Heey Meiden, Liessie.. Was een mooie aflevering he van de Pfaffs! Had het niet verwacht dat Sam zo gevoelig zou wezen, was erg mooi om te zien. Flower.. Jippieeeeeeeee. Wat fijn dat alles goed gaat. En zie, met dat termijn dat het nu gewoon klopt. Het is in het begin allemaal zo moeilijk te bepalen! Super Stopcontact.. Ahh gossie! Geniet van je ochtendje Hier: Wachtend op mijn mama fiets die ik vandaag ga binnen krijgen Spannend. Vandaag nog even een rustig dagje en dan na vandaag hard aan de bak voor de taart Ben benieuwd of ie mij gaat lukken. Ongi is alweer zo goed als over, was veel minder dan ik gewend ben. Gelukkig maar, meestal lig ik plat van de buikpijn en moet ik echt om d 2 uur naar de wc. Nu lekker niet Oja, ik heb me banner weggehaald, wil even wat meer rust deze maand. Dus niet willen weten op welke dag ik zit enzo
ik haak weer in. Flower, wat fijn dat de echo goed is! ik neem aan dat je straks rond 10-12 weken nog een echo krijgt? de echte termijnecho? Stopcontact, gefeliciteerd met de doop van jullie petekindje, van welke gemeenschap zijn jullie? Misselijkheid en moeheid is al een paar dagen weg...
Renske, ik had je berichtje net niet gezien. leuk dat je vandaag al je fiets binnen krijgt, en wat fijn dat de ongi dit keer niet zo erg was. nog even geduld en je bent 9 maanden niet meer ongesteld
Ha meiden! Pfaffs: ik heb weer heerlijk mee zitten janken, ha ha! Ik kan daar ook niet tegen! Als iemand huilt, ga ik lekker mee zitten brullen, hihi! Flower: ahhh, wat fijn dat alles goed is!!! Als je de 20e naar de vk gaat, krijg je dan weer een echo of is het dan uit met de pret? Ik krijg over ruim een week de 12-weken echo!!!! Ohhh, zo spannend!!!! Renske: bijna je mama-fiets, leuk!!!! Fijn dat je ongie al weer voorbij is en dat het niet zo heftig was....En logisch dat je je banner weg haalt, anders blijf je maar bezig met je eisprong enzo. Hier: verder gaat het zn gangetje, alleen heb ik nu al last van mn bekken.....deze week maar naar de dokter of fysio.....bij mijn vorige zw.schap ben ik veel te lang doorgelopen waardoor ik uiteindelijk een zenuwbeklemming had en met 26 weken echt helemaal niks meer mocht (ik kon alleen nog maar liggen) en dat kan ik nu echt niet hebben met een kleine erbij. Maar om nu al te stoppen met werken (ik doe nl. lichamelijk zwaar werk) vind ik ook zowat.....Ik kijk het nu al weken aan en het wordt alleen maar erger....Maar goed, we zien het wel!!!!
Nikkie.. Wat vervelend van je bekken zeg dat het al zo vroeg op speelt bah Misschien vind je het helemaal niks, maar ik zag net bij het topic Gratis en Aanbiedingen, een topic over een gratis Termacare verpakking. Dat is zo'n soort warmte element voor je rug of nek. Het is wel voor eenmalig gebruik, maar misschien vind je het wat? Ik heb altijd gelopen met een bekkenband in me zwangerschap, vanwege BI. Erg vervelend maar vond warmte wel lekker op me bekken. Dus misschien is het wat? Vind het alleen wel nadelig dat ze maar eenmalig te gebruiken zijn.. Oja, bij bedrijfsnaam had ik het woord: Geen ingevuld Ik heb ze gewoon lekker besteld
Nikkie Wat vervelend van je bekken. Hopelijk helpt de HA of fysio een beetje, want zo vroeg in de zwangerschap is helemaal drama, wordt nog wat als je het nog 30 weken vol moet houden sterkte! Leeuw Nee, dit was mijn termijnecho! Eerst volgende is, voor zover het nu lijkt, gewoon de 20 weken echo. Of ik moet er voor kiezen een prenatale screening op downsyndroom en chromosoomafwijking te gaan doen, die wordt rond 12 weken uitgevoerd. Moet je zelf betalen, weet nog niet of ik dat ga doen eigenlijk. De VK hier heeft geen echoapparaat. Renske Wat leuk vandaag je mamafiets! ga je gelijk even uitproberen?
@ Renske Leuk je mama fiets!!! Nu hopen dat de lente snel komt en je lekker vaak kan gaan fietsen!! Het is zo leuk!! En fijn dat je ongi snel voorbij was en mee viel... ik heb er hier ook altijd zoveel last van, daarom vrees ik het ergste met die miskraam! Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen!! En even niet bij stilstaan waar je in je cyclus zit, kan idd heel fijn zijn!! Succes met je taart!! Ik wil het ook nog steeds eens doen, lijkt me zo leuk!! @ Nikkie Oei je bekken ik kon hier ook vanaf 13 weken gewoon niet meer lopen, voelde hier ook als een zenuw die klem zat, maar dat ik me eigenlijk nooit echt vertelt! Ik kon iig niet meer zelf van m'n bed naar de wc (5 meter lopen)... ik deed er dan ook een half uur over om er te komen wat kan dat erg zijn he?!?! Tis niet te hopen dat je het weer zo erg krijgt nee... daar was ik ook heel bang voor, nu met een kleintje erbij is dat gewoon niet te doen! Wat voor werk doe jij eigenlijk?? @ Flower Wat fijn dat je idd precies op jou uitgerekende datum nu uit kwam!! Voelde voor mij met de vorige zwangerschap toen ook zo'n opluchting!! Wel even schrikken idd van die afscheiding... we weten allemaal dat het er bij kan horen, maar ik zou ook meteen in paniek zijn! @ Leeuw Maak je je zorgen er om?? Dat je misselijkheid en moeheid weg is?? Of vind je het wel lekker zo?? @ Pfaffs Heerlijk vind ik het altijd... ga het echt missen!! @ Hier Hier nog geen nieuws het gaat me steeds meer opbreken... en denk steeds vaker na over medicatie (al lees je overal op internet dat die medicatie echt een halve bevalling opwekken, veel pijn, veel bloed...) maar ik wil nu gewoon verder!! Denk dat ik toch niet af kan wachten tot de uitgerekende maanden december en januari voorbij zijn ... Ondertussen gewoon nog aan het werk... m'n leidinggevende weet van m'n situatie (nouja de situatie van VOOR de laatste echo) ze wist dat ik naar de ha moest voor het bloedverlies enzo... maar er vervolgens nooit meer naar vragen he, gewoon niet vragen hoe het met me gaat... of het nog wel gaat... gewoon vanuit gaan dat ik blijf werken!! Gelukkig heb ik wel hele lieve collega's die me steunen en wel vragen hoe het met me gaat! Woensdag heb ik de echo... hij stond al gepland en heb hem maar laten staan, ik wil even weten wat de gyn er van vindt en of ik inmiddels al wat kwijt ben toevallig, al denk ik zelf van niet! Ik denk dat ik me daarna ziek ga melden en om medicatie ga vragen... al zie ik er wel heel erg tegen op! Maar curretage wil ik nog steeds niet, ook al schijnt het mee te vallen! Wil gewoon het vruchtje terug kunnen vinden...
Seren.. Jeetje meis wat lijkt me dit frusterend zeg Ik ben erg benieuwd naar woensdag en hoe nu verder. En wat bot zeg van je leidinggevende om vervolgens niks meer te vragen en er gewoon vanuit gaan dat je maar weer aan het werk gaat. Pff beetje respect en begrip voor je collega mag echt wel! Tja mocht het er nog zitten, dan zal je haast wel aan de medicatie moeten ja gelijk heb je, dat je je ziek meld en meld je ook pas weer beter zodra jij het gevoel hebt: nu kan het weer. Neem je tijd en neem je rust.. Hopelijk kunnen jullie dan heel snel weer verder. En wat betreft die taarten. Ik wil het al een hele tijd doen en ik ben nu thuis als thuis blijf mama en me dochtertje slaapt nog 2x per dag. Dus nu heb ik de kans om zulke dingen uit te proberen en kijken of het wat voor mij is. Ik zou willen zeggen tegen je, vooral in deze situatie.. als je afleiding zoekt o.i.d. stort je energie dan in zulke dingen meis. ----------------------------------------------------------- Mamafiets is gearriveerd en wat is ie leuk! Nee ga hem nu nog niet meteen uitproberen, het weer moet wel ietsje beter zijn Want nu ben ik sneller geneigd de auto te pakken die voor de deur staat
@ Renske Ja die leidinggevende van mij is altijd zo emoti loos... heel irritant!! Gelukkig heb ik wel schatten van collega's op de groep (werk op een kdv) @ Bekenden Ik weet dat dit een anoniem forum is... maar stiekem toch altijd nieuwsgierig of er bekenden tussen zitten Dus voor de mensen wie dat willen melden... waar komen jullie vandaan?? Ik woon op de grens van Zuid-holland en Noord-holland vlakbij Schiphol
Hier is het bezig! Zware rug en buik weeën! Net het eerste vruchtje verloren! Zo bijzonder om te zien!
Seren: aan de ene kant toch fijn dat het door zet...dan kan je weer verder...maar het blijft verdrietig!!! Sterkte meid!!! Dikke knuf!!!! Renske: ik zag op de reclame iets over dat thermacare, maar ik dacht dat dat niet mocht als je zwanger bent (vanwege de hitte)....dat hoorde ik ook maar van iemand, kan best zijn dat dat grote onzin is, hihi! Ik woon trouwens in Culemborg (stad onder utrecht) en ik woon hier nu 4 jaar en hiervoor woonde ik in een dorpje onder Apeldoorn.
Nikkie, wat vervelend van je bekken, ik hoop voor je dat de fysio de pijn kan verlichten en het niet al té erg word! Flower, wat een lange tijd zit er dan tussen de volgende echo, de prenatale screening doen wij niet, het kost 140 euro maar dan nog heb je geen zekerheid. Seren, Wat rot zeg dat je leidinggevende zo is, gelukkig zijn de rest van je collega's wel meelevend. ik maak me er wel een beetje zorgen om dat de klachten weg zijn, maar ja het zegt niks of je nou wel of niet klachten hebt, misschien komt het over een paar dagen wel weer dubbel en dwars terug. het maakt wel extra spannend zo. nog 9 dagen dan hebben we zekerheid. Ik woon in drenthe.... Seren, jakkes, maar aan de andere kant lost je lichaam het wel zelf op en kan je de vruchtjes zien. ook goed voor de verwerking! heel veel sterkte meid, ik hoop dat het 2e vruchtje niet lang op zich laat wachten en je van de pijn af bent
Goedemorgen dames. Seren, hoe gaat het met jou meis? Heeft het doorgezet? Knuffel! Leeuw, zit inderdaad super lang tussen. Helemaal niet leuk hihi maar goed. Nu maar snel hopen op de 20 weken dan. Woonplaats, ik woon vlakbij Overijssel. Hier: vandaag hopelijk een wat betere dag! Vorige week elke dag moe en misselijk! Heb gelukkig niet hoeven overgeven, vind ik zo vies! Ben nu nog wel wat meer moe dan anders maar gelukkig niet meer zo bekaf. Dan maar eens even DRUKDRUK aan de schoonmaak en strijk!
Hey meiden, het is achter de rug! Wat een hel, ik wil de "bevalling" nog op papier zetten en dan kunnen jullie lezen hoe het is gegaan! Had nooit zoveel pijn verwacht, ik had gewoon weeën om de 1/2 minuten! Rug en buik weeën! Kon ze nauwelijks weg puffen! Wat een hel, het was letterlijk een bevalling alleen dan in 4 uur ipv 11 uur
Weer bijgelezen. @Seren. Wauw, dat het zo heftig kan zijn... Dan scheelt het wel dat je voorbereid was dat het ging komen zeg maar. Stel je denkt dat alles nog goed is met je kindje en dan krijg je dit... Maar wel heftig hoor meid! Hier ga ik binnenkort ook naar de fysio. Steken in mijn bil en ik zak dan door mijn been heen. Maar even kijken of zij mij kunnen helpen. Dit had ik bij de 2de zwangerschap ook en zou toen naar de fysio, maar ja, toen was het niet meer nodig. @Woonplaats. Ik kom hier uit Friesland. Misselijkheid is zo goed als over! Echt genieten haha. Ben nu wel snotverkouden, dus wel moe, maar dat zal daar ook mee te maken hebben. @Werk. Hier is nog niemand op het werk die het weet. Werk ook nog op tijdelijke basis (uitzend), dus wil het eigenlijk zo lang mogelijk stil houden... Jullie dan?
Hanna mom dat is bekkeninstabiliteit! Kijk er mee uit hoor meis! De pijn is soms ondraaglijk als je niet rustig aan gaat doen! Fysio weet goede oefeningen
Is dat zo? Oh jee, maar goed dat ik een afspraak ga maken dan! Bij de eerste helemaal geen last van gehad, maar nu dus wel weer. Hoop dat ik snel terecht kan... Hoe is het met jou meid? Kun je het allemaal wat een plekje geven? Ben blij voor jou dat het nu allemaal vanzelf is gekomen...
Hey Meiden, Seren.. Heftig meis, maar toch is het zelf op gang gekomen. Is wel de mooiste manier om het te kunnen afsluiten denk ik zelf. Hopelijk knap je snel weer op meis. En jeetje dat het zo heftig kan zijn zeg, had ik niet verwacht! Nikkie.. Oooh sorry dat wist ik niet dat het schadelijk kon zijn tijdens zwangerschap? Als ik de verpakking binnen heb, zal ik eens kijken voor je of daar iets van over in staat goed? Flower.. Gelukkig hoef je niet over te geven. Goed te doen dus zo Super! Hanna.. Ik begon daar ook mee, met door me benen heen zakken. Ik heb me daar niks van aan getrokken en ben doorgegaan en dat had ik duidelijk niet moeten doen zei de fysio. Ik moest toen ook per direct stoppen met werken, wilde ik nog een beetje aan sterken. Dus hup naar de fysio! Hier: druk bezig met de voorbereidinge van mijn taart. Vandaag bezig geweest met de strik, en ik ben tot op heden: tevreden Oja, ik woon in het midden van ons land