Wij gaan voor een 1e kindje in 2012!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Brittney, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    Haha ik ben maagd;):cool: van sterrenbeeld hahahaha....

september 2011
    Spannend 22

oktober 2011

november 2011

december 2011

januari 2012

februari 2012

maart 2012

april 2012

mei 2012

juni 2012

juli 2012

augustus 2012

september 2012

Toekan

oktober 2012

november 2012

december 2012

2. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    ik ben er mee door dames! Met ht ventje nog eventjes gezellig in de zetel kruipen!

doei!

3. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Starten:

sept 2011
    Spannend 22

okt 2011
    Yasmin84

sept 2012
    Toekan

NOD:

datum - naam - ronde

4. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Fijne avond toekan!

5. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    Dames, ik ga naar mn bedje toe...Nog ff tv kijken en dan slapen..Ben echt moe..En denk dat het niet te lang zal duren voordat ik in slaap val..Hopelijk haal ik half10 nog..Wil dat programma wel zien van Herman den Blijker..Ik hou jullie op de hoogte..Tot morgen

6. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    Ha lady's,

Wat is het hier druk geweest zeg! En ik maar m'n best doen op de zumba ;) Maar wel gezellig hier! Ik zal vast niet op alles reageren en de helft vergeten, maar heb wel alles bijgelzen.

@spannend...wat jammer dat de test negatief was. Maar goed je weet het nog niet. Het kan dat je pas later positief test en als het dan al niet raak is, laat dan inderdaad de rode duivels maar snel komen dan kan je tenminste de volgende ronde in. Ik zou denk ik donderdag pas weer testen. Dan heb je denk ik meer kans dan morgen. Maar als je genoeg testen heb kan het natuurlijk ook allebei :D Hou ons op de hoogte!!

@Toekan...welkom! Leuk dat je hier ook komt kletsen! Het duurt inderdaad nog even tot september. Maar gewoon lekker hier mee kletsen en met iedereen mee leven en dan voor je het weet is er weer een jaar voorbij. We zijn nu al 1,5 maand hier aan het kletsen, time flies! En leuk weer een leerkracht erbij. Ik werk zelf in groep 3. Misschien een niet zo slimme vraag maar ik snap nog steeds niet waarom je zwanger zijn en voor de klas staan niet kan combineren :( Ik heb dit nog nooit gehoord. Zou je het voor deze 'blonde' dame nog een keer willen toelichten.

@Barb...JAA natuurlijk kijk ik ook GTST!! Heb het vanavond dan gemist door de zumba, dus dat moet ik morgen dan nog even inhalen. Gelukkig ben ik morgen eerder vrij, dus kan ik dat mooi inhalen. Heerlijk dat het weer begonnen is :D

@Stich...welcome back! Leuk dat jullie nu ook voor het echie zijn begonnen. Waar zit je nu in je cyclus. Misschien is een banner in je handtekening van je cyclus makkelijk? Dan hoeven we dat niet elke keer te vragen!

Ik ga nu ook even tv kijken en dan lekker slapen en ooja hier ook even het lijstje met mijn naam erbij! Is wel handig trouwens :)

Starten:

sept 2011

Spannend 22

okt 2011
    Yasmin84

Februari 2012
    Brittney

sept 2012
    Toekan

NOD:

datum - naam - ronde

7. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hey Brittney!

Misschien ligt dat bij jullie in Nederland anders.

In België heb je 'moederschapsbescherming'. Dat wil zeggen dat als je in je beroep met kleine kinderen (<6jaar) in contact komt, je dan resistent moet zijn tegen toxoplasmose. Ben je dat niet, dan is de moeder en het kindje, vatbaar voor dat virus, dat vaak door jonge kinderen gedragen wordt. Vanaf het ogenblik dat je weet dat je zwanger bent, testen ze dan ook je bloed op dit spul. Ben je resistent mag je blijven werken, ben je het niet dan moet je in 'moederschapsbescherming'.

Ik wilde graag weten of ik kon blijven werken of niet, dus heb me een tijdje geleden al laten testen. Ik zou moeten thuisblijven. :(

Zo hopelijk heb ik dat een beetje duidelijk kunnen uitleggen :)

8. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    @toekan...bedankt voor de uitleg :) In Nederland heb je dit inderdaad niet. Wel heel jammer dat je dan even moet stoppen met werken. Vind het ook wel leuk dat de kids in je klas zo mee kunnen leven met je zwangerschap. Maar als je thuis bent kan je wel met volle teugen van je zwangerschap genieten. Krijg je dan wel gewoon betaald?

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Als je vast benoemd ben, blijft je loon doorlopen. Werk je als interim, dan neemt het ziekenfonds je loon voor zijn rekening gedurende je interim. Eens je interim is afgelopen, kom je op de dop te staan. In België wachten de meeste dan ook op hun vaste benoeming om zwanger te worden. Maar dat zit er bij ons niet in. Sommige wachten wel 15 jaar op die benoeming en zo lang kan ik niet meer wachten hoor:D

10. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Hey wat gek dat wij daar niks over horen of lezen hier in Nederland.
    Als ik het goed begrijp kan het wel kwaad, dat virus. Als ik zwanger ben wil ik hier wel het fijne van weten want ik werk op een Peutergroep van 2,5 tot 4 jarigen!

