Heey Meiden.. Wat toevallig dat we allemaal naar dezelfde programma's hebben gekeken gisteravond en ja eigenlijk vind ik die programma's best kansloos, maar ik kijk het toch! Net zoals Wie Trouwt Mijn Zoon, je gaat er toch naar kijken Enjoyllive.. Ik ben nieuwsgierig en ik ben echt niet de enige hier Leeuw.. Nee bij mij weten ze niet dat we voor een tweede gaan. Mijn vader begint er weleens over en mijn schoonouders ook, net alsof ze een idee hebben en willen kijken hoe we reageren. We reageren er heel rustig op en laten niks blijken. Ik ben bang dat als ik het vertel, en het duurt toch wel langer.. dat ze steeeds gaan vragen: en? is er al iets? Waarop ik moet zeggen: nee, sorry.. dat zou voor mij telkens weer een domper zijn! Ben je trouwens al bezig met ovu testjes?? Of zie je er toch nog vanaf? Of ga je de dokter toch nog raadplegen? Annelynn.. Wat spannend zeg dat je nog maar 6 daagjes hoeft. voel je al iets bijzonders of nog niet? Je hoeft natuurlijk niks te voelen MamaDy.. Jeetje wat krijg jij momenteel veel op je dak zeg ik snap dat je het vertrouwen in mensen zo wel kwijt raakt ja Ik denk dat je er goed aan doet van het weekend er even tussenuit te gaan met je zoontje. Even niet in deze omgeving, het zal je goed doen. Ik duim dat je vanmiddag een pracht echo gaat krijgen meis. En wanneer krijg je de uitslag van het bloedprikken? Liessie.. Slaat je kuurtje al aan? Hier: weinig te melden, ngo steeds aan het klussen hahaha ik wil me kansen niet missen Ben sinds gisteren zo misselijk 's ochtends en het kan nog helemaal niks zijn, dat is veel te vroeg.. dus denk dat ik wat ziekjes ga worden ofzo
Hoi meiden! Hier een berichtje van mij... Ik lees nog steeds gezellig met jullie mee hoor Wat heftig allemaal zeg MamaDy! Verschrikkelijk, en het lijkt me inderdaad ook een hele schok dat je moeder je ook "voorgelogen" heeft en je ex ook geld geleend hebt!! Maar meid, denk ook aan jezelf, de baby en je zoontje he!! Succes strakjes bij de echo!! Alles is vast goed met de kleine beeb Renske: Ook druk aan het klussen dus! Spannende periode weer, en straks de twee weken wachten, ik ga voor je duimen dat het raak is deze maand!! En Leeuw, bij jou nog steeds niets meid? Krumfrum: Hoe gaat het met je zwangerschap?! Hier: Moet eerlijk zeggen dat een tweede nog steeds kriebelt, kan het niet zo makkelijk naast me neerleggen... Gevoel zegt aan de ene kant dat het verstandig is, eerst verhuizen en dan een tweede kindje, maar een wens is moelijk zo even naast je neer te leggen! Deze wens dan tenminste, vind ik En nu lijkt het ook net of iedereen in mijn omgeving zwanger wordt, en ik zie allemaal dikke buiken.. PFF wat moet ik hier nu mee. Mijn vriend begrijpt het ook wel, hij zou ook super graag een tweede kindje willen, we zitten er aan te denken toch gewoon verder te gaan met onze wens. We zien het wel, het komt allemaal vast wel goed. alleen ik ben zaterdag 24 september wel weer begonnen met de pil, we waren zo zeker, nu achteraf gezien, domdomdom natuurlijk, mijn cyclus zou wel weer in de war liggen, laatste ongi was 19 september tot 23e. Had alleen gisteren wel weer "slijm" dacht: he wat is dit nu, maakt je lichaam ook LH aan tijdens pilgebruik, denk probeer een ovu testje, en er stond wel een 2e streepje, niet zo donker als met een eisprong natuurlijk maar wel zo als ik normaal een dag voor mijn eisprong heb. Snap er niks van. Wat een twijfelkonten he.
jeetje het zit hier niet allemaal mee lees ik meiden. duim allemaal voor jullie dat je snel weet waar jullie aan toe zijn !!! hier gaat alles ok. duidelijk echt zwanger met steeds meer kwaaltjes. nu al heel veel last van bekken, rug, misselijkheid en zelfs al een buikje. gewone broeken beginnen strak te zitten en te knellen. we gaan dit weekend er even tussenuit en daar heb ik wel erg veel zin in. over 2 weken een heel belangrijk gesprek over de toekomst en als dat achter de rug is en we weten waar we aan toe zijn willen we het vertellen aan iedereen. bij de 1e hebben we het met 6 weken verteld en nu dus met een week of 7 a 8.
@ All: Nou helemaal niks or meiden word er zo gek van gezien de kwalen. Nu wacht ik maar tot vrijdag of zaterdag. Virjdag is mijn nod dus we gaan het zien. Maar krijg er steeds minder goede moed op hoor. Ik voel me ook echt zo beroerd bah. Er komt zo een collega op visite, nog verlaat kraambezoek hihi! Luna heeft wat verhoging denkt dat haar tandje weer opspeeld. Verder vanavond lekker frietjes eten als troost ! Heb alles terug gelezen hoor maar ff geen puf en zin om terug te reageren sorry. Liefs
Navje.. heel begrijpelijk dat je het moeilijk vind om deze wens naast je neer te leggen. Maar als zowel jij als je vriend het heel graag willen, dan zou ik gewoon je hart volgen. Het komt echt allemaal wel goed met dat verhuizen, maar als er liefde is, dan moet het allemaal goed komen .. Wel raar van je ovu test ja, ik wist dat ook niet.. dat je ovu testje wel licht positief kan worden tijdens pilgebruik. Maar ben je nu dan ook gestopt met de pil?? Krumfrum.. Lekker zwanger dus. En er even lekker tussenuit van het weekend, dat zou je vast goed gaan doen, lekker even tot rust komen. Wel spannend he om het voor je te houden en niks te zeggen tegen mensen. Hebben mensen niet een vermoeden? Bij me eerste dacht ik ook het geheim te houden, totdat iemand die we kennen (en niet eens vaak spreken) ineens uit het niets zei: ben jij zwanger????? Oeps, wat stond ik daar met een rood hoofd, ze zag het namelijk aan me uitstraling ! Bizar he. Enjoyllive.. Aaahhhhhhh meid dat meen je niet gezien je klachten had ik goede hoop ik snap dat de moed een beetje weg zakt, maar goed eerst eens kijken of je wel ongie gaat worden.. ik ben benieuwd! En ga jij maar lekker frietjes eten vanavond.. geniet ervan
Hoi meiden! De echo was helemaal super, kindje was heel beweeglijk, had de hik en ging zelfs draaien. Geweldig! Ik ben vandaag precies 11 weken, 25ste uitgerekend. Navje: goede beslissing! Alles komt goed, als je een echte wens hebt heeft het geen zin die te negeren
@ Mamady: Ohh meis super fijn dat de echo goed was, geniet ervan! Heb je ook foto's meegekregen? @ All: Mijn frietjes waren HEERLIJK haha! Net lekker gedouched. Straks gtst kijken en daarna wtmz haha heb er gewoon weer zin in om het te kijken! Liefs, xxx
MaMaDy.. Wat fijn dat je echo goed was en dat je kindje zo lekker beweeglijk was. Onderhand is dat grappig, dan voel je ook als je kleintje de hik heeft Dat had mijn dochtertje echt heel vaak Wanneer krijg je de uitslag van het bloedprikken?
Enjoyllive: wat kun je soms genieten van frietjes he!! Heeeeeerlijk! En hier ook gedoucht, op de bank, thee d'r bij en dan zo GTST en WTMZ! Wat wil je nog meer!!! Zwanger zijn.....!!!!
Mamady: wat heerlijk zo'n mooie echo! Hopelijk kun je er een beetje van genieten. En dan van het weekend nog lekker met z'n tweetjes weg, dan kun je helemaal even bijtanken. Het is je gegund! Enjoyllive: nog niets lees ik... Maar ook nog geen ongi toch?! Ik blijf het in de gaten houden! Oh ja, dankzij jou heb ik zin in frietjes... Liessie en Enjoyllive: veel plezier met de tv-avond! Stom he, dat je je zo kunt verheugen op een programma. Dat heb ik met expeditie robinson. Daar ga ik echt voor zitten en iedereen moet stil zijn, zelfs de visite . Navje: iemand zei ooit eens tegen me: er is eigenlijk nooit echt een goed moment om te proberen kinderen te krijgen. Er is altijd wel iets wat er voor kan zorgen dat je twijfelt. Of dat helemaal waar is weet ik niet, maar ik denk wel dat waar een wil is een weg is (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Dus: als jullie het er allebei over eens zijn, gewoon er voor gaan! Lees trouwens de data van je ongi en de eerste pil en ben je niet te laat begonnen met de pil om hem betrouwbaar te laten zijn? Ik dacht dat je op de eerste dag van je ongi moest beginnen en dat het anders tot na je volgende bloeding duurt voordat hij werkt... Wie weet kan het deze ronde dus nog! Hier net nog wat voor m'n werk gedaan en ga nu lekker naar beneden voor de tv hangen! Vrijdag gaan manlief en ik samen een weekendje weg en gaat ons dochtertje twee nachten bij opa en oma slapen. Heb er vreselijk veel zin in, maar ben ook bang dat ik dochterlief ga missen. Kijk alleen zó vreselijk uit naar uitslapen!! Fijne avond!
Ik zit een beetje op het forum te neuzen en kom ik bij een topic waar meiden het erover hebben dat er bij hun 2e zwangerschap en kraamtijd veel minder aandacht is van mensen. Net of dat niet zo bijzonder is. Pffff, hoop dat dat bij mij niet het geval is. Zijn jullie daar ook bang voor?? Wat ook grappig is, is het topic over leuke en rare kraamkado's! Je leest de raarste dingen!!!! Het pakje wat onze zoon van mijn oma heeft gekregen vind ik bijzonder. Deed ik m'n zoon ook graag aan! Wat ik minder vond is al die rammelaars.... Ik was vooral blij met HEMA-kadobonnen! Ben een echte HEMA-fan! Hebben jullie trouwens bij de eerste ook een pufcursus o.i.d. gedaan?? En zouden jullie dat bij een tweede weer doen? Ik heb bij de eerste een pufcursus gedaan, vond dat erg leuk. Nog steeds contact via Hyves en laatst koffie gedronken met een moeder met haar zoontje. Bij een tweede zou ik geen pufcursus doen, maar meer een soort gym ofzo. Dat je toch even helemaal met de zwangerschap bezig bent en ervaringen uitwisselen.
Annelynn.. wat lekker zeg dat je een weekendje weg gaat met manlief Geniet ervan in ieder geval! Gaat je kindje wel eens vaker uit logeren?? En hoe ervaren jullie dat?? gaan er niet continu vragen door je hoofd: zal ze slapen, wat zal ze nu aan het doen zijn? Liessie.. Tja, dat er minder aandacht is... ik kan me dat moeilijk voorstellen en ben er eigenlijk niet zo bang voor want ik weet dat de mensen om me heen er net zo voor me zullen zijn als toen eigenlijk Haha ja sommige mensen weten niet wat ze moeten geven voor cadeau's. Wij hebben heel veel verschillende cadeautjes gehad en dochterlief vond/vind alles nog even geweldig Over de pufcurcus.. nee ik heb helemaal geen cursus gevolgd. Ik liep bij de fysio vanwege bekkenklachten, mocht ook vanaf 27 weken niet meer werken.. En mijn fysio gaf ook cursussen voor zwangere dus tussen mijn fysio lessen voor kreeg ik wel tips en ademhalingsoefeningen e.d. Of ik het nu zou doen? Ik denk het niet, ik zwem regelmatig met me man en dochter (gewoon voor de fun) en dat vond ik altijd erg prettig. Maar ik ben thuis blijf mama en dan vind ik het een verplichting om bijvoorbeeld elke week ergens heen te moeten op een vast tijdstip. Aan de andere kant had het me wel heel leuk geleken, dat contact met andere meiden/vrouwen.. Maar goed, dat zoek ik dan wel op een andere manier Hier: Ik had vanmorgen continu van die kleine messteekjes rondom me schaamstreek, heel vervelend. Zoek er niet teveel achter maar me darmen zijn ook helemaal de weg kwijt volgens mij. Heel vervelend allemaal En wat een weertje he ineens. Van het weekend zat je lekker in de zon en nu kan je haast je regenpakkie aan! Bizar..
@ Annelyn: Heerlijk ff saampjes weg, geniet er maar van. Tijd samen doorbrengen is ook gewoon nog heel belangrijk ondanks dat je een kindje hebt vind ik. En je zult haar misschien best missen maar dat is een gezond moeder gevoel. Ga jij vanavond lekker frietjes eten hihi! @ Liessie: Ik hoor dat idd ook wel vaker dat een 2de minder bijzonder is ofzo. Maar zodra ik dat idee krijg bij mensen weet ik ook maar weer gelijk hoe ze zijn en wat ik er aan heb ( of juist niet ) Ik me maar totaal geen zorgen over ik weet dat mijn naaste familie en vrienden het net zo bijzonder vinden ! En ook ik ben helemaal HEMA fan. Ik wil bij een tweede wel het liefst veel bonnen of centjes want speelgoedjes heb ik natuurlijk nu al veel van Luna. Ik heb geen cursus gedaan vond dit niet zoveel toevoegen. En daarbij lees je heel vaak dat op het moment van je bevalling je er niks aan hebt. Je bent dan zo in een roes dat je lijkt mij niet denkt aan het puffen van de curus. Maar er zijn zeker ook vrouwen die er baad bij hebben maar nee niks voor mij. Bij een 2de zou ik idd misschien op iets van gym gaan en als het snel is dan samen met mijn vriendin als ze dat wil. @ All: Gisteren geklust dat wekt bij mij altijd ongi op omdat je baarmoeder dan word gestimuleerd. Maar nee hoor vanmorgen niks geen bloed. Zo net voordat ik ging eten moest ik bijna over mijn nek werd ineens zooooo misselijk. Je lichaam kan echt zo met je aan de haal gaan, morgen nog een testje en dan pas weer na het weekend als ik dan nog niet ongi ben. Oh wat was het weer leuk he wtmz. Ben wel benieuwd or ik kan echt bij niemand peilen wie ze gaan kiezen jullie? Straks moet ik gaan werken, mijn stiefmoeder komt dan ff uurtje op Luna passen totdat papa thuis is. Ik denk maar zo als ik klaar ben met werken ga ik snel slapen des te eerder is het morgen ! xxx
Liessie: ik heb bij mijn eerste zwangerschap zwangerschapsphaptonomie gedaan. Dit was echt een intiem moment tussen papa mama en baby. Voor mij was het echt relaxen. Ik was eerst bang dat het erg zweverig zou zijn, maar dat viel heel erg mee. Ik weet niet of ik nu iets wil gaan doen. Maandag krijg ik de uitslag van het bloedprikken. Echo foto zal ik er snel opzetten! enjoy: wanneer ga je weer een testje wagen? fijne dag allemaal.
Enjoyllive.. je houd het dus nog even spannend voor ons. Ik ben zeer benieuwd naar wat er komen gaan bij jouw! En ja, ik ga vanavond frietjes eten!!!!!!!!!!!! En wel van zelfgeschilde aardappeltjes, heerlijk vers dus
Wow!! Mooie foto! Prachtig! Kleine ieniminimensje! Hebben jullie ook weleens dat het je aanvliegt; dat je zoooo graag zwanger wilt zijn en wel nu meteen!? Of is dit heel raar.....
MamaDy.. Echt een hele mooie foto. Bewaren en later ergens opplakken, heb ik ook gedaan met die van mijn dochtertje. Zitten nu in een mooi 9 maanden dagboekje Liessie.. Heeeeeel herkenbaar, helemaal in de wachtweken!!