@Evelinde en @Ting86 bedankt voor de felicitaties. En Evelinde, wat leuk dat er nog iemand is die voor een 4e gaat. Hoe oud zijn je andere kinderen?
Ja een vierde is niet erg gebruikelijk, maar ik lijk het wel steeds vaker te zien. Leuk, grote gezinnen! Al had ik vroeger niet gedacht dat ik dat ooit zou willen. Ik dacht dat ik het er bij twee zou laten, maar het blijft kriebelen . Mijn kinderen zijn 13 (j), 4 (j) en 2 (m).
Het geldt voor alle werknemers die mee willen doen. Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Maar ik was gelukkig op tijd met aanmelden. Ik ben benieuwd hoe het mij afgaat. En idd ik heb ook een te hoog BMI. En met 10 kilo eraf zit ik op een gezond BMI.
@Momof2rebels en @Aanoniemous , testdag vandaag!! Kom maar op met die testen Vandaag zelf gestart met ovu testen. Negatief natuurlijk nog, maar oh wat voelt dat weer spannend!
11dpo was ook omo wit. Dus ik ga nu gewoon wachten tot ik ongesteld word En dan wachten tot Maart. Al zegt mijn man steeds van als het eerder komt komt het eerder en neemt hij anticonceptie niet helemaal serieus
Leuk is het hè om er zo mee bezig te zijn. Ik ben begonnen met temperaturen. De ovulatietesten laat ik nog even liggen.
Wat jammer . Maar als je in maart zwanger zou worden ben je toch juist met de feestdagen uitgerekend? (December 2019)
Helaas de early test van action gebruikt en is negatief. Ik ga er dus vanuit dat vorige week geen ei was, maar nu wel. Dat betekend dat mijn nod weer 2 weken opschuift ! En heb de action testjes gekocht en digitaal cb om het te bevestigen ! Want voel me belazerd door de ovu testjes !!! Hahahaha sjonge jonge wat heeft me lichaam me goed voor de gek gehouden met de symptomen jeetjeee nooit eerder meegemaakt best frustrerend. Was een hele rare cyclus. Ik hoop snel ongi te worden om opnieuw te starten.
Over angsten & zwangerschap: Ik heb een hele tijd nog zitten twijfelen, omdat mijn vorige zwangerschap zo risicovol was en dat mentaal een heftige nasleep heeft gehad voor mij. Maar ze hebben me op het hart gedrukt dat het waarschijnlijk niet nog een keer gebeurt en mijn wens is nog zo groot... Ik had een heel bijzondere zwangerschap. Werd door 3 verschillende ziekenhuizen in de gaten gehouden die overlegden met elkaar. Mijn dochtertje was er eigenlijk 1 van een tweeling, er zat een leeg kamertje. En de complicaties hebben waarschijnlijk daarmee te maken gehad. Mijn placenta was opgedeeld in 3 gedeeltes. Tussen 1 groot gedeelte en 2 kleinere, zat een soort plooi. Ze dachten eerst een amnionstreng, maar dit was het niet. het was een soort band/plooi waar bloedvaten omheen zaten gewikkeld. De vaten waren gevuld met bloed van mijn dochter... het mocht dus absoluut niet stuk gaan. Ook zal het allemaal vast aan mijn vliezen, dus mijn vliezen mochten niet breken. Ik mocht sowieso niet uit mezelf gaan starten met bevallen, dus zou met 37 weken al een geplande ks krijgen (omdat mijn zoon met 38 weken al geboren was en ze geen risico wilden lopen). Nou, dochterlief had andere plannen! Mijn vliezen braken met 36 weken en ik kon met spoed met de ambulance mee. Mijn zoontje helemaal in paniek krijsen natuurlijk omdat ik werd meegenomen... hij was toen 2 jaar. En daardoor moesten mijn man en zoon met eigen auto mee. Als resultaat was onze dochter al een kwartier oud toen mijn man aankwam in het ziekenhuis. Gelukkig maakte ze het goed en is alles goed gekomen, we mochten al snel naar huis (we moesten natuurlijk even blijven ivm ks, maar dochter was echt een kanjer - klein maar supersterk). Mijn placenta hebben ze bewaard voor research. Ze hadden nog nooit zoiets gezien. Ik kon echter niet goed genieten ... ik keek naar mijn dochter alsof ik bang was dat ik haar niet verdiende en dat het te mooi was om waar te zijn. Zo'n grote angst dat ze me alsnog afgenomen zou worden. En vlak erna kreeg ze het RS virus... ze was 6 weken oud (2 weken teruggerekend) en thuis en in het zkh was ze een aantal keer gestopt met ademen. Grote paniek. Ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen aan zuurstof en kreeg intensief hulp. Ik was 24/7 bij haar natuurlijk, maar manlief was vooral bij mijn zoontje. Enfin! Dit heeft er ingehakt en ik heb nog steeds wel eens aan angstaanval om mijn dochter. Maar het gaat echt al heeeeeeel veel beter . Anyway! Ik heb niet normaal veel rekbaar slijm vandaag en MS krampen. Knaller van een ovutest ook. Dus wrs later vandaag mijn ei (die springt bij mij altijd dezelfde dag nog). Ik zit op cyclusdag 10. Ik heb echt m'n normale cyclus terug want ik heb altijd korte cyclussen met vroege eisprong (tussen 10-13 dagen). Jippie We gaan alsnog nog niet nu al proberen, maar toch fijn om te weten!!
Ja dat vind ik niet erg. Maar mijn man wil ivm verbouwen van ons huis nog wachten Dus vandaar deze en volgende maand nog niet. Maart nog niet zeker.
@bubblybaby Wat heftig allemaal zeg ! Mijn zwangerschap was absoluut geen roze wolk. Had het mentaal slecht doordat ik heel slecht tegen hormonen kan (ook de pil en de maandelijkse cyclus zelf is drama) Ik droogde steeds uit door hevige misselijkheid. En mijn man heeft veel moeite omdat hij doodsbang is dat ik opnieuw zo een hormonster word en twijfeld of hij dat samen met de kleine erbij wel kan handelen
Oww oke, ik dacht dat jij dat had gezegd maar dan is dat iemand anders geweest. We zijn inmiddels met zoveel dames haha
@bubblybaby jeetje dat is een heftige tijd geweest! Zou ook wel heel gek zijn als dat nog een keer gebeurt hoor, dus dat was vast dikke pech. Ik zou er ook zeker vanuit gaan dat het nu heel anders gaat! Wel super fijn die korte cycli! Bij mij zijn ze eerder lang dus ik moet nog even wachten. Succes! @Mamabella12 dat was ik denk ik. Wij wachten met de feestdagen. @Aanoniemous dat is ook niet fijn zeg! Snap dat je man daar niet op zit te wachten. Voor mannen is het ook zo anders. Zij kunnen alleen maar toekijken en begripvol zijn. Maar je krijgt er wel iets prachtigs voor terug!
Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen, maar irriteer me aan een foutje in mijn tekst waar "2 weken teruggerekend" staat, moet "2 weken gecorrigeerd" zijn. Ik bedoelde dat mijn dochter 6 weken oud was, maar een maand te vroeg geboren, dus heel klein. Ja, een korte cyclus is heel fijn! Mijn lutheale fase is vaak ook niet lang, wel lang genoeg. Zo tussen de 10-13 dagen ook. Meestal heb ik een cyclus van rond de 23 dagen. Ik ben nu bezig met mijn vitamine D gehalte weer op pijl te krijgen met voorgeschreven supplementen, en manlief wil nog wat tijd om wat dingen te doen. Dus dat wachten tot de zomer gaat hier wel lukken denk zelfs ik kan het wel, ondanks de kriebels, want wil gewoon optimale gezondheid hebben - en nu door lage vit D ben ik zooo moe en slap. Wil een goede start! Of het nu echt precies augustus gaat worden, dat weet ik niet. Misschien maandje eerder, dat zien we dan wel kijk er wel enorm naar uit! @Momof2rebels hoeveel dpo was je nu dan geweest als je wel toen je ei had? Sorry als je dit al ergens gezegd hebt!
Jammer van de negatieve testjes @Momof2rebels en @Aanoniemous Even een vraagje aan de mama's die een keer in november zijn bevallen. Hoe vonden jullie het om een newborn te hebben met de feestdagen? Ik zit er namelijk aan te denken om in februari alvast 1 ronde te proberen. Raak ik dan niet zwanger, dan slaan we maart over (ik wil liever niet in december bevallen) en beginnen we april weer. Maar november lijkt mij eigenlijk wel leuk om uitgerekend te zijn. Lijkt me wel iets hebben om met zo'n mini de feestdagen door te brengen. Al zal dat natuurlijk ook afhankelijk zijn of het een rustig of heel onrustig kindje is.. Maar wat waren jullie ervaringen?
@bubblybaby uhmm ik had 20 december: had ik een positieve ovulatie test 21 december: was het negatief (Zie foto) Dus ik dacht dat ik dan 22 december me ei zou hebben gehad. Dus zou vandaag 10 dpo zijn ? En ja laatste 3 dagen positieve ovu, maar ga ook niet meer verder testen. We houden het sowieso gezellig, want we hebben algemeen sowieso veel gezelligheid hihi. Dus voor nu wacht ik op me ongi want heb absoluut geen idee wanneer me nod nu zou zijn.