Wanneer testen na (mogelijks) innestelingsbloeding?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BeeN, 23 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeeN

BeeN Actief lid

25 aug 2014
    197
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ben ik weer.. :rolleyes:

Ik postte een tijdje geleden hier een vraag ivm een mogelijkse ovulatiebloeding/innestelingsbloeding, namelijk hoe je de ene van de andere kan onderscheiden..

Ik schets even hoe het er nu voor staat;
    Ik zit inmiddels op CD 80 (ongeveer), mijn cyclus heeft nog nooit zo lang geduurd, en ik weet ook niet waar ik ergens zit; geen ovu-testen gebruikt in deze periode.

Nu had ik op 12/4 en 13/4 wat rozige afscheiding bij het afvegen. Niets meer dan dat. Ik dacht mogelijks een ovulatiebloeding.
    Een kleine week later, 17/4 opnieuw rozige afscheiding bij afvegen...
    Ik heb heel veel opgezocht, en volgens de info die ik online vind kan het zijn dat het de eerste keer een ovulatiebloeding was, en de 2e keer mogelijks een innestelingsbloeding, gezien de tijdspanne ertussen kan kloppen (hebben het gezellig gemaakt op 10/4)

Nu lees ik ook dat je zo'n 5 dagen na de innesteling positief zou kunnen testen.. Ik zit inmiddels 6 dagen na de 'bloeding', maar test is nog negatief..

Is het mogelijks te vroeg? Vanaf wanneer zouden jullie dan wel testen? Of heb ik (alweer) valse hoop volgens jullie?

Bedankt alvast!

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.440
    17.535
    113
    Ik heb in zowel mijn eerste als derde zwangerschap een innestelingsbloeding gehad maar dit was al na de positieve test....

Ben je zeker van de ovulatiebloeding? (Edit: sorry lees net dat je geen idee hebt waar je in je cyclus zit...)Ik kan me nl voorstellen dat je met jouw cyclusduur ook wel last kan krijgen van tussentijdse bloedingen, menstruatie dat niet doorzetten wil, oid.

Hopelijk gauw duidelijkheid!

3. BeeN

BeeN Actief lid

25 aug 2014
    197
    69
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!

Neen, ben er niet zeker van dat het een ovulatiebloeding was, gezien geen ovulatietesten gebruikt...
    Ik dacht ook dat het het een begin van een menstruatie was, maar daarvoor was het echt veel te weinig..
    Nu ja, het kan misschien wel wat je zegt, dat er wat bloed 'ontsnapt' ofzo, met de lengte van de cyclus... Ik wacht nog even af!

Maar de onzekerheid/onduidelijkheid maakt me stilaan gek :(

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je al op cyclusdag 80 zit, is de kans klein dat je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad. Bij een cyclus van langer dan 42 dagen, heb je over het algemeen geen eisprong. Het tussentijds bloedverlies kan in dat geval duiden op verstoorde hormoonwaarden.

Zowel ovulatiebloedingen als innestelingsbloedingen komen niet vaak voor. Het zou dus wel heel erg toevallig zijn, als je beide hebt gehad.

Als je cyclus zo lang blijft, zou ik het toch even na laten kijken. Succes!

Deel Deze Pagina