Wij gaan voor een 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door leeuw86, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    @Amberliek: dat klinkt niet fijn die borstpijn die je hebt gehad! Maar dat was tijdens de zwangerschap?

Hebben jullie ook dingen die je absoluut anders zou doen bij een 2e? En dan ook bv na de bevalling, kraamweek enz?? Ik was na de bevalling ontzettend down (heeft lang geduurd) en wilde geen bezoek. Met gevolg dat ik dus alleen thuis zat en nog downer werd. Ook was ik ontzettend gestressed, alles moest perfect lopen. Dat zou ik de volgende keer anders willen. Daar zal ik in ieder geval op letten.

2. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leeuw.. he balen dat ze niet binnen zijn zeg :(
    Volgens mij, als ik het mis heb, moet iemand mij meteen verbeteren hoor.. maar volgens mij kan je je plas wel bewaren alleen wel afgedekt in de koelkast!
    Maar dit weet ik niet helemaal zeker..
    Succes alvast ;)

3. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Volgens mij kun je het gewoon opvangen hoor, in een schoon bekertje/bakje oid, en bewaren in de koelkast? (doet mijn moeder altijd) hoe lang weet ik niet.

4. flowerpower50

Lies: Ja wil het ook zeker anders doen dan bij de eerste.
    Heb ook geen bv gegeven (voornamelijk omdat de mensen zeiden dat je er "thee-zakjes aan over hield ;) en ik had voor mijn zwangerschap al van die kleine borsten) achter af gezien krijg je sowieso wel "thee-zakjes" na een bevalling, dus ik ga zeker, als het lukt, bv geven.
    Ook wil ik een kraamweek met (veel) visite. Was ook erg down, en wilde het liefste helemaal alleen zijn, ook zonder kraamverzorgster... En voelde me daar nog rotter door. Hormonen zijn zooo raar!

5. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    @Navje: wat fijn om eindelijk eens wat herkenbaars te lezen als down in de kraamweek! Ik had het idee dat het abnormaal was wat ik dacht en hoe ik me voelde. Maar idd, ik wil ook (veel) visite. En lekker m'n kindje bij me. Want ook dat heb ik veeeeel te weinig gedaan!

Volgens mij kun je je plas idd in de koelkast bewaren. Afgesloten potje.

6. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    #906 amberliek, 8 sep 2011
    Laatst bewerkt: 8 sep 2011
    Jep je plas kan je 1 dag in de koelkast bewaren mits afgedekt met dekseltje of plasticje :)...ben benieuwd morgen leeuw :D

Hier net weer ff testje gedaan...alle strepen weg alles weer omowit :(
    dus ga er nu echt vanuit dat het niks wordt deze ronde....heb ook de pijn in mijn kies nu die ik altijd voor nod heb en de krampen in me buik nu...weet ik die krampen zeggen niks haha.

Mocht ik er naast zitten (wat ik niet denk) en toch zwanger zijn ga ik denk ik heel hard huilen als mijn ongie uitblijft en ik posi test:)

ben voor het eerst echt een beetje down onder...vorige 11 rondes nooit gehad...me nod..so be it op naar volgende ronde.
    Dat ik nu beetje down ben is waarschijnlijk omdat ik zooooo gehoopt had dat voor emily 3 zou worden ze een broertje of zusje zou hebben.(miss beetje naief omdat te hopen als je voor nr 1 al 5 jaar bezig geweest bent:))..en dit was de laatste ronde dat dat mogelijk zou zijn....zal daarom wel ff harder aankomen dat het miss wel gelukt is maar niet doorgezet heeft....ben in iedergeval voorbereid op een heftige en pijnlijke nod ;)

Wat zou ik anders doen met een tweede.....nou zeker weten mezelf dwingen me met hem/haar bezig te houden...was zo down en ongelukkig na de geboorte dat ik niks met emily te maken wilde hebben en dat heeft een hele poos geduurt....heb wel me ding met haar gedaan en voor haar gezorgd maar al mijn gevoel heel ver weg gestopt dus heb er niet van genoten dat ze zo klein was en lekker uren kon knuffelen met haar....ik legde haar snel weer in de box of gaf haar aan een ander zodra er maar iemand binnen kwam:)
    Daar heb ik achteraf zoooooo'n spijt van gehad....dat kun je never nooit meer over doen. Maar goed ik voelde me zo en kon me ook niet dwingen me anders te voelen...gelukkig heeft therapie geholpen en was het daarna snel over....en geniet ik sinds elke minuut van het feit dat ik hele dagen bij haar kan en mag zijn ;)

7. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    oef amberliek al de 11e ronde en dan zeur ik al bij ronde 1......ik ben 34 mss speelt de leeftijd ook mee bij mij...Ik weet nu eigenlijk wel zeker dat ik ongi wordt..Ik heb t nagekeken. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik alle maanden kwaaltjes de laatste dagen behalve de maand dat ik zwanger werd...toen voelde ik helemaal niets. Vandaag sinds eind van de middag aankomende ongi pijn...dus we gaan door naar ronde 2 denk ik dan maar...

8. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    Hihi michelle....ik ben ook 33 dus ook hier rammelende eierstokken en een tikkende klok :D

idd de dingen die ik nu vandaag heb heb ik dus normaal ook...vandaar alle hoop vervlogen bij mij nu ;)
    op naar ronde 12 dus....maar dit moet ff bezinken nu ;)

9. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    ik snap je helemaal!!!!! ik doe met je mee..........

10. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    ;)

zijn er hier nog meer meiden (vrouwen eigenlijk he hihi)
    die langer bezig geweest zijn voor de eerste en nu voor de tweede ook alweer in ronde ig zitten?

Miss een stomme vraag maar ondanks dat dochterlief een godsgeschenk is voor ons (en ben niet gelovig verder) en we super super blij zijn dat we toch 1 kindje hebben mogen ontvangen.....is het voor mijn gevoel nog niet compleet.
    zou heel graag 2 kindjes willen maar krijg zovaak te horen
    wees blij dat je er 1 hebt zeker gezien de tijd die jullie bezig geweest zijn zou ik er maar niet al te veel op hopen dat een tweede nog zal lukken binnen korte tijd.....en ik ben ook super blij met onze dochter echt echt,.....maar het doet toch wel pijn als iemand zoiets tegen je zegt omdat voor mijn gevoel we nog niet helemaal compleet zijn......komt dit nou stom en egoistisch over???

11. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amberliek.. nee dat is helemaal niet stom of egoïstisch. Als het voor jouw gevoel niet compleet is, dan moet je ervoor gaan. Het gaat om jouw geluk en daar kan niemand anders over oordelen. Wat bij de een genoeg is, hoeft bij een ander niet genoeg te wezen. En ja, je hebt al een dochter. En dat is zeker een wonder, en daar geniet je ook met volle teugen van. Maar als jouw gevoel zegt dat het compleet is met 2 kids, dan moet je daar vanuit gaan. Wat andere ervan vinden, dat vind ik egoistisch! Ze oordelen veel te snel

ik ga zo slapen meiden

Ben er morgen vast weer

12. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

Helaas, de kat is nog steeds niet terecht. Mijn man denkt dat hij gewoon ergens anders een lekker warm en zacht plekje bij een vensterbank heeft gevonden om te liggen zonnen en slapen, dus dat hoop ik dan maar :D.

Leeuw: voorzover ik weet kun je urine een dag bewaren in de koelkast. Tijd genoeg dus voor een zw.test! Hoop op een positieve test!

Navje: zaadcellen leven volgens mij normaal gesproken 2 dagen, maar langer kan ook, als je heeel sterk zaad hebt. Ik heb begrepen dat je alleen minder zaad krijgt als je het elke dag doet, maar dat de kwaliteit nog wel prima kan zijn. Als je minder zaadcellen hebt, heb je dus een kleinere kans dat er veel overleven, maar je hebt er maar eentje nodig natuurlijk! Draderige afscheiding kan ook nog na je ei komen, dus dinsdag je eisprong kan heel goed hoor! Heb je dinsdag ook nog een ovu-test gedaan? Daaruit kun je soms ook afleiden wanneer je ovulatie precies was.

Ik zou bij een tweede eerlijk gezegd niet zo heel veel anders doen... Misschien nog wat meer slapen en rust nemen tijdens de kraamweek, want dan kan het nog :p. Verder was ik eigenlijk dik tevreden! (ik ben toch niet de enige?) Liessie en Amberliek: vervelend dat jullie je zo voelden tijdens de kraamweek! Hoop dat het bij de tweede helemaal anders gaat en je er wel met een goed gevoel op terug kunt kijken!

