongesteld toen ik de implanon gebruikte en ik merk dat ik nu wel meer last heb van de verschillende fases in mijn cyclus. Mijn huid is bijvoorbeeld ook vet met puistjes. Daarnaar heb ik na de eisprong echt mega hoofdpijn. Ik hem mijn ouders niet geïnformeerd, maar een aantal vriendinnen en mijn schoonzus weten het wel. Meer mensen hebben wel vermoedens omdat ik nu bijna geen wijn drink en anders vond ik dat wel gezellig met een feestje
Ik heb ook meer last van puistjes na het stoppen van anticonceptie. Verder heb ik ook iets meer zin. In mijn omgeving weet alleen een goede vriendin dat we bezig zijn (en de HA maar dat telt niet vind ik ). Ik vind het leuk om ze te verrassen. En bij jullie milooo hebben jullie je omgeving ingelicht?
Ik heb het mijn zusje en beste vriendin verteld. Ga het niet aan mijn ouders vertellen. Vindt het leuk om ze straks compleet te verrassen. Vanmorgen kregen we de vraag van mijn schoonouders of wij in mei kunnen voor een vijfdaagse trip naar Brugge. Mijn vriend appte mij meteen 'Misschien kunnen we ze dan ons nieuws vertellen als we geluk hebben' Kreeg er meteen kriebels van, lief dat hij daar meteen aan denkt en ja dat zou echt super leuk zijn! Vanavond zijn we sushi gaan eten, daar hou ik zoveel van. Even als inleiding van ons nieuwe tijdperk! Morgen om half 10 is het zover, heb er zin in.
Inderdaad veel puistjes in de rand van voorhoofd naar haarlijn in die rand. En daar is mijn huid nu ook vettig mijn voorhoofd. Dit na stoppen met de pil. Voor de rest niks eigenlijk
@steef85 ik gebruik de app Maya waar ik alles in noteer, die vind ik erg overzichtelijk. Elke dag staat er ook een tip bij. Dat is ook leuk om te lezen. @milooo ik ben sinds ik gestopt bent met de pil echt heel erg emotioneel. Ik kan om de kleinste dingen wel een potje zitten janken, terwijl ik dat eerst nooit had. Mijn ouders en schoonouders en vrienden weten wel dat we bezig zijn. Stel dat het dalijk raak is willen we de ouders nog verrassen met een leuk cadeautje. Succes morgen! @laura met tempen heb ik wel m'n eisprong gevonden, maar vind het wel echt een gedoe hoor, telkens hetzelfde tijdstip enz. Heb de sensitesten besteld en ze zijn onderweg. Ik ben heel benieuwd. Misschien dat ik toch alleen de ovulatie testen ga gebruiken deze ronde en niet ga temperaturen.
Nou het is gedaan. Het was weer een ontzettend naar gevoel, dus ik ging met wat knikkende knieën weer naar huis. Maar nu op de bank en voel me al een stuk beter. Het is nu echt begonnen Vandaag ga ik even uitzoeken welke verzekering ik vanaf 1 januari moet hebben. Heb nu FBTO en dan de simpelste verzekering. En denk dat ik voor komend jaar wel een wat uitgebreidere verkering moet hebben Vindt de voorbereidingen nu al leuk, haha.
Hallo dames, ik lees hier al enkele weken mee op het forum, maar nu ik jullie 'clubje' tegenkwam, leek het me wel leuk om me hierbij aan te sluiten, als jullie dat oké vinden tenminste? Sinds eind juli ben ik gestopt met de pil en proberen we zwanger te worden van ons eerste kindje. Helaas sinds gisteren weer gestart aan een nieuwe ronde... De eerste keer had ik een cyclus van 29 dagen en de laatste twee keer één van 33 dagen, dus hopelijk blijft hij nu wat regelmatig. Ondanks dat ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, begint het toch telkens enkele dagen voor mijn NOD, te kriebelen om al eens een test te doen. De eerste twee keren deed ik dat, maar dan is de ontgoocheling des te groter! Verder doet het wel deugd er hier eens over te kunnen schrijven, want niemand weet dat wij ermee bezig zijn, dus dat maakt het soms lastig.
Ja leuk LillyLou, gezellig dat je erbij komt. Jammer dat de vorige rondes niets hebben gebracht. Duimen dat het deze dan raak is! Snap dat je er mee bezig bent hoor, je wilt toch het liefst dat het zo snel mogelijk raak is. Gewoon hier van je af schrijven!
Welkom LillyLou! Natuurlijk mag je mee schrijven. Hoe oud zijn jullie en hoelang heb je de pil gebruikt? @milooo wat fijn dat het dan nu echt kan beginnen! Heb je na het verwijderen van de mirena eerst ook nog onttrekkingsbloeding voordat je weer de eerste keer echt ongesteld wordt? Ben benieuwd naar wat jij vindt met zorgverzekeringen, vorig jaar wel overgestapt (zat ook bij FBTO nu Delta Lloyd) aangezien we al wisten dat we dit jaar zouden beginnen maar te weinig tijd gehad om me er goed in te verdiepen. @Chelley vanaf welke dag begin jij met de ovulatietesten? Lijkt me lastig te bepalen als je onregelmatige cyclussen hebt. Iedere ochtend temperatuur meten is ondertussen al routine hier. Wekker gaat, snel tempen, temp schoonmaken (alles naast m'n bed staan), en als ik later pas weer eruit hoef draai ik me lekker om en slaap meteen weer. Maar ik snap je wel in het begin was dat echt niet toen vond ik het ook gedoe hoor en kon ik daarna moeilijk in slaap komen.
@Steef85, nee als het goed is heb je meteen je menstruatie. Kan nu na het verwijderen wel wat bloed hebben, maar dat is van het verwijderen. Heb op dit moment een heel klein beetje bloedverlies, wel nog gemene steken. Hoop dat die wegtrekken. De verzekeringen geven pas vanaf half november hun premies vrij voor komend jaar. Heb wel al gezien dat bij de ene verzekering alles verzekerd wordt m.b.t. kraamzorg en bij de andere maar tot 250 euro. Geen idee wat je nodig hebt ... maar goed. Ga nog even verder speuren.
Welkom Lillylou! Ik ken het gevoel, heb er zelf al heel wat testen doorheen gejaagd 🙈 @milooo Spannend hoor! Hopelijk zijn jullie snel zwanger! @steef85 wanneer ik moet beginnen met de ovulatietesten vind ik dus ook erg lastig. Ik heb de laatste keer met de action testen mijn ovulatie niet echt kunnen vinden. Niet duidelijk in ieder geval. Ik nam het gemiddelde van m'n cyclussen en dan keek ik op de bijsluiter op welke dag ik moest beginnen. Ik heb nooit een echte donkere steeep gevonden. Wel licht maar dan is hij ook negatief blijkbaar. Nu wil ik met de sensitesten meteen gaan beginnen na m'n menstruatie. Even kijken hoe dat gaat.
@Steef 85: Ik ben 23 en mijn vriend is er 26. Ben toch al van mijn 16e aan de pil, en heb ze vaak periodes lange tijd doorgenomen zonder stop. @Chelley: Ze zijn ook niet goedkoop hé die testen, vandaar dat ik er geen meer in huis haal. Ovulatietesten heb ik nog niet gebruikt. Geven deze ook aan of je al dan niet een eisprong hebt? Of is het enkel om je vruchtbare periode te meten?