Wij gaan voor een 1e kindje in 2012!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Brittney, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brittney de tijd van echte schepjes komt snel geloof mij maar :) m'n blaas wordt regelmatig als springkussen gebruikt Hahaha.
    Ligt je placenta voor of achter?

2. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    Begrijp je heel goed meis, dat had ik dus ook en ik heb nog geen eens een vmk gehad.. maar goed gedaan en die assistentes zijn vaak bot, gewoon niks van aantrekken. Morgen moet je dus spannend.. hoop dat het gauw op gang komt! Ik moet ook morgen voor alle uitslagen ben nu toch wel een beetje zenuwachtig aan het worden of alles wel goed is maar ja we zullen het morgen weten.

@ Hilse, gefeliciteerd met je neefje, wat leuk en idd wat snel hihi!

@ Barb, wat balen van je man zeg en dat in deze tijd pff...sterkte en succes

@ Mammmietammie ook ik ben het met griekje eens, lastig dat je in dit parket zit maar qua zekerheid heb je denk ik nergens wat meer in deze tijd.. ik zou proberen om in de organisatie te blijven en dan idd dezelfde rechten te behouden, als je gevoel daar ook goed bij is.. sterkte en succes

@ brittney succes met je eerste werkdag vandaag!

Volgens mij ben ik niemand vergeten hihi

3. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Sunshine - spannend zeg, morgen de uitslagen! Kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt, maar je krijgt hopelijk wat meer zekerheid.

@Brittney - werkze weer! Werk jij niet fulltime? Of liep je vakantie t/m dinsdag?
    Ik moet maandag weer aan de slag. Mijn man moet meteen op brugklaskamp :( blegh!!

Om 10.15 naar de vk! Ben benieuwd hoeveel ik nu aangekomen ben ;)
    Verder stelt t nooit zoveel voor.. bloeddruk meten en naar het hartje luisteren. Zo jammer dat ze geen echo maken. Nog 3 weken tot de 20 wk echo.. vind het nu al spannend! Hoop dat alles goed is met die uk.

4. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Zwangere dames geniet van de zwangerschap!! Het gaat toch echt wel sneller dan je denkt!

Voor de meiden die nog bezig zijn hoop ik dat het snel raak mag zijn!

5. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    Dag dames,

Er wordt hier weer lekker gekletst! Even een korte reactie op de meeste (van wat ik heb onthouden dan he ;)).

@hilse, gefeliciteerd met je neefje! Dat is inderdaad een vlotte bevalling geweest!

@Ctje, veel plezier/succes bij de verloskundige. Hoop dat alles goed is, maar dat zal toch wel ;).

@Brittney, veel succes weer tijdens je eerste werkdag! Dat zal weer even wennen zijn. Het jammere is, dat het vaak zo snel went dat je idee van vakantie dan weer lang geleden lijkt ;).

@Mammietammie, jeetje wat vervelend! Ik snap dat je in deze tijd hier niet op zit te wachten. De oplossing van Griekje lijkt me redelijk, mits dat natuurlijk kan binnen de organisatie waar je werkzaam bent. Ik heb voor mezelf besloten dat mijn "carriere" zich maar moet aanpassen aan mijn kinderwens.. Nu ik merk hoe lastig het is om zwanger te raken (inmiddels ronde 8), heeft dat voorrang voor mij, boven mijn carriere.. Maar goed, een inkomen heb je natuurlijk altijd nodig..

@Barb, wat vervelend dat jullie dat juist nu overkomt!! Hopelijk kan je man snel iets anders vinden, waardoor inkomen in ieder geval geborgd is!!

@Hier, inmiddels is mijn eisprong vastgesteld door het tempen :). Afgelopen zondag heb ik mijn eisprong gehad.. die ochtend ook nog geklust, net als de zaterdagochtend en maandagavond.. Dus heb mijn best gedaan.. Nu nog even afwachten wat het resultaat hiervan is haha!! Dus ik plof neer op het wachtbankje.. Nu op 3DPO.. dus nog 11 dagen te gaan.. (duuuuuurrrtt lang..)

Groetjes,
    Veetje

6. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Veertje, je hebt goed je best gedaan meid. nu laaaaang wachten en hopen op goed nieuws!!

@Brittney, succes weer net werken....tis altijd weer ff opstarten ;)

@sunshine...spannend morgen de uitslagen....k duim dat alles goed is!!