Wij zijn voor de eerste juist helemaal niet lang bezig geweest, was in de eerste ronde raak! Had ik niet verwacht, wel gehoopt. Daarna had ik de verwachting dat de tweede ook snel zou gaan, dat zou ik eigenlijk niet moeten doen. Ik hoor nu ook steeds vaker verhalen van dames die over een tweede juist erg lang hebben gedaan, en andersom hoor ik het ook: lang bezig voor de eerste, snel zwanger van de tweede. Het kan dus alle kanten op!

Ook hier heb ik het gevoel dat ons gezin niet compleet is met eentje, dat is dus heel herkenbaar! Wel ben ik iets nuchterder omdat we er al eentje hebben mogen krijgen, maar dat neemt niet weg dat ik heel verdrietig zou zijn als een tweede niet zou lukken. En ik vind dat dat ook gewoon mag, hoeveel kinderen je al hebt!

13. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    amberliek ik voel precies hetzelfde......snap ook niet waarom mensen dat zeggen...

14. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, veel gekletst vandaag haha. Heb even snel doorgelezen want het is al laat. Dus sorry dat ik niet op iedereen reageer.

Wat ik anders ga doen dan bij de eerste is dat ik nu echt bv wil geven. Heb achteraf echt spijt gehad dat ik dit niet heb geprobeerd bij Jayden. En wil ook meer genieten van de kraamweek. Vorige keer wou ik weer veel te snel van alles doen. Nu ga ik ook echt mn rust nemen en genieten van mijn 2 kleintjes.. oehh tis al heerlijk om daar over na te denken!

En volgens mij dachten sommigen dat ik vandaag de echo had maar dat is morgen ;). Om 10 uur en daarna kom ik meteen verslag doen hahah :D ben echt heel benieuwd en vind het spannend, maar heb er ook super veel zin in!!

@ amberliek, ik heb echt het gevoel dat het een meisje is.. weet niet waarom maar heb gewoon dat gevoel. Dat had ik bij de eerste zwangerschap ook dat het een jongen was en toen had ik dus gelijk. Ben benieuwd of ik deze keer ook gelijk heb!

Wat balen dat je denkt gewoon ongi te worden :(, hopelijk niet!

@ annelyn, fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad. Wel naar dat je kat weg is en nergens meer te vinden is!

Voor de rest een dikke knuffel!!

15. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    ohjaa en ik vul morgen even de lijst in want weet nu niet precies hoe ver ik ben enzo en morgen dus hopelijk wel ;)

16. flowerpower50

Goedemorgen dames!! :D

Goldy vandaag is het eindelijk zo ver !! :D ;)
    Spannend, en super leuk, heeeel veel plezier vandaag! :D

Annelynn: maandagochtend had ik getest, die was donker, maandagavond leek 'ie al iets lichter te worden, en dinsdagochtend haast helemaal wit!
    Balen dat de kat nog niet terecht is! :( soms is het indd beter zo te denken als wat je vriend zei, dat geeft toch even iets meer "rust" om het dan maar zo te zeggen ;)

17. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Goedemorgen meiden!

Iedereen goed geslapen?? Ik als een blok, heerlijk! Zoonlief was op tijd wakker, dus de 1e was draait alweer! Straks even boodschappen doen.

Goldy: succes vandaag met de echo! Spannend hoor! Ben benieuwd hoe het gegaan is!

Annelynn: wat fijn voor je dat je zo'n fijne kraamweek hebt gehad. Lijkt me ook heerlijk, dus daar ga ik dan ook voor bij een 2e! Bij onze zoon was het ook de 1e ronde raak. M'n vriend denkt dat het bij de 2e wel weer zo snel zal gaan, maar ik denk dat het wat langer gaat duren. Al hoop ik natuurlijk ook heel snel! Bij elk krampje of pijntje in de buik denk ik: oehhh wat gebeurt daar binnen, haha!

Amberliek: ik vind het raar dat mensen zo snel oordelen. Het is jou gevoel, en dat heeft iedereen maar te respecteren. Maar snap dat het moeilijk voor je is!

Nou, ik ga even wat doen. Schijnt morgen heel mooi weer te worden, dus als ik vandaag wat dingen doe, kan ik morgen lekker zonnen!

18. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Goeienmorgen allemaal,

Goldy: Ik begon al te wijfelen of het niet vrijdag was;) Veel pelzier vandaag!

Amberliek: Dat vind ik echt een belachelijke reactie van mensen. Dus als je heel erg makkelijk zwanger wordt neem er dan maar 10.

Annelyn: Balen van je kat:(Je hebt alles gedaan wat je kon doen . nu maar af wachten.

De rest: Al kwaaltjes erbij?:p

Mijn zoontje sliep vandaag zomaar uit tot half 9. Heerlijk! Zo moet ik met hem naar het CB. ben beniwued;)

Of ik iets anders zou doen na de kraamweek: JA! Ik zou me minder druuk maken om alles. Bij mijn zoontje kon ik al in de stress schiten als die een half uur later pas kon drinken dan in de planning stond. Ik was heel erg met schema's bezig. Helemaal nergens voor nodig! Nu ga ik gewoon lekker genieten en ik zie het allemaal wel!

19. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Amberliek, ik geloof wel dat je kinderwens voor een tweede net zo sterk kan zijn als voor een eerste. Het is dus absoluut geen egoistisch of vreemd gevoel dat je graag een tweede wilt, ondanks dat het allemaal wat lastiger gaat. Zou lekker zijn.. Ik hoop voor jullie dat het heel snel raak is, maar ook al duurt het nog wat langer, dan nog steeds niet de hoop laten varen hoor. Eens komt dat tweede frummeltje er wel!

@Wat ik anders zou doen bij een tweede..niet zo heel veel denk ik, al zal het best anders zijn nu je al een kindje hebt die ook aandacht wil. Bij Joas heb ik een super kraamweek gehad. Ik heb er heel bewust op en top van genoten, precies de goede hoeveelheid visite dat het allemaal nog helemaal leuk was. En ook het verlof na de tijd, heb ik eindeloos met hem op de bank gezeten terwijl hij lekker bij me lag te slapen. Heerlijk! Dat laatste zal nu wel wat anders worden, maar hoop dat mn kraamweek hetzelfde gevoel oproept als de vorige keer. (nu was het ook wel heel sfeervol, met al die sneeuw buiten en de kerstdagen die in de kraamweek vielen) Ik zou nu ook veel beter voor bv willen gaan, heb het bij Joas maar 3 weken volgehouden, maar zou nu wel wat beter mijn best willen doen.

@Goldy, nog een kwartiertje en dan je echo, spannend!!!! Ben heel benieuwd hoe ver je nu precies bent.

@Navje, dus de eisprong is echt geweest. Dan nu aftellen maar.

@Annelynn, hoe was je temperatuur vanmorgen?

@Liessie, al lekker ijverig bezig :) Groot gelijk, morgen wordt het nog 1 dagje warm, dus daar moet je van genieten. Hopelijk krijgt je vriend gelijk ;)

@MamaDy, succes met het cb straks. Hier nog niet echt kwaaltjes erbij, al had ik gistermiddag wel mijn 1e misselijkheidsvlaag. Maar dat was gelukkig gauw weer voorbij.

Zo, hier ligt de kleine man alweer op bed. Na een uitgebreid spetter avontuur onder de douche is hij helemaal gesloopt haha. Voor mij tijd om te ontbijten, even achter de computer te kruipen en zo gauw wat in huis doen. Denk dat ik het voorbeeld van Liessie maar ga volgen!

20. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!!

Er is alweer lekker gekletst vanmorgen hihi :D

Rot geslapen hier vannacht...zou denken dat ik afgeserveerd ben maar niet dus...gelukkig maar.
    Vanmiddag gaat dochterlief met onze buurtjes naar de dierentuin en wij moeten ophoepelen vanavond zodat ze haar vandaag lekker kunnen verwennen en vanavond in bad doen en nou ja vadertje en moedertje spelen willen ze dus hahahahahaha.

Moeten nog ff kijken wat we gaan doen...miss wel even lekker uit eten saampies ofzo ;)

Thanks allemaal voor de lieve woordjes....gaan gewoon lekker door met klussen voor een 2de kindje...en gooi al mijn schuldgevoelens overboord...iedereen vind maar wat hij vind het is wat wij willen en dat is het belangrijkste in deze ;)

Goldy: heel veel plezier strakkies en ben zoooo benieuwd hoever je al bent...spannend spannend allemaal zo weer voor het eerst voor een echo gaan hihi.

Hoe is het met de NOD meiden???? voelen jullie al wat of juist niet...zijn er nog testjes gedaan????? ben zo benieuwd wie er op roze kan deze ronde...zou leuk zijn als er weer een paar naar beneden mogen verhuizen op de lijst :)

Deel Deze Pagina