Wij gaan voor een 2e/3e/4e vanaf lente/zomer 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KleineLai, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Klopt, kraamzorg is zeker niet de norm! In meeste landen moet je het echt hebben van familie, als je geluk hebt. Veel kersverse mama's voelen zich heel erg overwhelmed in het begin :) (natuurlijk niet allemaal, maar als ik al kijk hoe hard ik de kraamzorg nodig heb gehad ivm de borstvoeding bij mijn zoontje - pfoe! Toch wel lucky :) ).

Zo leuk om te lezen hoe jullie al zo bezig zijn met zwanger worden ^^ voor mij voelt het dan ook wat echter.
    Mijn man had het vandaag gewoon hardop met een collega over dat er nog een 3e bij gaat komen en laatst tegen een vriend zei hij het ook gewoon (en ik maar braaf mijn mondje houden he tegen iedereen :p..... jemig). Maar stiekem vind ik het leuk, want dan weet ik zeker dat hij niet terugkrabbelt, hahaha

Aanoniemous vindt dit leuk.
  2. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha wat leuk! Nee hier houden we het nog wel even geheim. We hadden ook alle babyspullen al weggedaan. Het was tot voor kort ook nog gewoon een nee. Zelfs een van de babykamers pas nog weggegeven aan zwager en schoonzus. We hebben nog een babykamer (meubels) maar die is wel echt meer voor een jongen vinden wij. Die andere was redelijk neutraal. We hoeven hem niet terug hoor. Maar ik denk dat niemand het nu even verwacht bij ons. Maar wie weet duurt het ook nog wel heel lang, want we proberen het nu een keer, maar als het niet lukt wachten we toch echt weer een paar maanden. En dan kan het daarna nog best een paar rondes duren. Dus ik ga nog even geen slapende honden wakker maken.
    Toch hebben veel mensen na de tweede bij ons wel gezegd dat wij echt nog niet klaar waren en dat ze er nog wel meer verwachtten. Ben benieuwd of ze dat idee inmiddels los gelaten hebben haha. Ik vind het wel leuk ergens deze spannende tijd.

3. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ja, geheimhouden was hier ook de bedoeling ... ik ben normaal iemand die dit met vriendinnen graag bespreekt en ben tot nu toe super braaf :p maar goed... zolang de toekomstige zwangerschap maar gewoon netjes geheim blijft :) dat kan hij gelukkig wel heel goed. Denk ook dat ik het nog ietsje langer geheim wil houden dan normaal.

Wij hebben alle babyspullen nog omdat ik gastouder ben :)
    heb naast mijn eigen kindjes 1 gastbabytje 1 dag per week en in januari komt er nog een babytje bij voor 2 middagjes - en een jongetje van 4 jaar, vanaf februari voor en naschoolse opvang, 3 daagjes. En daar hou ik het voorlopig bij qua gastkindjes :) ik vind het iig gezellig ^^

Vandaag gaan we naar de verjaardag van mijn moeder en heel de familie is er. Ik heb sommigen al heel lang niet meer gezien, dus kijk er heel erg naar uit. Familie die mijn kinderen nog niet eens ontmoet hebben zelfs!! En heb zoveel jeugdherinneringen aan hen :)

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Mijn moeder wist het wel, maar die vertel ik dan ook alles.
    Net zoals mijn vriendin. En collega's weten het ook.
    1 collega, die tevens een hele goede vriendin is, weet zelfs al dat ik zwanger ben.

Nu ik het Daar toch over heb, ik denk niet dat ik er nog omheen kan:D
    20181229_093501-2322x3096.jpg

Mamabella12, Momof2rebels, Palmpje en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Jaaa! Dat woordje zwanger maakt het toch wel heel officieel hé! Nogmaals gefeliciteerd @Elsa86!

@bubblybaby , leuk kleine baby gast kindjes! Ik ben zelf kleuterjuf dus ik zit ook tussen de kleintjes. Niet in mijn eigen huis alleen :).

bubblybaby vindt dit leuk.
  6. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    @Elsa86 WOEHOEEEE nu ga ik echt even dikgedrukt GEFELICITEERD zeggen :D officieler kun je het niet krijgen hoor ^^

@prulletje2 Ahh wat leuk :D !

7. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    foutje

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.358
    28.600
    113
    qua borstvoeding is kraamzorg heel handig idd. Maar verder is het niet zo nodig op zich. Als het moet red je je wel natuurlijk. En met behulp van familie kom je een heel eind. Kraamzorg is echt een luxe, haha.