Starten:

sept 2011
    Spannend 22

okt 2011
    Yasmin84

Dec 2011
    Barb

Februari 2012
    Brittney

sept 2012
    Toekan

NOD:

datum - naam - ronde

11. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    @barb: of het echt kwaad kan betwijfelt mijn dokter. Er zijn zoveel mensen die meer risico lopen zoals de huisarts, verpleegsters, ... maar voor hen bestaat die regel niet. En op zich mag je wel blijven werken, maar gewoon niet voor de klas. Het is de directie die bepaalt of hij je op school vervangend werk kan geven niet voor de kleuterklas of niet en je dus naar huis moet. Maar eender op welke positie binnen de school kom je met die kleine ukjes in aanraking... dus of de regel zo hoognodig is weet ik niet.

Misschien zijn ze bij jullie in Nederland al wat realistischer geworden dan hier in België?!;)

12. Stitch86

Stitch86 Lid

14 aug 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Als het goed is heb ik nu een banner!!

Starten:

sept 2011
    Spannend 22
    Stitch86

okt 2011
    Yasmin84

Dec 2011
    Barb

Februari 2012
    Brittney

sept 2012
    Toekan

NOD:

13. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ spannend
    Dat is balen, miss maak je niet zo snel HCG aan, dat kan natuurlijk.
    Vanmorgen nog getest? of ga je wachten tot morgen vroeg??

@ toekan
    dat is balen. Denk idd dat ze er in Nederland anders over denken. Net wat jij zelf al zei, dat doktoren enzo nog meer blootgesteld worden.

Wij zijn dus ok al bezig. Maar jullie 2 zijn nog lekker jong, spannend en toekan. Ik wilde ook wel graag een kleine rond mijn 20e maar helaas eindigde mijn relatie :( nu weer 5 jaar een nieuwe relatie en inmiddels getrouwd :) en heel gelukkig. Eerst trouwen en dan kinderen vonden wij toch wel een beter idee, ook minder rompslomp bij de gemeente enzo ;)

Zo heb ook even de lijst ingevuld

Starten:

Sept 2011

Spannend 22
    Stitch86
    Brondy

Okt 2011
    Yasmin84

Dec 2011
    Barb

Feb 2012
    Brittney

Sept 2012
    Toekan

NOD:
    15 sept - brondy - ronde 2 - 1e kindje

14. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hey Brondy, wij dachten er net zo over: eerst trouwen en dan kindjes... Inmiddels zijn we al getrouwd (april 2011) dus dan groeit die kinderwens alleen maar.. Maar ik weet dat dit het beste is, dus ik moet nog eventje tanden bijten!

15. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    Helaas dames, mn rode duiveltjes zijn vanmiddag naar voren gekomen...Maar we gaan met frisse moed en zin weer naar ronde 2...Alleen weet ik nu niet welke dag ik als eisprong moet zien.... In mn banner staat dag 16...Wat zouden jullie doen? Vanaf dag 10 tot dag 20 om de dag ofzo?

16. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    ik heb wel even de positieve kant bekeken...stel we worden deze ronde zwanger (bij zo'n calculator kun je dat invullen vanaf dag 1 ongesteldheid,) ben ff uitgegaan van cyclus van 29 dagen (tussen 28 en 30 in gaan zitten...)...Dan zou ik in juni 2012 uitgerekend zijn en rond 15oktober 5 weken zwanger zijn...das kei leuk want dan zou ik het op vakantie met mn ouders kunnen vertellen, want de 15e oktober gaan we met zn allen 1 weekje op vakantie naar frankrijk...we gaan ons best doen:D

Zo, dat moest ik ff kwijt..

Jen, jij al nieuws?

17. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wat jammer zeg spannend! :(
    Maar idd gewoon weer met frisse moed verder.
    Dag 10 t/m 20 om de dag lijkt me prima hoor. Je nieuwe nod wordt dan 7 okt als ik het goed tel. (cyclus van 30)
    Vul je het lijstje weer aan?? ;)

18. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    spijtig spannend!! Maar gelukkig ga je er met volle moed weer tegen aan!

19. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    @spannend...Jammer! Maar inderdaad vol goede moed de nieuwe ronde in! En het zou inderdaad wel een hele leuke timing zijn als jullie het aan je ouders zouden kunnen vertellen in de vakantie. Inderdaad weer goed jullie best doen :D

@stich...ja je hebt een banner :) handig!

Wij willen ook eerst trouwen en dan kindjes! Inderdaad makkelijker ook met de gemeente en ik vind het ook mooi als we allemaal de zelfde naam dragen!

20. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Hoi meiden,

Jammer Spannend, ik wens je weer heel veel succes in de nieuwe ronde nieuwe kansen!

Ik heb twee pendel uitslagen, zie handtekening. Eerst wist ik niet wat het betekende toen ik het in handtekeningen zag. Maar het is een voorspelling.

Eens zien of iemand het goed heeft...

Vanmorgen GTST de preview gezien op RTL Lounge want ik ga vanavond op kraamvisite bij collega. Het is een heftige aflevering met een nog heftiger eind.

Deel Deze Pagina