Wij gaan voor een 2e/3e/4e vanaf lente/zomer 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KleineLai, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @DDucky ik hoop je hier snel weer te zien meid.

    @Mamabella12 hier zijn mijn bevallingen wel goed verlopen op 1 na maar dat was ivm stilgeboren dochter die was emotioneel erg zwaar.
    eerste bevalling was thuis ongeveer 23u geduurd. Die vond ik heftig omdat het zolang duurde en ik vermoeid was.
    2de ingeleid duurde 5uur.
    Derde emotioneel heftig en mn vierde heeft ongeveer 12u geduurd uiteindelijk weeopwekkers en weeenstorm maar goed te doen. Meneer bleef alleen even vastzitten met zijn schouder en dat deed enorm zeer maar verder kijk ik er goed op terug.
     
  2. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Tja, als het leven met kinderen alleen uit negatieve momenten bestaat, dan wil natuurlijk niemand kinderen. Zou jij eigenlijk tijdens een super gezellig gezinsmoment moeten zeggen hoe heerlijk het toch zou zijn als er nog zo'n schatje bij komt! :p:D Nee, maar zonder gekheid, ik hoop inderdaad voor je dat je man snel bijdraait, zodat je met een fijn gevoel kunt uitkijken naar de periode wanneer jullie er weer voor gaan.

    @Mamabella12 haha jij kunt ook slecht tegen de zomerse hitte? :p

    Ik ben vaginaal bevallen. Vliezen waren 's ochtends (spontaan) gebroken, 's avonds rond 24:00 kreeg ik de eerste weeën en de volgende avond rond 19:00 werd hij pas geboren. Dat duurde dus best lang. De weeën vond ik op het laatst echt behoorlijk pittig. Ik dacht dat ik knock out zou gaan, want ik kon door de pijn niet eens meer ademen. Maar daar kijk ik toch nog niet eens zo slecht op terug. Het heftigste vond ik het persen. Of nouja, vooral dat ik werd aangemoedigd om te persen. Ik werd daar heel onzeker van. Ineens moest ik mij niet meer laten leiden door mijn lichaam, maar door de verloskundige. Voelde heel verkeerd om zo gigantisch hard te persen, maarja de verloskundige bleef maar zeggen "persen, persen persen!!". En toen perste ik dus in één keer zijn hele hoofd eruit (hoofdje heeft dus niet gestaan) en een totaalruptuur als gevolg. Verloskundige zei toen: "wow wat kan jij hard persen zeg! Ik had hem nog helemaal niet verwacht!" o_O
    Jullie snappen dus vast wel dat ik de volgende keer op mijn lichaam en gevoel wil vertrouwen, en niet aangemoedigd wil worden! :rolleyes:

    @Elraange Oh wow, wat heftig dat je een stilgeboren kindje hebt gekregen. Vreselijk verdrietig.. :(
     
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wat een gezelligheid hier meiden ik hou het haast niet bij:D
     
  4. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling was zeer traumatisch. Zelf hoge bloeddruk en HELLP ontwikkeld, 5 dagen lang ingeleid en op de 5e dag een spoedkeizersnee gekregen.
    Bij de tweede een geplande gentle sectio, prachtige bevalling!!
     
  5. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @blessings ja indd erg heftig.
    We gaan nog regelmatig naar haar graf.

    jeetje wat een verhaal en snap goed dat je de volgende keer op je lichaam vertrouwd. zo'n totaalruptuur lijkt me zo heftig..

