Wij gaan voor een 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door leeuw86, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    bandenpijn met snel opstaan niezen snuiten
    vandaag toen ik een tree blikjes in de boodschappenkar zette trok het wel erg hard, deed gewoon pijn.

hmm heb 5 weken geleden (zoiets) kleding gekocht bij prenatal, het shirtje wat ik nu voor de 3e keer aan heb zit al een gaatje in.. kassabon heb ik niet meer maar zou wel de bankafschrift kunnen uitprinten. maar ja om dat nou te doen voel ik me ook zo'n knieperd:S
    wat zouden jullie doen? het is nu nog een klein gaatje maar gaat wel al verder

hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen?
    ik ben erg bezig met mijn gewicht omdat ik nog 13 kilo van de vorige zwangerschap had zitten en nu "overgewicht" heb
    ik ben tot nu 2-3 kilo aangekomen

2. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Leeuw, zou gewoon bellen! En als ze zeggen dat je een kassabon nodig bent indd een bankafschrift meenemen. Vind het zonde! Ook al was het bijv. maar 10 euro dan zou ik nog een nieuwe willen ;)

Ik ben ook erg bezig met mijn gewicht en schrok me begin van de week echt rot! 2 weken geleden woog ik thuis 63.6, (die middag bij de VK met kleren aan 63 :() Ga maar gewoon van mijn eigen uit. En afgelopen maandag woog ik 64.1 schrok zo, denk vast vocht weeg me dinsdag weer. Toen was ik 64.5 :(:( En vanochtend nog steeds. Voor mijn zwangerschap woog ik 61.7 dus ik ben ook al bijna 3 kilo aangekomen. Begrijp er niets van! Ik tel mijn calorieen en eet nooit meer dan 1300 per dag en nooit meer dan 30 gram vet. Zo frustrerend!

3. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Ik was voor mijn eerste zw.schap al iets te zwaar en was tijdens zw.schap 14 kilo aangekomen en was daarna al die kilo's wel weer kwijt. Maar aangezien ik nog steeds iets te zwaar ben, wil ik absoluut niet aankomen. En ben nog steeds niet aangekomen. Ik was bij de laatste keer vk 400 gr aangekomen, maar die is er al weer af. Ik eet gewoon normaal en snoep gewoon niet (althans dat probeer ik). Maar ja, echt afvallen mag natuurlijk niet.

Flower: ik denk wel dat je straks meer dan 1300 cal moet gaan eten ivm de baby, anders krijgt de baby te weinig binnen. Een hele tijd voor mn zw.schappen at ik ook altijd 1400 cal. Ik woog toen 56 kilo, maar ja, dat zit er echt niet meer in, ha ha! Na deze zw.schap wil ik terug naar de 60/65 (ik ben 1.67). Dat je toch aankomt, is dat je borsten zwaarder worden en je baarmoeder.

4. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Leeuw: ik zou ook terug gaan met het shirt hoor. Je kan het altijd proberen, toch? Oja, ik heb ook veel last van bandenpijn.

Ik had dus wo.avond flink geshopt bij de prenatal en ik heb een hele mooie witte broek (tot iets onder de knieën), 2 shirtjes, tankini, legging en een zomerjas gekocht! En voor Evi ook een schattige zomerjas!

5. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Nikkie: wat heb je lekker geshopt meid! Wat voor zomerjas heb je gekocht? Ben er ook een beetje naar aan het kijken.

Leeuw: ik zou ook teruggaan hoor. Is toch zonde!!

Kilo's: ik ben er nooit zo mee bezig. Ik sta in ieder geval nooit op een weegschaal. Heb in het verleden een eetprobleem gehad en de weegschaal vind ik verschrikkelijk. Ik merk altijd wel aan m'n kleding of ik weer wat moet minderen en meer moet sporten.

Pijn: ik heb nu sneller last van m'n buik dan bij de eerste zw.schap. Heb net bijvoorbeeld anderhalf uur gestreken, nu ik zit heb ik last van m'n onderbuik.

Heb vanmiddag een afspraak gemaakt met de VK. 13 april hebben we een intake-gesprek. Ze vond het nog wel nodig dat ik nog een echo krijg. Dat is dan de échte termijnecho. Die hebben we 10 april. Ik vind het allemaal prima!!

