Wij gaan voor een 2e/3e/4e vanaf lente/zomer 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KleineLai, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ja! Hier zowel wasbaar maandverband als wasbare luiers (en billendoekjes). Ik gebruik dit pas een half jaar ofzo, maar ik ben helemaal fan! Eindelijk 's nachts geen lekkage meer bij mn zoontje en vind het veel mooier aansluiten dan wegwerpluiers. En vooral in de zomer zijn die verschillende printjes zo leuk :D
    Bij het wasbaar maandverband vind ik het vooral handig dat ik nooit meer hoef op te letten of ik nog wel voldoende maandverband in huis heb :p

Maar ik snap het helemaal dat als je het vies vind, je er niet aan begint. Ik sta namelijk regelmatig een poepluier af te spoelen onder de kraan, omdat hij geen nette drollen draait, maar heerlijke plakpoepderrie heeft. (hopelijk ben je niet aan het eten terwijl je dit leest) hahaha :roflmao:
    Maargoed, ik vind het dus niet vies (kots daarintegen wel! :eek:)

@bubblybaby nog gefeliciteerd! En wat fijn dat je man die naam ook leuk vind! :)
    Oh en zijn prefolds dan geen goede optie als veel wasbare luiers niet goed aansluiten? prefolds (of hydrofiele doeken) kun je om hem/haar heen vouwen, dus past sowieso goed! En kun je verder nog bijboosten als dat nodig is.

2. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Bij ons word het hoogstwaarschijnlijk
    Jongen; Rohan
    Meisje; Ember
    Ons zoontje heet Sylva.n

Voor een jongen als 2e naam wil ik Arend of iig een vernoeming daarvan. Mijn opa is in september heel plotseling overleden, hij de echt zo ontzettend dol op zijn achterkleinkinderen. Dus dat vind ik het beste teken van waardering naar hem toe.

Elraange, fien2808, Imona en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    #463 bubblybaby, 19 dec 2018
    Laatst bewerkt: 19 dec 2018
    Ik heb prefolds, pocketluiers, 2delige systemen :p allerlei merken...
    Bij mijn zoontje gebruikte ik altijd pockets, bij mijn dochtertje waren prefolds amazing tot ze 1+ werd :( en de rest werkte sowieso al niet goed bij dr...

edit: Ik heb bij mijn zoon ook een periode gedoe gehad zo rond 1,5jr en na heeel veel experimenteren (en veel extra was) toch de manier gevonden het vol te houden (hij had bamboeboosters nodig gecombineerd met hydrofiel uiteindelijk in de pocket) - Er zal vast iets bestaan waar ze het goed op zou doen ^^ maar had gewoon niet de energie om het verder uit te zoeken. Vandaar dat ik al zei dat ik echt geen zin heb om dingen te verkopen/bij te kopen en van alles te proberen :p als het niet lukt met de kit die ik nu heb (want heb echt veel in huis), dan is dat maar zo hihi. Het werkt bij haar gewoon niet meer, niet met wat ik in huis heb. Ik hoop nu sowieso dat ze binnenkort gewoon zindelijk wordt hahaha :roflmao: (wauw, sorry voor het lange verhaal :D)

En thanks :D ik had een leuke verjaardag hihi

Rosy90 vindt dit leuk.
  4. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    oeps ^^ ik maakte een foutje, negeer dit berichtje :roflmao::roflmao:

Rosy90 vindt dit leuk.
  5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik snap het, maar dan nog wil ik dat liever niet.

Aanoniemous vindt dit leuk.
  6. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Oh nee dat snap ik. Je hebt genoeg in huis idd! Als dat allemaal niet werkt, dan zou ik het er ook lekker bij laten. Hier werken (flink gevulde) pockets voor overdag goed en een tweedelig systeem voor 's nachts. meer heb ik ook niet in huis :p. Voor baby 2 wil ik beginnen met prefolds. Lijkt mij wel een fijn systeem om bij een kleintje te gebruiken. Ik hoop dat mn zoontje tegen die tijd dan wel zindelijk is, dan heb ik er maar 1 in de luiers. Anders lijkt het mij inderdaad ook wel een hoop gedoe (veel was :|)

bubblybaby vindt dit leuk.
  7. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Nu we het toch over luiers hebben :roflmao:, wanneer zijn jullie begonnen of beginnen jullie met zindelijkheidstraining? Ik weet echt niet wanneer te beginnen (zoontje is nu 14mnd)....

8. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Je kunt gewoon een potje in huis halen en spelenderwijs beginnen. Bijvoorbeeld als jij op de wc zit, het potje voor je neer zetten en dan kan je kindje jou na doen (met kleren aan). Kindje kennis laten maken met het potje, met kleertjes aan. Maar 14 maanden is wel wat vroeg ^^. Maar goed kennis laten maken kan natuurlijk nooit kwaad :)

Wanneer je kindje duidelijk gaat laten merken dat hij luiers heel vervelend vindt, of aangeeft wanneer hij moet plassen/poepen, of goed kan aangeven dat hij/zij iets in de luier gedaan heeft of gewoon aangeeft op het potje te willen, kun je dat zien als eerste tekenen van "klaar zijn om te beginnen met oefenen". Ik zou het alleen niet echt training noemen :p. Maar meer gewoon spelenderwijs oefenen (met de blote bips :) ). Complimentjes geven voor het proberen natuurlijk - en als er echt iets in het potje terecht komt is het natuurlijk groot feest ^^ maar geef het iig tijd! :D

Ting86 en Rosy90 vinden dit leuk.
  9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Met mijn dochter begonnen toen ze 2 jaar en 2 maanden was ongeveer maar dat heeft mij veeel bloed zweet en tranen gekost. En toen ze bijna 3 jaar werd, zei ze dat ze groot was en geen luier meer hoefde. En hoppa zindelijk haha.
    Mijn zoontje zet ik nu al weleens op het potje, vind hij leuk maar ik weet niet of hij het al snapt. 19 maanden is hij nu.

Ting86 vindt dit leuk.
  10. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    21maanden gaat hier voor het slapen sowieso op het potje. Soms overdag ook, al een heeft hij momenten dat hij echt niet wil. Dan doe ik het ook niet.
    Hij plast wel altijd op het potje, dus hij snapt hoe het moet ;)

Pff als ik mee lees in dat afteltopic kan ik me zo herinneren hoe spannend die laatste weken waren.. krijg helemaal kriebels ervan.
    Al was mijn zwangerschap geen rozengeur en zonneschijn (of maneschijn?) 3x ziekenhuis superveel misselijk een spugen..
    Moest op het laatst zelfs op vakantie ineen rolstoel met uitjes.. maar toch wil ik het weer zo supergaag

11. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.996
    6.992
    113
    Vrouw
    Grappig he, je vergeet alle ellende toch best snel. Ik tenminste wel :roflmao: Toen er besloten werd dat een spoedkeizersnede nodig was riep ik heel hard, voor mij nooooooooit meer een kind! En 10 dagen later bedacht ik me dat een tweede kindje toch wel heel leuk zou zijn :oops::p

Ik zag vanmiddag een té schattige baby voorbij komen op facebook. Waar ik eerst nog lichtelijk twijfelde, roep ik nu heel hard, ik wil nog een baby! Haha het kriebelt bij mij ook behoorlijk ;) (al ben ik er nog niet voor 100% uit hoor)

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.357
    28.599
    113
    Volgens mij ben jij er wel al 100% uit hoor :p

Rosy90, bubblybaby en Palmpje vinden dit leuk.
  13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh wauw. Heb wat gemist. Kreeg geen meldingen. Vond het al zo raar.

@ verjaardag: gefeliciteerd!
    @Samen slapen: ik legde mijn kindje vaak op de doomooseat in bed. Kon ij er ook niet op gaan liggen.

@ verlatingsangst en eenkennigheid: hier ook wel gehad. Niet zo extreem. Gewoon in meegegaan. Maar niet te veel aandacht aan besteden en ook niet dwingen om vreemden of anderen kusjes of handje oid te geven. Was hier vrij snel over.

Oké nu over mezelf: horen gevoelige borsten ook bij eisprong? Weet het niet meer.. Maar ze worden ineens gevoelig. Niet extreem maar ik 'voel' dat ze er zijn zegmaar. Vooral bovenkant en zijkanten.. zou een goed teken zijn. Zit nu op cd 12.

14. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Ik heb dit zelf niet, maar geloof dat het veel voorkomend is voor bij de eisprong

15. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd hele gevoelige tepels rond eisprong :D heel naar haha.

Ik heb nu heeeele beurse borsten, ik wordt wrs morgen ongesteld (heb al spotting). Normaal heb ik dat eigenlijk niet, beurse borsten... dus cycli kunnen qua symptomen toch best wel van elkaar verschillen haha. Blijkt maar weer :p

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.357
    28.599
    113
    @Imona , ik ken het zelf niet maar ik hoor van anderen dat het er wel bij kan horen.

Ik ging vanmiddag mijn onderbroekenla opruimen en ik vond de BH's die ik tijdens mijn zwangerschap droeg. Whoah! Ik heb zelf 70B , tijdens de zwangerschap 75D, en waren aan het einde van de zwangerschap eigenlijk te klein! :roflmao: Giga!

blessings vindt dit leuk.
  17. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Pff vandaag de kleine wezen vaccineren.
    Wat een hel zeg, moesten hem mijn zijn 2e vasthouden en 1 prikken :cry:
    Hij heeft er nu echt last van zo zielig

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hahahaha nou ik heb van mezelf 90 E.. tijdens mijn zwangerschap knalden ze uit een F:roflmao::roflmao: letterlijk. Ze staken tot t randje van mijn tepel uit een F bh. Denk dat het eerder een flinke G cup was.

Dat is pas giga:roflmao:

KleineLai vindt dit leuk.
  19. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Wat sneu! Welke prikken waren het?
    Vanmorgen moest ik ook met de jongste de 14 maanden prik inhalen.. als ze er last van heeft word het een leuke kerst.. not :(

20. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Ah bah :(

Dit is de meningokokken B die hebben we extra gehaald omdatcmijn achterneefje van 3 daar afgelopem september aan is gestorven

Deel Deze Pagina