Wij gaan voor een 2e/3e/4e vanaf lente/zomer 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KleineLai, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelinde

Evelinde Actief lid

1 jan 2019
    119
    51
    28
    Ja die zijn heel handig. Die gooi ik er altijd achteraan als ik denk dat mijn dipstick positief is.

2. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik gebruik die ook. Gebruik jij ze alleen 1 per dag? Ik ben zo bang dat ik 's ochtends nog een negatieve heb en dat hij 's middags dan wel positief zou zijn en ik dus eigenlijk 's avonds aan de bak had gemoeten ofzo.

3. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik gebruik ze idd alleen sochtends, zodra ik een smiley heb test ik de dag erna ook niet meer (ik gebruik ze op het moment alleen voor anticonceptie haha). Ze geven aan dat je eisprong eraan zit te komen, dus je ei springt dan 24-48u later. Je bent dan savonds ook nog ruim op tijd!

prulletje2 vindt dit leuk.
  4. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja maar het zou dan de volgende ochtend pas weer zijn dat ik weer test. Niet de avond. En dan komt het gezellig maken er waarschijnlijk ook dan pas weer in de avond van. Maar goed. Het blijft een gok.

5. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Klopt, maar dan zou het wel heel kort moeten zijn. Mijn vorige zwangerschap ben ik uitgegaan van de smiley sochtends, savonds seks gehad en daarvan was ik zwanger haha dus toen werkte het in ieder geval wel :D

prulletje2 vindt dit leuk.
  6. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha ja zo gaan wij het ook doen. Ik kan ook echt gewoon niet 3x per dag testen, laat staan mijn man mee het bed in sleuren. Moet toch ook werken en heb nog 2 kinderen rondlopen haha o_O

Mamabella12 vindt dit leuk.
  7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Nee uit een gezin van 5, 1 zus heeft zelf geen kinderen.
    Maar ik vond het altijd heel gezellig. Mijn man komt uit een gezin van 4.

Evelinde vindt dit leuk.
  8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Nee nog niet totaal, maar subtotaal. Maar aangezien de kans op weer scheuren groot is...En ik wil niet de kans lopen op een totaal ruptuur. Gynaecoloog zei bij de na controle ook dat ze bij een volgende zwangerschap zouden kijken wat de schade is en dat het dan kon zijn dat ze zelfs een ks adviseren.

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Dubbel

10. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wat weer veel geschreven.

@borstvoeding Dat wouden wij ook proberen, maar het aanhappen ging niet zo goed en ik voelde me daarbij echt niet goed na mijn spoedks. Zoonlief was ook flink misselijk na de bevalling, dus was ik begonnen met kolven (heb ik supergoede hulp bij gehad en deed geen pijn). Na 3 weken had ik een productie waar een heleboel vrouwen jaloers op zouden zijn, maar ik kon het geestelijk allemaal niet meer aan en ben toen af gaan bouwen (ik was naar mijn gevoel alleen maar bezig met herstellen en voeden en kon eigenlijk niet genieten). Helaas groeide zoonlief als een malle op mijn voeding, maar niet zo goed op kunst (en het was ook nog een gezoek naar de juiste voeding, omdat standaardvoeding zoveel krampen gaf... uiteindelijk met Omneo was hij tevreden). Maar nu met gewone voeding groeit hij weer supergoed.

@Ovulatietesten Die ga ik echt niet gebruiken, misschien dat ik wel weer ga temperaturen. Van de ovulatietesten werd ik zo gestresst en nerveus, dat doe ik dus niet weer. Met temperaturen kon ik iig zien of we op tijd waren. Bij mijn zoon dacht ik dat we geen kans maakten, maar toch raak. Dus temperaturen is voor mij de beste optie.

@Elsa86 Wel fijn dat je waarschijnlijk kan kiezen voor een ks. En geniet maar extra van dat kleine wondertje in je buik nu het echt je laatste zal zijn.

11. Evelinde

Evelinde Actief lid

1 jan 2019
    119
    51
    28
    Ook nog heftig! Beter het zekere voor het onzekere nemen dan. Hoewel ik van enkelen heb gehoord dat een keizersnee ook geen pretje is.

12. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Kan iemand de lijst terug vinden?
    Ben weer eens een jaartje ouder geworden :rolleyes:

13. Evelinde

Evelinde Actief lid

1 jan 2019
    119
    51
    28
    Als ik zie dat de test richting positief gaat test ik wel altijd meerdere keren op een dag. Bij mij springt mijn ei vaak al na circa 12 uur na de positieve test (weet ik door het temperaturen), dan loop ik dus het risico te laat te zijn. En dat willen we niet.

14. Evelinde

Evelinde Actief lid

1 jan 2019
    119
    51
    28
    Gefeliciteerd! :)

Aanoniemous vindt dit leuk.
  15. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.997
    7.010
    113
    Vrouw
    Zoals ik al een paar keer heb gezegd, ik heb nog steeds twijfels.. En ik wil deze graag met jullie delen. Hoor graag jullie reactie! :)

Als je een 2e kindje hebt, hoe gaat het dan met de aandacht verdelen? Mijn angst is dat ik mijn zoontje niet genoeg aandacht kan geven en ik heb bij voorbaat al medelijden met hem. Terwijl ik aan de andere kant denk, ik voel me haast verplicht om hem een broertje of zusje te ‘geven’ (als het me gegund is!) omdat hij dan tenminste ook een bloedverwant heeft als ik er niet meer ben. Aangezien hij ook al geen vader heeft waarmee hij opgroeit. Maar ook lijkt het me zo mooi, die band die ik ga opbouwen met mijn zoontje als hij enig kind is. Maar ja aan de andere kant.. weer dat eerder aangehaalde punt, plus; een broertje of zusje zal voor hem waarschijnlijk alleen maar heel leuk zijn. Ik ga met mijn gevoel echt alle kanten op! Daar komt bij dat ik zelf enig kind ben en als ik heel eerlijk gezegd tot op de dag van vandaag een broer of zus in mijn leven mis. Zoveel dillema’s! Als ik nog een kindje wil dan wil ik starten zodra het mag, en dat is in juli. Maar ja, dan is m’n zoontje dus pas 1 jaar. Hoe zal dat gaan? Lukt dat in m’n eentje? Ik heb natuurlijk wel steun van mijn omgeving, en mijn moeder kan dag en nacht bij me zijn als ik dat wil.

En kan ik dan nog zo intens genieten van mijn zoontje zoals ik nu doe? Mis ik niet te veel omdat ik het ineens vele male drukker heb door de baby. En kan ik dan ook net zo van de nieuwe baby genieten zoals ik van mijn zoontje deed toen hij net geboren was? Dan heb ik nog niet gesproken over mijn redelijk kleine woning, maar goed.. dat zijn praktische zaken, en daar maak ik me niet het meest druk om. Ik wil later gewoon geen spijt krijgen en denken, had ik maar.. De ene dag denk ik, ja ik ga ervoor! Om vervolgens de volgende dag weer enorm te twijfelen. Best vermoeiend, zo gaat het namelijk dag in dag uit en dat al 5 maanden lang ;) Bij de eerste heb ik 0 twijfels gehad, dat was voor mij gewoon vanzelfsprekend, ik wilde mama worden, punt. En ik heb nu zo’n ontzettend makkelijk kind. Hij slaapt echt goed en is een rustig mannetje. Kan me echt geen beter kind wensen! Wie zegt dat de 2de ook zo makkelijk is? Ik roep nu steeds, zo’n kind als jou, die wil ik wel 10! Maar straks wordt de 2e een enorme druktemaker die niet slaapt en veel huilt. Haha snappen jullie nu een beetje hoe het er in mijn bovenkamer aan toe gaat?

