Goedemorgen dames, Daar was ik ook weer even. Ik lees alles hoor, maar heb lang niet altijd tijd om te reageren. @stopcontact, he bah, weer op naar de volgende ronde... Lukt het wat om positief te blijven? @Hier. Vrijdag naar de fysio geweest, hij vond niks raar, maar ik moest wel goed blijven bewegen en op mijn houding letten. Hij heeft ook nog even gemasseerd en vrijdag moet ik weer. Heb er wel meer last van nu, maar goed, we zien wel. Gisteren 12 weken echo gehad, was volgens laatste menstruatie afgelopen zaterdag 11 weken, maar volgens echo gisteren 11 weken en 6 dagen haha. Gaat snel! Dus nu gaan we het de rest van de familie vertellen en dan zien we wel. Heb wel blaasontsteking, nog geen antibiotica, moet veel water drinken van de gyn en als het erger wordt alsnog om medicijnen vragen. Moet al zovaak plassen... Hoest bij de andere zwangere dames? Hier niet zo misselijk meer, begin meer te genieten...
Heey Hanna! Ik kan er nog prima mee omgaan. Komt waarschijnlijk ook omdat het ook nog allemaal relax gaat. Geen verplicht klussen om de dag enzo. Alleen baal ik nu wel omdat we nu 2 maanden ingaan dat ik eigenlijk wil wachten, maar eigenlijk ook weer niet. Als ik deze ronde zwanger zou worden ben ik eind november uitgerekend, volgende ronde eind december. Ons zoontje is 15 december jarig. Hij is toen met 37 weken gehaald ivm flinke groeiachterstand. Maarja, 8 weken wachten is ook weer zo lang. Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar heb nog even tot de vruchtbare dagen. Fijn dat je weer een mooie echo hebt gehad! Nu tegen iedereen vertellen... leuk!! Nog even en je kunt met je buik pronken Wel vervelend dat je een blaasontsteking hebt. Mag je geen kuurtje? Doen ze dat liever niet? Goed drinken dus, en hopen dat het zo vanzelf overgaat.
Liessie!!! Hoe ist? Heb je nog getest? Wij gaan vanmiddag trouwens even naar de kindercarnaval. Het word tijd dat wijzelf ook maar eens pakken gaan aanschaffen voor volgend jaar.
Hey! Ben op m'n werk dus effe heel snel! Vanmorgen met de dipstick van ZenK getest...omowit. M'n vriend haalt vanmiddag 2v5 van KV. Ik wil daar even mee testen. Op de één of andere manier heb ik gewoon het gevoel zwanger te zijn.....maarja, m'n lichaam kan me natuurlijk finaal voor de gek houden! Vind het superspannend, elk toiletbezoek is spannend! Ik voel ook van alles.... Ik houd jullie op de hoogte!!!!!!
Even vraagje voor de zwangere dames: Hadden jullie rond jullie NOD (en toen jullie dus zwanger bleken te zijn) ook last van jullie buik? Krampjes, steekjes enz??? Ik heb dat wel en ben zo bang dat dat een voorbode is van de ongi omdat dat er niet zou moeten zijn mocht ik zwanger zijn..... Of is dit een hele domme gedachte...
Ja hoor liessie ik had ook krampen en steken, maarja kan idd ook van ongi zijn.. Helaas afwachten duurt zo lang hè!? Was nou vandaag wel je nodi! Wel balen dat je nog negatief test ondanks je gevoel! Hoop zo dat het raak is voor je?
Hey Meiden, Stopcontact.. balen zeg van je ongi dat ie zo heftig is En vaak is het zo, dat op de momenten waarop je denkt: nee nu kan het niet, of nu mag het even niet dat zwanger worden, gebeurt het vaak wel Dus ik zou er niet raar van opkijken haha. Of gaan jullie echt erop letten als je in de vruchtbare periode zit? Hanna Mom.. Fijn dat je echo goed was. Lekker gaan genieten nu, ondanks de pijn die je hebt in je rug. Hopelijk wordt het niet veel erger. Liessie.. Wat spannend meis! Tja ik ben niet zo te spreken over die dipsticks van Z&K. Hoor er ook slechte verhalen over, dus hopelijk heb je snel een positieve kruidvat test wat voel je allemaal dan? Nikkie.. Me dochter vond het fietsen helemaal geweldig. Helemaal toen er elke keer een auto langs kwam, daar gaat ze naar gillen hahaah. Leeuw.. Gaat alles goed bij jouw? heb je al een tijdje niet voorbij zien komen? Annelynn.. Hoe gaat het met jouw meis? Je moest toch ook naar de gyn? Hier: heb het idee dat ik weer een vroege eisprong heb. Heb veel afscheiding en de baarmoedermond voelt heel zacht aan en staat open. Ach, we knuffelen wanneer we zin hebben en dan zien we wel verder
liessie: oeh, wat spannend zeg! Ja, ik had ook krampjes en steekjes en het enige wat bij mij anders was, dan dat ik gewoon ongie werd, was dat ik een druk op mijn schaambeen/bekken had(of hoe die botjes daar beneden van binnen allemaal heet). En ook steekjes daar in die botjes....hihi! Owe, ik hoop het zo voor je! Stopcontact: da's idd lastig als je in dubio zit over wat je moet doen. Ik zou zelf, denk ik, de aankomende ronde er voor gaan en dan een maand niet (anders komt de kleine in december) en dan weer er voor gaan. Een maandje niet proberen is nog altijd minder lang dan 2 mnd. En zo ramp is november toch niet? December snap ik nog met de verjaardag van je zoon en de feestdagen. Hanna mom: fijn dat de echo goed was! En hoe groot is de kleine nu al? Alvast even info inwinnen voor mijn 12 weken echo donderdag! jeej!!! Oei, blaasontsteking is niet zo fijn, hopelijk gaat het snel over! Renske: wat leuk dat je dochter het fietsen zo leuk vindt!!! Ha ha, lekker gillen naar de auto's! Zo schattig! En gewoon lekker knuffelen samen met je man, ha ha! Hier: ik zei vanmiddag tegen een vriendin (degene die onlangs vd 2e is bevallen) van, dat Evi de laatste tijd echt vervelend is en niks wil en alleen de hele dag aan mij wil vastzuigen en tegen mij wil opklimmen, niet willen eten, driftbuien....pffff en toen zei ze van, oh da's vast de 13 mnd sprong. Ik heb in haar 'oei, ik groei-boek' gekeken en het klopt! Dus na jullie ben ik nu aan de beurt met een vervelend kind....ha ha! Ik hoop dat het niet lang duurt zeg, wat vermoeiend! Hoe lang duurde het bij jullie kinderen?
Nikkie: best lastig he die sprongetjes!!!! Volgens mij heeft die 13mnd sprong hier niet zo heel lang geduurd. Hij zit nu in een IK-WIL-ALLEEN-MAAR-MAMA-fase.....en dat is soms heeeeel vermoeiend...... Renske: ik heb op internet dus ook veel negatieve reacties gehad over die vroege dipsticks gelezen. Vanavond heb ik nog een KV-test gedaan, ook negatief. Ik wil nu proberen om even te wachten met testen....... Zenuwslopend dit...................
Ik heb trouwens wel wat hoge temp. 37.3. Als je een naderende menstruatie hebt, kun je dan ook een verhoogde temp. hebben? Sorry voor m'n obsessieve gezeur, haha! Maar vind het ook zooo spannend!
Liessie: die ik-wil-alleen-maar-mama-fase heeft ze nu ook erbij....pfff! Dan denk je dat je gezellig samen met haar gaat spelen en dan weet ze niet hoe snel ze naar me toe moet komen en speelt dus niet meer verder en als ik in de keuken ben dan komt mevrouw ook lachend en mama-roepend naar me toe gekropen en gaat dan net zolang aan mijn broek hangen totdat ik haar oppak. En als iemand anders haar op schoot heeft, dan weet ze niet hoe snel ze bij mij moet komen (die armpjes dan heel dramatisch in de lucht richting mij, hihi). In het begin vond ik het nog schattig dat ze steeds haar mama nodig had en zo aanhankelijk was, maar dat 'schattige' begint er nu een beetje af te gaan, ha ha! Nu gaat ze do.-en vrij.nacht bij mijn ouders slapen, dus ik hou me hart vast hoe dat zal gaan. Nou vind ze het sowieso leuk bij opa en oma en vooral is ze stapel op hun hond, maar ben benieuwd! Hoe ging dat bij jouw zoon, in die fase, met ergens anders overnachten? Oja, ik weet niet veel van temp. enzo, maar ik weet wel dat als je ongie moet worden je temp naar beneden gaat en als je zwanger bent omhoog. Dus da's positief nieuws!!!
Ohhh herkenbaar!! Niet bij iemand anders willen zitten of opgetild worden! Onze zoon heeft er bij mijn ouders trouwens geen last van, alleen bij m'n sch.ouders vindt ie het niet leuk. We waren daar zondag even, vriend en ik gingen even naar de Makro en onze zoon zou even bij sch.ouders blijven. Nou dikke tranen, hij wilde mee! Maar bij mijn ouders heeft ie dat niet.......zijn ook totaal verschillende mensen en m'n sch.moeder doet het zelf dat ie niks van haar wil weten...maar wel irritant!
Spannend Liessie! Vandaag is je NOD? En nog geen ongi, dat geeft moed Temperatuur heb ik geen idee van... Was 37.3 's ochtends? Want gewoon overdag als je actief bent is het altijd hoger. Steekjes had ik ook, niet veel eigenlijk, ze zaten meer in mijn liezen en ter hoogte van mijn eierstokken Hoop dat je snel positief test zal voor je duimen. Nikkie: er zijn zoooveel sprongetjes! Deze herken ik ook, hihi. Mijn zoontje is bijna 2.5 en is net van zijn periode dat mama bij hem moet blijven tot hij slaapt af, hij was helemaal in paniek als ik er niet was! Zooo zielig. Nu is hij voor al heel erg ondeugend en vooral NIET luisteren! een heerlijke peuter - puber dus.
Goedemorgen! Liessie: frustrerend dat je testen negatief blijven! Maar: zolang je niet ongi bent, is er nog hoop! Ik blijf voor je duimen! Oh, een temperatuur van 37,3 in de ochtend is mooi hoog, overdag zegt het eigenlijk niet zo veel, dan kan je temp ook hoger zijn om andere redenen (maar ook om de goede ) Hannamom: fijn dat de echo goed was. En leuk dat je verder bent dan je dacht, scheelt toch weer een paar dagen . En nu op naar de 20 weken. Vind je het ook extra spannend na de vorige zwangerschap? @bij-mama-plakken-fase: dat is hier de bij-papa-plakken-fase... Geen idee hoe het komt, maar op een of andere manier wil ze alleen naar mijn man. Het is een echt papa's kindje. Ook frustrerend, want soms wil ze niets van me weten of wil ze per se door papa getroost worden. Voor ons allebei niet altijd even leuk... Maar goed, het gaat vanzelf over is me beloofd Hier: gisteren naar de gyn geweest. We hebben de zaaduitslag gekregen. Die was redelijk goed. Eigenlijk zaten er iets te weinig goede zaadcellen in, maar het was geen onvruchtbaar zaad. Manlief mag de komende tijd niet te veel biertjes drinken en dan moet het al beter zijn. Ik heb ook een inwendig onderzoek gehad en op het eerste gezicht leek alles goed. Er is een eitje aan het groeien, die spring met een dag of 4-5. Dus we gaan er flink tegenaan de komende week . Ik moet nu twee keer bloed laten prikken om te kijken of mijn hormonen in orde zijn. Dat moet na de vermoedelijke eisprong en op de 2de of 3de dag van mijn ongi. Eind maart moeten we weer komen om de uitslag te bespreken en dan gaan ze kijken wat ze verder gaan doen. Het kan zijn dat ze me een hele cyclus gaan volgen met inwendige echo's om te kijken of en wanneer er een eisprong komt. Nou, dan kun je je ei toch niet meer missen lijkt mij . Het blijft nog even spannend dus! Hoe is het verder met iedereen?
Even snel een update vanaf m'n werk: net lichtrozig/bruinig slijm gespot....dus afwachten of het door gaat zetten....
@ Annelynn Fijn dat de uitslag zo goed was!!! Hier was toen de uitslag van vriendlief... met de hakken over de sloot... maar ook dat geeft nog natuurlijke kindjes En fijn dat je ei op komst is!! Waar komt dat die lange cyclus in eens vandaan?? Had de gyn daar een verklaring voor?? Wel fijn denk dat ze je nu in de gaten gaan houden... @ Liessie Oei tis niet te hopen dat het doorzet meis @ Mama-plak-fase Hier is tie gelukkig al een tijdje voorbij... kon niet normaal naar de wc, madam moest mee... tenminste ze kroop vanzelf achter me aan @ Hier Het bloeden is hier bijna gestopt... mag ook wel tijd worden nu... sta echt op springen Helaas is vriendlief een beetje ziek, dat werkt niet als je veel sex wilt Verder heeft Evi eindelijk de prikjes (die van een jaar) gehad, was heel bang dat ze WEER ziek zou worden, maar ze heeft er totaal geen last van gehad heel verschil met de andere prikjes, toen had ze steeds hoge koorts! Ze slaapt tegenwoordig ook heerlijk uit (slaapt nu nog, nadat ze om 21 uur naar bed ging) heerlijk... had ik echt even nodig! Verder hier vandaag jarig ben altijd vrij op woensdag, dus vier het meteen vandaag, ben ik er meteen weer vanaf hou niet zo van verjaardagen
Seren: hopelijk is je vriend weer snel beter en kunnen jullie los, haha! Kun je je mooie setjes showen! Hier: ergens ver in m'n achterhoofd houd ik nog rekening met een evt. innesteling....Dit had ik namelijk de vorige keer ook. Zwangere meiden: hebben jullie symptomen van een innesteling gevoeld? Zo ja, wat waren ze?
Liessie: oh, getsie! Hopelijk gaat het niet door zetten en is het een innesteling. Mijn innesteling: weet eigenlijk niet of het daar van komt, en of het uberhaupt een innesteling was maar op de dag dat volgens de calculator hier mijn innesteling moet zijn geweest had ik 's ochtend 3x een hele sterkte steek achter mijn schaambot. Heel raar, was ook snel achter elkaar en zo weer over. Seren: fijn dat het bloeden bijna gestopt is, nu je man nog even uitzieken en dan kunnen jullie "los" hihi Annelynn: gelukkig dat het zaad goed was! En voor jou een mooi eitje in aantocht dus! ik hoop dat je deze maand zwanger wordt zodat je verder geen onderzoeken meer hoeft, maar lekker zwanger bent!
Hey Meiden, Nikkie.. Bij mij duurde die sprong niet heel lang alleen is ze nu nog weleens lastig met eten. Alleen maar willen spelen tijdens het eten, meteen weer van tafel weg willen..alles weigeren.. Dat heeft ze nu nog weleens. Jaa het is echt even een vervelende fase! Ooh en dat ik-wil-alleen-maar-mama is hier ook herkenbaar! Vooral als ze verlegen wordt, of als ze iemand ziet die ze niet dagelijks ziet, dan komt ze bij me staan, tegen me aan hangen.. met die handjes wrijven over elkaar van verlegenheid! Met slapen bij een ander, misschien heel erg maar mijn dochter is nog nooit wezen logeren. Schaam, schaam.. maar wij kunnen dat niet! Afgelopen zondag waren we uiteten en toen moest je telkens lopen als je weer eten wilde, en toen gingen mijn man en ik samen weg.. en bleef me dochter bij opa.. en toen zeiden we al" jeetje, we willen zo weer naar haar toe. We missen haar nu al Ach, eens komt die tijd wel hoor dat ze gaat logeren, maar voor nu zeggen we nog even nee Liessie.. Ik weet niet heel veel van tempen maar je kunt een hoge temp hebben als je zwanger bent. Maar, je temp kan zelfs nog zakken op de dag dat je ongi doorbreekt of zelfs een dag erna. Ik hoop natuurlijk dat het bij jou iets goeds betekent, maar dit is wat ik ervan af weet. Ik hoop niet dat het door gaat zetten meis Annelynn.. Fijn wat van je te horen. Al met al best goed nieuws allemaal. Geen onvruchtbaar zaad en rare dingen gevonden bij jouw. En een eitje die over een aantal dagen gaat springen.. ik ben benieuwd. Hopelijk is die hele cyclus analyse voor jullie niet meer nodig! Seren.. Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag! Je hebt er mooi weer bij Hopelijk is het dan snel weer gedaan, als je er niet zo van houd. En gelukkig is het bloeden bijna gestopt, fijn! Heerlijk he als je kind uitslaapt. Doet de mijne ook. We brengen haar om 20.00uur naar bed 's avonds en ze komt er om 09.00uur weer uit 's ochtends. En soms moeten we haar dan nog wakker maken. Slaapkop Hier: Nou een aantal dagen terug was tand numero 6 door bij me dochter. Jeetje. Toen ik hier kwam kletsen had ze nog geen enkele tand, nu wat maandjes verder staat de teller op 6 Oohh en ik krijg honger van de geur hier in huis. Heb namelijk al een uur Hachee op het vuur staan voor vanavond en wat ruikt dat lekker. Dan hoef ik vanavond alleen nog even de pan aan te zetten, samen met de rode kool en aardappeltjes Jammieeeeeeeeee
Renske: hoe smaakte je hachee??? En wat gaat dat snel met die tandjes van je kleine meisje!!!! Annelynn: fijn dat de uitslag goed was! Hele opluchting lijkt me! Seren: van harte gefeliciteerd!!!!! Had het vanmorgen helemaal niet zo snel gelezen....Hoop dat je een leuke dag hebt gehad! Hier: vanavond toen ik ging douchen nog weer wat bruinig slijm. Weet niet wat ik er van moet denken. Heb verder geen buikpijn ofzo. Het blijft een kwestie van afwachten!