    @Roosie91 poeh ook al zo heftig..
    hoop dat het de volgende keer sneller gaat en minder traumatisch
     
  6. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    @Elraange; wat super heftig zeg.. :(

    @blessings; ik heb mijn zwangere vriendinnen afgelopen zomer zien ploeteren in die hitte dus ik zei al tegen mijn man; ik wil weer een winterbevalling haha. Jammer dat je niet naar je lichaam hebt kunnen luisteren. En wat erg een totaalruptuur (dat was voor mijn bevalling mijn grootste angst). Wel helemaal van hersteld? Ik moest worden ingeleid maar 34uur, weeenstormen en koorts verder bleek mijn dochter een sterrenkijker te zijn die niet verder wilde indalen (had wel volledige ontsluiting) dus toen werd het alsnog een keizersnede. Achteraf gezien denk ik dat mijn lichaam er nog niet klaar voor was en dat ik nog niet ingeleid had moeten worden. Ik had wel een hoge bloeddruk maar geen zw vergiftiging. Dus had gewild dat ik me wat meer had verzet tegen het inleiden.
    Ik hoop in ieder geval dat het een volgende keer niet nodig is!

    @Roosie91; ook een heftige bevalling zeg! Moest je de tweede keer een keizersnede of heb je hier toen zelf voor gekozen?
     
  7. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @Mamabella12 & @Elraange Nou, een totaalruptuur klinkt erger dan het is (in mijn geval in ieder geval). Het moment van doorscheuren voelde ik niet eens. Er staat natuurlijk enorm veel druk op je huid, dus het is in minder dan een seconde gescheurd, dus dat voel je niet echt (net als een knip denk ik?). Ik denk dat het staan van het hoofdje veel meer pijn doet. Daarna in de OK onder narcose gehecht, dat vond ik ook alleen maar fijn. Arts had er lang de tijd voor genomen om alles netjes te herstellen. De dagen erna heb ik ook helemaal geen last gehad van de hechtingen ofzo. Kon ook prima op een stoel zitten. Al deed ik alles wel heel voorzichtig natuurlijk ;) Ben die arts mega dankbaar! :p
    Dus nouja, het viel allemaal gelukkig wel mee, maar ik hoop toch niet op herhaling :eek:

    @Mamabella12 Ik had de laatste weken ook een hoge bloeddruk. Moest ook een keer door naar het ziekenhuis voor onderzoek voor zwangerschapsvergiftiging, maar dat had ik niet. Toen moest ik verder gewoon opletten of ik geen vreemde symptomen ging krijgen, anders gelijk aan de bel trekken. Maar ik heb dus gewoon doorgelopen tot 40+3 en toen bevallen. Wel apart dan dat jij wel meteen ingeleid moest worden. Of was je al ruim over de 40 weken?
    Lijkt me ook wel echt teleurstellend als je al zo lang hebt zitten zwoegen en dan alsnog op het laatste moment een keizersnede moet... Mag je dan bij een volgende kiezen of je een keizersnede of natuurlijke bevalling wilt?

    @Roosie91 wow.. een bevalling van 5 dagen.. En dan vond ik mijn bevalling van 19 uur al lang :oops: Dan wordt het de volgende keer zeker ook een keizersnede? of mag je na 2 keizersnedes ook nog natuurlijk bevallen? Als je dat uberhaupt nog wilt natuurlijk
     
  8. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Mamabella12 oei jij ook al zo heftig en uiteindelijk een keizersnee! Hoe kijk je er op terug? Ik mocht de vorige keer kiezen van de gynaecoloog maar hij gaf wel aan dat ik 70% kans had dat het me weer niet zou lukken. Dus 30% kans dat het natuurlijk wel zou lukken maar ik wilde absoluut niet weer een traumatische bevalling. Dus gekozen voor een gentle sectio. Was echt heel bijzonder!

    @blessings wT heftig een totaal ruptuur? Is het helemaal netjes geheeld? Nou 19 uur is ook erg zwaar hoor ik had het toen ook al gehad bah. Nee ik mag nu niet meer natuurlijk bevallen maar dat wil ik ook niet meer. Al vind ik het wel jammer dat ik nooit dat oer-kracht gevoel zal ervaren wat andere vrouwen voelen met vaginaal bevallen.
     