Poeh heel verhaal zo :oops:

16. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    @Palmpje

Mijn man heeft precies dezelfde angst.
    Ik heb mijn moeder en familie gevraagd hoe dat voor hun was. En eigenlijk heb ik tot nu toe niemand gesproken die het ervaren heeft als minder aandacht geven, je moet natuurlijk wel je aandacht gaan verdelen en dat zal vast in het begin zoeken en leren zijn.

Daarbij heb ik altijd veel aan mijn broer gehad vooral ook op vakanties en dergelijk. Ik zou hem echt voor geen goud willen missen. En het idee dat als mijn ouders moeten gaan dat ik hem nog wel heb Vind ik ook heel fijn.

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.399
    28.732
    113
    Hier net getest. Ik twijfel.. Hij is in principe negatief maar ik zie wel iets heel vaags op de achtergrond. Kan indroogstreepje zijn , of misschien beginnend hcg? of ik zie ze gewoon vliegen, kan ook :roflmao:
    (Ik krijg het niet op de foto helaas)
    Gisterenavond de hele avond buikpijn gehad. Het begon als menstruatiepijn waardoor ik dacht: nu al? :p maar het werd meer gecentreerd zeg maar, echt in het midden, en ook scherper. Het hield een paar uur aan. Zou dat de innesteling kunnen zijn geweest? Op 9/10dpo?

@Palmpje Ik ga zo op jou reageren :)

@Aanoniemous ! Van harte gefeliciteerd! Ik ga zo ook de lijst eens opzoeken :rolleyes: haha

18. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Ooeehh klinkt spannend

19. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.997
    7.010
    113
    Vrouw
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag :)

Ja dat zal in het begin zeker zo zijn, vooral omdat ik dus alleenstaand ben. En wat je zegt over je broer, dat snap ik helemaal!

20. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    @Palmpje Ik kan je beloven dat je van je tweede kind NET ZO VEEL houdt als van je eerste. En op het moment dat de tweede er is, kun je hem/haar al niet meer wegdenken.

Mijn oudste wende ondanks zijn autisme heel snel aan zijn zusje en houdt zo ontzettend veel van haar. Van elkaar trouwens. Op school/peuterspeelzaal hebben ze het tegen de juf over hoe erg ze elkaar missen. Het liefst zijn ze altijd samen! En ja, zij maken ook gewoon ruzie :p hoort erbij. Maar ze zijn echt dikke vriendjes :)

Ze zijn ook echt COMPLEET verschillend. Maar dat maakt het zo leuk!

En ja, het kan dus dat je tweede kind het moeilijker heeft met bepaalde aspecten - maar ze zijn maar heeeel kort klein ;) dus om het daar nu voor te laten? :p

Wat ik juist zie is dat mijn jongste, omdat ze alles leert van de oudste en al vanaf haar geboorte de aandacht heeft moeten delen, juist nog makkelijker is :)

-------

Mijn zoontje (de oudste) vroeg eergisteren trouwens aan tafel of hij een baby mocht :roflmao:. Dus ben meteen maar even gaan pijlen wat hij bedoelt en hoe hij denkt over een eventueel broertje of zusje (zo subtiel mogelijk) en is wel duidelijk dat hij dat heeeel erg leuk zou vinden :D. Dat maakt me echt blij! Hij vindt het blijkbaar heel jammer dat de gastbabytjes aan het eind van de dag weer naar huis gaan en niet elke dag hier zijn, dus hij wil er eentje die wel blijft :roflmao::p.

Ik kom uit een gezin met 4 kinderen en mijn man uit een gezin met 3 :) frappant dus ook dat mijn man maximaal 3 kinderen wil en ik eigenlijk 4 :p... ik denk dat je toch onbewust beinvloed wordt door uit wat voor gezin je komt! Haha.

@Aanoniemous happy birthday :D !

Deel Deze Pagina