@Hilse - wat fijn dat alles goed is met je kleintje!! @Toekan - super dat je positief nieuws hebt!! Ik ga voor je duimen. @Liga en Barb (zie ik nog iemand over het hoofd?) - voelden jullie je kindje in het begin ( na de eerste keer dat je hem voelde) elke dag? Gister heb ik m niet gevoeld, of ik heb het even gemist.. het is ook zo zachtjes!!
Hey Dames!! @Toekan, fijn dat je zo snel geholpen gaat worden! Nu hopen dat het ongi worden niet te lang op zich laat wachten! (In tegenstelling tot normaal ). @Sunshine, hoop dat je eitje snel komt en dat je lekker ontspannen kan gaan klussen . @Ctje, zo te lezen ben jij nog heerlijk aan het genieten van dat kleintje in je buik, heerlijk lijkt me dat . @Mammietammie, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad op je werk! Nu hopen dat een en ander allemaal op zijn plek komt voor je!! Leuk he die fröbel dingetjes . Ik vind het ook allemaal zo leuk.. maar ja, zolang je niet zwanger bent heb je nog niet echt een excuus om een babykamer te maken of iets dergelijks hahaha . @Hilse, fijn dat alles in orde is met de kleine! En je bent uitgerekende datum is nu iets serieuzer .. 30 maart klinkt toch net iets leuker dan 1 april . Hier nog steeds hetzelfde verhaal.. Gister voelde ik mijn borsten wat meer.. normaal nooit last van... Maar vandaag valt het wel weer mee. Temperatuur is weer 0,1 graden gedaald en nog geen roze afscheiding waargenomen vandaag.. pfff.. "Mijn geduld raakt op!!" *Het is bijna zaterdag, het is bijna zaterdag, het is bijna zaterdag, het is bijna zaterdag.....* Groetjes, Veetje
ctje: Ik voelde hem voor t eerst met 14 weken, maar zeker niet elke dag toen. Met 16 weken voelde ik m wel praktisch elke dag maar dan moest ik wel op m'n rug op bed liggen en rustig ademen hahaha dan kon ik me echt concentreren op de bewegingen. Vanaf dat moment werd het steeds duidelijke en regelmatiger nu gaat het de hele dag door hihi. maar ik heb ook echt mazzel ben erg dun en de placenta ligt achter dus er is gewoon geen demping wat bewegingen betreft... Het is geloof ik pas vanaf 26 weken zo dan je je kindje dagelijks moet voelen las ik ergens hier op t forum dus maak je alsjeblieft niet druk het is heel normaal.
@Liga - okee dank je!! Jeetje, met 14 weken, lekker snel!! Ik hoop dat ik hem vanaaf weer eventjes voel. @Veetje - spannend zeg!! Is zondag je nod? Dan zou je morgenochtend ook kunnen testen.. ik testte 4 dagen voor mijn nod (licht) positief! Dan hoef je niet meer zo lang te wachten hihi
meiden ik heb alles bij gelezen, maar het was zo veel dat ik eigenlijk al niet meer weet wat ik wilde gaan typen Ben druk met allerlei dingetjes en 's avonds veel weg. Ik lees wel zo af en toe mee op m'n telefoon, maar jullie zijn niet bij te houden Nog 2 provera tabletjes te gaan...hoop dat ik dan woensdag ongesteld word! Hoop dat de pilletjes hun werk goed zullen doen, merk namelijk nog helemaal niks van die pilletjes. Terwijl er toch aardig wat bijwerkingen stonden beschreven. @Veetje spannend, hoop dat je posi test! @Ctje, wauw de eerste 'schopjes' @Mammietammie, fijn dat je n goed gesprek hebt gehad...nu op naar een positieve test en een heerlijke vakantie. @Barb, voor jou gaat het al aardig opschieten he @Sunshine, bijna je ei...spannend Hmmm en verder weet ik het niet meer, sorry als ik iemand vergeet
Hey meiden, Ik lees goed nieuws voor Toekan, wat super fijn om te lezen zeg @ baby voelen: Ik voelde de baby duidelijk met 17 weken. Rond 20 weken voelde ik de baby elke dag. Mijn vriend voelde de baby rond week 20 ook. Nu beweegt de baby EN mijn buik heel erg soms voelt het echt alsof organen verplaatst worden in mijn lichaam, beetje naar gevoel. Ik denk dat hij een weg naar beneden aan het wurmen is. Het is soms erg gevoelig als het hoofd tussen mijn bekken beweegt. Niet echt super fijn meer. Morgen werk ik en volgende week ma t/m do. Het is waar wat ze zeggen over de laatste loodjes maar gelukkig heb ik hele lieve en begripvolle collega's die mij steeds 'terug fluiten' als ik weer te veel doe of niet even mijn rust pak. Zo lief!