  9. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    @blessings en @Roosie91; Ik kreeg met 37 weken een te hoge onderdruk dus ben toen 1,5week om de dag naar het ziekenhuis moeten gaan (had verder echt een prima zwangerschap, nergens last van gehad). Toen zakte ie weer even km daarna boven de 105 uit te komen. Dat wilde ze liever niet afwachten dus ben met 39+3 ingeleid en ze is met 39+4geboren.
    Inprincipe mag ik gewoon bevallen de volgende keer alhoewel de kans iets hoger ligt dat het weer een keizersnede wordt dan bij vrouwen die eerder al vaginaal bevallen zijn. Dus ik hoop echt heel erg dat de volgende keer normaal kan bevallen, lijkt me echt heel mooi om mee te maken. Maargoed moet me er maar niet te druk over maken, eerst weer zwanger worden! :p

    Af en toe kriebelt het zo erg dat ik denk.. zullen we het gewoon op z'n beloop laten nu? (gebruik geen anticonceptie, behalve het bijhouden van m'n cyclus) Terwijl mijn verstand zegt; Neee wachten! Erg he:rolleyes: hebben jullie dat ook?

    Btw als het aan mijn man zou liggen was ik alweer zwanger dus dat helpt ook niet echt haha
     
    Elraange vindt dit leuk.
  10. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @Roosie91 Ja het is allemaal gelukkig weer goed hersteld. Moet wel opletten dat ik regelmatig bekkenbodem oefeningen doe, om geen urineverlies te hebben. maargoed dat komt volgens mij wel vaker voor, daar hoef je geen totaalruptuur voor te hebben gehad.

    @Mamabella12 oh ja een (te) hoge onderdruk had ik niet, dus dat zal inderdaad het verschil wel zijn.
    nou, het is inderdaad wel een bijzonder gevoel. ik weet nog dat ik mega trots op mezelf was omdat ik een kind had gebaard haha :D maar toch, als ik een baby uit mijn buik kon "toveren" zou ik toch daar voor kiezen! :oops::roflmao:
    En.., ja herkenbaar. qua gevoel denk ik ook, laten we er gewoon maar alvast voor gaan! Ik vond zwanger zijn geweldig, dus heb daar echt weer zin in! Maar dan kijk ik naar mijn driftige peuter en denk ik: "neuhh, nog eventjes wachten" :p Wil toch wel graag een wat groter leeftijdsverschil. EN als ik nu zwanger zou worden, zou ik alsnog in de zomer hoogzwanger zijn en bevallen. nope, nope.. gaan we niet doen! :roflmao:
    Voor mijn man maakt het niet uit wanneer we er weer voor gaan. Hij vind alles wel prima en laat het volledig aan mij over. Wat dat betreft heb ik niks te klagen :thumup:
     
    Pioenroos92, Mamabella12 en Rosy90 vinden dit leuk.
  11. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hahaha betrapt! Ik las in de Facebookgroep al dat het kriebelde!

    Ik ben vandaag precies 6 weken geleden bevallen van een prachtige dochter. Echt een roze wolk! En... Het kriebelt nu alweer! Eigenlijk leek het me handig er wat meer leeftijdsverschil tussen te laten zitten, maar aan de andere kant kun je dan weer opnieuw beginnen met slapeloze nachten ;)

    Wat ik liever niet wil, is weer in de zomer hoogzwanger zijn. Nu was afgelopen zomer wel heel extreem en je hebt het natuurlijk niet helemaal voor het zeggen haha maar in augustus ben ik precies 9 maanden ontzwangerd en dan zouden we ook wel weer willen... Onze dochter is dan ruim 1,5 jaar als er een broertje of zusje komt, mocht het snel lukken en allemaal goed gaan. Ik ben nu twee keer in 1x zwanger geworden en ben ook een beetje bang dat het dit keer wel eens langer zou kunnen duren, gewoon een angst omdat we de eerste keer dat geluk hebben gehad. En het kan natuurlijk ook weer mis gaan. Dus we gaan gewoon wel op tijd beginnen hebben we besloten :)

    Ik weet niet hoeveel ik hier mee kan schrijven, want het is soms nogal hectisch met een kleintje, maar het kriebelt nu alweer... 6 weken geleden riep ik nog dat een tweede kindje uit Afrika zou komen want ik wilde noooooit meer haha.
     
