Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Dan kletsen er hier weer verder

2. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het ondertussen gevonden, maar ik ben op na een druk dagje. Dus voor nu ga ik lekker op de bank Wordfeud en zo spelen en lekker ontspannen.

Meiden, lekker slapen!!!

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    heb m ook gevonden! hopelijk brengt het ricmar meer geluk dan xon tot nu toe....

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hopelijk voor iedereen

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

ik ben er ook:)

Druk dagje gehad...sleutel gehaald van het nieuwe huis....spullen inpakken,boodschappen halen,honden uitlaten enz...

ik heb alles meegelezen,mijn hoofd is een warboel..dus reageren lukt me niet.Ik heb tussendoor even een zwangerschapstest gedaan om te kijken of tie positief werd van de pregnyl.Dat is inderdaad zo...erg vreemd en eigenlijk moeilijk om een positieve zwangerschapstest te zien terwijl je niet zwanger bent.

slaap lekker allemaal meiden:)

@Mees: fijne vakantie!

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hoop geen iui gehad? Heb dat stukje gemist sorry

7. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond

Gut o gut, ben ik even weg wordt er direct maar weer verhuisd, maar dankzij linkje van Ricmar snel gevonden.

Gesprek met het zh ging in zoverre goed dat ik niet tot eind augustus hoef te wachten maar de punctie in mijn vakantie gaat helaas ook niet lukken. Over ongeveer twee weken wordt ik ongesteld en dan mag ik beginnen met de pil. Dit moet dan 4 tot 6 weken. Hoe lang precies krijg ik nog van ze te horen maar het is een verkapte wachtlijst die pil periode. Na die pil een korte menstruatie waarin ik de eerste echo krijg en dan mag ik beginnen met Decapetyl. In de weken dat ik aan de pil ben krijg ik ook nog een oproep over een voorlichtingsbijeenkomst. Die dan ineens wel eerder kan want er zijn wel meer mensen die dan gaan beginnen. Maar ook zonder die voorlichtingsbijeenkomst mag ik in ieder geval wel starten. De rest eigenlijk gewoon hetzelfde als bij de andere ivf ladys. Na een paar echo’s wordt bekeken wanneer ik kan beginnen met de Puregon en dan moet ik zo’n beetje om de dag naar het zh voor een fm. Pregnyl prikken, punctie en twee dagen later een tp. Dan mutsenbollen in ieder geval tot de test maar met het beeld van Sil voor ogen gaan we echt wel vragen of dat ook langer kan. Alleen had ik nu al heel wat te zeuren over hun tijdstippen van behandeling dus dat bewaar ik wel voor dan. Wat dus wel jammer is, is dat dit team een stuk minder met me “mee denkt” dan het iui team. Een fm voor 8:00 ’s morgens kan ik wel vergeten en zowel de punctie als de tp zijn midden op de ochtend. Dus helaas niet nog gewoon werken op de dag van de tp en dan ’s middags wat eerder weg maar rond 9:00 uur een telefoontje krijgen over hoe laat ik die ochtend moet verschijnen. Toen ik probeerde of daar iets voor geregeld kon worden dat ik in ieder geval meer duidelijkheid of eerder duidelijkheid zou krijgen over het tijdstip van de tp werd dat meteen afgekapt. Dat het op het werk onmogelijk is om hier invallers op te zetten maakt voor hun niets uit. Is mijn probleem. Tja dat kan wel wezen maar met een beetje toeschietelijkheid wordt dat probleem een stuk minder een molensteen om mijn nek. Nou ja, er zit niets anders op dan maar naar hun pijpen te dansen. Ik zal voor de vakantie nog wel even bij mijn directeur binnen waaien om hem te vertellen dat het volgend schooljaar toch wat ongemakkelijker zal gaan en er van mijn kant meer verzuim valt te verwachten. Waarschijnlijk al direct in het begin van het schooljaar. Was verdorie vorig jaar net zo. Toen had ik op de eerste schooldag dat bm onderzoek. Nu zul je zien en beleven dat ik in de eerste week al 1 of meer vrije dagen op moet nemen. Het ziet er weer fantastisch uit moet ik zeggen. Maar het goede nieuws is dus dat ik over een week of twee eindelijk iets van een begin kan maken met het hele gebeuren, al is het dan maar door het slikken van de pil.

@Mees fijne vakantie morgen

@Hoop yeah! Nu kunnen jullie echt aan de slag in jullie nieuwe huis. Fijn! Om te kijken of Pregnyl uit je lijf is kun je ook ovu testen gebruiken. Deze zijn vaak net wat goedkoper maar geven ook een teststreep bij hcg. (Kun je zelfs event. als zw.test gebruiken schijnt het)

@Lyanna ik hoop dat die nieuwe oefeningen wat verlichting van de pijn brengen. Fijn dat bij de controle alles goed was.

Ik ga hier nu maar richting mijn bedje. Morgen hebben we een sportdag en de kinderen zijn deze laatste weken al aan het eind van hun latijn. Sociaal gezien zijn ze allemaal al super zwak en nu door de vermoeidheid voor de vakantie zijn de lontjes nog korter dan normaal dus dat beloofd wat voor zo’n dag die gegarandeerd anders is dan normaal. Vrees dat ik mijn politie skills morgen weer veelvuldig zal moeten aanspreken dus maar zorgen dat ik zelf goed uitgerust ben.

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Ricmar: we hebben deze maand geen IUI gehad omdat we nog niet in Nederland teercht konden voor de follikelmetingen.We zijn dus naar Belgie gereisd om de follikelmeting te doen,toen moesten we eigenlijk de volgende dag weer komen voor de IUI...mijn man kon absoluut niet weer weg van zijn werk.,vandaar dat we savonds de pregnyl mochten spuiten en op de natuurlijke manier mochten klussen. Onze kansen zijn toch al vergroot door de clomid en pregnyl.Dinsdag hebben we gesprek in het maasstad ziekenhuis,dan kunnen we daarheen voor de follikelmetingen.

@Boudicca: jammer dat ze in het ziekenhuis niet zo goed meewerken,dat word dan wel moeilijker voor jou.Wel fijn dat het niet meer zolang hoeft te duren voordat je kan gaan beginnen.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik ben er ook weer bij! Op naar deel 5.

@Boud: vervelend dat ze zo weinig mee denken. Dat vond (en vind) ik het moeilijke van IVF dat je aan de goden (lees gyn's) overgeleverd bent. Qua tijdstip kan ik nog wel iets regelen, maar dat zouden dan maar 'onderhandelingen' van een kwartiertje eerder of later zijn. In principe krijg ik ook gewoon een tijd waarop ik voor de fm en echo's moet verschijnen (en die doen ze altijd vroeg op de ochtend), maar niet zo vroeg dat het voor schooltijd zou kunnen. Ze hebben ons op de infobijeenkomst ook al wel duidelijk gemaakt dat als de trein eenmaal gaat rijden, dat er dan geen excuses meer mogelijk zijn. Zeker voor die punctie en tp waar ik voor naar een academisch zkh moet, valt al helemaal niet te tornen aan de afspraken. Als je een tijdstip voor punctie of tp doorkrijgt (hoe vroeg ook ivm files), je moet gewoon zorgen dat je er bent, desnoods overnacht je in een hotel daar in de buurt (werd ons gezegd).
    En dat vind ik ook wel lastig. En ook wat planning betreft ben je toch altijd wel behoorlijk langer bezig, dan je in eerste instantie zou denken.
    Maar goed, je mag beginnen en je hoeft niet tot eind augustus te wachten. Dus kan me voorstellen dat je al blij bent dat je weet wanneer je kunt starten. Heel veel succes, meid!!
    @Ricmar: jij nog getest? Of nog last van hoopvolle klachtjes?
    @Syl: bij jou nog alles rustig? Denk nog steeds aan je, hoor!
    @Hoop: gefeliciteerd met de sleutel van jullie nieuwe huis. Een frisse start en wie weet over 2 weekjes misschien wel met 2 echte streepjes. Wanneer moeten jullie je huis uit?

Ik ben vanmiddag toch nog even naar de apotheek geweest. Ik had begrepen dat ik daar de naaldencontainer kon legen, maar ik kreeg gewoon een nieuwe mee. Ja, dat was ook niet echt de bedoeling, maar goed.
    Verder heb ik nog even navraag gedaan over de Puregon die mijn zkh naar hun had doorgefaxt. Ze hadden het recept binnen, maar ik kon het morgen pas na 12.00 uur ophalen. En we willen morgen dus op vakantie gaan. Dus dat heb ik haar uitgelegd en nu kan ik het morgen om 9.00 uur al ophalen. Maar goed, dat ik nog even geweest ben. Ik zou net genoeg moeten hebben, maar het voelt niet fijn als je tot aan de laatste druppel alles op moet maken en het idee dat er een paar eenheden overstuur zouden gaan, dat dat al niet kan en mag.
    Die assistente van het zkh had speciaal die van 600 besteld omdat dat met mijn dosis handiger is dan die van 300 en omdat die van 600 blijkbaar makkelijker op voorraad zijn dan die van 300.
    Nou, mooi niet dus, dus maar goed dat ik toch even geweest ben. Inmiddels zit de eerste puregon spuit erin. Had even gevraagd of mijn man mee wilde kijken, maar achteraf kon ik het helemaal zelf zonder hulp instellen e.d.
    Zag vanavond allemaal rode puntjes op mijn onderbuik, waar ik al die spuitjes van de afgelopen weken heb geprikt. Als ik nog niet lek geprikt ben over 2 wkn dan weet ik het niet.

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hopelijk brengt dit nieuwe deel ons allemaal geluk!!

Beetje druk vandaag, dus nog niet goed bijgelezen (sorry, doe ik straks even als mijn werk af is!) maar wilde even mijn knaltest laten zien!

Ik zat me ook ineens zorgen te maken over het vliegen. Ik dacht ineens, kan dat geen kwaad zo in het begin? Er zijn verschillende meningen over las ik op internet, maar ik probeer maar zo te denken, als het goed zit met dit kindje dan zal zo'n vlucht er alleen toch zeker niet voor zorgen dat het misgaat!

O, ja, Mees, ik weet niet hoe laat je vertrekt, maar goede reis en veel plezier!!

Bijgevoegde bestanden:

11. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @jeetje, das een super test meid!!! lekker van genieten. en vliegen met jouw termijn kan geen kwaad hoor, pas later volgens mij. maar dat is denk ik ook alleen maar omdat als dan de bevalling op gang komt in de lucht je niet snel naar zh kan. dus aansprakelijkheids dingen ipv dat het vliegen schadelijk zou zijn. maar ik weet het niet zeker (over later in de zw)

@mees, wat een gedoe met de apotheek! kunnen ze die spullen niet gewoon op voorraad hebben en geven wanneer er om gevraagd wordt.... nou in ieder geval fijne vakantie!

hier ligt de kleine man al weer in de box, meneer was klaarwakker na de fles om 7 uur. nou ja, dan maar opstaan.....

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Just: oh je bent er ook vroeg bij!
    Ja, ik las dat bijvoorbeeld de 'kosmische straling' in de lucht kwaad zou kunnen voor de ontwikkeling van de foetus en dat de verandering van druk ook kwaad kan. Maar ja, op andere sites lees je weer dat het geen kwaad kan. Ik moet echt maar proberen te relaxen denk ik en erop vertrouwen dat het goed zit. En als het goed zit, zal het echt niet zo snel fout gaan denk ik.
    Ik heb net trouwens wel die ene gyn gemaild waar we zijn geweest, om te zeggen dat ik weer zwanger ben en te vragen of we daar onze eerste echo mogen. Ik heb maar meteen even gevraagd hoe hij over het vliegen denkt. Ben benieuwd dus wat hij zegt.

13. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Nou Ricmar dat deze nieuwe topic voor jou maar veel geluk mag brengen meid!!

Jeetje, wat een mooie test meid, ga nu maar lekker genieten en niet meer stressen. En wat vliegen betreft dat is pas later in de zwangerschap van toepassing, tot een maand of 6,7 mag je wel vliegen hoor.

Mees, gelukkig hoef ik dat allemaal niet zelf te regelen bij de apotheek, dat doet de kliniek voor mij en ik haal het dan daar op, best makkelijk eigenlijk. Nou huppie lekker op vakantie en heel veel plezier meid!! Hier niet meer zo rustig maar had er natuurlijk al wel rekening mee gehouden dat het door kon zetten, de vruchtzakjes zitten er nog steeds in maar ik denk dat dat niet lang meer gaat duren ik heb nl erge last van rugweeën. Ja zo voelt het net als gewone weeen eigenlijk, erg vervelend als je bedenkt dat je er niets aan overhoudt maar het is niet anders. Komt wel goed met ons.....

Boudi, wat vervelend dat ze niet een beetje met je meedenken over werktijden, dat is hier dan toch wel anders geregeld want dat kan hier wel, behalve in het weekend dan gebeurd er niets dan hebben ze alleen een spoeddienst. Maar wel fijn dat je niet hoeft te wachten tot eind aug. en dat je straks toch een beetje het idee hebt dat je ermee bezig bent.
    S6 meid vandaag met de sportdag met de kinders!!

Just, tja tis nie elke dag feest he met uitslapen?? Maar ach zo heb je nog wat aan je dag, geniet er lekker van, het is nog mooi weer.....

14. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ja hoor, ik let even een dag niet op en wat is er ontzettend veel bijgeschreven en ook nog verhuisd! Dan meteen maar weer even een abbo regelen. Heb wel alles bijgelezen, maar het is wel erg veel om nog te reageren. Las o.a. over een witte test van Ricmar, dat is altijd balen! Ben je intussen al ongi? Hier is de ongi weer voorbij, nu op naar het ei. En wat is het warm, he??? Ben benieuwd hoe het vandaag wordt.

15. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    #15 Waxientje, 5 jul 2012
    Laatst bewerkt: 5 jul 2012
    En wat een prachtige tes, Jeetje! Als je twijfelt over het vliegen kun je misschien je huisarts vragen? maar volgens mij mag het gewoon hoor en zijn al die verhalen onzin.

16. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Mamsie: jouw verhaal is ook blijven hangen. Ik herken nl. heel erg het dochtertje van mijn vriendin erin. Ook mijn vriendin weet niet wat ze er mee aan moet en vraagt dan mij wel eens om raad. Ik vind dat dus heel lastig, want ik heb wat dat betreft eigenlijk geen problemen met mijn dochter. Maar ik denk niet dat je het op deze leeftijd nog onder de noemer van peuterpuberteit kunt schuiven. Ik denk dat het een structureler probleem is intussen. En ik kan niet bij jullie achter de voordeur kijken naar de oorzaak, dus vind het erg lastig er wat over te zeggen.
    Maar zal het onderwerp dus even weer naar voren halen, misschien weet 1 van de juffen er iets zinnigs over te melden.

17. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Moge dames.... gevonden :)
    Pff moest gelijk goed wakker worden hoor, om ons weer te vinden!
    Vraag me eigenlijk even kort af.... zijn er dames bij die van af deel 1 meeschrijven eigenlijk???
    @ Waxi... lief dat je het nog even aan haalt.
    Ik denk eigenlijk echt dat het aan school ligt... ze toch niet genoeg aanbod krijgt.
    Want de afgelopen weekend had ze een lang weekend, want ik heb haar vrijdag thuis gehouden.... en toen ging het eigenlijk wel redelijk.. ik heb gewoon echt spijt van die 0 groep.
    Ze is daar gewoon te slim voor denk ik.
    En als ik naar groep 1 kijk, maken ze allemaal leuke en moeilijkere knutseldingetjes... met wc rollen en zo... en nu doet ze niks van dit. Op de psz was ze ook altijd aan het knutselen, verfen etc.
    Dus ik denk gewoon dat het aanbod veel te weinig is.
    Maar goed, nog 2 weekjes... en dan is die ellende weer voorbij!
    Vanmorgen hadden we het er nog over dat we naar school liepen. Dat ze na de vakantie weer naar de grote klas kon, en weer lekker kon knutselen, timmeren, verfel, gymen met meester Fred... en ze laat heeeeeeeel duidelijk weten dat ze dat erg graag wilt! Ik hoop gewoon dat dit het is, en dat het kattekopperige gewoon komt omdat er geen uitdaging is.
    @ Jeetje... ja je test is super, volgens mij mag je de laatste weken niet vliegen ivm bevalling.
    Ik ben toen ik 3 maanden was naar Aruba gevlogen, enne das prima gegaan hoor (daar voelde ik ook de eerste schopjes weet ik nog goed) dus maak je er maar niet druk om!
    @ Hoop... fijn hoor je sleutel te hebben....en daar je weinig hoefde tedoen...Heb je er al geslapen???
    @ Sil...hoe voel je je? Of moeten we dat niet steeds vragen?
    Knuffel voor alle dames verder... ik gaat aan de bak in huis!

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Even nog over dat vliegen. Ik weet dat het meestal over de laatste maanden gaat, maar ik las dus dat de straling zo hoog in de lucht eventueel kwaad kan voor de ontwikkeling van de foetus in de eerste drie maanden en dat de andere luchtdruk het risico op een miskraam zou kunnen vergroten. Dit is dus wat ik me afvraag, of dat echt zo is. Maar ik denk dat ik me er inderdaad niet te druk om moet maken. Het is ook maar 3 uurtjes vliegen.

@Sil: oh meis, dus het zet nu echt door denk je?? Je komt zo rustig over... Dikke knuff!!

@mandysmamsie: ik hoop met je mee dat dit het gewoon is en dat ze straks weer met veel plezier naar school gaat.

@Waxientje: o jee is het nu ook heel warm daar?? Hè nee hè, ik wil wel een beetje verkoeling als ik daar ben :)

19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Mogguh meiden!

@Jeetje: mooie test meid!

@Boudicca: nog bedankt voor de tip om met ovulatietesten te kijken of de pregnyl uit mijn lijf is!

@Mandysmamsie: nee,we hebben thuis geslapen.We gaan aankomend weekend zoveel mogelijk over verhuizen.

@Mees: 1 augustus is de sleuteloverdracht van ons verkochte huis,maar volgende week zitten wij al in ons nieuwe huis hoor:)

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    O, krijg net antwoord van de gyn. Hij zegt inderdaad dat het geen kwaad kan en dat ik maar moet gaan genieten van de vakantie :) En meteen als we terug zijn mogen we al langskomen!

Deel Deze Pagina