Wij gaan voor een 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door leeuw86, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Nikkie
    Hey wat grappig, zelfde namen en idd ook nog bijna even oud!!
    Thnx dat ik mee mag kletsen, hoop dat het van de andere meiden dan ook mag! ;)

Zal me in dat geval even voorstellen:
    Ik ben Annette, 26 jaar... een dochter dus van 10 maanden en we willen voor een broertje of zusje gaan! We zitten er al een tijdje over te denken, omdat het bij Evi ongeveer 1,5 jaar heeft geduurd voordat ik zwanger was!
    De vorige keer heb ik in ronde 3 een vmk gehad, en daarna was het pas in ronde 14 weer raak! Vriendlief heeft zich vlak voor mijn zwangerschap laten testen en kwam met de hakken over de sloot door de test... van de ha moest ik eerst 4 maanden m'n temp. gaan bij houden voordat hij ons door zou sturen in de mmm... en toen bleek ik zwanger!! Grappig detail is dat ik op hemelvaartsdag 2009 een vmk heb gehad en hemelvaartsdag 2010 een positieve test in handen had!

Verder is onze situatie nu ook niet super... vriendlief staat per 1-1-2012 op straat kwa werk (gelukkig heeft hij al 3 veel belovende sollicitaties lopen en is er in zijn brache veel werk te vinden) en ons appartementje staat te koop, maar waarschijnlijk hebben we een stel gevonden die willen ruilen met hun huis... wat wij weer graag willen hebben! We zijn nu in onderhandeling en moeten voor 1 juni zorgen dat we een hypotheek kunnen krijgen... allemaal spannend dus!

aangezien het de vorige keer zo lang heeft geduurd en we toch wel snel nog een 2de willen, hebben we nu toch maar de knoop doorgehakt en willen we er voor gaan! Ondanks onze onzekere situatie... we zijn van mening dat je altijd wel een reden kan bedenken om er niet voor te gaan... en we hebben allebei sterk het gevoel dat het wel goed gaat komen!

Verder heeft vriendlief een hekel aan gepland klussen ;) dus ben erg benieuwd hoe dat nu gaat...
    Verder voel ik m'n eisprong, wat natuurlijk ideaal is... vooral omdat ik een onregelmatige cyclus heb!! Mijn LF was vroeger wel altijd precies 14 dagen na m'n eisprong... inmiddels is die (misschien omdat ik nog een beetje bv geef??) 12 dagen geworden...

Nou dat was het wel hoor! ;) Vanaf nu ga ik met jullie mee lezen... zal zo ook even nog wat terug lezen!

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    owja vergeet nog te vertellen dat ik tijdens m'n vorige zwangerschap ernstige bekken instabiliteit heb gehad... ik kon met 12 weken letterlijk niet meer lopen... dus ben ook erg benieuwd of het dit keer beter gaat! Inmiddels werk ik gewoon weer, al blijft het wel een zwakke plek (werk op een kdv op een babygroep 0-2 jaar)
    Nu dus hopen dat ik er bij een 2de minder last van heb! Zou leuk zijn! ;)

3. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Serendipity: wat een verhaal zeg! ik hoop dat je vriend snel een baan zal vinden! Scheelt toch een hoop stress. Jouw vriend een hekel aan gepland klussen??? Ha ha, hier heb ik er ook zo 1, ha ha! Ik noem hem wel eens moppersmurf, hihi! Maar hij heeft belooft om mee te werken (ik hoop natuurlijk dat het dan niet meer nodig is), dus ben benieuwd! Hij denkt dat je zwanger wordt van zo af en toe spontaan sexen, nou, ging het maar zo makkelijk, ha ha!

Wat vervelend dat je al zo vroeg in je zw.schap bekkeninstabiliteit kreeg. Ik kreeg het pas rond de 26e week en kon helemaal niks meer. Een vriendin van mij had het net als bij jou ook al heel vroeg in de zw.schap en had er heel erg last van, maar nu is ze zwanger vd 2e en ze heeft nergens last van, dus er is hoop voor ons!!!

Ik hoop dat het snel raak zal zijn voor jullie!

4. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Serendipity: welkom! Klets gezellig mee! Spannend inderdaad om in onzekere tijden voor een tweede te gaan, maar ik snap je helemaal hoor! En je weet nooit iets zeker: ik kan morgen ook op straat worden gezet, ook al verwacht ik het absoluut niet! Ik hoop in ieder geval voor je dat je niet zo lang op de tweede hoeft te wachten als op de eerste!

Renske: spannend he?! Later testen kan heel goed hoor! En misschien was je ei toch nog wel iets later. Hij kan ook goed een paar dagen na je positieve ovu-test komen. En dan is het wel logisch dat je nog niet positief test. Had je nou van de week niet ook al een positieve ovulatietest?

Leeuw: ik zit nu op dag 31, terwijl ik nog niet verder ben geweest dan 29 dagen na het stoppen met de pil. Ik weet alleen niet zeker wanneer mijn eisprong was. Die is in ieder geval niet voor dag 20 geweest, maar het zou ook nog dag 25 kunnen zijn. Tja, en in beide gevallen is het al wel vroeg testen, maar in het laatste geval helemaal ;). Ik hou hoop dat het raak is omdat ik nog niet eerder (ook niet bij de eerste) zo'n lange cyclus heb gehad!

Nikkie: toch gek van die ovu-testen, maar het kan wel. Je krijgt je ei pas na je LH-piek, dus meestal als de test weer negatief is. Ik zou dus toch nog een keer proberen als jullie de tijd en zin kunnen vinden. En door blijven testen totdat hij negatief is, dan weet je het zeker!

Zo, even dochterlief zeggen dat ze nu echt moet gaan slapen :D. Fijne avond!

5. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Serendipity.. Leuk dat je wat verteld over jezelf en je gezin!
    En over de bekken, ik ken het probleem. Jeetje wat kan je daar last van hebben he en idd het blijft een gevoelige plek! Hopelijk valt het te verdragen als je weer zwanger bent..
    En wat toevallig zeg van de Hemelvaartsdag..
    Hopelijk duurt het nu niet zo lang voor jullie! Succes in ieder geval :)

6. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annelynn.. Jaa laten we het hopen dat mijn ei later was..
    De streep op de zwangerschapstest is even breed, donker van kleur (niet wit ofzo) dus ik hoop dat het geen indroger is, maar ga er wel vanuit en ga er gewoon vanuit dat ik me ongi ga krijgen.. alleen ben ik erg benieuwd wanneer :p

7. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Hierbij even een foto van mijn ovu-testjes....

8. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    de eerste test is van maandag en de laatste dus van vandaag....

9. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Hai meiden!!!

Wat spannend Renske! Ik hoop echt zo dat het geen indroger is!!! Rozerozeroze!!!:D:D:D

Annelynn: ook voor jou duim ik!!!

Serendipity: welkom! Klets gezellig mee, maar dat was je al aan het doen! Leuk!! Wat een verhaal en wat ontzettend vervelend van je bekken. Lijkt me heel pijnlijk!

Ik heb net even lekker hardgelopen. Het was er lekker weer voor! Heb (voor mijn doen) veel bloedverlies....Blijf het apart vinden hoor! Ik denk toch echt dat ik ook maar ovu-testen moet gaan doen. Waar bestellen jullie ze ook alweer?

10. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé dames!

Renske: hoe is het ermee? Nog steeds geen ongi te bekennen hoop ik?! Die streep op die test kan idd een indroger zijn, maar het kan ook een heeeel licht lijntje zijn omdat je wat aan de vroege kant was met testen. Ik ben heel hard voor je aan het duimen! :D

Nikkie: ik kan het niet heel goed beoordelen, maar ik zou zeggen dat de tweede van onderen positief is en de onderste in ieder geval al niet meer. De testlijn is inderdaad even donker als de dag er voor, maar ik heb het idee dat de controlelijn donderker is. Daar is de testlijn dan weer lichter dan de controlelijn en vind ik hem negatief. Maar ik vind het wel lastig te zien...

Liessie: vreemd, dat bloedverlies... Ik zie dat je cyclus maar 15 dagen was, dat is wel echt erg kort! Ik hoop voor je dat je cyclus de volgende ronde weer normaal is! Ik gebruik de ovu-testen van zwangerenkids.nl. Ik vind ze erg fijn en duidelijk af te lezen.

Zo, nu mezelf klaarmaken voor deze werkdag. Moet vandaag naar een andere vestiging, dus moet ook nog 45 min. in de auto (normaal 10, ik ben verwend :p). Hopelijk zit het weer een beetje mee, want het waait hier vreselijk!

Fijne dag!

11. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Goeie morgen meiden!

Ik kan je nu al niet meer uit elkaar houden :p maar dat komt vast ooit goed ;)

@ Renske
    Ik hoop echt voor je op een licht streepje ipv een indroog lijntje!! Heb je een foto er van?? Of is tie echt te licht??

@ Annelynn (leuke naam, zo wilde ik eerst m'n dochter noemen!!)
    Ook voor jou hoop ik dat het raak is!! Misschien staat het al ergens... maar had je al getest?? Ik denk idd dat je nod dan wel wat later is dan normaal als ik het zo lees... mijn cyclussen schommelen ook heel erg :(

@ Nikkie
    Owja jij was het van die moppersmurf ;) ik had er al wat over gelezen, maar nog niet waarom het een moppersmurf is... maar ik hier dus ook een moppersmurf ;) En hier ook vriendlief die zegt deze keer mee te werken... ik vraag het me af hahaha... we zullen zien!
    Die ovutesten, ik kan er geen wijs uit... ze blijven erg lang donker, ik zou voor de zekerheid nog een keer proberen, maarja dat was niet echt een optie meer geloof he?? Dat was bij jou toch??
    Ow wel fijn om te weten dat bij je vriendin het bij de 2de nog nauwelijks was met die bekken... dan is er idd nog hoop!!

@ Lissie
    Kan het zijn dat je ongesteldheid nu pas echt op gang komt?? Ik weet je voorgeschiedenis niet... maar misschien is dag 1 van je nieuwe cyclus pas gisteren begonnen?? Ook doordat je vorige cyclus zo kort was las ik...

@ Hier
    wachten op een eitje...

12. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoi allemaal!

Zwangere: gefeliciteerd! Al last van kwaaltjes?

Voor wie is het nog spannend deze maand. Alleen voor Annelyn toch?

Waar is Amberliek trouwens? Ik zie haar ook niet meer op de nod lijst staan?!

13. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Meiden..

Nikkie.. Ik vind de 6e test het meest op de positieve lijken maar..... Annelynn heeft er wat meer ervaring mee want het was deze ronde pas mijn eerste ronde met die testjes dus.... Hmmm verwarrend hoor :( bij mij knalde er echt eentje...
    je hebt in ieder geval je best gedaan met klussen meid en klus ook wanneer je zin hebt en niet alleen wanneer het moet meid.

Liessie.. Even alles van je afgerend!
    Jij vroeg wat over ovu testjes he?
    Ik heb ze besteld via Marktplaats. Dan moet je even als zoekterm Wondfo intypen en dan krijg je testen te zien (ook zwangerschapstesten) van ene Cindy. Ze zijn goed, goedkoop en ik had ze snel in huis :)

Annelynn.. ik duim ook heel hard voor jouw:D

Serendipity.. ik heb al geprobeerd om er een foto van te maken voor jullie maar mijn camera werkt niet mee. Ik beweeg denk ik teveel want het is steeds een wazige foto :(
    Maar met het blote oog is ie goed te zien :)
    Maarja kan er niks mee he..:p
    ook al een moppersmurf dus?? hmmm lastig soms he. Ze willen graag een beebje maarja dan moet er wel wat gebeuren natuurlijk:p

MamaDy.. wij allen weten niet waar Amberliek is. Ze is al een geruime tijd niet geweest, dus ik weet het niet :( Vind het wel erg jammer. Hopelijk komt ze snel eens terug..