Wij zijn ook heel open in de wens. Als mensen het vragen dan zeg ik gewoon dat we de wens hebben voor een tweede. En als ze vragen wanneer dan zeg ik ook gewoon 'ergens in de zomer of zo' , ik ben daar niet zo moeilijk in, haha

bubblybaby en Rosy90 vinden dit leuk.
  9. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Hebben jullie het ook dat rond je eisprong het verlangen naar een baby het grootst is? Mijn eisprong komt er duidelijk aan en ik wordt echt gek van mezelf!o_O

Nog 4 maanden geduld..:rolleyes:

Rosy90 vindt dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.358
    28.600
    113
    ja, dat is biologisch zo bepaald. Net als dat je meer zin hebt in seks, je over het algemeen aantrekkelijker voelt, en je een hormoon aanmaakt die mannen kunnen 'ruiken' (via je zweet dacht ik).
    :roflmao:

prulletje2 en Rosy90 vinden dit leuk.
  11. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.996
    6.994
    113
    Vrouw
    Wow @Elsa86 wat goed! Gefeliciteerd!!

12. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Haha wel bijzonder hoe je lichaam werkt! :D

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Dank je wel voor de felicitaties.

Begon hem toch wel een beetje te knijpen na die kv test van gisteren, maar dat woordje zwanger maakt het echt officieel. Voelde me gisteren ook behoorlijk beroerd, maar mijn kinderen zijn ook niet lekker, dus kan ook een griepje zijn.

Verloskundige had ik al gebeld en daar mag ik 21 januari naar toe. Wel pas om 21.00 uur 's avonds.
    Ik vind het heel fijn dat ik gewoon bij dezelfde vk kan komen, ook al wonen we nu op een half uur rijden. Nu hoop ik wel dat ik ook naar hetzelfde ziekenhuis mag, maar zou niet weten waarom niet. De ziekenhuizen liggen allemaal op een half uur afstand.

prulletje2 en Momof2rebels vinden dit leuk.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.358
    28.600
    113
    ja he? :D

15. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Na mijn keizersnede vond ik kraamzorg ook heel fijn hoor!! :D Bij mijn 2e had ik qua borstvoeding geen hulp nodig, ik gaf ook nog wel eens borstvoeding aan mijn zoon haha en dochterlief was een pro! In tegenstelling tot broer in het begin. Maar na de keizersnede was ik wel blij dat ik extra hulp in huis had :p haha. Onze familie woont niet meer dichtbij (bij de 1e wel), dus hier geen hulp van familie oid :)

Fijn zeg @Elsa86 ! :D zo spannend allemaal :). Zou idd fijn zijn als je ook in hetzelfde ziekenhuis kan.

16. Momof2rebels

Momof2rebels Bekend lid

21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    Wat heerlijk moet dit zijn!!! Je geef mij zeker weer hoop hihi

17. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Jaa hier ook! :eek: gelukkig heb ik 'm een paar dagen geleden gehad. Nu kan ik weer rationeel nadenken:roflmao:.

@Elsa86 jaja gefeliciteerd nog een keertje! :)
    @KleineLai wauwww wonen in frankrijk, gaaf zeg! Is je man frans?
    @Tabbey wat betreft de zv. Ik zit bij zekur van Unive en dan met extra zekur als aanvullende verzekering. Ik kreeg alles rondom mijn zwangerschap, bevalling, kraamzorg vergoed zonder een eigen bijdrage te hoeven betalen. Dus dat was wel fijn! Nipt krijg je alleen bij een medische indicatje vergoed, volgens mij is dat bij elke verzekering zo.

blessings vindt dit leuk.
  18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik houd mijn hart vast voor oud en nieuw.. net wat potjes vuurwerk afgestoken. Minder vuurwerk voor de kleine om een beetje te wennen. Hij van achter het raam binnen kijken. De eerste 3 potjes keek hij wat gespannen naar en bij de vierde was het huilen geblazen...

19. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Achos!

Ik heb tot nu toe geluk, hij roept enkel heel hard "vuuurwerkk" :rolleyes:

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Dat heeft hij echt van mij.. Ik vond het vroeger ook helemaal niks. En moet er nu nog steeds weinig van hebben als het te dichtbij komt.

Deel Deze Pagina