@ Yummie: wat is de reden dat je deze maand nog even wil wachten? Als ik vragen mag Ik had vannacht een knal positieve ovulatietest, dit terwijl ik m'n ei afgelopen maandag dacht te hebben gehad. Voelde me zo beroerd al een paar dagen en gister liep de afscheiding langs m'n benen, dus ik dacht hier klopt iets niet. Dus ik dacht gooi er even een ovulatietestje tegenaan .
He wat leuk! Ik kan het combineren omdat mijn gemiddelde cijfer boven een 7 ligt en dan mag je in je minor al beginnen met doorstromen naar een master. Ook is het mogelijk om tijdens mijn laatste jaar alvast 2 vakken te volgen, scheelt ook weer. Ideaal dus (alleen soms wel even flink studeren haha). Maar je werkt bij het OM? Leuk hoor! Welke functie? Mijn studie is ook de reden dat deze maand nog niet goed uit zou komen. Ik studeer in mei/juni 2012 af (eind mei, begin juni) en als ik nu zwanger zou raken ben ik 9 mei uitgerekend. Nu is dat natuurlijk geen ramp, maar het zou iets handiger zijn als mijn uitgerekende datum na de inleverdatum van mijn afstudeeronderzoek is. Ik wil de rest van mijn master alleen wel in deeltijd gaan doen denk ik. Ik verlang er enorm naar om te gaan werken namelijk en dat extra inkomen lijkt me ook heerlijk. Ik moet voor mijn master nog ongeveer 1 jaar en dat moet in deeltijd wel te doen zijn denk ik.
ik heb nu soort spierpijn aan de bovenkant van mijn borsten...terwijl ik normaal aan de onderkant van 1 borst een stekende pijn heb...hhhmmmm
Oei, Eerised, spannend! ben reuze benieuwd! Hierzo ook erg spannend, heb echt ongikrampen maar ook super pijnlijke boobs en nog geen drubbel rood te bekennen, dus ja.. Maar gisteravond was negatief, dus ik durf echt niet meer te testen Voor de andere: Eerised en ik waren tegelijk zwanger van onze eerste
Hoi hoi, Torties en Eerised wat leuk! Kennen jullie elkaar ook face to face of alleen via deze site. Ik helaas weer in een volgende rond. Volgend weekend m'n ei waarschijnlijk, maar ow.. wat duurt dat toch lang allemaal he?! Ik werk 2 dagen op kantoor en 1 dag met m'n zoon thuis.. Bevalt me helemaal prima! Ik ben nu 5 dgn achter elkaar en 2 dgn werk achter elkaar. @ poppenkop, een knal positieve ovu test zegt volgens mij wel iets na je ei! Ik had vorige poging ook positieve ovu test, maar dat was licht. Helaas was dit dus niets.. Ze zeggen dat als je hcg in je urine hebt dat een ovu test sneller zichtbaar wordt, maar dan wel met een knaltest! En volgende dag moet dan nog meer knal zijn, volgens mij.. Let us know!! Hoop op goed nieuws voor iedereen!
Hoi allemaal! Hoe gaat het hier? Eerised, hebben jullie al weer getest?? Poppenkop, hoe gaat het met jou? Las in een ander topic dat je ovutest donderdag avond positief was en vrijdagmiddag weer negatief? Hier nog steeds geen teken van ongi, zwschap weet ik ook eigenlijk niet, heb het idee dat je je zelf ook voor de gek kunt houden. We wachten geduldig (voor zo ver mogelijk haha ) af! Als ik ongi ga worden heb ik vaak kramp, en als ik dan naar de wc ga is het meestal ook al zover dus best lastig.
Navje: toch spannend allemaal ..gister was je er nog zo van overtuigd dat je je nod zou krijgen...vervelend he dat heen en weer geslinger tussen zou het wel/ nee het is toch niet....wachten duurt zo lang!! Ook hier nog niet de "normale" tekenen die ik meestal voor nod heb. maar miss wordt ik ook wel flink voor de gek gehouden door lijfje...hebben het immers maar 1x gedaand deze ronde dus zoveel kan heb ik niet.....(on)gedudig afwachten nog maar. Torties: ookal zo spannend bij jou...vervelend is dat dan he dat hij negatief is...heet liefst zou je willen of positief of je nod gelijk dan weet je teminste wat.....nou ik hoop voor je dat je volgende test mega positief is meis! wanneer ga je weer een testje wagen??
Hoi Dames, Veel meiden die bijna kunnen testen! Ik kan als het goed is volgende week woensdag testen, maar ik zie het sombDr in. Ik heb geen enkel teken dat ik zwanger zou kunnen zijn. Fat hoeft ook niet, dat weet ik maar begin met de dag chagrijniger te worden en dit heb ik elke maand als mijn ongesteldheid eraan komt. Ik mag niet klagen want dit is pas de eerste ronde dat we er echt voor gaan. Volgende week wil ik wat ovu testjes gaan bestellen. Waar bestellen/kopen jullie die?
ik koop ze op ebay en vaak binnen 2 dagen al in huis. zijn goed en goedkoop en je kan ze in verschillende hoeveelheden kopen daar.
meiden zit even met een vraagje: mijn laatste nod was op 22 juli en tot nu toe is het meestal zo dat ik dan rond de 21st/22 de maand erop weer mijn nod krijg dus zal dat nu waarschijnlijk ook wel zo zijn. dus zou ik een cyclus hebben van 30 dagen ongeveer. als ik hem bereken zou ik uitkomen dat ik 7 augustus mijn eisprong gehad zou moeten hebben maar door de ovulatietesten bleek dat ik hem 5 augustus had. 2 dagen eerder dus. Als ik dit berekend met eisprong op 5 augustus , kom ik uit op een eisprong van een cyclus van 28 dagen terwijl ik een cyclus van 30 heb. Is dit normaal dat ik mijn eisprong eerder in mijn cyclus heb? dus kortere tijd tot eisprong maar met een langere cyclus.
Volgens mij is het zo dat als je een postitive ovu test heb, je binnen 48 uur je eisprong hebt. Dus dan zou het toch kunnen kloppen?
idd maar de posi ovutest had ik op 4 augustus en 6 augustus was de test alweer negatief dus daartussen zou ik dan me sprong gehad moeten hebben toch??
Ja dat lijkt me wel. Maar stel je hebt hem op de 5de gehad en je hebt deze maand een cuclus van 29 dagen. Dan klopt het ook weer wel. En volgens mij hoef je niet precies 14 dagen na je eisprong ongesteld te worden. Kan het ook zomaar 15 of 16 dagen zijn.
hihi als dat zo is dan hebben we tot nu toe dus elke keer na ei geklust ...gek he dat het dan niet lukken wil
He dames, Wat kletsen jullie toch veel in die paar dagen . Heb even bijgelezen... @Eerised: heb je al weer getest?? Ben heel benieuwd! Wie weet hebben we al een zwangere zo kort na het starten van dit onderwerp. Hoop het voor je! Ik zal voor je duimen . Oh, en dat van die mei-baby's: zat dus helemaal niet op te letten, want als het deze ronde raak is, wordt het ook nog net een april baby . @Amberliek: je schreef al dat je moeite had met wachten, hier ook iemand . Heb er gisteren nog maar een ovu-test tegenaan gegooid, geen idee waarom eigenlijk... Er kwam een lichte tweede streep op, maar dat betekent in mijn geval eigenlijk nog niets. Zit nog kort na mijn ovulatie namelijk. Ach, nu is mijn testdrang weer even weg . Lees ik het goed dat je de 19e kunt testen? Ik ergens tussen de 20e en 24e. Ga dus de 20e voor het eerst testen! @Navje: jij ook al bijna testen?! Spannend! Ga ook voor je duimen . @Torties: jij ook al in de testfase! Zou wel heel toevallig zijn als jij en Eerised nu ook weer samen zwanger zouden zijn! Ik ga duimen! @MamaDy: ik heb nu de ovu-testen van 123ovulatietest gebruikt, maar die vond ik niet zo fijn. Heb afgelopen maand die van de zwangerenkids gebruikt en die waren bij mij een stuk duidelijker. De strepen zijn iets breder, dus makkelijk af te lezen. Wel ietsjes duurder, maar nog steeds wel goedkoop. Hoop natuurlijk voor je dat je ze niet nodig hebt volgende maand . Hier op het spreekwoordelijke wachtbankje. Vervelend toch! Het wachten is op zich nog niet zo vervelend, maar je bent er zo mee bezig en gaat je dan allemaal dingen in je hoofd halen die ergens op kunnen duiden. Zodat de onzekerheid de kop op steekt en dán duurt wachten ineens wel lang . Gisteren had ik bijvoorbeeld ongesteldheidskrampen... Althans, dat dacht ik. Kunnen ook mijn darmen zijn geweest, want heb een darmziekte. En eigenlijk weet ik ook wel dat ik niet drie dagen na mijn positieve ovu-test ongesteldheidskrampen kan hebben die iets te betekenen hebben.. Ach, nog maar een week wachten tot mijn eerste test . Iedereen maar weer succes!! Annelynn
@ Amberliek. Dat zou toch niet. Als jij klust nadat je een positieve ovutest hebt gehad moet het toch goed gaan. @Annelynn. Het is inderdaad echt vervelend dat er mee bezig zijn. Ik ben nu continue aan mijn borsten aan het voelen of ze niet toevallig al een heeeel klein beetje pijn doen. hihi. Nog een weekje wachten dus. Wat voor darmziekte heb jij? Ik heb zelf een spastische darm en kan dus ook uit het niets een soort van ongesteldheids krampen hebben.
@MamaDy: ja, zat vanochtend ook al te voelen of er iets anders was aan mijn borsten. Je gaat overal wat achter zoeken. Zo heb ik de afgelopen twee weken gevoelige borsten gehad en nu niet meer, dat kan natuurlijk ook iets betekenen, of niet.. haha . Iedereen zegt het: gewoon afwachten, maar daar wil ik nog niet aan . Ik heb colitis ulcerosa, dat is een chronische ontsteking aan de dikke darm. Met medicijnen blijft de ontsteking bij mij tot nu toe weg en dan zijn de symptomen hetzelfde als bij een spastische darm. Je weet dus hoe het kan voelen en hoe moeilijk het soms is om uit te maken of het je darmen zijn of je baarmoeder... Lastig, vooral rond je NOD! @Amberliek: klussen na je ovulatie moet op zich goed gaan, maar voor de ovulatie is idd beter. Wij hebben deze maand het SMEP-pen geprobeerd, zo kun je je ei eigenlijk niet missen. Nadeel: je begint eigenlijk te vroeg, waardoor je na je ei niet meer zoveel puf hebt en niet zolang meer door gaat. Wij zijn twee dagen na de positieve ovu test opgehouden, toen was de lol er wel een beetje af . Denk dat het wel genoeg is geweest, maar soms lees ik ook dat het beter is om nog even door te gaan, omdat je ei ook pas later kan komen om wat voor reden dan ook. We zullen zien!
meiden dit is echt ONGELOFELIJK! Ik denk laat ik eens voor de lol een testje doen. moet dus woensdag ongesteld worden. Zie resultaat: Ik weet dat er een grote kans is dat het nog fout kan gaan. Ik ben helemaal in de war!!!!!!!!!!!!!!