Wij gaan voor een 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door leeuw86, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahah Samba.. Wat een grappig filmpje en oh zo herkenbaar is dit he. Ik mis die buik en dat getrappel, wil het graag weer voelen hihi :p
    Jij nog 5 dagen wachten zie ik, hoe voel je je?

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Samba wat een geweldig filmpje.
    Hier hield S altijd op als ik aan het opnemen was, alsof hij het wist;)

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    haha R hielt ook altijd ineens op als ik het wou filmen

4. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Geweldig filmpje! Ik mis het ook zo! Vooral als ik in bad zat, was mn dochter aan het bewegen...heerlijk!

Dat vroeg ik me nog af, hoe ging jullie bevalling eigenlijk?

Ik werd op een maandag ingeleid, maar er gebeurde niks en pas dinsdagmiddag had ik 2 cm ontsluiting (zonder weeën) en toen zijn mn vliezen gebroken en toen gebeurde er weer niks en kreeg toen een infuus en daarna kreeg ik een weeënstorm (heel fijn) en om wo.ochtend 01.00 had ik 10 cm ontsluiting en heb ik 2,5 uur geperst, maar mn dochter zat muurvast en gedraaid en toen kwam de gynaecoloog met de vacuumpomp (ook erg fijn), maar die constateerde dat ze geen milimeter vooruit kwam en toen moest ik alsnog een keizersnede....ze had een enorm hoofd die absoluut nooit door mijn bekken pastte, hihi! Ik hoop volgende keer toch echt op een natuurlijke bevalling, maar goed, als het niet kan, dan kan het niet....

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Vanaf 37 weken had ik bijna elke nacht voorweeen, gelukkig niet voor niks, 2 cm ontsluiting.

toen ik 39 en halve week zwanger was had ik "ineens" een te hoge bloeddruk en werd de volgende dag ingeleid.
    vliezen werden direct gebroken, aan het infuus gelegd en kwam vrij direct in een weeenstorm terecht.

vanaf de 1e wee, duurde het 4 en half uur voordat mijn dochter geboren werd (incl 3 kwartier persen)

6. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Ik kreeg met 39 en een halve week ook ineens hoge bloeddruk, ha ha!

Jeetje zeg, in 4,5 uur! Zal wel heel erg heftig voor je geweest zijn....Al is extreem lang ook absoluut geen pretje.

7. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Wauw Samba, mooi filmpje! Krijg helemaal de kriebels!! Ik wil het ook!!

Op de uitgerekende datum (24-03) werd ik 's nachts rond een uur of 1 wakker. Wat krampen. Toch weer in slaap gevallen, rond half 3 even onder de douche gegaan en weer in bed. Vriendlief lekker slapen, ik wakker. Rond een uur of 4 gingen de darmen opspelen. Enorme diarree en de weeën werden steeds heftiger. Om 5 uur is m'n vriend de tijd gaan opnemen. En om 6 uur de VK gebeld. Ze was nog bij een andere bevalling en zou terugbellen. Toen ze terugbelde meldde ze dat we naar het zkh mochten. Daar om 7.15uur aangekomen en de vliezen werden gebroken. Onze zoon had in het vruchtwater gepoept dus gingen we gelijk naar een verloskamer. Om 8.16 uur is onze zoon geboren na een kwartier persen. Ik vond dat het allemaal heel snel gegaan is, en ook zeer onwerkelijk. Na de bevalling ging onze zoon gelijk met een kinderarts mee omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik heb het daar lang moeilijk mee gehad.

Ik weet in ieder geval hoe ik het de volgende keer niet wil! Maarja, daar valt nu natuurlijk weinig over te zeggen, je weet nooit hoe het verloopt. Maar ik zal zeker dingen aangeven bij de VK.

Leeuw: zo 4,5uur! Da's snel! Vond je dat lastig of juist prettig.

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    het ging idd erg snel!

wat jammer zeg dat het uiteindelijk een keizersnee werd.

9. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    Dag Dames,

we zijn een beetje van de ongeloof bekomen maar snap er nog steeds niets van....ik voel ook helemaal niet behalve wat trekjes en steekjes. Hopen dat alles goed gaat....Ik ga vrijdag de vk maar eens bellen.

@ Samba super filmpje...heerlijk zo'n bewegend kindje in je buik!! Kijk er weer naar uit!
    @ Leeuw jeetje 4 en een half uur wat snel! Veel last van naweeen gehad?? Mijn bevalling duurde 33 uur vanaf het breken van de vliezen...ben benieuwd hoe de 2e zal zijn
    @ onze dochter had ook in het vruchtwater gepoept maar mocht eerst gewoon bij me komen liggen. Waren er andere complicaties??

ik heb echt een superzwangerschap gehad bij onze dochter. Ik hoop dat het dit keer weer zo zal gaan. Geen last van hoge bloeddruk ofzo...mijn beste vriendinnetje had dit wel en is bij beide met 37 week opgenomen en ingeleid dus ik weet hoe slopend dat is.

liefs Michelle

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn zwangerschap was echt een droom maar vanaf week 34 begon ik een blaasontsteking te krijgen en schijnbaar al wat ( weinig) eiwitten in de urine te vertonen.
    Maar dat zou door de blaasontsteking komen;)
    Hoe meer het naar kerst toe liep hoe meer olifantenpoten ik kreeg:p
    Het was echt niet normaal.
    Op 2e kerstdag ( 35+6) zijn we naar het zh gegaan aangezien ik last kreeg van mijn olifantenpoten.
    Op het zh maar gezegd dat ik ook pijn had, wat maar een geluk was.
    Ik wilde eerst helemaal niet naar het zh gaan, mijn ouders dringden aan.
    Nou dat was dus daarblijven!
    Ik had een hoog aantal eiwitten in mijn urine.
    Man ging naar huis.
    En de volgende dag werd er 24 uur urine bewaard, waaruit bleek dat ik 1500 gram aan eiwitten in mijn urine had, wat maar 400 max mag zijn.

Uiteindelijk 28e gel gekregen( om 13 uur) en dat brandde pfff!!!
    Ik had al 1 cm ontsluiting en tot 23 uur had ik nog maar 2.
    Maar toen ineens begon het heftig.
    Verpleegster had net mijn man naar huis gestuurd toen ik hem weer terug kon bellen.
    Al vermoedde ze dat het voor de volgende dag zou zijn.
    Hij was er om 0:30 en ik zat toen op 3 cm.
    Om 1 uur werd ik naar de verloskamer gebracht aangezien de weeën maar bleven komen.
    Uiteindelijk ben ik om 1:30 tot 2:15 van 3 cm naar volledige ontsluiting gegaan.
    En kon ik beginnen mee te duwen.
    Na 2 keer verkeerd duwen;)
    En 2 keer goed persen was hij geboren om 2:27.
    Hij heeft helaas 10 dagen op de couveuse gelegen.

Hier nog steeds niet mijn belangrijkste symptoom op wd 8 dus ben er bang voor.

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wat is je belangrijkste symptoom?

Hier een goede zwangerschap gehad tot 31 weken, ik voelde nog weinig leven en moest van de vk voor een ctg naar het zh, daar aangekomen konden ze het hartje niet vinden en kreeg een echo, wat bleek, een groeiachterstand van 3 weken en moest blijven. volledige bedrust.
    na 10 dagen bleek dat bedrust goed hielp en mocht naar huis als ik thuis ook aan mijn bedrust hielt. dat natuurlijk netjes gedaan, wel nog om de dag terugkomen voor een ctg en ook geregeld een groeiecho.

met 39 weken dus een te hoge bloeddruk en ingeleid. maar dat had ik al verteld hierboven.

na de geboorte moest ze naar de kinderafdeling, want ze had prematuur gedrag, na 10 dagen mocht ze naar huis.

al het andere had ik geloof ik ook al verteld, dat ze daarna nog 3x opgenomen is geweest voor verschillende dingen.

ook bleek na 6 maanden dat ze heupluxatie heeft, ook voor opgenomen geweest, in tractie, onder gehele narcose op zn plek gezet en 3 maanden gips.
    Gister ging het gips eraf, en heeft ze nu weer een spreidbroek.
    maar valt vies tegen, ze heeft veel pijn en huilt dus veel.

12. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Meiden..

Interessant om al die bevallingsverhalen te lezen van jullie. Ik heb een heerlijke zwangerschap gehad. In het begin kots misselijk, maarja we deden het ergens voor :) Vanaf 27 weken gestopt met werken, deed zwaar lichamelijk werk en kreeg problemen met me bekken en dus liep ik bij de fysio. Verder genoot ik er echt van.

Nu mijn bevallingsverhaal in het kort:
    Mijn dochtertje is op 02 december geboren om 17.54 uur. Het begon op 2 december om 04.15 uur in de ochtend, toen begonnen de weeen. Mijn man staat altijd 05.30 uur op, dus ik dacht: ach het zal wel maar toen hield ik de klok in de gaten met de weeen. Toen de wekker ging voor me man, zei ik: doe je werkkleren maar gewoon aan, zometeen is het vals alarm. De weeen kwamen steeds korter op elkaar en zei om 07.00uur: dit wordt geen werken voor je vandaag haha :p
    Om 07.30 uur kwamen de weeen al om de 5 minuten maar kon ze goed opvangen. Om 08.00uur de verloskundige gebeld en die kwam langs, en sneeuwen dat het die dag deed!
    Ik had toen 3 cm ontsluiting dus ze ging weer weg. Ondertussen lekker tv gekeken enzo en om 11.00uur kwam ze weer, geen verdere vorderingen dus brak ze me vliezen. Om 13.00uur werd het wat pijnlijker en kwam ze weer en is toen eigenlijk de hele middag bij me gebleven.. ze lag lekker bij mij op bed Oprah te kijken terwijl ik en man rustig de weeen wegzuchtten. Heel relax was het allemaal :D Om 14.00uur had ik nog maar 6 cm. Om 16.00 uur had ik 8 cm maar kreeg enorme persdrang. Douchen hielp niet meer. Nou om 16.30uur kwam de kraamverzorgster er ook bij. Maar de ontsluiting vorderde maar niet. Bleef steken op de 8 a 9 cm. Dus om 17.00 uur mocht ik rustig mee gaan persen, maar het lukte niet! Ik deed zo mn best!
    Om 17.30 uur zeiden ze: als het binnen nu en een halfuur niet geboren is, moet je naar het ziekenhuis maar dan mag je man zelf niet rijden met dit noodweer dus dan moet er een ambulance komen etc. ik dacht: NEEEEEEEEEEE :p Dit gaat mij niet gebeuren.
    Uiteindelijk is ze toch geboren om 17.54 uur en om 18.06 uur de placenta. Wat bleek, me dochtertje had nog een vliesje voor haar hoofdje zitten, die niet goed is doorgeprikt dus in feite waren me vliezen niet volledig gebroken.. Dus vandaar dat het niet vorderde :p

Zo een heel verhaal om te lezen voor jullie, maar als ik eenmaal begin met typen over me bevalling dan moet ik ook echt alles vertellen hahaha:p:p Erg ben ik weer he

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    oeh leuk om te lezen:D ik heb mijn hele bevallingsverhaal nog nooit opgeschreven:D

om 06:00 moest ik bellen of er plek was op de verloskamers, ja hoor er was plek, dus om 7 uur daar melden.
    ik werd ingeleid omdat de bloeddruk de vorige dag te hoog was, nu ging ze het weer meten en hij was weer normaal! gelukkig werd ik niet weer naar huis gestuurd.
    Eerst een ctg en daarna werden de vliezen gebroken om half 9, en werd aan het infuus gezet.
    wat voelde dat smerig dat er steeds wat uit me liep! en had om een postoel gevraagd.
    Iedere 10 minuten werd het infuus hoger gezet, om half 10 begon ik ze te voelen en keken we nog wat tmf. dat duurde niet lang en ik zat in een weeenstorm, het infuus werd lager gezet maar dat hielp niets, mijn lichaam deed nu alles zelf.
    ik kwam binnen met 2 cm ontsluiting, ieder uur werd er gevoeld hoeveel het was, na 2uur flinke weeen 1 cm erbij! die weeenstorm was vreselijk, zaten geen rustpauzes in en kon al niet meer.dus vroeg om pijnmedicatie, en kreeg zo'n pijnpompje. wat een heerlijk spul was dat:D
    mijn man snapte er niks van, zo zat hij eerst nog flink met mee mee te puffen en op mn rug te duwen omdat ik rugweeen had. en zo ineens lag ik rustig op bed te puffen en dacht hij dat de weeen zo goed als weg waren:p
    na nog een uur had ik 8 cm ontsluiting. het ging snel! 5 min daarna riep ik dat ik moest poepen (mijn man dacht dat ik echt moest poepen haha) en mocht ik persen.
    het hoofdje stak er een stukje uit, maar toen duurde het even voordat ik weer een wee kreeg, scheurde dus flink uit. maar na nog 1 wee was ze er dan! 14:08u 2900gram en 48 cm
    ik heb haar zelf aangepakt! ze heeft heerlijk 20 min bij mij gelegen en toen ging zij naar boven, naar de kinderafdeling.

14. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is een bevalling toch altijd weer 'uniek'. Elke is anders, dat lees je hier ook bij jullie! Bijzonder om te lezen :)

15. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Werk in de gehandicapten zorg
    Zeeland
    @ All: Alles terug gelezen maar ff geen tijd om te reageren. Ben ook al paar dagen niet geweest. Maandag was er een crisis op mijn werk heb ook op mijn werk geslapen. Er ging een client compleet uit zijn dak en ook de politie kwam eraan te pas. Het was echt een drama en erg eng allemaal. Client had collega opgesloten in zijn kamer en ik heb zowat de deur ingeschopt en met mede bewoners kregen we deur uiteindelijk toch open.
    Dus dit heeft nog al een impact gehad en heb hier wel even van bij moeten komen. En natuurlijk het verwerken van Molly, oh wat mis ik die poes snik snik!

Morgen 5 weken zwanger de tijd lijkt wel voorbij te kruipen niet normaal. Van luna was ik al bijna 5 weken toen ik posi testen en nu natuurlijk nog maar 3.

Pffff morgen ochten werken en avond werken. Ben wel ergggg moe dus vandaag ook minder hier aanwezig. En ook veel werken dus die combi gaat niet altijd super.

Ps: Mijn bevallingsverhaal volgt snel :) Luna was 4 weken en 3 dagen te vroeg. Ze heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen ze heeft infuus gehad, zuurstof enz enz. Er zat nog beetje slijm in haar longen. Haar gewicht was 2980 en daar verkeken ze zich wel op want dat is natuurlijk een mooi gewicht maar dat zegt niks natuurlijk. De rest volgt nog..... hihi

Liefs enjoyllive

16. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    hehe!! kan ik eindelijk weer ff bijlezen!! zie ik dat jullie kei veel leuke dingen hebben geschreven!!!

Ga nu slapen!! Dan lees en typ ik wel ff mee morgen avond!!

weltruste!!

17. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    #2517 liessie83, 18 nov 2011
    Laatst bewerkt: 18 nov 2011
    Jee, Enjoyllive wat heftig op je werk! Wat voor werk doe je? Of heb je dat al eens verteld. Hoef je natuurlijk niet te vertellen hoor als je dat niet wilt!

En wat is het toch moeilijk om een huisdier te missen he! Knuffel van hier!

Laatste wachtweek breekt bijna aan voor mij! Ben zo benieuwd of het raak is deze keer! Had gisteren ineens wat steken in m'n lies, richting schaamstreek. Maarja, je gaat nu overal op letten natuurlijk!

18. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Werk in de gehandicapten zorg
    Zeeland
    @ Liessie83: Ik werk in de gehandicapten zorg. Het is erg afwisselend werk maar wel heel leuk op sommige momenten na :)
    Ik snap dat je idd overal op gaat letten. Nou afwachten maar hopelijk is het raak :D!

@ All: Vanmorgen gewerkt! Vanmiddag om 16.30 mag ik weer. Heb net ff lekker huisje aan kant gedaan. Straks onze kleine meid ophalen op het kdv en even met de auto naar de garage er zit een schroef in de band dus moeten ze er ff een prop in schieten.

Fijne dag allemaal! x

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Leeuwtje een raar symptoom is het.
    Maar aangezien ik vaginaal hormonenbolletjes moet inbrengen merk ik het.
    Mijn vagina raakt heel vernauwd, en mijn bmm heel erg hoog.
    Eigenlijk zit het potdicht dan.

Liessie wat spannend;)

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    hormoonbolletjes? jeetje. lijkt me emotioneel best zwaar die behandelingen

Je man komt ook bijna weer lekker thuis toch?

Deel Deze Pagina