Wij gaan voor een 2e/3e/4e vanaf lente/zomer 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KleineLai, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw

    heel makkelijk indd sliep al snel door en nu sinds week 7 krijgt hij laatate fles om 1900u gaat dan rond 19.45u op bed om dan om 7u weer een fles te krijgen.
    hij krijgt nu nog maar 4 flessen van 180cc daardoor voel ik mij ook een stuk fitter en de andere kids zijn 12 en 8. Dat scheelt ook heel erg.

    ahhh leuk en drukke tijd dus hihi.
     
  2. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik weet nog niet of ik echt mee blijf praten.. maar we hebben het er pas wel over gehad.. misschien.. toch wel een 3e..

    Mijn verhaal van samenstelling lijkt heel erg op die van pioenroos92 :)
    2 lieve meiden, de oudste word 3 in februari en de jongste word 2 in september. (Duurt nog even).

    Op dit moment is mijn ijzer gehalte nog aan het herstellen van de 2 zwangerschappen en de borstvoeding perioden (omdat het allemaal dicht op elkaar was) d.m.v. pillen.

    Ooit zijn we begonnen met de wens voor 2 of 4 kinderen.. nu hebben we er 2 gekregen en vonden we het eigenlijk wel prima. Maar, met het vooruitzicht dat de oudste bijna naar school gaat komt toch die wens weer terug.. 4 kinderen zal het niet meer worden (ruimte technisch niet en nog wat andere redenen).
    Maar die 3e... tja.. ergens kriebelt het toch wel.. maar aan de andere kant ook erg lastig omdat de omgeving bij de geboorte van de jongste al zei: 'nu zeker door voor een jongetje'.. uiteraard zouden we het leuk vinden als het een jongen zou zijn.. maar een meisje is zeker niet minder welkom!

    Pff.. het is zo lastig.. het ene moment zeg ik volmondig JA en het volgende moment bedenk ik mezelf weer.. een voordeel: mijn man zegt: als jij er uit bent voor jezelf en je wil.. Dan mag je je spiraaltje eruit laten halen en dan gaan we kijken hoe het gaat.. maar.. Ik zou het liefst wel wachten tot de oudste op school zit...

    Sorry voor mijn lange intro
     
    Elraange en Pioenroos92 vinden dit leuk.
  3. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland

    Nou precies mijn verhaal! Haha Leuk!! Ik heb ook een spiraaltje en wij zouden het fijn vinden dat als het kindje geboren word, dat de oudste dan op school zit:rolleyes: Maaar soms slaat de twijfel weer toe en dan denk ik....waar beginnen we weer aan:oops:
     
  4. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Dat laatste had ik vanavond nog.. de oudste was zo gigantisch dwars! Dat ik echt dacht.. En nu nog een 3e.. pff... echt niet! Maar dan kom je terug beneden en de jongste was zo lief aan t lachen.. En dan smelt gelijk mijn hart weer.

    T is ook wel een beetje praktisch hoor.. sinds de jongste 1 is geworden hebben we de box naar boven gedaan en de woonkamer is er meteen optisch ruimer uit gaan zien.. als we nu overnieuw beginnen moet dat ding toch weer terug de kamer in.. om maar iets te noemen. Om nog maar te zwijgen van hoe je alles en iedereen de auto in krijgt.. 3 kinderen, kinderwagen, de bak en loopplankje..
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik twijfel zo! Ik ben net als @Elraange alleenstaand en ben eind juli bevallen van een zoontje. Ik vind het zo genieten! Alles is leuk aan moeder zijn :D Maar besef me ook dat 2 kindjes in je eentje pittig kan zijn. Maar als ze ouder zijn lijkt het me ook zo gezellig! Doordat ik met keizersnede ben bevallen zou ik sowieso een jaar moeten wachten, maar zou ook niet eerder willen starten. Ik denk er letterlijk elke dag aan maar ik heb werkelijk nog geen flauw idee wat ik wil...
     
    Elraange vindt dit leuk.
  6. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
  7. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ik zie dat er weer een paar dames bij zijn gekomen om mee te kletsen. Gezellig!! :D

    Wat lijkt jullie de prettigste maand om te bevallen? Mij lijkt maart heerlijk. Dan is het nog lekker fris tijdens de bevalling en kraamtijd en zal het mooie weer bijna gaan beginnen, waarbij je lekker met je mini naar buiten kunt.

    Bij mijn zoontje ben ik begin september (2016) bevallen. Er was toen een hittegolf en tijdens de kraamweek was het zoooooo heet.. o_O echt niet fijn. Ik moest met het kraambezoek de hele week beneden zitten, want op de slaapkamer was het gewoon niet vol te houden, zo heet.

    Maarja helaas valt zwanger worden niet in te plannen :rolleyes:
     
  8. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik vond in juli bevallen heel fijn! Het was dan wel extreem warm dit jaar maar ik kon er goed mee overweg. En de zomer begon precies op de dag dat mijn verlof in ging, heerlijk! Heb wel airco in mijn woning dus dat scheelt veel natuurlijk. Als ik het voor het zeggen hebben dan zou ik denk ik kiezen voor de maand mei! Dan is het vaak al lekker buiten en heb je de zomer nog tegoed :) Maar de maanden juni juli en augustus zou ik ook prima vinden hoor. In ieder geval liever niet in de wintermaanden ;)
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  9. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    @Palmpje heel normaal hoor dat je het nog niet weet! En omdat je verplicht een jaar moet wachten heb je sowieso nog even de tijd om na te denken en je lichaam/hormonen te laten herstellen:)

    Wat betreft favoriete bevalmaand (voor zover mogelijk) zou bij mij mei tm september zijn.. niet vanwege het weer maar omdat we dan de minste verjaardagen hebben.. manlief komt namelijk uit een gezin van 8.

    Willen jullie weten wat het word als het zover is?
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  10. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Dat zeg je goed, hormonen moeten idd ook nog flink herstellen ;)

    Ik zou het zeker willen weten, heb nu al het gevoel dat het dan een jongetje wordt weer :D
     
    DDucky vindt dit leuk.
  11. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Wij willen het zelf dan niet weten..
    Bij de 1e wisten we het niet en bij de 2e wel.. Wij vonden het beide leuker om het niet te weten.
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  12. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    leuk @Palmpje jij ook hier.

    hier zou ik ook vanaf mei t/m sept het liefst willen bevallen. Dan kan je toch vaker naar buiten om van het weer te genieten.
    Mijn zoon is van januari en om dan met een kinderwagen door de sneeuw te komen is een drama... Dat duwt zo zwaar. :roflmao::roflmao:

    maargoed we hebben t soms niet voor t uitkiezen.

    Ik denk dat ik het mocht het lukken dit x niet wil weten.

    Ik dacht gister ineens stel je voor dat het ineens een twee- of drieling is/word:eek::eek:
    haha nouja dat zien we dan wel weer.
    Ik kan nu al niet wachten hihi om weer te beginnen.
     
    Pioenroos92 en Palmpje vinden dit leuk.
  13. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hoi dames!

    Ik wou ook graag meekletsen :).
    In oktober 2017 bevallen van een zoon.

    We waren alweer begonnen, maar toen kwamen bij mij de twijfels. Mijn vorige zwangerschap was niet echt fijn, supermoe en 3x in het ziekenhuis gelegen met vochttekort door HG :(.
    Dus ik wil eerst weer fit worden en wat energie krijgen en dan gaan we er weer voor, zodat ik er ook voor mijn zoontje kan zijn als ik zwanger ben (hoop ik).

    Ik las iets over welke maanden bevallen: alles is goed, maar niet in februari, dan hebben we ongeveer 10 verjaardagen :roflmao:. Maar eigenlijk maakt het mij geen donder uit ;).

    Of we het willen weten wat het wordt? Bij onze zoon wel, maar ik nijg er steeds meer naar om te wachten tot de bevalling (manlief wil het wel weten, dus we hebben nog een kleine discussie thuis), omdat het mij zoooooo leuk lijkt om verrast te worden.
     
  14. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He he! We liggen bijna allemaal op 1 lijn haha. Ik zou ook de maanden mei t/m september willen:rolleyes:

    Bij beide kinderen wisten we van te voren wat het zou worden. Omdat baby nummer 3 zeer waarschijnlijk de laatste is..misschien juist wel heel spannend om het een x niet te weten. Kan daar nu al over nadenken..boy/girl:oops:
     
    Elraange vindt dit leuk.
  15. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    bij de eerste wist ik het niet en dacht 1000% een meisje. Was dus een jongen. Mijn gevoel heeft me in de steek gelaten toen..
    heb zelfs een behoorlijke tijd nodig gehad om dat te verwerken en een band met mn zoon te krijgen haha
    Bij de tweede wist ik het ( de derde een engeltje ook) en vierde wist ik het ook.
    maar mocht t nog een x gegund zijn dan hoop ik dat ik het kan volhouden om het niet te weten.

    @Pioenroos92 misschien zelfs allemaal wel in uitgerekende topic hihi

    @Ting86 ik kan me voorstellen dat je dan even wacht om fitter te zijn.
    Hier wil ik eerst 10kilo afvallen. Liefst 13 hihi
    ik ben alwel wat afgevallen maar hoeveel weet ik niet. Heb al jaren geen weegschaal. Eerst die maar aanschaffen.
     
    Ting86 en Pioenroos92 vinden dit leuk.
  16. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @Elraange oh dat lijkt mij ook even schakelen. Je kan er voor je gevoel zo zeker van zijn dan!

    Jaa allemaal in zelfde lijstje straks! Haha 1e ronde Juli 2019:p

    Pfff zit al te denken welke maand ik mijn spiraal eruit laat halen...:eek: Ik denk 3 maanden voor de 1e ronde. Dat heb ik de vorige keren ook gedaan:thumup:
     
    Elraange en Palmpje vinden dit leuk.
  17. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Leuk! Ik zou ook wel mee willen kletsen. Ik ben hier al even niet meer actief geweest maar inmiddels begint het te kriebelen voor een 3e. Wij zullen er alleen wel voor de mmm in moeten gaan. Nog 1 cryo in de vriezer en anders weer opnieuw een icsi traject.
     
    Elraange vindt dit leuk.
  18. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    hier ga ik in februari bellen met het zh of in januari.
    wil dan graag in april weer starten met iui. Dus zal wel eerst een maand mijn cyclus weer moeten laten volgen.
    Ga alwel ( zodra ik weer mijn 1ste menstruatie krijg) starten met bijhouden en ovutesten.
    Ik ga er iig vanuit dat het wel ff duurt met de iui's hihi
     
  19. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    haha bijna iedereen zou dus graag in de zomermaanden willen bevallen. Dat lijkt mij nou dus echt heulemaal niks! :roflmao: Ik kan sowieso erg slecht tegen hitte en bij de zwangerschap van mn zoontje zwol ik in die hete maanden helemaal op doordat ik enorm veel vocht vasthield. Nee, dan beval ik nog liever in de winter :oops:

    Wat betreft het weten van het geslacht.. Bij mijn zoontje wilde ik het weten, bij een volgende lijkt een verassing mij wel erg leuk. Maar of ik het geduld heb om op de geboorte te wachten is vraag 2.. :rolleyes:

    @Ting86 pfoe, lijkt me heftig zo'n pittige zwangerschap. Dan kun je ook niet echt van je zwangerschap genieten lijkt mij. Hopelijk blijft dat je de volgende keer bespaard!

    @Elraange Oohhh een twee- of drieling. Daar denk ik ook wel eens aan inderdaad! Lijkt mij zo pittig! Echt respect voor alle ouders die een meerling hebben. Ik hoop toch wel dat ik er slechts 1 tegelijk krijg :oops:

    @Pioenroos92 maar weet je dan al welke maand ronde 1 zal zijn? :D:p

    @Bloem4 welkom! Was het een lang traject bij je eerste 2 kindjes?
     
    Pioenroos92 en Elraange vinden dit leuk.
  20. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @blessings haha nou inderdaad.
    Ergens lijkt het mij super leuk een meerling, maar das in mn hoofd natuurlijk en vaak denk ik ook al in oudere jaren vanaf 4 ofzo...
    maar realistisch aiii heftiggg
    helemaal als ze tegelijk huilen wie troost je eerst enzv..
    maar ook dat zal uiteindelijk goed komen.

    jij hebt ook een sept kindje leuk. Hier 2 haha
    Ik vond t heerlijk in de zomer zwanger zijn. Op het laatst had ik ook last van vocht maar verder geen zwangerschapskleding kopen maar lkkr jurkjes en rokjes aan geen jas die niet meer over die buik past haha Lkkr op slippers. En verlof in de warme periode is ook heerlijk. Lkkr buiten zitten boekje lezen.
    In de winter ga k er amper uit( alleen als t moet brrr)
    haha
     
    blessings vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina