Wij gaan voor een 2e/3e/4e vanaf lente/zomer 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KleineLai, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.025
    25.493
    113
    Wij hebben nog geen officiële datum geprikt. We gaan in Maart verhuizen dus ik hoop dan ook te kunnen beginnen :D

    Er zijn momenten dat ik twijfel over een 2e, zo had ik bij mijn eerste een pnd en daar ben ik gewoon weer erg bang voor. Maar de liefde voor een 2e is zo groot, een broertje/zusje voor onze jongen ♡

    Zwanger zijn vond ik wel erg leuk. Ik heb een redelijke makkelijke zwangerschap gehad, ook de bevalling ging goed. Duurde alleen erg lang (28u).
    Ik hoop alleen dat ik deze zwangerschap niet weer zo ontzettend dik ga worden :roflmao:

    Hebben jullie een voorkeur voor geslacht?
     
    Whysteria, Mamabella12 en Rosy90 vinden dit leuk.
  2. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    @Tabbey en @KleineLai; spannendd hoor! Jullie hoeven allebei niet meer zo lang te wachten :D. Ik denk wij ook zo rond maart (alhoewel ik soms ook weer denk mss beter na de zomer en mijn eierstokken zeggen NU haha).

    Ik heb nu een dochter en zou het stiekem wel leuk vinden om weer een dochter te krijgen:rolleyes:. Ik heb zelf een erg goede band met mijn zus en zou het zo leuk vinden als zij dat ook hebben straks. Plus het is wel handig met de spullen en kleertjes die we nu hebben haha. Heb jij een voorkeur?

    Wat betreft het dik worden.. ik was 16 kilo aangekomen haha, gelukkig was het er allemaal snel weer af. Ik hield veel vocht vast op t laatst. Waren jullie veel aangekomen?
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.025
    25.493
    113
    @Mamabella12 , maart is mijn wens hoor, mijn vriend weet het nog niet :p

    Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar nog een jongetje. Ergens lijken me meisjes zwaarder werk of zo, en je hebt andere zorgen dan met een jongetje. Mijn zoontje verschoon ik bijvoorbeeld gewoon midden op straat (bij wijze van hoor), maar met een meisje zou ik dat dan weer niet doen. Ik denk dat ik meer beschermend naar een meisje zou zijn dan naar een jongen. Maar! kleine meisjes zijn dan wel weer heel erg schattig, veel leukere kleertjes ook, haha.

    Ik was tijdens de zwangerschap 35 kilo aangekomen :| ik vrat echt alles wat los en vast zat en de laatste twee weken hield ik ook veel vocht vast, ik had echt zo'n dikke plofkop :roflmao: Gelukkig was het er na 8 maanden allemaal weer af!
     
    Whysteria en Mamabella12 vinden dit leuk.
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.601
    6.564
    113
    Vrouw
    Gewicht: ik was 15 kilo aangekomen en moet er nog steeds 6 kwijt :roflmao: Lukt dus nog niet echt..

    Geslacht baby: ik hoop ergens wel weer op een jongetje denk ik. Sowieso heb ik zoveel leuke kleren dan haha! Maar lijkt me wel iets hebbben, 2 jochies :D
     
    Elraange vindt dit leuk.
  5. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wat wordt er weer lekker gekletst. Leuk!

    Vorige zwangerschap was ik eerst 7 kilo afgevallen door HG, maar toen ik eenmaal medicatie kreeg, voelde ik me weer wat beter en at ik ook weer flink.... vanuit het laagste gewicht in de zwangerschap ben ik 21 kilo aangekomen, vanuit het startgewicht dus 14. Nu is er 12 kilo afgegaan, maar wil er nog een paar kilootjes proberen af te werken ;).

    Geslacht baby: maakt me echt niet uit. Voordat ik zwanger werd van mijn zoontje, wou ik erg graag een meisje, maar nu ik mijn zoontje zo zie, vind ik een jongen ook superleuk.

    Starten: ik denk in april of mei. Maar we hebben afgelopen weekend onveilig geklust en ik heb geen idee waar ik in mijn cyclus zit, dus ik knijp em wel een beetje o_O. Als het zo is, dan is het zo, maar liever nog niet, want ik ben nog niet fit genoeg om weer zwanger te zijn.
     
