@renske: wat vreemd van je lijf. Nu heb ik ook wel eens tijden dat ik vanalles kan vreten, maar meestal gelukkig niet. Hopelijk gaat het voor jou lukken deze maand!
@ Renske: Hee meis, so idd aan je klachten te lezen zou je echt zeggen die is zwanger. Kun je nagaan wat je lichaam doet. Moet wel zeggen dat je gewoon ongi kan zijn en ook zwanger. Dus als je jezelf over tijdje nog zo voeld zou ik toch testje doen hoor voor de zekerheid. @ All: Afgelopen nacht op de HAP geweest met veel buikpijn. Nu moet ik morgen om een buikfoto en een onderbuik echo. Hij denkt aan erge obstipatie of misschien een kieste aan mijn eierstok. Dit is een veel voorkomend kwaaltje na een bevalling. Het kan dat mijn lichaam hem dan vanzelf kwijt raakt of dat hij doorgeprikt moet worden. Maar goed ik ga nergens vanuit morgen weet ik meer. Net ff om een boodschapje geweest. Wat een heerlijk weertje daar worden we toch weer vrolijk van ! Jullie nog plannen vandaag? x
Enjoyllive.. Wooh heftig meiss! Hopelijk hoor je morgen goed nieuws en is het niet ernstigs en kunnen ze er snel wat aan doen. Dit is ook niks voor jouw zo Wat betreft mijn lijf: Ach.. het is een vrouwenlichaam.. welk lichaam zit niet raar in elkaar of houd je voor de gek Ik verwacht er niet teveel van hoor maar kan je nagaan hoe gek je lichaam soms kan zijn
@Renske: Ow jeetje dat is zo vervelend, een lichaam wat je steeds vanalles laat voelen, maar dat het steeds nét even anders is.. Gelukkig kunnen jullie volop aan de klus! Heb je toch het gevoel dat je ermee bezig bent op een goede manier @Enjoy: ik heb ook wel eens ovu-testjes gebruikt (nog voordat ik zwanger werd van onze zoon) en die werkten inderdaad de ene keer heel goed en de andere keer waren ze veel minder duidelijk. Waar ik meestal op let is het speciale slijm wat je verliest als je vruchtbaar bent en ik kan natuurlijk mijn ovulatie voelen. Maar op zich zou je, als je in je vruchtbare periode ( die begint ongeveer 10 dagen na je eerste dag van je menstruatie), om de dag sex hebt een grote kans hebben dat je zwanger raakt. Dan ligt het niet aan een te lage frequentie én er blijven eigenlijk altijd verse spermacellen aanwezig, klaar om jouw eitje te bespringen Daarnaast blijft het sperma dan het best op peil, vaker sex maakt het aantal vitale cellen lager en minder sex zorgt voor meer "dode" cellen. Bij paarden werkt het ook zo'n beetje op deze manier haha! Jonge hengsten die voor het eerst "springen" hebben vaak een lage kwaliteit van sperma. Dat wordt beter als ze regelmatig springen Maar goed, in de paarden scan je je merrie op de eisprong en dat doen wij mensen niet @All: iedereen ontzettend bedankt voor de lieve felicitaties!! Het voelt nog een beetje onwennig. Zag dat veel dames hier zich af vroegen hoe lang we al bezig waren... nou... we waren officieel nog niet eens begonnen We hadden het immers de dag voor mijn ovulatie errug gezellig gehad met zn tweetjes, zonder dat ik wist dat ik de volgende dag zou ovuleren. Ik voelde me maandagavond vlak voordat ik ging slapen helemaal op en top zwanger (nog steeds trouwens!) en dus kwam de positieve test aan de ene kant wel als een verassing, maar aan de andere kant ook weer niet Het grote verschil is vooral dat ik voorafgaand aan mijn vorige zwangerschap al een miskraam had gehad en we al haast twee jaar daarvoor hadden besloten voor een kindje te gaan. Het proces was dus veel langer. Nu hebben we een dikke twee weken geleden besloten om voor een tweede te gaan en *tadaaa!* ik ben al zwanger Heb trouwens hele drukke dagen achter de rug, heb wel regelmatig bij gelezen, maar reageren lukte niet.. sorry!
Hallo Mag ik mee kletsen? Wij gaan ook voor een 2e. T is nu 20 maanden. en zijn nu met de 2e ronde bezig!
heey meiden!! Sorry dat ik al weer een hele tijd niks heb laten weten! Hoe gaat het hier?? Heb niets terug gelezen, zag dat mijn laatste berichtje hier 10 okt was, dat is me iets te veel terug lezen . Met mij gaat alles goed en de zwangerschap verloopt ook goed. Volgende week vrijdag hebben we geslachtsbepaling! Ben zo benieuwddd!! Mn gevoel zegt heel sterk een meisje.. We zullen zien of ik gelijk heb! Hoop dat het hier ook goed gaat met iedereen.. Dikke knuffel!!
