@ catharina Als eerst welkom Wij gaan in september naar Azie voor 3 weken, hoelang gaan jullie? En waarom zou je niet in November beginnen? Mocht t gelijk raak zijn zien ze daar in December nog niks van hoor
@Brondy, wat gaaf indonesie Mijn oma is daar geboren...Lijkt me ook vet om heen te gaan... @ Allemaal Welkom weer...Ik ben weer even van de partij..Pff kan ik weer gaan lezen Wij zijn al op vakantie geweest de laatste 3 weken van juni heb ik vakantie gehad....En we zijn 8 dagen naar turkije (bodrum) geweest...Heeeerlijk, maar was een hittegolf daar...gemiddeld 44/45graden de eerste 5 dagen..was wel erg heet hoor..maar wel lekker zo voor een keer...Nu zagen we onze telefoonrekeningen van wat we in turkije hebben verbruikt erbij in zeg maar, en daar werden we toch niet zo vrolijk van Maja, wij zijn express nu nog turkije all inclusive geweest...En omdat het onze "huwelijksreis" was én omdat we het dit jaar nog wilde doen aangezien we denken dat we niet gaan als we zwanger zijn of er een kindje is...Dus tactisch gedaan Verder weet ik niet welke dingen ik vergeten ben te vertellen..maar vragen zie ik wel weer.... Hier gaat verder alles goed..mn cyclus loopt nog goed en heb weinig last..een beetje kwaaltjes maar valt mee...jullie?
Hoi allemaal, Ik was ook al een forum gestart want zag nog niks over "kindje 2012" Maar die is al helemaal onder gesneeuwd door andere drukbezochte fora. Nou ik kan me helemaal aansluiten hier want ik ga in september stoppen met de pil en dan rustig ontpillen. In januari gaan we echt van start. Ook voor ons eerste. Ik ben 30 en werk 4 dagen op een peutergroep. Heb eerst ook op een babygroep gewerkt. (10 kindjes!) Erg pittig dus 1 kan ik wel aan hahah. Wij gaan wachten tot januari omdat mijn wedstrijdseizoen tot begin april loopt. En dan kan ik max. 3 maanden zwanger zijn, niet langer in ieder geval. Maar ik ga er van uit dat het niet in 1 keer raak zal zijn. Nou dat was het een beetje over mij. Leuk dat we in hetzelfde schuitje zitten!!
Allereerst welkom Catharina en Barb! Leuk dat steeds meer meiden zich hier aansluiten. Het wordt steeds drukker en gezelliger @ Catharina...Ik vind inderdaad ook dat je best al in November kan beginnen hoor als je niet meer kan wachten. na een maandje zie je er inderdaad echt nog niets van en je bent niet verplicht om er tegen je baas over te beginnen voordat je 12 weken bent volgens mij. Ik begin zelf ook 2 maanden voordat ik hoor of ik mijn vaste contract krijg, maar heb voor die tijd al wel een keer een functioneringsgesprek, dus dan weet je wel al hoe groot de kans is en tot nu toe gaat het op mijn werk erg goed. Ik denk dat je baas er stiekem heus wel rekening mee houdt dat je een keer met de boodschap 'ik ben zwanger' komt. Je hebt er immers de leeftijd voor. Ik maak mij er niet druk over om dit te moeten vertellen, maar bij mij op het werk wordt hier ook niet zo moeilijk over gedaan. Ik heb nu ook een collega die in haar jaarcontract zwanger werd en die heeft ook een vast contract gekregen. Maar een vast contract van te voren hebben is altijd fijn, dan heb je zekerheid! @Barb...ik ben jouw topic ook niet tegen gekomen. Voordat ik dit topic begon heb ik naar zo een topic gezoch, maar niet gevonden. Toen maar zelf opgestart. Wilde dit toch wel graag met andere meiden delen en de bestaande topics bestonden al zo lang dat je er niet echt meer tussen komt. Nu kan je lekker met ons mee kletsen @babywish...op die manier is het inderdaad een onvergetelijke vakantie geworden in Zeeland. Dat blijf je toch herinneren. @spannend22...Bodrum lijkt mij ook echt super. Ik ben wel al eerder in Kusadasi en Marmaris geweest, maar Bodrum staat ook nog op mijn verlanglijstje. Misschien doen we dat volgend jaar ook wel als huwelijksreis
Ja ik ben blij dat dit forum goed loopt en NET gestart is want ik kwam er niet echt tussen bij die anderen omdat ze al in een bepaald gesprek zitten. Maar fijn dat ik mijn plekje hier gevonden heb want ik was echt opzoek naar "lotgenootjes" hm, klinkt zo dramatisch, ik bedoel het op een leuke manier maar weet ff geen passend woord. Brittney ik zie dat jij wel gister gestopt bent met de pil! Spannend hoe je cyclus gaat zijn.
