Wij gaan voor een 2e/3e/4e vanaf lente/zomer 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KleineLai, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Wat een onzekerheden allemaal he :( Hoop ook echt op het meest gunstige scenario voor jullie!
     
    blessings vindt dit leuk.
  2. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Hey dames

    Hier gaat t goed, k ben net als @Palmpje best bang..
    Werk ook nog als zorgverlener.. dus extra risico. Als k merk hoe mij werk ermee omgaat s t ook niet gek om in paniek te raken, er staan zogenaamde corona tenten voor de deur en er zijn zoveel mensen ziek danwel griep of toch corona.
    Ik vind de info die we krijgen met de feiten buiten Nederland soms zo tegenstrijdig.
    Ook wat betreft zwangeren en kinderen.
    Ook zij kunnen ernstig ziek worden.
    Kijk naar china of Italië daar zitten/liggen niet alleen maar ouderen!.
    En dan de economie, nu lees k al smekende moeders die geen babyvoeding meer kunnen kopen, omdat het op is...
    Maargoed ik blijf ook genieten en hoop dat het straks iets rustiger is, maar heb er een hard hoofd in.
    Alleen bevallen in t ziekenhuis daar kan ik erg verdrietig van worden.
    En wat als 1 van mijn kids ziek word brrr...
    Dus @Palmpje ik herken je.
     
  3. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @nouka1986 neee grrr is t nog doorgebroken of kan je nog te vroeg zijn met testen?
     
    nouka1986 vindt dit leuk.
  4. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wat naar allemaal @blessings ik hoop zo dat jouw man niet verkouden word! En wat naar dat je dan zolang je zoontje zou moeten missen:( ik hoop dat het over een paar weken anders is maar ik denk het niet..

    @Elraange wat super super naar dat jij ook zo bang bent:( ik voel het ook en ik vind het best een dingetje om nu zwanger te zijn.. als ik dit van te voren had geweten dan had ik liever gewacht hoe moeilijk ik dat ook vind. Ik ben ook hele angstig voor de baby en hoop zo dat zij het niet krijgt/voelt. Er zit nu toch een soort schaduw over deze zwangerschap heen en dat vind ik wel echt heel jammer.. laatste keer dat ik mama zal worden en zwanger ben en dan deze crisis.. misschien egoïstisch, maar dit is toch niet hoe ik het me had voorgesteld. Hoe zit het op jouw werk als je verkouden en/of hoest? Moet je dan gewoon komen werken? Ook als je zwanger bent?
    Ook ben ik zoo bang voor mijn ouders:( mijn vader is hart patiënt en mijn moeder is zwaar astma patiënt. Die heeft er net een stoot kuur prednison opzitten vanwege een plek op haar longen. Ze zijn 71 en 64, en ze moet gewoon mijn kindje ontmoeten hoor:(
    Sterkte ook voor jou @nouka1986

    dikke knuffel voor iedereen in deze tijd en heel veel sterkte❤️ Ik hoop dat we hier met zijn allen goed uitkomen.
     
    blessings vindt dit leuk.
  5. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hoe is het met jou @Tabbey beetje geaccepteerd van de vakantie? En toch nog zelf leuke dagen gehad?
     
  6. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Op mijn werk mag je niet komen met koorts en luchtwegkl.
    Dus wel alleen bij hoesten of keelpijn. Dat stelt ook niet gerust hoor..
    Bij ieder kuchje van hun schiet k al in de paniek. Bizar!

    K maak me ook erge zorgen om mn moeder hierin.
    Of als je buiten op straat bent en je loopt op de stoep dat je dan gaat oversteken of tegen een muur aanloopt zodat die 1.5m ertussen zit. Toch maf eigenlijk...
    Gelukkig tref k altijd nog vriendelijke mensen die dit ook doen, maar dan even aardig lachen of hallo zeggen. Dat s wel fijn.
    Iedereen heeft dezelfde angsten.
     
  7. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik wil de zwangeren een dikke digitale knuffel geven in deze moeilijke periode met allerlei onzekerheden. ❤️
    Ik maak me ook best zorgen met de kleine. Ze is al een keertje ziek geweest (ook flink verkouden met lichte koorts, wij hadden het thuis ook), maar het is niet niks allemaal.
    Ik probeer me in de winkel keurig aan de regels te houden, zodat ik de kans zo klein mogelijk maak dat mijn gezin ziek wordt, maar er zijn genoeg mensen die dat niet doen en daar kan ik best boos om worden. Mensen zullen wel denken dat het hier in het noorden nog niet zo erg is, maar ze zien niet dat het wel er aan komt en dat maakt mij dan boos.

    Nogmaals een dikke digitale knuffel voor jullie allemaal ❤️
     
    Elraange, blessings en Rosy90 vinden dit leuk.
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Ook namens mij allemaal een digitale knuffel.

    Hier afgelopen week ook een dame (Kensi) met koorts en heel vol klinken. Maar niet hoesten en gelukkig ook niet extreem benauwd. Maar je maakt je nu dan toch wel meer zorgen dan anders. Gelukkig is de koorts weer weg, wel nog heel verkouden, maar dat is ze al weken.
     
    Elraange, blessings en Rosy90 vinden dit leuk.
  9. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Dankjewel meiden❤️ Een hele dikke knuffel terug!!
     
    Elsa86 en Ting86 vinden dit leuk.
  10. nouka1986

    nouka1986 Actief lid

    15 mrt 2012
    174
    201
    43
    Vrouw
    08-11-2012

    Ik ben nog niet ongesteld, maar vanmorgen weer getest en weer wit. Dus ga er vanuit dat hij binnen nu en paar dagen dan toch zal komen.
    We gaan het zien
     
  11. Melon

    Melon Actief lid

    6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Hoi meiden,
    Ben even stil geweest hier want er is veel gebeurd in de tussentijd. De hematoom lijkt weg.. dus dit is heel fijn. Alleen is er nu een nieuwe complicatie bij gekomen en dat is dus dat er belangrijke bloedvaten bloot liggen van de baby. Dus heb nu een placenta wat uit 2 delen bestaat, een placenta previa en een vasa previa.:(
    De keizersnee word met 36 weken uitgevoerd en misschien zelfs wat eerder. Als de vliezen breken of ik krijg ontsluiting kan een bloedvat scheuren. Binnen 3 minuten kan de baby dan teveel bloed verliezen waardoor ze het niet zal overleven..
    De risicofactoren dat je dit kan krijgen is dus eerdere miskramen, curretage en een laagliggende placenta. En nog 2 andere factoren volgens mij. Dus ik kan ze bijna allemaal netjes afstrepeno_O
    Had zo gehoopt dat ik verder op deze zwangerschap een beetje kon genieten maar het is dus eigenlijk alleen nog maar een zwarte donderwolk geweest.:(
    Ook nog dat $#$%# virus erbij. Ik hoop dat begin juni het een beetje beter word anders mag mijn partner straks nog geeneens bij de keizersnee zijn.
    Hier moeten ze trouwens door de placenta heen snijen en de gynaecoloog heeft dus gekeken waar de bloedvaten vandaan komen. Dit lijkt via het achterste stuk van de placenta te komen, maar dat blijft spannend. Wel moeten ze bloed bestellen, omdat de kans op een grote bloeding groot is. Ze vertelde ook dat mochten ze het bloeden niet gestopt krijgen ze ook mijn baarmoeder moeten verwijderen maar die kans is klein..
    Dus al met al kut.. kan niet wachten tot ze gezond en wel in mijn armen ligt. :cry:

    Hoe is het verder met iedereen? Snap die angsten heel goed rondom het virus.. hopelijk valt het allemaal mee!
     
  12. nouka1986

    nouka1986 Actief lid

    15 mrt 2012
    174
    201
    43
    Vrouw
    08-11-2012
    @Melon jeetje wat heftig en onzeker zeg.

    Uhm kleine verandering, dit eigenlijk niet telt. Na verloop van tijd is de test niet meer omo wit, maar er lijkt iets te zien te zijn in het midden. Heel lastig nog met het blote oog te zijn. . mijn hart klopte even sneller, maar ik laat me niet gek maken. We wachten het gewoon weer af.
     
  13. June88

    June88 Actief lid

    30 nov 2018
    105
    114
    43
    Vrouw
    @nouka1986 wat spannend, dat geeft nog wel een klein beetje hoop!

    @Melon jeetje wat heavy. Het zit jou ook niet mee. Gelukkig ben je al wel op een termijn dat als er iets gebeurd de kleine steeds meer overlevingskansen heeft.

    @iedereen: het virus houdt NL goed bezig hè, iedereen wordt op zijn of haar eigen manier getroffen. Door het harde werken in de zorg of de zorgen om kwetsbare mensen. Hier is dat niet anders; ik ben bijna 39 weken zwanger en zal moeten bevallen tijdens deze Corona crisis. Het enige wat ik kan doen is duimen op een voorspoedige gezonde thuisbevalling en dat mijn man niet verkouden wordt (en er bij kan zijn). Dat er geen kraambezoek, cadeaus en verwennerij komt heb ik inmiddels geaccepteerd. Vind het wel pittig met 2 drukke jongens thuis, hoogzwanger zijn en een spannende naderende bevalling. Maar we moeten het ermee doen...
     
    nouka1986 vindt dit leuk.
  14. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @Melon pffff wat moet jij wel niet doormaken?
    Wat een onzekerheid en angst. Mag je nog wel werken oid?
    Of moet je rustig aandoen?
    Knuffel meid!
     
  15. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @Ting86 en @Elsa86 lief thnx
    Snap goed dat als je kindje nu ziek wordt er ook van alles door je heen gaat. Man o man. Blij dat t weer goed gaat.
    @nouka1986 ohhhhh das spannend, ga je nog ergens komende week een testje doen?
     
    nouka1986 vindt dit leuk.
  16. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Met mij gaat het goed. Het was vooral de eerste dagen even zuur, maar het lekkere weer in in Nederland doet erg goed. We hebben afgelopen week heel veel in de tuin gedaan en paar keer met kind en hond naar het bos gegaan (waar het toen niet druk was).
    Morgen weer aan het werk, eens kijken hoe dat gaat met een peuter thuis ;)
     
    Elraange vindt dit leuk.
  17. nouka1986

    nouka1986 Actief lid

    15 mrt 2012
    174
    201
    43
    Vrouw
    08-11-2012
    @Elraange
    Ik wil ws dinsdag weer een keer testen als ik niet ongesteld ben geworden.
    Ik heb nu geen testen meer in huis, dus die worden morgen gehaald.
    En ik wil het met ochtend urine doen dus dan wordt het dinsdag.
    We gaan het zien.

    Eerlijk gezegd weinig hoop gehad, deze maand, en weinig mee bezig geweest in mijn hoofd. Was ook wel een keer lekker.
     
    Elraange vindt dit leuk.
  18. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik indd, ff niet bezig met je ei of nod.. en al die dgn ertussen.
    Spannend morgen ochtend dus. K ga toch voor je duimen.
    Knuff meid
     
    nouka1986 vindt dit leuk.
  19. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    En hoe was je dag vandaag :D:D
    Behulpzame peuter?? Hihi
     
  20. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina