Wij gaan voor een 2e/3e/4e vanaf lente/zomer 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KleineLai, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik zou het wel doen. Ik slik het alweer een tijdje voor het geval het perongeluk raak zou zijn aangezien mijn anticonceptie niet geheel betrouwbaar is :D

bubblybaby vindt dit leuk.
  2. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Wat betreft de kinderwagen.. ik heb nu een joolz Day. Ben er super tevreden over, deze kun je niet ombouwen naar een dubbele. Vond die niet zo mooi en vond het er raar uitzien zon babymandje onder de buggy. Maar stel dat ik in 1 ronde zwanger zou worden dan is mijn dochter een kleine 23 maanden als nr. 2 komt. Zou ik dan nog een duo wagen nodig hebben?

3. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Onze leeftijden staan als het goed is ook op "de lijst" :p maar die is nu denk ik al heeeel ver terug!

Qua borstvoeding; bij mijn zoontje heb ik er voor moeten knokken. Hij was te moe om te drinken door een zware bevalling - en ik had mega slechte begeleiding in het ziekenhuis. Dus hij viel enorm af. Eerste kraamhulp wist niks van borstvoeding, wat dus ook super k*t was... maar gelukkig kreeg ik een andere! Niet om gevraagd, maar liep gewoon zo. Zij had haar zoontje zelf 2 jaar borstvoeding gegeven en was mijn REDDENDE ENGEL. Bloed, zweet, en tranen - maar uiteindelijk is het ons gelukt. Daarna bleef het nog een tijdje zoeken, en vond ik het pas ECHT makkelijk vanaf ongeveer een half jaar. Daarna zijn we vrolijk doorgegaan :) ook tijdens de zwangerschap van mijn dochter. En nog even samen aan de borst ook!
    Mijn dochter was te vroeg geboren, maar echt een natuurtalent. Ikzelf was ook ervaren natuurlijk inmiddels, dus dat ging echt mega makkelijk. Ze is nu aan het afbouwen. Vandaag toevallig een slokje gedronken, maar was alweer een week geleden. Misschien was vandaag wel de laatste keer...
    Zoonlief heb ik dus ondanks de mega moeizame start 2 jaar en 8 maanden borstvoeding gegeven (dat heeft zich ook heel natuurlijk afgebouwd, hij vroeg steeds minder vaak) en mijn dochter is nu 2 jaar en 1,5 maand oud en is ook zelf aan het afbouwen.

Ik weet wel dat goede begeleiding vanuit het ziekenhuis/de kraamzorg borstvoeding-geven dus kan maken of breken, omdat juist de start zooo belangrijk is als je borstvoeding geeft/wilt geven. In Zweden laten ze je het ziekenhuis gewoon niet verlaten tot de borstvoeding gelukt is (daar is borstvoeding ook echt de norm), je krijgt daar hele goede en intensieve begeleiding hoorde ik van een vriendin.

Ah. Ik kreeg trouwens bij mijn zoontje mijn cyclus terug toen hij 13 maanden was. Maar bij mijn dochter al na 6 maanden! Ik was me rot geschrokken :p ik had niet verwacht dat dat zo kon verschillen haha. Mijn cyclus was wel heeel erg ontregeld hoor ^^. Die is nu pas aan het normaliseren.

Wauw :p wat een verhaal. Sorry :D

Rosy90 en Mamabella12 vinden dit leuk.
  4. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    @bubblybaby wauw wat heb je de bv lang volgehouden. Ik heb het bij mijn dochter 14 maanden gedaan en toen wilde ze zelf niet meer. Dus toen was het voor mij ook goed. Mooi afgesloten.

Maar in zo'n ziekenhuis als Zweden had ik het met mijn zoontje ook niet gered hoor. Ik ben van mening dat het echt niet altijd lukt. Ik heb het bij hem 3 weken gedaan en ik had echt nog de wil. Maar het deed zo verrekte veel pijn! En ik heb allerlei begeleiding gehad van vk en lactatiekundige en in het zkh. Ze hebben vanalles met me geprobeerd. Ook mijn zoontje goed onderzocht of hij goed aanhapte en niet met dat tongriempje zat enzo. Er was niks mis. We deden alles volgens het boekje. Uiteindelijk deden ze het dan af met dat ik gewoon een erg gevoelige huid had. Ik zat 3 weken lang, elke dag, elke voeding, te huilen van de pijn. En maar stug volhouden onder het mom 'het wordt wel beter'. Niet dus. Tot mijn man het afkapte en zei dat het genoeg geweest was. Ik vond het zo erg! Maar uiteindelijk was het echt beter voor ons.