@Barb...We snappen dat je het niet zo dramatisch bedoeld hoor :d Ja gister gestopt...ben heel benieuwd. Ook gewoon rustig ontpillen. Die troep kan maar alvast uit je lijf zijn toch
Bodrum was erg leuk..Hebben lekker weinig gedaan..Heerlijk zo'n vakantie...En volgend jaar gewoon weer met de caravan hoor haha...Voor ons is zo'n all inclusive vakantie niet voor altijd weggelegd...Nu zo was heerlijk, maar niet voor elke vakantie.. Hmmm morgen komen mijn collega's eten...(team van 4/5 personen haha) en dan neemt 1 collega die begin juli van een dochtertje is bevallen, haar dochtertje mee...Want zij voedt haar toch nog zelf...Ik kan zelf weinig met een kindje van een paar weekjes als het van een ander is (vanaf 10weken begint het voor mij beetje leuk te worden), maar heb er wel zin in dat kindje ff te zien...*zwijmel*
Voor ons is een hotel-leven op vakantie juist weggelegd. Heerlijk jezelf zo laten verzorgen! Mag van mij elk jaar Maar snap best dat er ook mensen zijn die daar minder goed tegen kunnen! Gezellig dat je collega's komen eten! En dat er ook een kleintje mee komt. Van iemand anders is het inderdaad heel anders, maar wel even lekker zwijmelen inderdaad! Weet je al wat je gaat maken? Ik krijg morgen ook weer eters....wat zal ik nu weer gaan maken?? Ik denk dat ik voor de lasagna ga....
ja daarin verschilt iedereen gelukkig we gaan de gourmetset aanzetten of wokpannetjes..dus ik hoef niet te koken we koken zelf ik vind het heerlijk om te zwijmelen..het gaat ons eigenlijk ook wel geod af om met voorbehoedsmiddel te doen zeg maar...en ze zeggen dat wanneer je stopt met de pil, je meer zin in sex hebt....Nou, ik merk geen verschil eigenlijk.... ik vind het wel steeds spannend hoe het zal lopen...En 8 augustus zou ik ongesteld moeten worden (net als met de pil)...Dus ik ben heeeeeeel benieuwd.. Ons buurmeisje van 9 mei begint nu ook echt te lachen en te reageren...Erg leuk allemaal Herkennen jullie het feit dat je eerst wil afvallen voordat je zwanger wordt? Ik heb overgewicht (maar is goed verdeeld zeg maar) en wil echt zeker nog 4kg kwijt voordat ik zwanger wordt..Dus vóór september wil ik die kwijt zijn...De 1e 2,7kg is zo weg gegaan, maar de rest wil nietHeb ook beetje slechte week daarin gehad...Hopelijk volgende week nieuwe week....
Inderdaad een verkeerd keuze gemaakt (kwam ik pas in jaar 3 achter) Dus dat is een beetje jammer. Ik wil inderdaad graag op een kdv werken dus vandaar mijn (misschien niet zo'n logische) keuze om voor SPW te gaan. Leuk dat jij het ook gedaan hebt. Vond je de studie goed te doen? Ik vind het leuk om te lezen dat jij en iedereen 'geduldig' afwacht tot 2012. Volgens mij gaan we er met zn alle voor zorgen dat 2012 een babyboom jaar wordt haha. Hopelijk! Heel veel succes iedereen!
