Wij gaan voor een 1e kindje in 2012!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Brittney, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelygirl25

18 aug 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

wij gaan in oktober voor een eerste kindje. Ik zou het liefst nu al stoppen met de pil maar me vriend wil nog even wachten dus hebben we afgesproken dat we de pilstrippen die ik nog heb opmaken en dan stoppen dat zijn er nog 2.
    sinds ik weet dat we gaan stoppen duren die maanden wel langer.
    Hoop dat het snel raak is bij ons maar jammer genoeg heb je dat zelf niet voor het zeggen.

2. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    Hey Lovelygirl25, welkom:)klets gezellig mee:)

@bloempje, misschien wel ja die onderbewuste spanningen...weet dat ook niet..hopelijk is het inderdaad snel raak..ik ga er niet vanuit, maar je weet maar nooit;)

@brondy en iedereen: nu hebben we echt groen licht:D de huisarst vertelde mij dat we eventueel erfelijkheidsonderzoek zouden kunnen doen, maar dat hij dit neit nodig vindt. tegenwoordig is taaislijmziekte behandelbaar. men heeft niet zo'n grote levensverwachting, maar zal wel gewoon kunnenl even met de nodige behandeling..maar de huisarts was positief bij ons, want je moet bij deze erfelijke ziekte met zn 2e drager zijn..dan kan mijn man dit wel zijn, maar ik ben daar met grote waarschijnlijkheid geen drager van..dus die gok kunnen we wagen:Dal zegt de huisarts wel dat het natuurlijk altijd een gok en risico is als je zoiezo kinderen wil..maar dat vond hij bij iedereen gelden...en ik heb nog nagevraagd over mn overgewicht..hij vertelde dat ik wel meer kans had op pcos en vroeg of ik mn menstruatie al had gehad..deze heb ik gehad en precies 28 dagen..toen begon hij te glimlachen:DHij vertelde dat je er dan vanuit kunt gaan dat je ook een eisprong hebt wanneer je menstrueert, dus ik ging positief bij de huisarts weg..

wat betreft mn gehoor..moet ik eigenlijk een gehoortest gaan doen bij bijv schoonenberg..toen moest ik heeeeel hard lachen, want ik zie daar altijd alleen maar oudere mensen zitten...*met alle respect voor de jongere mensen met een gehoorprobleem hoor!!!!* dus ik ga ff afwachten...

zometeen komt mn oma bij ons eten en ga ik met haar naar mn schoonmoeder toe..daar zijn we uitgenodigd..ik hoop dat we niet al te laat thuis zijn (wat ik wel verwacht)...kben best wel moe..morge gelukkig vrij..wel in de ochtend een gesprek met mn leidinggevende, boodschappen doen en om 12u lunch met mn buurvrouw, maar dat is allemaal leuk:Dverder lekker relaxen:D

3. lovelygirl25

18 aug 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    mischien hebben jullie het hier al over gehad maar heb niet alle pagina's terug gelezen.
    Wanneer beginnen jullie met foliumzuur?
    roken jullie nog? ik wel heb wel geprobeert te stoppen maar nog niet gelukt rook wel een stuk minder nu met me vriend afgesproken als we stoppen met de pil gaan de sigaretten ook de deur uit.
    Scheelt wel dat we 1 sep gaan verhuizen en dan mag er door niemand meer binnen gerookt worden doen we in dit huis wel.

4. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    hoi, ik ben een maand voordat ik stopte met de pil begonnen met foliumzuur..Dus eigenlijk mn laatste strip ben ik foliumzuur gaan slikken...ik zelf rook niet gelukkig..mijn man wel en die wil eigenlijk niet stoppen omdat hij het te lekker vindt..bij ons in huis wordt ook niet gerookt..

5. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lovelygirl25: Ik en mijn vrien roken alle twee niet.. dus gelukkig hebben we daar geen problemen mee.. wel goed dat jullie samen gaan stoppen.. dan kun je elkaar aanmoedigen..:)

Ik slik geen foliumzuur, tenminste, nog niet... misschien heel stom maar wat doet het eigenlijk? :) Waar is het goed voor zeg maar?
    Misschien moet ik het ook eens gaan proberen.

6. lovelygirl25

18 aug 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    foliumzuur verkleind de kans dat het kindje met een ernstige afwijking word geboren. Ga het zelf wel slikken denk dat ik daar volgende maand mee begin.
    Je kan ze gewoon bij de drogist kopen je moet 1 pilletje per dag nemen.
    ik ben zelf ook wel blij dat we samen stoppen maakt het toch makkelijker dan dat hij blijft roken.

7. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Met reinigen bedoel ik niet met lactacyd ofzo. Maar ik heb wel nog zo'n ding waar het in moet. Die vul ik soms met water en reinig ik inwendig.

Welkom lovelygirl, gezellig dat je aanhaakt hier.

@ iedereen: Hebben jullie een (sterke) voorkeur voor geslacht van kindje?

8. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    Daar ben ik weer! Pff heb het echt mega druk op het werk!!
    Het drukke leventje is echt weer begonnen! Voordeel is wel dat de dagen veel sneller gaan.

@lovelygirl...Welkom. Ik start ongeveer 2 maanden van te voren met foliumzuur. Ben al wel gestopt met de pil, maar wij starten in februari, dus in december begin ik dus denk ik met foliumzuur.

@spannend22...wat fijn dat het gesprek met de dokter zo positief was. Is toch weer een opluchting!

@Barb..ik zou dat van binnen reinigen tijdens mijn eisprong denk ik ook niet doen. Misschien kan het wel gewoon, maar zou het risico niet nemen :p
    Ik heb voor het eerste kindje geen voorkeur voor het geslacht. Vind het allebei geweldig. Ik heb zelf alleen een zus, dus nooit met een jongen opgegroeid. Ik zou zo een klein mannetje ook wel heel leuk vinden. Maar als mijn eerst een jongen zou zijn, zou ik daarna wel heel graag een meisje willen.
    De ideale situatie voor mij zou zijn: eerst een jongen, dan een meisje. Maar ach je hebt het niet voor het zeggen....een kindje krijgen is al een groot wonder!

9. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Goedenavond dames!

Mag ik hier meekletsen? :)

Het was de bedoeling dat we in okt er weer voor zouden gaan maar van de week 1 malig 'onveilig' gedaan en het lijkt het er nu op dat het rond m'n eisprong was... Nog ff afwachten dus

Afgelopen april een miskraam gehad en bleef nog een tijdje onder controle om te zien of alles nog goed zat daarbinnen. Ben in 2009 geopereerd aan een cyste en heb hierdoor m'n rechter eierstok + eileider moeten missen. Afgelopen dinsdag laatste controle gehad en gyn was tevreden! Afgelopen cyclus was ook weer vanouds dus hoop nu ook gerichter te kunnen klussen

Wens jullie allemaal succes ook al zijn er een aantal die wat langer willen wachten!!

10. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    @yasmin...Natuurlijk mag je hier meekletsen!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D
    Wat heftig zeg een miskraam!
    Fijn om te horen dat je gyn nu tevreden is en dat jullie het weer kunnen gaan proberen. Ik hoop dat die ene keer onveilig jullie iets heel moois zal brengen!

11. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat zou wel leuk zijn! En anders kunnen we vanaf okt zo vaak 'onveilig' doen als we willen :)

Zag wat voorbij komen over foliumzuur en roken...
    Ben van de week toch maar met foliumzuur begonnen aangezien er misschien een kans is dat het raak is.
    En wat het roken betreft: bijna 15 maanden gestopt :D
    M'n vriend is ondertussen al 10 jaar gestopt

Ben vandaag pas weer begonnen met werken na 2 weken vrij geweest te zijn en ben blij dat morgen al weer de laatste dag is!!
    Werk gewoon fulltime dus vond het wel fijn om zo te kunnen beginnen

12. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    @Yasmin, welkom:DGezellig dat je mee komt kletsen..Wat knap van dat roken..Nu blijven volhouden..Zeker wel een stok achter de deur wanneer je weet dat je aan kinderen wil beginnen?

@iedereen, bedankt voor de reacties met betrekking tot de huisarts..Het was inderdaad bijzonder om met een lichte glimlach weg te gaan..heb hem in de wachtkamer beetje verborgen proberen te houden maar buiten niet meer hihi...;):)

Wat betreft het geslacht...Ons maakt het niet uit, als hij/zij maar gezond is!!!! Mijn vader heeft een keer voor ons gependeld wat we zouden krijgen..Bij allebei was de uitkomst hetzelfde:D We zouden 2 kinderen krijgen..Eerst een meisje en dan een jongen..Dus ben benieuwd...Vind alles prima..

Ik merk dat ik in mn buik toch kriebels heb...Hoop neit dat het teveel spanningen zijn waardoor het niet gaat lukken..Maja, kan een jaar duren toch....Eerst had ik nog een maand willen wachten, toen we hadden besloten om nu te beginnen twijfelde ik soms nog of het niet te snel was ivm mn contract..Nu ik merk aan onze familie dat ze verwachten dat het binnekort raak is, mag het van mij toch snel gaan...Ik zeg tegen iedereen dat ik nog moet stoppen met de pil voordat ik zwanger kan raken (logisch haha)...Zegt mn schoonmoeder gister met een brede glimlach: ik geloof er niets van dat je nog niet gestopt ben, ik denk dat je allang gestopt ben....Ja en dan heeft ze me, want dan begin ik stom te giechelen...hihi...en mn ouders zeiden over de nuon (stroom etc) dat we de hoogte maar niet moeten veranderen (hebben jaar afrekening gehad en kregen paar 100 euro terug) omdat we waarschijnlijk toch meer stroom gaan gebruiken komend jaar...Dan kan ik mn lach dus ook niet inhouden...hihi...Voel me zenuwachtig, spannend weet ikv eel wat ik voel..Maar wil wel dat het toch snel raak is..hihi..

Nou, ik ga er ff vandoor..Over kwartier gesprek met mn leidinggevende over klinische lessen geven...(spanning kan ook beetje komen door wat onrust op het werk met een collega, hopelijk staat dit ons niet in de weg!!!!)...Daarna boodschappen doen en lunche met de buurvrouw en buurmeisje..Spreek jullie snel:D

13. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ yasmin
    Welkom!!
    En heftig hoor een miskraam, hopelijk gaat het nu goed.. En dat het maar snel raak mag zijn.

@ spannend
    Hahaha, die kriebels in je buik, daar heb ik ook last van hoor. Zelfs nu, ookal ben ik net ongi geworden. Tis toch allemaal wel heel erg spannend, hoe snel zal het raak zijn? of hoe lang zal het gaan duren? Bij mij in de omgeving is het zo afwisselend. De een is binnen 3 maand zwanger en de ander doet er zo'n 8 maand over.
    Ik zeg ook nog steeds tegen iedereen (behalve mijn beste vriendin en buurvrouw) dat ik nog moet stoppen met de pil. Als argument: het is niet handig om ongesteld te zijn tijdens onze huwelijksreis ;)
    Met onze ouders hebben wij het er nog helemaal niet over, met mijn souders iets meer, maar zij zijn er wel klaar voor. De mijne volgens mij niet niet helemaal, zeggen vaak: wacht er nog maar even mee, geniet eerst van elkaar.. Naja, weet zeker dat ze heel blij zijn als het wel zover is.

Wat het geslacht betreft, tja, ik zou heel graag eerst een ventje willen en dan een meisje. Maar net wat brittney zegt, je hebt het niet voor het kiezen. Wij hebben wel een afspraak, ik wil heel graag 2 geslachten, dus als we eerst 2 jongens of meisjes krijgen dan gaan we nog voor een 3e, anders niet. Ik wil er namelijk wel heel graag 3, terwijl manlief er liever maar 2 wil. Dus vandaar ook de afspraak ;)

14. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    @spannend begrijp die kriebels helemaal!! :) Ik was juist degene die graag al wilde beginnen maar m'n vriend nog niet.
    Denk dat m'n vriend zijn ouders wel onderhand hopen dat ze snel opa en oma mogen worden. Hij is namelijk 32 en zij waren zelf wat jonger toen ze hem kregen.

@brondy wat een leuke afspraak trouwens!! Misschien kan ik dat wel voorleggen bij m'n vriend hihihi. Hij gaf al aan 2 kinderen te willen en ja een jongen en een meisje. Ik wil er zelf 3 dus zal hem eens een keer vragen wat hij dan zou willen als het 2 jongens of meisjes worden

15. lovelygirl25

18 aug 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    de kriebels heb ik ook wil niks liever dan stoppen met de pil.
    Mij maakt het niet uit wat we krijgen me vriend wil graag een jongen. Wij hebben ook meer kans op een tweeling bij ons slaat het een generatie over en nu is onze generatie aan de beurt.
    Moet zeggen dat ik er liever 1 wil dan een tweeling me vriend heeft ook het gevoel dat we een tweeling krijgen dus wie weet

16. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames!

Ik vind het wel spannend voor jullie hoor.. misschien zijn jullie volgende maand al wel zwanger! Dat zou toch super zijn... :D
    Ik heb wel een voorkeur voor het geslacht.. ik zou echt heel graag een meisje willen, maar mijn vriend zou graag een jongen willen ( typisch iets voor mannen) en daarna graag een meisje...

Natuurlijk is het wel zo dat een zwangerschap en een kindje een geschenk zijn en dat je eigenlijk niets te willen hebt.. maar als ik dan toch mocht kiezen heb ik zeker wel een voorkeur.:D

Gaan jullie nog iets leuks doen van het weekend?
    Wij gaan weer eens eens een kijkje nemen bij ons nieuwe neefje! Heb er al zin in.. :)

17. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    haha bij ons zijn onze ouders er echt al wel klaar voor..ze verwachten het ook wel een beetje als we alle reactie bekijken..erg leuk..geeft me wel een extra fijn gevoel en nu hoop ik nog meer dat het snel raak is..heel bijzonder..

vanochtend gesprek gehad met mn leidinggevende...Ik wilde maar 1 korte vraag stellen en met een kwartiertje/half uurtje klaar zijn, maar alles waar ik mee zat kwam eruit..zat te janken als een klein kind..dan voel ik me wel opgelaten, maar het voelt nu toch wel beter nu ik het kwijt ben..ze vond het ook helemaal niet erg, en moedigde juist aan om in gesprek te gaan en alles eruit te gooien...dat was ff erg fijn....dan noem ik mezelf zo emo hahahaha...vind ik dan stom van mezelf, maar als ik me bij iemand goed voel en die persoon vertrouw, komt het er veel beter uit zeg maar...is al een hele tijd geleden dat ik zo gehuild heb (gelukkig)..Maar ze begreep me goed:)

liep net in de stad met mn buurvrouw en ik heb een tas voor mezelf gekocht..dat is zo stom van mij, als ik zeg maar meer emo ben, dan koop ik sneller iets leuks als dat gesprek goed is gegaan oid..herkennen jullie dat?

Daarna thuis heb ik buurmeisje nog de fles mogen geven omdat ze in tijdnood kwam..dus heb ik maar aangeboden het te doen hahaha..leuk leuk..en heb ook achter de kinderwagen gelopen omdat ze ff moest bellen..hihi zag mezelf al helemaal lopen..dan kriebelt het toch wel des te meer hoor....whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:)

Het om de dag klussen vanaf eergister doen we niet want ik heb gelezen dat je het beter kan doen net vóór of ná de eisprong moet doen..en dat zou bij mij op 22 aug (volgens banner en berekening bij cyclus van 28dagen) zijn, dus hebben het dagje opgeschoven...

18. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    #298 Brondy, 19 aug 2011
    Laatst bewerkt: 19 aug 2011
    @ yasmin
    ja goed he ;)
    Zo krijg ik heel miss dan toch mijn zin. Je moet toch compromien stellen samen anders lukt t niet. Dus toen op deze manier. En.... Ik heb gezegd dat ik wel graag 2x zwanger wil zijn. Dus mochten we eerst een tweeling krijgen (wat is betwijvel) dan daarna nog een kindje, hihi..

@ bloempje
    Vanavond komt een vriendin van mij met d'r vriend eten. Morgenmiddag lunchen met een stel, ook tevens regelen voor kerstgala :) en 's avonds verjaardag van een vriendin van mij. Zondagoverdags lekker niks en 's avonds ff bij de buren langs, buurman is jarig (zijn onze leeftijd)

@ spannend
    Wel fijn dat het gesprek goed verlopen is toch. Eneuh ja dat ken ik wel ja, hahah
    Een week voor mijn berekende eisprong gaan wij beginnen en dan om de dag/ 2 dagen, proberen we vol te houden tot een week na mijn ei.

19. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    :Dfijn dat je dat herkent brondy:D

Oja, mn weekendplanning...Ik moet het hele weekend werken..Morgen een late dienst vanaf 14.30-22.30u...Zondag een vroege dienst van 8.00-15.00u...Verder weet ik niet wat we gaan doen...Lekker relaxen is ook wel eens lekker:D

20. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    @spannend zou er maar niet van uitgaan dat je die dag ook echt je eisprong hebt hoor! Mijn eisprong varieert vaak tussen dag 15-18. Laatst raak geweest met 2 dagen voor eisprong. Maar ja misschien heb je wel geluk who knows ;)

Verder weet ik nog niet echt wat ik ga doen dit weekend. Vanavond wel lekker uit eten met moeder en zusjes. :)

Deel Deze Pagina