Wens tweede kindje, maar veel angst bekken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Justme1988, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justme1988

30 mei 2016
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij hebben een dochter van 3 en een wens voor een tweede kindje.
    Na/tijdens mijn bevalling heb ik bekkenpijn/symfiosiolyse gekregen. Na mijn bevalling kon ik niet lopen en heb 1,5 jaar moeten herstellen van deze bevalling.
    In het ziekenhuis zeggen ze dat de pijn terug aan komen en in het allerergste geval ik in een rolstoel kan komen. De bekkenfysio zegt dat mijn spieren momenteel best sterk zijn.
    Ik ben gestopt met de pil sinds eind april(cyclus eerste 39 dagen), maar heb ineens sind een week weer pijn in onderrug en bekken. Test is negatief.
    Ik ben hier zo van geschrokken/bang geworden, dat ik twijfel of het wel een goede keuze is. Gaat de wens voor de pijn. En kan ik wel voor mijn dochter blijven zorgen??
    Heeft iemand hier ervaring mee (gehad) en hoe is dit verlopen?

Alvast heel erg bedankt!

2. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik lees graag mee. Ik heb ook erge bekkenpijn gehad en ook lang nog pijn gehad. Eigenlijk is het ook nog niet over... Mijn zoontje is bijna 2. Ik ben nu weer 9 weken zwanger. Ik krijg nu al weer last :(

3. Justme1988

30 mei 2016
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas geen verdere reacties.
    Ik heb ook positief getest en kan niet meer terug. Door alle angsten twijfel ik zelfs over het weg te laten halen. Ik weet niet of ik zo kan doorgaan. Ik wil graag voor mijn dochter (3.4 jaar) blijven zorgen.

4. xZoe

xZoe Actief lid

9 jul 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik dacht dat ik ook wel in deze groep viel maar als ik jullie verhalen lees is dat van mij niet zo heftig.
    Even in het kort: Heb al sinds kind problemen met mijn heupen, zat iets niet helemaal goed, ook operatief verholpen voor zover mogelijk.
    In het dagelijks leven heb ik er eigenlijk niet echt last van, tenzij ik mezelf overbelast door bijvoorbeeld naar een feest te gaan waar de hele avond/nacht gedanst/gestaan wordt, terwijl ik de hele dag al op de been ben geweest.

Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik rond de 17 wk last van mijn bekken, moest toen ook rustiger aan gaan doen.
    Vanaf 34 wk kon ik niet meer lopen.
    Na de bevalling is dat wel weer goed gekomen, maar toch heb ik lang getwijfeld over wel of geen tweede kindje.
    Ik heb nu wel al een paar jaar een andere relatie, met een man die veel behulpzamer is dan mijn ex waar ik mijn eerste kindje mee heb. Die hielp me totaal niet mee met het huishouden en de kinderen.

Ik denk dat het aanvoelen van je eigen grenzen je al heel ver kan helpen.
    Maar wat hebben de artsen gezegd over de kansen van terugval of eventueel een rolstoel?
    Ik neem aan dat, als daar een grote kans op zou zijn, dat ze je wel geadviseerd hadden om niet zwanger te worden?

Zijn jullie wel blij nu met de zwangerschap of toch een beetje een dubbel gevoel? :)

5. Justme1988

30 mei 2016
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb ook een ontzettend lieve man. Dat is zeker waar. Hij denkt ook dat het uiteindelijk wel goed komt.
    De artsen denken wel dat er een grote kans is op herhaling vd klachten. Maar ze zeggen ook dat de kans op blijvende invaliditeit zeer zelden voorkomt.
    Ik ben nog geen moment blij geweest met de zwangerschap helaas:(.

Mijn gedachte neigt steeds weer naar het weg halen.
    Mensen om mij heen denken dat ik dat niet aan zou kunnen op lange termijn. Ik kan die gedachte begrijpen, maar kan het helaas nu niet zo zien.
    Ik heb last van mijn boten in mijn billen en onderrug. Dit heb ik overigens nog nooit gehad. Ik vraag mij serieus af of ik nog een keer die pijn aan kan.
    Vanavond komt de bekkenfysio ik zal het met haar ook uitgebreid bespreken.
    De keuze maken is zo lastig, want wanneer maak je de juiste keuze??

6. xZoe

xZoe Actief lid

9 jul 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat is een goeie vraag.
    Hoe ging t met de bekkenfysio?

Ik denk dat het zeker geen pretje wordt, met die pijn wat je beschrijft..maar als je kinderwens groot genoeg is, heb je dat er denk ik wel voor over.
    Maar goed, dat weet alleen jij, want niemand anders weet wat jij precies voelt :)

Wel erg jammer dat de wens er was, maar dat je nu nog niet blij bent geweest met de zwangerschap..Kan het ook wel begrijpen als de pijn nu weer begint, vooral nu het een soort pijn is die je nog niet eerder hebt gehad..

Ik heb zelf zoiets van: pijn heb ik toch wel, maar als je de wens voor een kindje hebt, en je mag er nog een krijgen, dan heb ik dat er zeker voor over..

Ik hoop voor je dat het allemaal mee zal vallen en dat je een keuze kan maken.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb ervaring, maar helaas geen positieve. Wil je het dan nog steeds horen? :)

8. xZoe

xZoe Actief lid

9 jul 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is t bij jou gegaan dan Vlinderbloem?

9. LBSCH

LBSCH Lid

19 feb 2015
    25
    0
    0
    Provincie Overijssel
    Ik lees ook ff mee,
    Heb ook BI (niet zo heftig als jullie), wel de wens voor een 2e..
    Dit zou eventueel ook nog best een poosje kunnen wachten maar ja de wel bekende "rammelende eierstokken" zijn er :)

Ben ook erg benieuwd hoe het bij jou is gegaan Vlinderbloem!

Groetjes!

Deel Deze Pagina