Super, gourmetten! Altijd goed! Wij hebben de condooms vandaag alvast maar weer in huis gehaald (wordt ik niet heel vrolijk van, maar ach het is voor het goede doel zeggen we dan maar haha) Ik herken dat afvallen wel. Ik heb dan geen overgewicht, maar ben de laatste tijd wel 3 kilo aangekomen en die moeten er van mijzelf perse af!!!! Terwijl het doel juist is om over een half jaar DIK te worden haha. Vrouwen?? Wat moet je er mee haha
Jaa daar gaan we ons best voor doen!! Op naar die babyboom!! Ik vond de SPW heel makkelijk (te makkelijk). Zeker als je meer kan! Maar wel heel leuk. Heb er een leuke tijd gehad en vooral de stages zijn leuk!! Voor mij was het kdv niet mijn droombaan, ben helemaal thuis in het onderwijs. Maar mijn zusje werkt op een kdv en die heeft het fantastisch naar haar zin!!
haha ja zeker super leuk en lekker wij hebben ze ook maar in huis gehaald...zal wel weer ff wennen zijn, maar is zeker voor een goed doel...en dan maar hopen dattie niet scheurt!!!!...... haha ja we gaan nu afvallen,met als doel heel dik te worden dat is een goeie maar dat is dan moooooooooooi dik!!!! hmmm bij die gedachten moet ik altijd denken of mensen het wel bij mij zouden gaan zien als ik zwanger zou zijn...ben zo bang dat het zo lang duurt voordat men het kan zien
Hey ladies Gourmetten is inderdaad lekker (makkelijk), doen wij vaak met familie tijdens kerst Helaas kan ik niet met jullie meepraten over afvallen, heb nu al maat 34 om dan nog wat af te vallen lijkt mij geen goed plan, voor mij is het denk ik beter om iets aan te komen. Voor onze bruiloft wilde ik niet aankomen, maar manlief zei: je moet ook niet afvallen en gewoon blijven eten zoals je altijd deed. Daar had hij gelijk in want als ik afval kun je het heel goed zien in mijn gezicht dan krijg ik van die ingevallen wangen en lijk ik heel ziek. Wij gebruiken nu ook nog condooms, vond dat in het begin wel vreemd.. Je bent het niet gewent eneuh ik doen ze niet bij hem om, mag hij zelf doen, hahahah Ben woensdag bij een vriendin van mij geweest, zij heeft een kleine van maart. Echt een schatje. Net wat je zegt nu gaan ze ook echt lachen, zooo lief @ spannend Ze gaan het vast wel zien hoor!! Don't worry!! Is Turkije leuk?? op de een of andere manier trekt het mij nog niet zo. Wij gaan ook graag kamperen. Mijn oma en moeder komen ook uit Indonesie, het was altijd mijn wens om daar heen te gaan en nu was de kans aangebroken. Hadden gelijk al gezegd dat dat onze huwelijksreis zou worden @ barb Wat voor sport doe jij dan?? aangezien je max 3 maand zwanger mag zijn.