@daphne: haha.... nee hoor nog niet ongesteld. Ik wil toch echt nog even een tijdje wachten. Ondanks we pas over een maand ofzo zouden willen starten. Zal het vast een enorme domper zijn als ik straks ga testen en hij is toch negatief. Zul je zien, straks gewoon ongesteld
LittleDreamer: welkom!! @Goldy: Dankjewel! Wij denken ook een meisje te krijgen, of althans: dat denkt mn vriend en de vorige keer had hij gelijk Laat je hier ook weten wat jullie krijgen? @marise maar als je vandaag je NOD hebt, hoelang wil je dan nog wachten?
Daphne.. Wauww das dan echt heel snel Hoe voelde jij dat je zwanger was? Gewoon echt puur een gevoel? Of herkende je het van je vorige zwangerschap?? Echt superr joh. Wanneer heb je je eerste echo? LittleDreamer.. Welkom en heel veel succes. Je NOD duurt niet heel lang meer he Succes met het wachten! Goldy.. Fijn dat alles goed gaat, ben benieuwd naar het geslacht Marise.. Je maakt het wel errug spannend hoor
Meiden, ben erg druk deze week vandaar dat ik niet veel te vinden ben hier! Wacht hier met smart tot de ongi weer weg is! Welkom Little dreamer! Bijna NOD, ben zeer benieuwd!!!! Ik ga nu weer gauw verder, ben bezig met een taart!
@daphne: ik zou niet weten wanneer mijn NOD was Normaal duurt bij mij een periode 4 weken. Echter de laatste keer, werd ik 3 dagen EERDER ongesteld. ipv zaterdag was dat woensdag. Dat was woensdag de 21sept. Dat zou betekenen als ik nu weer uit ga van een volledige (voor mij) cyclus dan zou ik woensdag de 19 ongesteld moeten worden, toch? Toen dacht ik, misschien wordt het zaterdag wel, net als altijd. Maar toen werd ik ook niet ongesteld. Nu is het ondertussen al weer 9 dagen later. Of ik heb het mis met mijn berekeningen of mijn lichaam doet raar. Ik denk dat als ik zaterdag niet ongesteld ben geworden ik zondag maar eens een test er tegen aan gooi. Heb ze vandaag maar wel in huis gehaald.
@Rinske: ik zag aan mijn huid (die straalt!), mijn borsten zijn al wat voller aan het worden, ik voel het getrek in mijn onderbuik wat zo typisch is voor een zwangerschap en ik had totaal geen last van stemmingswisselingen, wat ik normaal dus wel heb voor mijn menstruatie @Liessie: geen probleem! Lekker een taart, wat voor 1 is het? @Marise: ik werd de laatste keer op 26 september ongesteld, mijn vorige cyclus * dat was de eerste na mijn bevalling * duurde 29 dagen en dus ging ik daar nu ook van uit. Zodoende was dinsdag mijn NOD. Als jij een cyclus hebt van gemiddeld 4 weken en je werd 21 september voor het laatst ongesteld, dan ben je hoe dan ook overtijd!! Dus ik zou zeggen: testen kan geen kwaad, maar je moet het natuurlijk alleen doen als je er zelf 100% achter staat
Dit zou bij mij mijn 3e cyclus na het stoppen met de borstvoeding worden. haha ja idd, maar weet niet of het zin heeft om overdag te testen? 's morgens is beter toch? Weet je wat het is. Ik ben op de één of andere manier gewoon bang dat het tegenvalt. Ook al zou het per ongeluk zijn, het is wel gewenst en zou het balen zijn als het resultaat negatief is. Vandaar dat ik zoiets had van. Wacht eerst maar eens een tijd. Maar eigenlijk ben ik ook weer super nieuwsgierig.
Daphne.. Aha okee duidelijke tekens had je duss Liessie.. Alweer een taart aan het maken? Wat voor 1 wordt et deze keer? Marise.. Je bent al wel een paar dagen overtijd dus als je zwanger bent, dan zou de test hoe dan ook wat moeten kleuren lijkt me. Maarja die garantie kan ik je niet geven.. Maar houd wel in je achterhoofd dat ie ook negatief kan zijn.. maarja ik zou niks hebben aan deze onzekerheid en toch eens testen want ja.. je ongie blijft niet voor niks uit. Nu zeg ik niet dat je moet testen, jij moet er achter staan dat je wil testen succes!
marise, als je nu niks meer drinkt en je plas paar uurtjes ophoud kan je overdag wel testen, helemaal als je al over tijd bent, ik ben echt super benieuwd (en eingelijk moet je van mij wel testen haha) Laatste x dat ik ongesteld was, was 6 okt, nu dus 3 weken geleden, hoop zo dat ik nu wel een normale cyclus heb. wel nu 4 dagen waterige afscheiding, wat dat nou weer wil zeggen..:S
Haha leeuw: ik ben eigenlijk ook supernieuwsgierig hoor. Maar wil dan liever geen tegenvaller en naar mijn idee is de kans nog steeds groter dat het niet zo is, dan wel haha nou zal dan vanmiddag als d. in bed ligt even testen ok.
@leeuw: wbt die afscheiding. Dat was voor mij echt nooit een graadmeter. Dat klopte bij mij nooit. :S
nee dat is het voor mij ook niet, voor de 1e zwangerschap wel 1x rekbaar slijm ontdekt, maar nu is het echt een plasje waterige zooi dat kende ik nog niet.