Wij gaan voor een 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door leeuw86, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Dat ik geen eisprong heb deze maand bedoel je? Dat kan ook. Al denk ik zelf wel dat ik een eisprong gehad heb, omdat ik ovulatiepijn en vruchtbaarslijm had. Maarja je weet maar nooit. En hoe gaat tempen in z'n werk? (Ben trouwens 4 mnd gestopt met de pil, toen 2 pilstrippen doorgeslikt en na 't stoppen gelijk 3e dag 5 dagen ontrekkingsbloeding gehad. Is tempen 's middags of 's ochtends?

2. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Renske. Haha, dus eigenlijk niet zo creatief grinnik. Ik ook niet, maar dat haken bevalt me wel. Moet er alleen de handigheid nog in vinden. (babymutsje schijnt ook makkelijk te zijn!).

@Flowerpower. Tempen doe je direct 's ochtends als je wakker wordt, het liefst elke dag rond dezelfe tijd. Niet eerst op staan! Dan klopt het niet. Je basale temp is vaak wat lager en zodra je 3 dagen achter elkaar een hogere temp hebt van 0,3 (geloof ik), dan weet je dat je eisprong is geweest. Wanneer je ongesteld wordt daalt je temp weer, soms een dag vantevoren, soms op de dag zelf en af en toe een dag later. Als je temp dus hoog blijft, heb je dus kans dat je zwanger bent.
    Ik heb dit lang gedaan en vond het ideaal en zelfs ook leuk!

3. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    flowerpower: als de pijn weg is, schijnt je ei idd gesprongen te zijn. Ik heb ook wel eens een cyclus gehad met niet hele donkere testen, maar had wel een ei. Om het zeker te weten zou je idd kunnen tempen. Je neemt dan elke ochtend (liefst altijd op dezelfde tijd) je temperatuur op, voor het opstaan. Als je ei is geweest, stijgt je temperatuur ten opzichte van de periode voor je ei. Dit komt door hormonen en dan weet je dus zeker dat je ei is gewwest. Alleen tempen is niet altijd betrouwbaar (je kunt ook verkouden zijn en daardoor een hogere temp hebben), maar in combinatie met ovutesten wel. Mij bevalt het erg goed en het is weinig werk. Op fertilityfriend.com kun je je temp bijhouden en die geeft ook aan wanneer je ei is geweest. Maarreh: moet jij niet op de slaapkamer zijn ipv achter de comp? Je ei is waarschijnlijk vandaag en leeft een dag, dus: sucsex!

4. flowerpower50

Annelynn: thnx voor je uitleg! Ik heb net eens mijn temperatuur opgemeten (helemaal fout lees ik nu dus haha) maar het was 37.4. Nee, nu geen tijd voor! Hij is werken :( maar gisteravond sowieso nog geklust (doen om de dag) dus dat moet toch wel goed zitten ? Leeft toch 36-48, zeggen ze. ;)

5. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hoor lijkt me goed! Die van gisteren zijn nog van prima kwaliteit om over twee weken een positieve zwangerschapstest te hebben :D. Ik ga voor je duimen!

Je temp nu zegt idd niet zoveel. Overdag is hij altijd vrij hoog.

6. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flower.. nou niet direct dat je geen eisprong hebt, maar een latere? Je weet niet hoe je cyclus nu is, dat bedoel ik meer te zeggen. Is heel lastig zo, ook voor jouw natuurlijk.

Misschien is tempen wel wat voor jouw, ik doe het zelf niet en kan je er ook niet wegwijs in maken maar andere meiden wel heb ik al door:p

Ik ben echt heel benieuwd hoellang deze cyclus is van jouw en het kan heel goed dat je ei toch is gesprongen ondanks een niet knallende ovu test hoor.
    Je zegt wel pijn te hebben gehad en vruchtbaarslijm, dus ik acht de kans zeker wel dat je ei is gesprongen!

7. flowerpower50

Misschien duurt de cyclus nog wel even en krijg ik nog een eisprong. Ik blijf denk ik gewoon maar doortesten tot er helemaal geen streepje meer staat. We wachten geduldig af... Nog wel licht gevoelige onderbuik.
    Of nouja, geduldig afwachten?? ;)

8. flowerpower50

#3428 flowerpower50, 6 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2012
    Hai meiden!

Heb vanmiddag nog een testje gedaan, om 16:30 en deze was nog lichter als de test van vanochtend. (onopgedroogd in iedergeval)
    Zal er even een fototje van plaatsen!
    De foto is niet zo heel erg duidelijk. Moest hem bij het avond licht maken, en dat is nog niet zo makkelijk ;)

Bekijk bijlage 212699
    1e test dag 17
    2&3 dag 18
    4&5 dag 19
    6&7 dag 20

edit: Nog even een foto bijgevoegd. Best onduidelijk, flitser weerkaatst op het plakband. ;) Beeld is ook erg onduidelijk in avondlicht zeg! Anders maak ik morgenochtend bij daglicht nog wel even een foto.

Bekijk bijlage 212698

9. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    2e foto kan ik niet goed zien, beetje overbelicht. Van de 1e foto vind ik de 2e test het duidelijkst. Volgens je banner zou je vandaag je eisprong hebben, maar je testen zijn nog wel heel licht, dus denk dat ie nog komt.

Hier: ik heb vanavond ook weer een OVU-test gedaan, echt een hele duidelijke 2e streep. Nu wil ik één dezer dagen ook een duidelijke 2e streep op een zw.schapstest hoor!!!!

10. flowerpower50

Liessie: klopt zijn eigenlijk waardeloze foto's en helemaal niet hoe ze er in het echt uit zien. Deze foto's zijn rond 17:00 uur genomen, dus met licht van een lamp, onduidelijk dus. Maak morgen wel een nieuwe, bij daglicht en zonder flitser. :) ga morgen ook nog gewoon even testen. Kijken of hij weer donker wordt of licht blijft.

Voor jou dus superspannend!! Ik hoop ook op 2 duidelijke strepen op een zwangerschapstest! :D

11. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flower.. het kan ook dat ie nog komt. Is moeilijk te zeggen.. idd afwachten.. phoe!

Liessie.. Echt een hele donkere? zo een die Leeuw ook liet zien?:D:D:D

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat voor klachtjes Leeuw nou heeft, of dat ze helemaal nergens last van heeft:p

12. flowerpower50

Jaa morgen gewoon nog eens testen :)
    Ben ook erg benieuwd naar Leeuw! :D

13. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Renske: hij is bijna net zo donker als met kerst, toen had ik m'n eisprong en was het dus een knaltest. Heb vandaag al meerdere keren steken in m'n buik/zij gehad en net na het eten van appel heb ik een misselijk gevoel. Toeval of ben ik gewoon zwanger, pfffffffffff, ik wil het nu weten, haha!

Jij nog even wachten met testen, heb je er een goed gevoel over? Of helemaal geen idee.

14. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Flowerpower. Ik snap echt geen sikkepit van die ovutesten... Misschien volgende maand (hopelijk niet nodig!!) toch in combi met tempen?

@Lissie. Ow wat spannend!!! Doe je binnenkort wel ff een testje????
    Je moet gewoon morgen een test doen hoor! Wil het weten haha.

Fijne avond dames, ik kruip lekker moe op de bank!

15. Rammelaar

Rammelaar Lid

31 okt 2010
    55
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de felicitaties.
    Liessie, je gaat gewoon op roze!

16. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Hannamom: ik ga morgenochtend weer testen hoor. Ik kan niet wachten tot maandag. Ik zit nu op de bank en heb steeds pijnlijke steken links onder in m'n buik, richting lies......herkenbaar bij de zwangere dames??

The Voice komt zo weer, Yes! Lekker kijken!

17. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Hadden de zwangere dames eigenlijk al de uitgerekende datum (zoals je het zelf op dit moment berekent) op de lijst ingevuld!? Ben heel benieuwd, liggen vast heel dicht bij elkaar met al die roze dames!

18. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liessie.. Ik heb een goed gevoel bij jouw hoor:p
    Laat je het morgen even weten? ben zo benieuwd..

Nou ik zeg er niks over, me gevoel heeft me vaak genoeg voor de gek gehouden. We hebben ons best gedaan en hopelijk met een mooi resulaat maar zelf denk ik van niet:(

Hopelijk jij wel op roze:D:D

Ik ga TVOH kijken, fijne avond meiden.

En tot morgen!! kom echt wel even spieken hoor:p

19. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Rammel gefeliciteerd!

emmy, dat is gek maar 2 dagen bloedverlies, misschien innestelingsbloeding?:D

Renske, ik ben een paar dagen wat misselijk en borsten die prikken en wat voller zijn, mijn man kwam met een test aan, ik vond het niet nodig, ach zit tussen mijn oren zei ik.
    voor hem maar ff over de test geplast en aan hem gegeven, toen ben ik weer bezig gegaan waar ik mee bezig was, ik geloofde er niet in:p

Flower als je vruchtbaar slijm hebt dan heb je vast wel een eisprong, ik zou nog even doortesten.

Liessie, wanneer ga je weer testen? klinkt hoopvol:D heb je een foto van de ovutest? ik ben gek op fotos hihi, helemaal omdat ik nu zelf dat heb gehad met ovutesten.
    Steken in de onderbuik richting lies, ja herken het, voel als speldenprikjes. ga je morgen testen? ik ben zo benieuwd!

Lijst invullen: nog niet gedaan, heeft iemand zin om hem op te zoeken? ikzelf nu ff niet haha

Vandaag het direct aan mijn ouders verteld, ze waren erg blij.
    ze vroegen zich al af of er in 2012 weer een babytje bij komt. vanaf 2007 zijn ze al elk jaar opa en oma geworden, 1 jaar zelfs 2 keer.

20. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Geslacht eerste kindje

krumfrum 26-10-2007
    Yummy 21-11-2008
    MamaDY 14-05-2009
    Amberliek 09-06-2009
    Liessie 24-03-2010
    Annelynn 11-06-2010
    Goldy 18-07-2010
    Daphne..12-10-2010
    Samba 12-11-2010
    Michelle77 12-11-2010
    Renske19 02-12-2010
    Minkie86 20-12-2010
    Leeuw 08-01-2011
    Serendipity 21-01-2011
    Nikkie25 26-01-2011
    Ons wondertje
    Marise *-01-2011
    Enjoyllive 11-05-2011
    TjoekTjoek 09-11-2010
    Hanna Mom januari 2009
    Sweetchocolate 08-01-2011

9 meisjes 10 jongens

Preggers

Goldy uitgerekend 20-04-2012
    MamaDy uitgerekend 24-04-2012
    Minkie86 uitgerekend 11-05-2012
    Krumfrum uitgerekend
    Marise waarschijnlijk eind juni/begin juli
    Daphne uitgerekend op 03-07-2012
    Enjoyllive uitgerekend ( nu nog op 20-7-2012 )
    Michelle77 uitgerekend 21-07-2012 (zoals het nu lijkt)
    Nikkie uitgerekend 31-08-2012

0 meisje 0 jongens 9 onbekend

NOD

TjoekTjoek: even een pauze
    Serendipity: 5 januari, ronde 1
    Liessie83: 9 januari, ronde 5
    Leeuw: 13 januari, ronde 4
    Renske: 14 januari (uitg. cyclus van 31 dagen),ronde 6
    Samba: 14 januari, Ronde 5
    Annelynn: 19 januari, ronde 8

Afspraken VK/Echo's

MamaDy: 29 okt: geslachtsbepaling
    Marise: 21 nov: intake/eerste echo
    Daphne1002: 22 november termijnecho
    Enjoyllive: 14 dec intake vk
    Michelle77 : 23 dec 2e echo met bijna 10 week
    Nikkie: 26 jan intake + echo vk

Even de lijst opgezocht...:D

Leeuw: wat bijzonder van je ouders. En vooral leuk! Het voelt inderdaad als speldenprikjes, heel apart.

Ik ga morgenochtend denk ik weer testen.....

Nikkie: hoe lang bleef dat bruinverlies bij jou aanhouden?

Deel Deze Pagina