@ctje, alles weer goed bij de vk?

7. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ctje en hoe was t bij de vk ? Heerlijk weer naar t hartje mogen luisteren?

8. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @all - Alles was goed bij de vk! Hartje weer gehoord :) Was 2 kg aangekomen. Had veeeel meer verwacht als ik naar mn buik kijk ;)
    Alleen.. uit het bloedonderzoek was gekomen dat ik bloedgroep o+ heb, maar ik ben ook rhesus negatief. Dat zou kunnen betekenen dat mijn lichaam antistoffen aan gaat maken tegen ons kindje. Gelukkig komt dat niet vaak voor, maar voor de zekerheid moet ik met 27 weken een extra bloedonderzoek laten doen.

@ Yasmin - hoe gaat het met jou en met jouw kleintje?

@ Veetje - Spannend!! Wachten duurt lang he!!

9. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ctje, fijn dat het goed was :) Met die bloedgroep stelt volgens mij niet veel voor, als het niet goed is krijg je (dacht ik) een prik rond de 27 wk tegen de antistoffen...

Bedankt voor alle reacties op mijn stukje... Ouderschapsverlof is natuurlijk niet heel erg boeiend om wel of niet te hebben, maar wel handig als je de mogelijkheid hebt. Stel dat ik telkens een jaarcontract krijg wat niet verlengd wordt krijg ik dus geen verlof :( Binnen de organisatie blijven zal waarschijnlijk betekenen dat ik onder mijn huidige leidinggevende blijf werken, of ver van huis moet werken wat ik beiden niet zie zitten...

Twijfel ook of we verder moeten gaan met onze kinderwens op dit moment, zwanger solliciteren of snel zwanger worden daar is geen werkgever blij mee. En ik heb geen recht op een bijstandsuitkering vanwege teveel vermogen. (tja, het is maar wat je veel noemt ;) ) Maar ik MOET dus werk hebben om grotere problemen te voorkomen. Maar wat Veetje zegt geldt ook voor mij, wij zijn ook al 8 maanden bezig en ik ben bang dat als we het nu stoppen ik over een (paar) jaar weer opnieuw kan beginnen. En we willen zo graag papa en mama worden... Maar we willen ook geld hebben om het kindje te onderhouden. Als ik geen werk heb kunnen we niet eens alle vaste lasten betalen.

Ik denk ook na over wat ik dan wel zou willen qua ander werk, aangezien ik de welzijnszorg gewoon zwaar kut vind qua werktijden en salaris. Verder heb ik liever een baan waarin ik geheel zelfstandig werk, OF waarin je taken hebt waarop je beoordeeld wordt (dus beoordeeld worden op feiten en niet op meningen, zoals nu is gebeurd).
    Wat mij erg leuk lijkt is gastouder zijn, heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb al wat ingelezen maar je moet toch wel minstens 3 a 4 kindjes hebben om goed rond te kunnen komen. Daar komt wel bij dat mijn huis erg klein is en we maar 1 klein slaapkamertje over hebben. (Waar laat ik dan mijn eigen kind mocht ik zwanger raken??)
    Kdv lijkt me ook leuk maar ik denk dat dat weinig verdient aangezien ik dan starter ben, en volgens mij is de markt momenteel ook niet zo goed in die sector...

Sorry voor de lappen tekst :)

10. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    ctje: toevallig 0+ klein c neg? Ik heb dat 'ook' en er wordt met 27 weken bloedgeprikt. Met d neg. krijg je als ik het goed begrepen hebt standaard een prik, maar wat de vk tegen mij zei was dat die er voor c neg nog niet is, omdat er pas sinds een jaar ( ongeveer) naar neg c gekeken wordt... De kans is ook zeer zeer klein dat je met c neg. problemen krijgt. Geen reden dus voor stress:).

11. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jup liga, dat is het geloof ik! De vk zei idd dat ze er pas sinds een jaar naar kijken. Waarschijnlijk is er niks aan de hand, zo wel, dan krijg ik een prik en krijg ik extra echo's om de groei in de gaten te houden.