Hier: nog geen ongi en ook geen test gedaan. Ik wil nog even wachten. Vraag niet waar ik het geduld vandaan haal.. maar het lukt me aardig. En zolang me onig niet komt.. he:D

14. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Liessie: ik heb net als Renske de ovu-testen via Cindy van marktplaats besteld en je krijgt ze idd erg snel!

Renske: ohhhh, je houdt het wel spannend voor jezelf en ons he? Maar iig nog geen ongie, dus da's goed nieuws!

Serendipity: die moppersmurfen toch ook, ha ha! die van mij is nauwelijks nog een moppersmurf....nadat ik heel boos op hem ben geweest en even duidelijk gemaakt dat hij toch echt moet meewerken om een baby te maken op de dagen dat je vruchtbaar bent (hij wil het liefst alleen sexen wanneer we zin hebben....en absoluut niet -zoals hij het zegt- kalenderneuken...hihi) en nu zei hij al dat hij belooft goed mee te werken! Ben benieuwd! Ik heb gezegd dat als hij nog 1 x moppert, dat ik dan zijn pinpas pak en er eens flink van ga shoppen! Dus hij moppert voorlopig niet meer! ha ha!

Hier: vanmiddag weer een ovu-test gedaan en nu was ie een heel stuk lichter. En gistermiddag voelde ik ineens een enorme steek in mijn rechterlies en daarna had ik helemaal geen ovulatiepijntjes meer.....zal mijn ei wel zijn geweest. Za.avond hebben we voor het laatst gesext, dus dan hoop ik dat er nog flink wat zaadcellen achter zijn gebleven om mijn eitje te bevruchten, maar ik ga er absoluut niet vanuit deze ronde (dan is de teleurstelling ook niet zo groot). Dan weet ik nu iig dat ik een late eisprong heb!

Mijn meisje heeft sinds gisteren ineens weer een ontwikkelingsspurt gemaakt! Ze kan, naast papa en mama (dat kon ze al zeggen), nu ook zeggen; hallo, heej, dag dag (dada) en bij hallo en dag, zwaait ze er ook bij! Zo schattig en ik ben zó trots! Ze zegt het alleen niet op commando en alleen wanneer zij zin heeft! En ze begint eindelijk goed op haar benen te staan (dat weigerde ze eerder pertinent), dus er zit schot in, ha ha!

Zo, moest even mijn verhaal kwijt! Jullie snappen dat wel als mede trotse moeders!!!

15. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nikkie.. Dan is je eisprong geweest ja. Hopelijk is het toch allemaal genoeg geweest, de wonderen zijn de wereld echt nog niet uit :):)
    en tuurlijk mag je trots zijn. Je kindje kan weer wat extra, dat is juist super mooi :D en daar mag je super trots op wezen :)

Hier: nog geen ongi:D:D

16. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Serendipity: dank je, ik vind het ook een erg leuke naam :). Succes met wachten op je ei! Heb je trouwens een lange cyclus of las ik het verkeerd in je handtekening?

Nikkie: ik hoop ook voor je dat je nog op tijd was, maar ik heb inmiddels al begrepen dat alles kan, dus geef de hoop niet op! Wat leuk dat je dochterje ineens gaat praten en staan! Ik snap dat heel goed als trotse moeder! Ik sta altijd als een bezetene te dansen en springen als ze weer iets nieuws doet :p.

Renske: het kan toch bijna niet anders dan dat het raak is bij je?! Of ben je wel vaker overtijd? Wanneer ga je testen? En op hoeveel DPO zit je nu?

Ik zit nu op dag 32 en ook nog steeds geen ongi te zien! Ik ben nog nooit zo laat geweest, dus ik heb wel een beetje hoop. Het vervelende is alleen dat ik voor het eerst niet zeker weet wanneer mijn ei was, dus of ik écht overtijd ben, weet ik gewoon niet. Obv mijn temperaruur zou ik nu op 12 DPO moeten zitten, terwijl ik normaal op 10 DPO ongi wordt. Ik weet dus alleen niet hoe betrouwbaar het was deze maand... Grrr, eigenlijk weet ik dus niets! Hoe dan ook, morgenochtend waag ik gewoon weer een test! Ik kan niet meer wachten tot donderdag..:)

17. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Ik heb net Cindy gemaild over OVU-testen. Moest eerst vriendlief even overtuigen dat het toch wel heel handig is om eens een ronde te gaan proberen!

Ik vind het best vreemd hoor dat Amberliek niks meer van zich laat horen. Zal toch niets aan de hand zijn ofzo...Nouja, misschien horen we binnenkort van haar.

Jaaaaa, ik heb het idee dat het bloeden minder wordt! Ik wil weer aan de klus hoor, haha, dit schiet niet op!

Annelynn: bij jou ook heel spannend hoor meid! Ik hoop dat als ik morgenochtend op ZP kijk er roze bij jou staat!!!!!

Trusten meiden!

18. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Hier helaas nog niets veranderd. Geen ongi en geen positieve test... Ik begin een beetje de hoop te verliezen, maar aangezien ik nog niet ongi ben, heb ik toch nog een beetje hoop!

Renske: al getest??? En????

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Renske
    Spannend zeg!! Wanneer ga je weer testen??
    Op hoeveelste dag zit je nu eigenlijk??

@ Nikkie
    Ja hier staan ook regelmatig de tranen achter m'n ogen te branden als ze weer iets doet wat ze nog niet kon!! Zo geweldig he?! Hier probeert ze de laatste tijd los te gaan staan vanaf de grond... kan ze nog niet, maar ze probeert heel stoer! Dan staat ze recht op en valt ze meteen weer op d'r kont! Heel gaaf! Dat stoere heeft ze niet van d'r moeder hoor... die liep pas met 17 maanden ;)
    Hier zegt manlief ook mee te werken (maar zit pas in ronde 1, dus weet niks met zekerheid haha) maar we willen proberen heel dicht rond m'n ei te klussen, zodat de kans op een jongetje groter is ;) ach, denk toch dat we weer een meisje gaan krijgen ;) maar vriendlief wilde daar wel aan mee werken ;)

@ Annelynn
    Als jij denkt dat je ei rond dag 20 is geweest... dan denk ik dat je nod pas rond dag 34 zit, dus dan zou 12 PDO nu wel kloppen natuurlijk... maar dan nog zegt niet dat jou nod niet gewoon een zwangerschap is natuurlijk... dus ik ga heel hard voor je duimen!!!

@ Liessie
    Ja ovutesten zijn zeker handig!! Ik heb ze vorige keer ook vaak gebruikt, inmiddels kan ik me lichaam zo goed, dat ik weet wanneer m'n eisprong is! Super handig!

20. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden..

Even ego hoor..:(
    hier ook: geen ongi en geen positieve test. Vanmorgen getest, dacht wat te zien maar gooi het maar op verbeelding. Word er niet goed van. Ik denk dat ik nu op 14 DPO zit, of 15. Heb me banner ook maar weggehaald. Ik dacht dat me cyclus eindelijk weer een beetje op orde aan het komen was, niet dus.

Heb manlief gevraagd of ie na het werk een cb digital meeneemt, als ik dan van het weekend nog niet ongi ben dan doe ik die wel. Hoef ik tenminste niet meer te turen :( maar mijn hoop ik weg hoor

Deel Deze Pagina