Dus toen ik mijn dochter kreeg had ik er een zwaar hoofd in. Ik dacht we gaan het gewoon weer minimaal 3 weken proberen. En wat denk je, niks geen begeleiding nodig. Ze was een natuurtalent en ik had nergens last van.
    Ik snap nog steeds niet wat er bij mijn zoontje mis was. Maar die manier wil ik echt nooit meer meemaken. Ik las toen altijd dat bv geen pijn hoort te doen. Bij mijn dochter snapte ik dat pas. Bij mijn zoontje was het hel.

Mamabella12 vindt dit leuk.
  5. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik heb bewust geen borstvoeding gegeven. Was daar toen heel zeker over maar na de bevalling toen we na een paar dagen thuis waren vond ik het ergens wel jammer dat ik het niet geprobeerd had. Dus ik twijfel wat ik bij een tweede ga doen. Flesvoeding is bij mijn dochter super goed verlopen, dronk goed op schema en sliep snel door. Dat vind ik wel weer een hele grote plus.. en misschien ook een beetje stom om een tweede wel te voeden terwijl het bij de eerste een bewuste keuze was om het niet te doen. Ik weet het nog niet o_O eerst maar eens zwanger worden :D

6. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Proberen kan altijd. Stoppen ook.
    Het is niet voor iedereen. Ik ken genoeg vrouwen in mijn omgeving die het bewust niet wilden. Ook prima toch? Ik vind het een niet beter dan het ander.
    De fles is wel makkelijker denk ik in de zin van dat je niet zelf altijd aan slag bent. Bij mijn dochter kregen we er ook nog bij dat ze de fles weigerde. Wat ik veel hoor, vooral bij meisjes.
    Maar het is ook wel weer fijn dat je het zelf mag doen. Even dat ene momentje alleen voor jullie samen steeds. Ik vond dat ook heel speciaal.

Mamabella12 vindt dit leuk.
  7. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ah, maar ik zei dat omdat het bij mijzelf dus bijna finaal mis is gegaan door slechte begeleiding. Dat gebeurt helaas bij heel veel vrouwen die heel graag bv willen geven en geeft hen onterecht het gevoel dat zij gefaald hebben :(. Dat vind ik altijd heel erg. Als het anders wel gelukt was, maar de begeleiding zo slecht was dat het in de soep gelopen is.
    Ik was daar bijna 1 van... als mijn kraamzorg niet geswitched was... ik voel me echt gezegend en zal mijn kraamverzorgster dan ook nooit vergeten <3.
    Dus ik bedoelde het niet op jou persoonlijk hihi :)

Ik snap best dat iedereens situatie anders is. En we zijn als ouder ook allemaal anders en ik vind niemand meer of minder. Ik ben gastouder, dus ik geef mijn gastkindjes flesjes met moedermelk en flesjes met poedermelk, allebei meegegeven door de ouder uiteraard. Ik zie geen verschil aan liefde die de kindjes krijgen van hun papa en mama ;) en beide babytjes die bij mij komen zijn super blij :)

prulletje2 vindt dit leuk.
  8. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @prulletje2 ohh precies wat jij beschrijft had ik ook! Die pijn. Verschrikkelijk. Vond die pijn denk nog erger dan de bevalling. Echt vreselijk. Wat knap dat je het nog 3 weken hebt volgehouden! Ik zat er na 2 dagen al helemaal doorheen en ben toen gestopt.
    Iedereen aan wie ik vertelde dat het zo'n pijn deed zeiden dat het normaal is dat het in het begin gevoelig is. Iedereen leek me maar een aansteller te vinden. Dus ben stiekem blij om te lezen dat ik niet de enige ben en dat die helse pijn dus echt niet normaal is.

Ik hoop echt dat de borstvoeding bij een volgende wel lukt. Ik wil het zo graag...
    Bij mn zoontje heb ik uiteindelijk 8 maanden fulltime gekolfd. Maar dat is wel heel veel werk en zou ik denk niet trekken met nog een peuter erbij.

Rosy90 vindt dit leuk.
  9. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    KleineLai en Rosy90 vinden dit leuk.
  10. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Ik heb echt zulke verschrikkelijke klapperende eierstokken. Ik word er gillend gek van :roflmao:

Elraange, Evelinde, Rosy90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.388
    28.696
    113
    Ik had vanmorgen geen tijd dus ik heb nog niet getest.
    Ik voel ook helemaal geen symptomen eigenlijk dus ik twijfel of testen überhaupt wel zin heeft.. hoewel ik natuurlijk wel benieuwd ben. Misschien beter om tot morgen/overmorgen te wachten?

Elraange vindt dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.388
    28.696
    113
    Haha, erg he? :D waarom duurt het nou allemaal zo laaaaanngg!

13. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Net weer even bijgelezen, paar dagen niet op forum en 60 ongelezen berichten in dit topic. :roflmao:

Dat van MvM wist ik ook niet, zoals meerdere hier vond ik het niet meer dan logisch om mee te doen aangezien ik ook hormonen heb gehad. Maar dit zou een goed extra argument zijn voor mezelf om niet mee te doen. Daarnaast ook wat praktische bezwaren, de hele buurt hoeft het niet meteen te weten, want dan weet de halve familie het binnen no time (hoog ons kent ons gehalte hier) en ik was al aan het nadenken hoe ik er straks voor gaat zorgen dat de schoonmaakster geen ovulatie/zwangerschapstesten tegen komt. Die flessen kan ik dan helemaal niet verbergen.

Leuk om te lezen hoe iedereen al bezig is met zwanger worden en planningen. Het begint bij mij ook wel heel erg te kriebelen. En ben vooral erg nieuwsgierig hoe mijn cyclus gaat lopen en of het lang duurt voordat deze weer beetje op gang komt. Ik heb toch bijna 2.5 jaar pil geslikt. Volgens mij duurde mijn cyclus toch altijd al wat langer 5-6 weken dacht ik.

Ik heb me dan ook bedacht dat ik na deze pilstrip (1.5 week) gewoon ga stoppen. Het zou niet ideaal zijn mocht het in een keer raak zijn, maar die kans is vrij klein. Ik wil wel meteen ook gaan testen met ovulatietesten, iemand tips? Vorige keer (3,5 jaar geleden) heb ik die van z&k gebruikt. Werken deze nog steeds zo goed als paar jaar geleden? Ik lees op het forum dat bijv. de 2v5 zwangerschapstesten van kruidvat aanzienlijk achteruit zijn gegaan...

blessings vindt dit leuk.
  14. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Misschien wel.. Maar kun je nog wachten?? :p

15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.388
    28.696
    113
    Goeie vraag :roflmao:
    Morgenochtend dan! (Als het lukt dus want sochtends is altijd zo druk hier :rolleyes: )

blessings vindt dit leuk.
  16. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 ovulatie apps. De ene geeft aan dat ik 20e mijn ei heb en de ander 22..
    Handig haha!

Als ik dan de 18e 20e en 22e het gezellig maak, moet ik toch wel grote kans hebben toch

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.388
    28.696
    113
    Dat heb ik ook, maar dat komt omdat ik in de ene app meer cyclussen heb bijgehouden. De gemiddelde duur van een cyclus is daar 31 dagen en mijn andere app 33 dagen. Ik hou eigenlijk altijd die van 31 aan.

18. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw

Hier precies zo..
    Het voelt indd best wel verplicht.

19. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw

36 hiero haha
    Kids 12,8,*engeltje, 4mnd
    Dat gevoel heb ik ook. Ik zou misschien zelfs nog wel 2 " willen" als het me gegund mag zijn
    Dus ik mag ook wel opschieten haha
    Wat is je leeftijdsgrens?
    Hier denk ik 43, maar ligt er erg aan hoe ik dan ben qua conditie en financien enzv. Dus kan best veranderen weer haha
    Misschien denk ik straks wel ja t is genoeg. Ik vind t lastig.

Evelinde vindt dit leuk.
  20. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    @blessings en @prulletje2
    Ja ik voeg me bij julie hier ook bv bij de 1ste gegeven zelfs kolfapp aangeschaft op adv kraamzorg en zoveel helse pijn zelf bloed ipv bv wat eruit kwam. Veel stress en tranen!! 6dgn later ben ik gestopt. wat een hel.
    Ik blijf bij iedere zwangerschap twijfel om t opn te proberen maar ik durf of wil echt niet uiteindelijkuiteindelijk en flesv gaat ook prima

Deel Deze Pagina