Mammietammie, wat lastig!! Ik denk inderdaad dat blijven bij deze organisatie geen optie is. Een heel andere sector zou een idee kunnen zijn. Ik heb geen ervaring met gastouder zijn. Mijn stiefmoeder was gastouder, maar kwam er moeilijk van rond.
    Ik snap dat je eraan denkt je kinderwens even door te schuiven, maar ik snap ook hoe moeilijk dat is. Als je graag wil, dan krijg je dat niet opeens uit je hoofd. Daarnaast weet je inderdaad niet of je er dan weer lang over doet om te ontpillen e.d. Lastig meid!!

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

Even een kort berichtje tussendoor,
    woensdag 29augustus heb ik weer een echo om 14:00! Dan op de afdeling verloskunde in het UMC :)

13. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    hilse: leuk vooruitzicht! wel snel al zeg!

egobericht: Ik baal echt als een stekker ik voel me beroerd! Als ik een uurtje op zit dan heb ik t alweer gehad en moet ik weer plat :( en ik voel me echt eerlijk waar zielig! Word ook een beetje gek van al die doktersafspraken. Ben maandag al geweest net weer telefonisch contact gehad, morgen naar gyn, overmorgen naar arbo arts en maandag weer vrolijk door naar de verloskundige... en wie zeggen er nu dat ik rust moet houden ( oke dat was wel erg dramatisch van me:p ).
    Ik ben heel blij dat ik zo goed nagekeken word hoor, maar ik wil gewoon weten wat ik heb zo langzamerhand. M'n werk wordt ook steeds minder vriendelijk en ik proef gewoon het onbegrip als ik ze weer vertel dat ik nog steeds niet weet wat het is. nou dat was het einde bericht voor de doorscrollers:p

14. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Liga - achh daar zijn we ook voor hoor! :) Wel rot dat je je zo voelt :( en logisch toch, dat je eindelijk eens wil weten wat het is. Trek je niks aan van je werk. Als zij het al vervelend vinden dat je niet weet wat er met je aan de hand is, kun je nagaan hoe vervelend het voor jou is! Probeer ondanks al je onderzoeken en afspraken toch rustig aan te doen. Sterkte!

15. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Mammietammie...ach meid wat vervelend.

maar hoeveel zou je willen werken met ern kindje?? Dan kan je ook al kijken naar bijv een baan voor 24uur. Tja maar dan zit je idd nog met zwangerschapsverlof en eventueel zwanger solliciteren enz..... ik weet t ook niet meis....je kinderwens opzij zetten is ook n heftige stap:(

Ik hoop dat je een goede beslissing kan maken waar je zelf achter staat.

16. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    @hilse, dat is alweer snel!! Veel plezier en succes, hoop dat alles goed is :). Wat is het doel van de echo, gewoon weer een check of alles in orde is?

@liga, wat ontzettend vervelend allemaal! kan me voorstellen dat het af en toe te veel wordt!! Wat mij betreft mag je hier gewoon lekker stoom afblazen!!

@Mammietammie, sterkte met de keuze. Het lijkt me ontzettend lastig.. Zelf werk ik in een organisatie waar veel projectmanagement is. Misschien is projectassistent of projectcoordinator wat voor je? Veel regelen, maar niet eind verantwoordelijk.

Ik ga zo mijn spullen pakken, om 20 uur heb ik weer zangles :p. Even die stembandjes aan het werk zetten!!

Groetjes,
    Veetje

17. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden! heel fijn om ff te luchten:).

veertje: wat leuk zangles puur een hobby of wil je er iets mee gaan doen?

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

@liga, aah meis typ het lekker van je af! Zal vreselijk voor je zijn, dikke knuff!!

@veetje, ja gewoon controle! Ik moet onder controle in het ziekenhuis ivm medicijnen die ik gebruik dus vandaar :)

19. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Oh het is hier zoooo lang geleden dat ik hier wat geplaatst heb.. Zie dat er al verschillende meiden ondertussen zwanger zijn; gefeliciteerd! Voor de meiden die nog druk aan het klussen zijn; heel veel succes!

Hier inmiddels alweer 22 weken zwanger (nah morgen dan ;)) van een tweeling! De 20-weken echo was allemaal goed en volgende week maandag hebben we weer een echo!

20. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wow Naatje, een tweeling, wat leuk!! Super dat de 20 wkn echo goed was!! Ik heb m over 3 weken en vind t best wel spannend!!
    Weet je het geslacht al van je kindjes?

Deel Deze Pagina