@spannend22....Ik ben het helemaal met Brondy eens hoor!! Ze gaan het echt wel zien. Een zwangerschapsbuik zit veel hoger en strakker! Maak je daar maar geen zorgen om. Ik ben juist bang dat ze het bij mij te snel gaan zien. Ik heb een vrij platte buik, dus zal even wat leuke wijde dingetjes moeten aanschaffen mocht het raak zijn voor de bruiloft. Wil het op mijn werk en aan de rest van mijn omgeving (behalve aan m'n ouders en schoonouders) toch pas echt na de bruiloft vertellen. @Brondy...heerlijk hé die kleintjes, dan vraag je jezelf echt af hoe die van jou eruit zal komen te zien! Ja die condooms zijn vreselijk haha, maar wel een leuk idee dat de volgende keer dat je het zonder doet, je voor een baby'tje gaat
@ brittney Dat is helemaal waar. Die gedachte bij de eerst volgende keren zonder zijn dan echt speciaal, toch? En ja dat denk je dan idd als je zo'n mooi klein meisje ziet. We moeten nog even geduld hebben, gelukkig staan we er niet alleen voor
T is nog steeds gezellig hier ! fijn... Nog een maandje wachten en dan stop ik ook met de pil .. vind het wel spannend ! hoe is het hier met de dames? Nog op vaknatie geweest of gaan jullie nog ? Ik ga maandag naar Luxemburg, maar heb gister in het ziekenhuis te horen gekregen dat ik een maagvlies ontsteking heb ben al 3 weken voortdurend niet lekker... maar de medicijnen helpen al een beetje. Liefs
Hallo dames.. daar ben ik weer.. Jeetje wat is weer lekker veel gekletst! @spannend22: Ik heb ook altijd het idee dat niemand gaat zien dat ik zwanger ben.. dat komt ook eigenlijk door een kennis van mij.. die was ook zwanger maar dat zag je dus helemaal niet.. blijbaar groeide dat naar binnen ofzo.. Ik heb het zelf gezien en het leek echt niet alsof ze net zwanger was. Ik wil ook heel graag afvallen. Op dit moment ben ik al 8 kilo afgevallen.. Ik heb namelijk gelezen dat overgewicht er weer voor kan zorgen dat je minder snel zwanger wordt. Dus ja.. toen ben ik toch maar begonnen.. ik wil graag 10 tot 12 kilo afvallen. Ik ben trouwens een aantal jaar geleden ook in Bodrum geweest.. Ik vond het heel leuk en lekker relaxen daar. Nou ik ga weer verder met werken aangezien ik nu illegaal aan het internetten ben op mijn werk.. haha..
Nog steeds gezellig hier Ik weet dat ik me er niet veel zorgen om moet maken of ze het wel of niet zien..als we zwanger zijn, zijn we zwanger maar lijkt me toch wel leuk om te kunnen showen zeg maar.... Bodrum vond ik ook zeker leuk en gezellig en een mooi hotel Ik moet eigenlijk ook 12kg afvallen, maar wil eerst gwn naar 1 bepaald gewicht...Dan kan ik verder kijken...Heb wel een streefgewicht in mn hoofd voordat ik zwanger wil worden (weet niet of het lukt maar toch) Heb jij dat ook? Die condooms zijn inderdaad een ramp..Mijn man mag het ook zelf doen hoor En het is inderdaad dan wel weer speciaal als je het dan zonder gaat doen..Geeft toch een bepaald gevoel hè... Een plattere buik kan inderdaad ook lastig zijn...Alles heeft blijkbaar zijn voor- en nadelen We komen er wel Ik heb mn functioneringsgesprek gehad, ze is super tevreden over me en ik mag zo doorgaan Ik krijg waarschijnlijk 10u erbij..Dus zit ik op mn 28u Dit moet ik natuurlijk nog wel op papier zien, maar ze was aardig overtuigd...Weet natuurlijk niet dat ik zwanger wil worden en wat betreft onbepaalde tijd contract vroeg ze aan me wat ik had en ik zei dat ik 1jaar had...Toen zei ze iets zachtjes van: Ok, dat zou in principe...Toen slikte ze het in Maar ze gaat ook daar over denken en ze zei dat ze me nog even ins panning laat hahaha..Maar heb er een goed gevoel bij en ben echt heeel happy als ik onbepaald krijg... En mochten er nog uren overschieten die ik zou kunnen nemen, laat ze me dat weten...Heeeeeeeeeeeeerlijk zo'n gesprek..Daar knapt een mens van op ZOmeteen maar snel hier poetsen...Rond 16u komt een collega om alvast boodschapjes te halen voor vanavond..Heb er zin in