Jeetje krijg net te horen dat je hier je kind direct op een School moet aanmelden als je bsn nr hebt dus direct na de geboorte. En dan nog!is de kans zeer groot dat je op de wachtlijst komt en naar een school moet uitwijken die je niet niet aanstaat ... SHIT sorry meiden maar vind dit te bizar voor woorden zelfs voor den haag!
Zoo jeetje, Liga, wat bizar!!! Volgens mij zitten ze hier te springen om nieuwe kindjes! Wie had er een tijdje geleden nou dé oplossing tegen maagzuur? Ik heb er echt heel erg last van!
@liga.. jeetje.. dat is wel erg heftig! Ik weet wel dat je in sommige regio's vroeg moet registreren, maar ZO vroeg.. lijkt wel een beetje van de zotte! @Ctje.. sorry, maar buiten rennies heb ik geen idee.. En ik weet niet eens of je rennies mag nemen tijdens zwangerschap.. Ik heb me sterk weten te houden en vanmorgen niet getest.. maar moet zeggen dat ik het ook wel eng vind om morgenochtend te testen.. nu het steeds dichterbij kom, ben ik zo bang dat ik toch niet zwanger ben, ondanks temperatuur en roze afscheiding.. @Barb.. jeetje, het komt voor jou echt al super dichtbij! Wat is je uitgerekende datum? Hoop dat het nog goed vol te houden is tot het einde! @Liefde.. hoop zo dat de tabletjes helpen om je cyclus weer op gang te krijgen! Nu dus maar duimen dat ze werken en dat je snel ongi mag worden.. (En dat terwijl we dat normaal gesproken niet willen haha). Ik hoop ook op een posi test, maar vind het eigenlijk wel eng!! @Sunshine, Ei al gevonden?! @Hier, temperatuur vandaag weer 0,2 graden hoger dan gisteren.. en zo schommel ik omhoog.. Ik hoop maar dat het een goed teken is.. Blijf nog steeds (al heb ik het idee dat het wel minder is) last houden van lichtroze/oranje afscheiding.. Meestal 's ochtends en 's avonds niet.. alleen overdag als ik naar de WC ga.. Ik moet nog 2 uurtjes werken en dan een heerlijk weekje vrij . Jullie ook alvast een prettig weekend!! Groetjes, Veetje
@Liga wow.... hier moet je aanmelden als ze 2jaar zijn @Veetje ik duim voor je....het klinkt echt heel spannend!!!!!
Ik heb ook alweer lekker weekend! Heb 5 verjaardagen...pff en vanavond en morgenavond bbq. net naar de kapper geweest en alle cadeaus ingeslagen. heb ook verjaardag van mn buurmeisje die is 1 geworden. heb zon mooie pop gekocht *smelt* haha.
@Veetje - volgens mij mag je geen rennies als je zwanfer bent Spannend zeg! Ik ga morgenochtend meteen kijken of je al getest hebt Hier een beetje een tegenvaller.. mijn nieuwe rooster voor het schooljaar zit bomvol omdat ze de lessen van mijn zieke collega bij mij geplaatst hebben. Zit echt elke dag tot en met het laatste lesuur. Daarnaast neem ik haar klas ook over op het gebied van mentoraat en dat terwijl zij echt een probleemklas heeft. En door mn hormonen was het natuurlijk huilen toen ik mn rooster zag. Als ik aan het werk ben, ben ik na max 6 uur versleten Begin nu ook wat last van mn rug te krijgen.. Ik reageer sowieso wat emotioneler dan iedereen van mij gewend is - herkenbaar zwangeren onder ons? - ik ga mn best doen en anders laat ik die extra uurtjes eraf halen. Hahaha wat een gezeur he!
@Liga, jeetje dat is wat zeg! Hier is het wat dunner bevolkt dus denk dat dat mee gaat vallen.. Lastig hoor! @Ctje, ach nee meid! Als je niet zwanger was geweest had je het vast niet erg gevonden, ik snap het heel goed hoor! Als je denkt/merkt dat het je teveel wordt gewoon melden. Anders zit jij straks ook nog thuis... En dat emotionele herken ik helemaal, gelijk op m'n pootjes getrapt ook haha @hier, ben zo boos op m'n nicht.. Ze is onverwachts zwanger geworden (voor de 2e keer al!!!) en is nu al dik 15 week en nog niet eens bij de HA geweest. Ze slikt ook medicijnen net als ik dus dan is het he belangrijk da je onder controle bent van een gyn of in ieder geval in het ziekenhuis. Ze heeft nu al 2x de afspraak afgezegd omdat het "niet lukte" of "te druk was". Ze is op eigen houtje gaan minderen met de medicijnen en wou eigenlijk stoppen, terwijl dat bij haar vorige zwangerschap enorme problemen opleverde omdat ze super onstabiel was en depressief en niet van de zwangerschap of het kind in de eerste weken heeft kunnen genieten. En ondertussen weet ze alles heel goed en wil ze mij vertellen hoe het moet... Pff ik sms haar steeds dat ze heen moet gaan enzo. Haar moeder en zus kunnen er ook niks mee worden, het is nu al een drama...
@Hilse - gelukkig herken jij het! Hihi moet echt om alles huilen! Van de week ging ik praten met een brugklasser die een beetje gepest wordt, zit ik op m in te praten en zeg m dat het niet aan hem ligt, dat het haantjesgedrag van die anderen is en dat hij gewoon moet wennen aan zn nieuwe klas, voel ik mn ogen prikken hahaha en van de week bij een stagepresentatie van een leerling van ons die naar Afrika geweest is ook. Ze liet foto's zien van die kindjes daar die echt bijna niks hebben en op de achtergrond had ze Dear mister president gezet van Pink.. pfff. Normaal ben ik niet zo'n softie! Logisch dat je boos bent op je nicht! Het is een grote verantwoordelijkheid, de zorg voor een kleintje dat helemaal afhankelijk is van alles wat jij doet. Als ze zich dan zo onverantwoordelijk gedraagt, is dat echt heel frustrerend. Je zou haar vast wel even goed door elkaar willen schudden?! (zachtjes voor de beeb ) @all - nog iemand iets tegen maagzuur?
@Ctje haha wel grappig dat de hormonen zoveel met ons doen! Ja dat zou ik willen doen haha, ben bang dat dat het enige is wat nog helpt.. Dat heeft ze trouwens wel eens gedaan met haar baby, want hij huilde "veel".. Ja, omdat hij allang bijvoeding had moeten hebben en hij daardoor een groeiachterstand heeft en nu 1,5 is en nog niks kan! Niet lopen, praten, zelfs niet zelfstandig zitten... Nou is de een eerder dan de ander, maar hier komt het door nalatigheid. Ze was namelijk 2x het consultatiebureau vergeten...
Jeeeetje!! Fijn dat zulke mensen ook kinderen krijgen!! Gewoon achter haar haan blijven zitten, maar probeer je niet te druk te maken, dat is weer niet goed voor jouw kleine slaapkop hihi.
Ctje ze zeggen meloen! Galia meloen en koude melk voor maagzuur meis! Geen ovutest gedaan maar wel lekker dik slijm dus zal wel goed zitten, heb het druk deze week hebben een nieuwe puppy hihi! Sorry voor de korte antwoorden! Veetje laat je het weten morgen ik duim voor je,mfijn weekend Meiden!
Reageer ff snel op maagzuur gaviscon vloeibaar is heerlijk. Bij elke drogist en apotheek te koop. Antagel van apotheek helpt ook veel mensen maar mij voor geen meter.. Kijk gaviscon is niet super lekker maar het helpt direct en koelt gelijk dat pijnlijke branderige gevoel weg .
Zucht .. Vergeet ik te zeggen dat ik minder Gebruik dan aangegeven. Er staat op de fles 15/20 ml maar ik heb wekenlang ruim voldoende gehad aan 7-10 ml. Nu pas gebruik ik sinds een werkje tussen 10-15 ml. waarom meer gebruiken dan nodig ja toch Hihi nu ga ik echt slapen.