Ik ook niet. Ben ook eens benieuwd hoe het hier gaat oudjaarsdag. S avonds zal ze er wel doorheen slapen. Wij houden door bij vrienden verderop in de straat dus moeten wel nog een stukje over straat als we weer naar huis gaan, dus hopelijk gaat dat goed Welke plannen heeft iedereen met oud op nieuw?
Is er bij jullie veel vuurwerk? Wij zijn pas verhuisd. Bij ons vorige huis was nooit veel, bij het nieuwe huis geen idee nog. Mijn kinderen hebben er tot nu toe niet op gereageerd als ze het binnenshuis horen. Buiten wel af en toe eens van wat is dat? Maar dat is bij de knallen. Ze hebben nog niks gezien verder. Ik laat ze ook gewoon slapen met oud en nieuw. Ik vind ze te klein om wakker te maken, tenzij ze er wakker van worden. Maar ik verwacht in deze buurt niet zoveel. Wonen veel oudere mensen ook. Met oudjaarsdag bakt mijn man altijd oliebollen met zijn vader en broer bij zijn vader thuis (opa). Daar ga ik wel even op bezoek met de kids. 's Avonds gewoon lekker thuis op de bank met wat lekkere hapjes ofzo.
Mijn zoontje vind t vuurwerk geweldig! Hij staat de hele tijd voor het raam te wachten of hij wat ziet. En bij elke knal roept hij super enthousiast "vuurwerk!!!" Als we buiten zijn moet ik ook echt opletten, want hij rent zo op het vuurwerk af. Dat wordt nog wat als hij ouder is.. haha. Man en ik geven helemaal niks om vuurwerk. Ik vind t maar eng en gevaarlijk.. Maar wij gaan hem dus wel wakker maken. Hij vind t zo geweldig, wil dat bekkie wel zien als het losbarst om 12u
Wij zijn gewoon thuis. Om 19.00 uur gaan we nog wel even naar het pleintje in de buurt. Daar worden oliebollen gegeten en vuurwerk afgestoken. Mijn dames hebben gehoorbeschermers. Anders durven ze niet. Mijn man bakt zelf ook oliebollen. Na 00.00 gaan we nog even een borrel doen bij de buren.
Hier in de straat is helemaal geen vuurwerk. Paar straten verder op en de hoofdstraat is altijd helemaal rood van alle vuurwerk. Vrienden van ons wonen een paar straten verder op. Daar wordt heel veel vuurwerk afgestoken. En in de polder karbiet geschoten. Meestal ook van die enorme vuren. Gaat van alles op. Van kerstbomen tot complete bankstellen en oude matrassen. Toen we nog geen kind hadden stonden wij daar ook vaak bij. Maar nu blijf ik liever thuis bij mijn kindje. Mijn man gaat daar nog wel even kijken.
Ja super leuk dan toch! Die van mij slapen sowieso al slecht en als ik ze wakker maak zijn ze alleen maar mega chagrijnig en huilerig, dus ik doe ze daar geen plezier mee. Als ze wat ouder zijn en ze snappen het wat beter dan maak ik ze wel wakker hoor. Als ze dat willen dan. Hier weten we niet eens of er wat te zien is. Ook een beetje zonde om ze dan wakker te maken als er niks is. Wij geven er zelf trouwens ook niks om. Steken het zelf ook nooit af.
Oké.. schiet mij maar lek.. Ja... weer een post over slijm. Vorige week duiding ovulatiebsteken gevoeld. En 1 goeie. Daarna niks meer gevoeld. Ovu testen die vorige week (ondanks te laat begonnen) redelijk donker waren. Donkerder dan een paar dagen terug. Zit nu op cd 22. Zou toch zweren dat ik vorige week mijn ei had.. gezien de symptomen. En wat denk je. Ga ik naar de wc.. ineens rekbaar slijm op mijn papier... Snap er niks meer van.. Andere dames die dat wel eens gehad hebben? Zo een week na ei ineens rekbaar slijm? Bedenk me net dat toen ik zwanger was van mijn zoontje ik inderdaad na een week (misschien iets langer) na ei slijm verloor. Maar echt heel veel.. Kan het me nu niet voorstellen...
Ik heb van dat slijm nog nooit wat gesnapt bij mezelf. Ik dacht elke keer dat het het was. En dan had ik later weer ander slijm en dacht ik weer dat die keer ervoor het dan toch niet was en nu wel. Lastig he! Maar ik zou niks lezen in dat slijm en gewoon binnenkort, wanneer het kan, een zwangerschapstest doen. En als je echt denkt dat de kans er nog in zit dat je ei nog moet komen, dan gezellig blijven maken. Hoe voel je wanneer je ei springt? Ik heb dat volgens mij nog nooit gevoeld. Waar precies voel je dat?
Ik heb dat altijd gevoeld. In de dagen er naartoe wat streepjes ter hoogte van eierstokken. Vaak dominant aan 1 kant. In dan steeds dichter naar het moment toe steeds fellere steekjes en op het moment ineens een flinke steek en soms wat trekkend/drukkend gevoel onder in mn buik. En daarna alle symptomen ineens verdwenen. Oh ja en wat gevoeliger borsten. Niet pijnlijk maar voel dat ze er zitten zegmaar. Bij mij vooral aan de zijkanten en boven op. En het koud hebben. En moodswings
Haha oké. Nee dat heb ik niet. Moodswings heb ik nu ook maar ik ben nog ongesteld. Let the countdown begin! Ik wil even fast forward naar mijn nod!
Ik heb altijd veel last van de eisprong net alsof ik een extra dag ongteld ben midden in mijn cyclus. En soms echt een steek dat ik echt hardop auw roep
@Imona misschien is je eisprong nog niet geweest en komt hij nu? Je hebt geen positieve ovulatietest gehad toch?
Ik heb echt zo het gevoel dat het raak is. Nu met 8dpo met mijn domme hoofd een test gedaan.. die is wit (natuurlijk) Maar de moed zakt me meteen wel ik de schoenen
@prulletje2 ja in jouw geval zou ik ze ook lekker laten liggen hoor! Dat was hier eerst ook het plan, hij is in september 2 geworden, dus ik dacht dat hij het nog niks aan zou vinden, of misschien zelfs eng. Maar hij is er dus helemaal lijp van! Haha @Imona ik heb altijd alleen vruchtbaar slijm voor mn ovulatie. Dus dan zou ik denken dat je ei nog niet is geweest. Toen ik zwanger was had ik ook wel heel veel afscheiding, maar dat was een hele andere structuur dan dat vruchtbare slijm. @Aanoniemous 8 dpo is inderdaad wel een beetje vroeg je maakt nog alle kans op een positieve test hoor! Ben benieuwd! Spannend
Haha @Aanoniemous, ik herken het wel hoor. Ik kon ook zo vroeg testen altijd. Van stel nou? Maar ook altijd wit natuurlijk. Ik maak sowieso niet zo snel hcg aan volgens mij, want mijn testen waren altijd pas rond nod positief. Of ik rekende verkeerd ofzo. Dus ik heb nu braaf in mijn hoofd dat ik tegen die tijd pas laat ga testen. Maar als het zover is kan ik dat misschien toch ook niet laten hoor haha.
Tip voor oudejaarsdag met kleine kindjes die vuurwerk spannend vinden: ga naar een binnenspeeltuin Monkeytown is bijvoorbeeld gewoon open, krijg je ook nog eens gratis oliebollen . Hartstikke rustig en je hoort helemaal niks van buiten. Dat hebben wij vorig jaar gedaan en dit jaar doen we dat lekker weer . Heb ik ook! haha
Zo. Eerst die kerstboom uit huis. Beneden alles aan kant maken en dan boven lekker opruimen. Wil van de week t hele huis opruimen. Inclusief zolder. Beneden is (op even aan kant maken na) alles op geruimd. Oh ja.. de kelder en keukenkastjes nog.