Morgenochtend even koffiedrinken bij m'n opa. Voor zoonlief is dat opi. Hij heeft er helemaal zin in. Daarna even naar Miss Etam, had een heel leuk zw.schapsshirt gezien. En zondag even met m'n moeder naar Prenatal. Heb trouwens vanmiddag een heel klein setje van Feetje gekocht voor onze kleine ukkie. Maatje 50...zoooooo schattig!

Ik kijk Hollands got talent, altijd lachen!

6. flowerpower50

Heerlijk he shoppen Nikkie? :D
    Ja ik ben van plan me in ver volg anders maar gewoon alleen bij de VK te blijven wegen. Word er anders helemaal chaggie van als er weer, zomaar, 500 gram bij aan zit. En ga ook maar eens wat 'meer' eten, is beter voor de baby.
    Bij mijn vorige zw.schap at ik meer en leek aankomen langzamer te gaan hihi ;)

7. flowerpower50

Gatsie, moet het even kwijt hoor! Kijk elke zwangerschapsweek op Google naar mooie foto's en teksten van de betreffende zwangerschapsweek.
    Typ ik nu net: '14 weken foetus' in, en daar zitten me toch een hartverscheurende beelden tussen. Jeetje! Wordt er helemaal naar van. Dat zoiets ook op internet mag staan? :( Onbegrijpelijk.

8. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Kijk is even twee dagen niet, is er ineens heul veel gekletst! Gezellig hoor! :D

Bedankt voor alle lieve reacties! Ik hoop stiekem dat het onderzoek niet meer nodig is, aangezien ze dat pas doen na mijn volgende menstruatie. En als die niet komt.. :D

Samba: wat erg voor je dat je ontslag hebt gekregen! Helemaal als je het helemaal niet aan ziet komen omdat je er zo hard voor hebt gewerkt! Dan is het dubbel zuur! Ik hoop voor je dat je snel wat anders vindt en hopelijk is dat een veel leukere baan! (die liefst ook nog wat meer verdient :D). Wat doe/deed je voor werk als ik vragen mag?

Liessie: ik lees dat de echo goed was, geweldig! En nóg een echo over minder dan twee weken, wat een straf zeg :p.
    En kleertjes maat 50, wat ontzettend schattig zijn die toch he?! En zooo klein!

Leeuw: ik was ook teruggegaan met het shirtje. Dan maar een knieperd, maar ik vind het zonde van je geld, ookal gaat het misschien maar om een tientje.
    Leuk dat je weer een echo hebt gehad! En dat alles goed was natuurlijk!

Flower: ik durf niet te gaan kijken wat je bedoeld met die hartverscheurende beelden... Ik heb er ook wel een idee van en dat wil ik ook niet zien nee. Daar mag van mij wel wat censuur op zitten ja!

@aankomen: ik ben bij de eerste 25 kilo (ongeveer, ben opgehouden met wegen...) aangekomen. Voor mijn zwangerschap had ik geen overgewicht, daarna wel. Uiteindelijk ben ik al die kilo's binnen een jaar weer kwijtgeraakt. Ik was behoorlijk trots op mezelf :D. Helaas zitten er nu al weer 6 bij, dus wil ik die weer kwijt. Als ik er niet op let, dan kom ik zó makkelijk aan! Ik vrees dus wel voor een tweede zwangerschap... Toch ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben!

@hangende borsten: tja, die krijg je inderdaad toch wel... Ik mocht geen borstvoeding geven vanwege de medicijnen die ik gebruik, dus dacht ik: nou, dat scheelt weer twee theezakjes... En toch staan ze niet meer zo fier rechtop als vroeger... Echt hangen doen ze nu nog niet, maar dat zal bij de tweede wel komen..

Straks lekker een uurtje sporten (6 kilo gaat niet vanzelf...) en de rest van de dag hebben we niets bijzonders, heerlijk! Misschien ga ik wel even naar de koopzondag, of misschien ga ik wel de hele dag niets doen :D. Fijne zondag!

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey lieve meiden,
    Sorry dat ik zo weinig mee schrijf hier... wil het een beetje los laten, maar dat resulteert ook meteen dat ik jullie niet meer bij kan houden ;)
    We zijn hier nog druk aan de klus (echt heel druk!!!) m'n eitje wil alleen niet springen :( voel al een week een beetje druk, maar daar blijft het blij! En dat net nu vriendlief heel hard mee werkt... baal er van! Maarja, denk/ hoop dat nu echt m'n ei in zich is!
    Misschien toch een kerstkindje dan ;) ipv een week voor kerst

10. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Seren: ik miste je hier al. Je probeert het dus wat los te laten. Lijkt me best moeilijk. Wel goed dat jullie zo druk bezig zijn, nu dat ei nog ff springen! Jullie doen er in ieder geval alles aan! Hopelijk is het deze rond hartstikke raak!!!:)

Annelynn: goed van je; de sportschool! Ben zelf nooit zo'n fan van de sportschool. Wat doe je daar? Fitnessen of groepsles ofzo. En wat voor zondag is het geworden? Shopzondagje of luierzondagje?:D

Flower: aiii, wat staan er soms toch vervelende dingen op internet he. Ik lees soms ook weleens van die dingen over doodgeboren kindjes enzo..brrr...moet ook eigenlijk niet...:(

Hier: vandaag met m'n moeder naar de Prenatal en Babydump geweest. Heeerlijk! Leuke zw.schapskleding gekocht en een superleuke luiertas van Kitsch en Kitchen. Helemaal blij mee!!

11. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    ha lieve dames!

Liessie: ook heerlijk geshopt lees ik! Leuk!!! Wat voor 'n kleding heb je gekocht? Ik heb trouwens een donkergrijze stoffen zomerjas gekocht (zo'n colbert-achtig model).

Annelynn: ik hoop ook voor je dat dat nare onderzoek niet nodig is!!! Ik duim voor je! Wat goed dat je zo aan het sporten bent!!! Ik probeer nu me iedere avond voor te nemen om op onze hometrainer (ik heb op zolder een aantal fitness-apparaten) te gaan fietsen, maar heb 's avonds zo last van mn bekken, dat ik blijf steken op de bank, hihi!

Seren: aan jullie ligt het iig niet, ha ha! Hopelijk springt je ei wel snel!!!

Vanochtend zijn we weer wezen zwemmen en ze vond het weer prachtig! Oja, zo schattig, ze pakt nu steeds haar pop en dan geeft ze de pop de fles! En als we een broodje eten, dan deelt ze altijd aan iedereen stukjes brood en als je dan niet oplet (als ze jou dan wat geeft) dan zegt ze heel hard van; hap hap! Zo leuk als je ziet dat ze je na gaat doen!

Oja, welke meiden maken eigenlijk nog gebruik van ovu-testen?

12. flowerpower50

Nikkie: wat super leuk zeg! Al een kleine zorgzame dame dus, geweldig! :D
    En zwem je dan gewoon zelf met je dochtertje, of is het een soort van babyzwemmen?

Annelynn: goed van je hoor! Lekker sportief op zondag. Moet eigenlijk ook gaan sporten maar heb zo geen zin, hihi ;)
    Na de zwangerschap maar weer. En ik hoop natuurlijk ook voor je dat de testen niet meer nodig zijn en er helemaal geen menstruatie komt en je gewoon hartstikke zwanger bent! :D

13. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Flower: we zwemmen zelf met Evi. Je kon bij ons in het zwembad wel jip-zwemmen (baby-zwemmen), maar dat was steeds net op tijden dat ze sliep 's ochtends en het is vreselijk duur, dus dat hebben we niet gedaan. Zondag was de eerste keer dat ze echt zelf aan het spelen was met speelgoed in het peuterbad (en ook met andere kindjes) en ze ging zomaar kruipen door het water (dat vond ze eerst nog beetje eng) en staan. Eerder vond ze het alleen al leuk om mensen te kijken en moesten we haar steeds vasthouden. Dus ik vind het erg leuk om te zien dat ze nu ook alleen speelt. Ze ging steeds naar andere mensen en kindjes kruipen en dan was druk tegen hen aan het kletsen en spelen, zo lief!

Net naar de tandarts geweest, hebben we ook weer gehad! Alles is weer goed gekeurd, hihi!

Oja, ik had zaterdag een verjaardag en toen voelde ik de baby echt omdraaien! Ik voel nog niet echt harde schopjes, maar dit draaien voelde ik wel echt! Zo fijn weer!!!

14. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Dat mag natuurlijk. Wat er precies gebeurt is, weten ze niet, maar ik had blijkbaar een infectie in mijn baarmoeder. Met 17 weken zijn mijn vliezen gebroken (had ontsluiting, maar die is later weer dichtgegaan) en een week later is ons kindje geboren. Het gaat nu gelukkig goed, maar ze houden me goed in de gaten en heb nu 2 keer blaasontsteking gehad, ook dat houden ze goed in de hand!

En niet bang zijn! Over het algemeen gaat het altijd juist goed bij mensen, houdt dat in je achterhoofd!

15. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Nikkie. Ja ik voel de baby al heel goed en zelfs mijn man heeft hem al gevoeld!! Zo leuk en zo snel. Mijn placenta bleek wel wat meer links dan rechts te liggen, dus hij ligt er niet helemaal voor.

@Hangende borsten. Dat is toch wel een voordeel van kleine borsten hebben haha. Hier dus geen hangende borsten ;).

@Flowerpower. Hier idd ook banden/groeipijn. Hoort erbij. Ook de buikspieren worden minder he, dus het opstaan kan vervelender worden.

@Aangekomen, Hier 2,5 kilo aangekomen. Ben er ook wel mee bezig, maar dat moeten we nu niet teveel doen hoor meiden! Aankomen hoort erbij, je lichaam houdt sowieso extra vast wat hij nodig heeft en ja, de baby enzo groeien natuurlijk ook. Idd is snoepen niet goed haha, gewoon gezond en genoeg eten!

@Seren. Hey meid, goed wat van je te lezen! We duimen dat dat eitje zal springen op het perfecte moment!

@Hier. Het gaat hier goed. Minder last van blaasontsteking en mijn buik, kan weer wat doen! Echt heel fijn en ons huis is daar ook blij mee haha.

16. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Hannamom: wat leuk dat je je kindje al zo goed voelt!! En je man zelfs ook! Heerlijk! Kan niet wachten om ons kindje te voelen!

Kan ook niet wachten tot ik weer mag paraderen met m'n dikke buik;)!

17. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleine update..

Ik ben wederom ongesteld geworden, dus op naar ronde 10..
    Ik zal kijken wanneer ik weer kom mee kletsen hier, maar het voelt nu zo vervelend om telkens weer ongesteld te worden en alweer bijna een jaar bezig te zijn. Bij me dochter duurde het al lang, had gehoopt dat dit bij een tweede bespaard zou blijven.. Niet dus. Rot lichaam..

Ik wil jullie allemaal veel succes wensen met de zwangerschap, waarschijnlijk kom ik er ooit nog achteraan, maarja.. we zien het wel

18. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    shirt met gaatje, bedankt voor jullie reacties, ik ben er nog niet mee terug geweest. durf niet zo goed haha.

Nikkie, zo te lezen heb je heerlijk geshopt bij prenatal.
    Wat een heerlijk gevoel he die kleine:)

Liessie, wat vervelend toch dat je nóg een echo moet hebben. hihi. heb je ook lekker geshopt bij prenatal? ooh klein he maatje 50, toch niet voor te stellen dat onze kindjes echt zo klein waren. mijn dochter droeg zelfs maat 44!

Flower, ik weet welke foto je bedoeld. :( bah schrok me er toen ook een hoedje van.

Hanna, wat heftig! het zal wel een heel fijn gevoel zijn dat ze je extra in de gaten houden.

Renske, getver weer ongesteld!! ik kan me voorstellen dat je eventjes geen zin meer hebt om mee te kletsen. ik duim heel hard dat je maar snel zwanger mag worden! het heeft nu wel lang genoeg geduurd he.
    wanneer je je weer beter voelt, of nog beter zwanger bent! kom je dan weer gezellig bij ons aanschuiven?

19. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Renske: wat ontzettend k*t dat je ongie bent geworden! Ik blijf ook voor je duimen hoor!!!

Leeuw: dat je meisje maat 44 had zeg! ahhh, wat klein he? Dat kan je nu niet meer voorstellen he? ha ha!

Welke maat hebben jullie kindjes nu? Evi (nu 14 maanden) heeft maat 80. Alleen heeft Evi een hele smalle taille waardoor alle broeken afzakken, heel irritant, hihi!

Oja, gebruikt er nou niemand meer ovu-testen? ik heb er nl wat over, dan stuur ik die op.

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    nikkie, jaa ze was erg klein, haast niet meer voor te stellen.
    R is 14 maand en heeft ook maatje 80, als ik broeken koop let ik er op als er een elastiek in het boord zit die je aan kan trekken, anders zat het R ook van dr bips:D

Vandaag is ze voor het eerst naar de kapper geweest, ze bleef heel rustig zitten en vond het reuze interessant, wat een voorbeeldig kind heb ik toch ook hihi. zelf ook mn haar laten knippen en een kleurtje erin.

sinds een maand staat ze, nu al veel beter en begint nu ook stapjes langs de tafel te doen. zo mooi!

nou weer genoeg ego:)

Deel Deze Pagina