  6. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.601
    6.564
    113
    Vrouw
    Hebben jullie dat ook, dat je er iedere dag, en bijna de hele dag mee bezig bent? Ik iig wel! Af en toe word ik er een beetje simpel van dat ik bijna nergens anders meer aan kan denken.. Op dit moment neig ik zo'n 85% naar, ja ik wil nog een kindje. Maar zeker weten doe ik het dus nog niet. Af en toe wordt ik er wel een beetje gek van hoor, kan het niet echt naast me neerleggen. Als iemand daarvoor een tip heeft? Hoor het graag!! ;)
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  7. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hihi wat grappig!! Net alsof ik mezelf lees bij jullie allemaal:p
    Toen wij voor de tweede gingen, wou ik absoluut weer een meisje! Want ik vond mijn dochter zooo leuk natuurlijk:p
    Maar toen kregen we een zoon! En wat geweldig is het, om allebei mee te mogen maken! Ja een tweede van hetzelfde geslacht is wel veel makkelijker met kleertjes enzo. Maar voor de rest is het echt fantastisch:)
    Dus hier absoluut geen voorkeur!
    Wat spannend voor sommige, al zo dichtbij!
    Ik twijfel nog steeds heel erg wanneer we moeten beginnen :p
     
  8. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Oja gewicht: bij mijn dochter was ik 30!!! Kilo aan gekomen. Maar was ook veel vocht en ik had een hoge bloeddruk gekregen en zwangerschaps vergiftiging.
    Bij mijn zoontje maar 10 kilo aan gekomen en was er na een week weer vanaf.
     
  9. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik heb niet echt tips, want hier ben ik er ook bijna dagelijks mee bezig:p
    Afleiding zoeken misschien? Of heeel erg ‘genieten’ van je zoontje? Al snap ik wel dat als je naar hem kijkt er zo nog eentje wil, dat is hier net zo:p
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  10. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.601
    6.564
    113
    Vrouw
    Jaa ik geniet echt heeeeel erg van mijn zoontje :D Misschien is daarom de wens voor een 2e ook zo sterk aanwezig. Komt er ook bij dat ik op het werk me met alles behalve met werk bezighoudt, vind het gewoon niet leuk en wil graag thuis bij mn zoontje zijn. En dan gaan mn gedachten malen en kan ik het niet van me afzetten :oops:
     
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.025
    25.493
    113
    Ik ben er ook heel veel mee bezig. Teveel.. Maar ik kan het niet stoppen, haha.
    Mijn schoonzusje is zwanger (nu 32 weken) en o, ik ben zo jaloers!! :D (leuk jaloers hoor, niet gemeen jaloers :p )
    Ze waren afgelopen weekend bij ons en ik heb van alles kunnen uitzoeken en meegeven (Co-sleeper, wipstoeltje, slaapzakjes, hydorfieldoeken etc etc.) En dat voelde zo fijn, en ik vond het ook zo leuk om alles weer eens vast te houden en te bekijken. Kwam een rompertje tegen maatje 50 .... :cry: Zo lief en zo klein!! Op zo'n moment denk ik: liever gisteren zwanger dan vandaag.
    Maar dan zet mijn zoontje het op een gillen want hij mag de kattenbrokjes niet eten en dan ben ik wel even blij dat we nog geen 2e hebben, haha
     
    Whysteria en Palmpje vinden dit leuk.
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.025
    25.493
    113
    Voor de mama's met al 2 kindjes; hoe vonden jullie de overgang van 1 naar 2? En vonden jullie deze moeilijker/makkelijker dan de overgang van 0 naar 1 ?
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  13. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.601
    6.564
    113
    Vrouw
    Dat gaat over zo'n 8 weken nog veel erger worden waarschijnlijk ;) Mijn nichtje is ook zwanger en ik vind het zo leuk, over een paar maandjes weer een baby in de familie er bij! Ik hou haar zwangerschapsweken ook bij in een app die ik voor mezelf gebruikte haha. Het gevoel van jaloers zijn begrijp ik wel maar heb ik niet. Ik vond zwanger zijn echt helemaal geweldig maar ik moet nog wel herstellen van mijn eigen bevalling (keizersnede) Maar ook bij mij zal het extra gaan kriebelen als die kleine er is straks! :oops:
     
    KleineLai en Rosy90 vinden dit leuk.
  14. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik vond de overgang van 1 naar 2 best pittig! Mijn dochter was net twee geworden dus ook nog erg hulp behoevend.
    Pas na een maand of drie had ik weer een lekkere flow gevonden.

    Maar ik moet wel zeggen dat ik bij allebei een keizersnede heb gehad, en mijn zoontje had reflux.
    Mijn dochter was een hele makkelijke, rustige baby. Dus ik vond de overgang van 0 naar 1 minder pittig als van 1 naar 2. Maar ik denk dat iedereen dit wel anders ervaart.
    En we willen zelfs een derde kindje dus zo zwaar was het allemaal nou ook weer niet.:p
     
    KleineLai en Palmpje vinden dit leuk.
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Van 0 naar 1 vond ik niet moeilijk, van 1 naar 2 ook niet, maar van 2 naar 3....poeh die vond ik heftig. Maar toen de jongste eenmaal zo oud was dat ze niet meer a la minuten de fles moest hebben werd het pas echt genieten.

    Ik denk ook de hele dag aan een 4e, maar wel met een sterke voorkeur voor een jongen en daar ben ik niet zo blij mee. Want ik wil niet teleurgesteld zijn als het een meisje is.
    Maar goed...Ik weet zeker dat ik net zo blij zal zijn met een jongen als met een meisje.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  16. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ik heb nu totaal geen voorkeur qua geslacht. Net zoals @Ting86 wilde ik voordat ik zwanger werd van mijn zoontje graag een meisje. Maar toen ik hoorde dat het een jongen was, was ik er uiteraard ook super blij mee. Maar het was wel even "schakelen". Ik dacht altijd dat mijn eerste kindje een meisje zou zijn.
    Maar nu heb ik echt geen voorkeur. Lijkt me super leuk als het weer een jongen is, maar een meisje is natuurlijk ook nog steeds leuk! :D

    Oh en ik was 25kg aangekomen tijdens de zwangerschap :| Maar dat was waarschijnlijk voor het grootste gedeelte vocht, want na 2 maanden was ik alles weer kwijt, zonder daar moeite voor te doen ofzo.

    @KleineLai @Mamabella12 @Tabbey jullie gaan in maart al van start?! :eek: Ik hoop dat ik het dan nog wel even vol kan houden om te wachten, maar als ik jullie testjes ga zien, dan lukt dat mij vast niet :roflmao: Ik wil eind april / mei beginnen. :)

    @ Mama's van meerdere kindjes: Waren jullie steeds ongeveer in dezelfde ronde zwanger, of zit er echt veel verschil tussen?
    Ik was bij mijn zoontje meteen zwanger en daardoor heb ik stiekem wel het "gevoel" dat het dit keer ook wel snel raak zal zijn. Maarja, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn..
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  17. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Owja heel herkenbaar :oops: en ook vooral als ik met de jongste bezig ben, die leert nog zoveel bij, moet er niet aan denken dat alles wat hij doet de laatste keer is dat ik dat mee maak.
    Ik vond het zwanger zijn ook heerlijk, ondanks dat het zwaar was en de klachten, bij de jongste wilde ik ook gewoon 39-40 weken vol maken :roflmao: kwam hij met 37 weken :rolleyes:
    Voorkeur ook niet echt, wilde bij de 3e nog wel graag een meisje erbij en het was dus een jongetje, en ik was ook echt wel teleurgesteld, maar uiteindelijk maakt het echt geen reet uit, dus dat gevoel heb ik nu ook niet meer zo erg.
    Ik vind hoe meer kinderen hoe makkelijker de overgang :roflmao:
     
    blessings, Rosy90 en Palmpje vinden dit leuk.
  18. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @blessings ik was bij mijn dochter in ronde 1,5 zwanger haha we besloten er voor te gaan toen net mijn ovulatie geweest was.
    En van mijn zoontje in ronde 1 zwanger.
    Mijn schoonzus zegt weleens tegen mijn man: jij hoeft alleen maar naar haar te kijken en ze is zwanger of niet?:p
    Maaar ik ben me er van bewust dat een volgend kindje altijd langer kan duren, maar stiekem ga ik daar niet vanuit:oops:
     
    blessings vindt dit leuk.
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.025
    25.493
    113
    Ik was ook de eerste ronde zwanger dus ik denk dat nummer 2 ook niet lang zal duren. Tuurlijk kan je het niet zeker weten maar ik plan er wel op, alsin, we beginnen pas als we verhuisd zijn en niet maanden daarvoor.

    @blessings , maart is mijn startdatum, mijn vriend wil vanaf mei. Dus misschien wordt het april :p

    @Rapunzel, dan is 37 weken wel even schrikken, ja. Hadden jullie wel alles al af? Vriendin van mij beviel ook met 37 weken, zij rekende op 40/41 weken dus die was nog helemaal niet klaar met wassen en babybedje in elkaar zetten en zo , haha.
     
    Whysteria, blessings en Rosy90 vinden dit leuk.
  20. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik plan er stiekem ook op:oops:
    Maar april lijkt me dan een mooie middenweg voor jullie:D
    Mijn dochter js geboren met precies 38 weken(vanaf 37.3 ingeleid) en mijn zoontje met 39.1 (geplande sectio) maar die had zeker nog wel langer blijven zitten als hij het had bepaald:)
     

Deel Deze Pagina