    Palmpje en Elraange vinden dit leuk.
  12. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @Desse euhh oeps!! haha
    ja vreselijk he hihi dat gekriebel..
    Hier denk ik ook dat het wel weer even gaat duren.
    Bij mij ook bij de 1ste 3 in 1x zwanger geraakt en op mijn zoon 3jr moeten wachten. Vandaar dat ik toch iets sneller wil beginnen hopelijk is het dan in augustus raak of de maanden erna zodat ik lkkr in hoogzeisoen kan hoogzwangeren haha
    maar je hebt het niet voor het zeggen dus we wachten het gewoon af.
     
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Mag ik ook mee kletsen?

    Wij hebben altijd gezegd dat we graag 3 kinderen zouden willen als het ons gegund was. Eenmaal zwanger van de 3e begon het al te kriebelen voor een 4e.

    Paar maanden terug definitief gezegd dat we allebei een 4e zouden willen.
    Mijn man gaat er het liefst voor vanaf juni 2019, als het aan mij ligt beginnen we nu al. 5 december gaat wel al mijn spiraaltje eruit.

    De oudste wordt 20 januari 4. Zij is geboren met een ks. De 2e en 3e zijn wel vaginaal geboren. De jongste is net 1 geworden. Zij was een behoorlijk flinke baby, waarbij ik ook uitgescheurd ben. Dit is ook een reden dat ik waarschijnlijk bij de 4e ga kiezen voor een geplande ks. Gyn zei bij de na controle van de 3e al dat ik een keuze zou hebben vanwege mijn eerdere ks.

    Ik heb 3 meiden en zou het toch wel erg leuk vinden als de 4e een jongen wordt.
    Het liefst zou ik bevallen in de wintermaanden, dan heb ik verlof in de winter. Ik heb een winter, lente en herfst kindje.
     
    Elraange vindt dit leuk.
  14. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    @Elsa86 leuk! Zat jij ook niet in het beginnen in januari 2017 groepje?

    Ik ben nog een beetje afwezig hoor, hoop gauw weer alles te volgen en mee te kletsen!
     
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Ja dat klopt. Jij ook dus?
     
  16. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    @Elsa86; welkom! :) wat een gezellige boel dadelijk met 4 kids! Ben je wel weer helemaal hersteld van je vorige bevalling? En is de kans op opnieuw uitscheuren nu groter dat je mss voor een kz gaat kiezen?
     
  17. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Ja ik ben weer helemaal hersteld. Ik had gelukkig geen totaal ruptuur, maar wel subtotaal. De gyn zei dat ze, als ik zwanger zou zijn van nummer 4, eerst gaan kijken hoe de schade is van onderen. En dan kan het zelfs zijn dat ze een ks adviseren.

    En ik heb inderdaad gelezen dat de kans op weer uitscheuren wel groter is. En ik wil echt geen totaal ruptuur krijgen, vandaar de keuze.
     
  18. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Heb ik ook in gezeten ja :) wel meer in het begin en kon het niet bijhouden, dus was voor jou geloof ik :roflmao: maar heb nog wel eens meegelezen, vandaar.
     
  19. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wat een drukte hier. Was al tijdje niet meer online geweest, dus net even bijgelezen.
    Ik moest afgelopen week weer nieuwe pilstrips gaan halen. Dus nog even met m'n vriend erover gehad wat we zouden doen. Maar aangezien we net sleutels hebben van ons nieuwe huis besloten om nog even te wachten. Voor 3 maanden de pil meegekregen en ik denk dat we er daarna mee stoppen en voor de tweede gaan :)
     
  20. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    He! Er wordt hier lekker gekletst! Ik ga zo alles bijlezen en meeschrijven! :D
     
    Whysteria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina