Waar blijft die ooievaar nou? Wie staat er ook al langer op de uitkijk?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kzh, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden die ook langzamerhand steeds ongeduldiger beginnen te worden ;)
    Kletsen jullie mee?

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    In 2013 hebben wij een mooi wondertje in ons leven mogen ontvangen, en dat zelfde jaar begonnen wij aan de wens voor een tweede te werken.
    Helaas kwam er na een paar maanden een vervelende ziekte om de hoek kijken, en moest ik eerst behandeld worden voordat ik zwanger mocht worden.
    Inmiddels hebben we groen licht gekregen en zijn we al weer wat rondes verder, en wachten we nog steeds.
    Ik heb geen eigen eisprong, dus deze wordt dmv hormonen opgewekt en verder kan het helemaal op de natuurlijke manier :)

Wie neemt er het voorstelstokje over? ;)

3. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Ook wij zijn al langer aan het wachten...

In 2013 onze dochter mogen verwelkomen. Onze dochter liet erg snel van zich horen, in ronde 1 was zij al een feit.
    In de zomer van 2014 zijn we begonnen voor kindje 2. Helaas zijn we nog steeds aan het wachten...
    Mijn cyclus was altijd erg regelmatig, 31 dagen. De laatste 2 maanden was het 34 en 33 dagen. Dus niet meer zo regelmatig...
    We wachten af en hopen snel op een goede zwangerschap!

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Je hebt um gevonden, yay!
    Gezellig :D

5. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Ik klets hier ook graag mee meiden, gezellig!

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Haai cida! :D

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    T zou leuk zijn als er nog wat meer meiden mee komen kletsen!

Ik heb morgen weer een follikel meting, hopelijk groeit er iets!

8. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Dat zou wel leuk zijn ja! Wie weet.

Spannend morgen, hopelijk zien jullie iets.

Ik zit op dag 14 van mijn cyclus. Ik merk vaak wel dat ik rond mijn eisprong zit, hebben jullie dat ook?

9. Nate83

Nate83 Lid

5 jan 2015
    6
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Jaaa hier nog eentje! Lees al een hele poos mee, het wordt tijd dat ik ook even mee ga kletsen.

Wij zijn bezig voor de eerste.

Mei 2014 gestopt met de nuvaring en vanaf Juli mijn cyclus in de gaten gehouden en vanaf december 2014 bezig met temperaturen.

Cyclussen variëren tussen de 32 en 42 dagen en afgelopen maand ook geen ovulatie gespot in mijn temperatuurcurve. Dus echt gericht aan de slag is er voor ons even niet bij... (Wat wel... Daar nog even geen idee van)
    :)

10. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Welkom nate! Gezellig!

Heb je ook met ovutesten gewerkt?
    Vervelend dat je geen eisprong kon vinden, dat voelt zo doelloos dan he!

11. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    ik hoop ook dat die ooievaar snel komt. Juni 2014 voor het laatst de pil geslikt, begonnen in juli. Eerst heel rustig van we zien wel (zelfs toen het niet gelijk raak was gedacht dat het ook niet zo erg was want dat gaf wat meer ruimte met werk enzo), daarna van nou nu is het wel echt welkom tot nu help komt het ooit nog wel, zijn we wel vruchtbaar en dat soort stress.

Ik zie dat een aantal van jullie al eerder een kindje hebben gekregen, hoe lang hebben jullie er toen over gedaan?
    KZH had je toen ook clomid/gonal-f/ovitrelle?

nate83, en ovulatietesten?

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Welkom aloly!
    Vervelend dat het bij jullie ook nog niet echt lukken wil.
    Weet je ook wanneer je ovuleert?

De eerste keer 1,5 jaar, na onderzoeken bij de gyn uiteindelijk clomid gehad, en daar was ik meteen de eerste keer zwanger mee.

13. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    dank je wel!

Toen heb je ook behoorlijk geduld moeten hebben dan. Gelukkig beloond :) Hopelijk word je nu ook zo snel zwanger met een beetje hulp! ;)

Ik heb de laatste 2 rondes ovulatietesten gedaan en getempt. De 1e keer van die 2 was het mislukt doordat ik ziek was. 1x per dag getest, daar zag ik lichte streepjes op 3 dagen lang maar echt licht. Ei door temp niet kunnen ontdekken toen door koorts, wel verschil met ergens voor en ergens na. En deze ronde wel positieve ovu test (stuk donkerder dan andere testen, niet helemaal exact gelijk aan controlestreep maar wel bijna; 2x daags getest).Temp 0.2 graden verschil, geen dipje gehad.
    En ik voel altijd - op 2 rondes na (al sinds ronde 1) - symptomen dat ei geweest is. Elke keer andere. Vaak gevoelige borsten (nu niet), soms weer dit soms weer dat. Nu best wat afscheiding vandaag. En gevoelige buik bij autogordel, ver bukken, plassen en na orgasme. Maar ja, zo is het altijd wat denk ik maar. Hoop wel natuurlijk elke keer dat het wat betekent maar vaak genoeg was het niks.

14. Nate83

Nate83 Lid

5 jan 2015
    6
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Heel erg herkenbaar Aloly de 'zijn we wel vruchtbaar' stress.
    Ik probeer echt zo nuchter mogelijk te blijven, maar dat is heel moeilijk... Vooral als echt zoveel vriendinnen en kennissen om me heen wel zwanger worden...

Heb jij verder wel gewoon een regelmatige cyclus Aloly?

Met ovulatietesten wil ik niet meer werken, krijg er echt letterlijk stress van.
    De cyclus voordat ik begon met temperaturen heb ik de hele cyclus elke dag een ovulatietest gedaan, maar helemaal geen ei te vinden.
    De cyclussen daarvoor ook geprobeerd met ovulatietesten, maar ik heb zo'n onregelmatige cyclus dus wist gewoon niet wanneer ik moest beginnen.
    De cyclus toen ik begon met temperaturen heb ik de laatste ovulatietesten opgebruikt en ja hoor dikke streep en op mijn temperatuurkaart ook :)
    En de daarop volgende temperatuurkaart gaf helemaal geen ovulatie aan... Dus heb het idee dat de eisprong heel sporadisch voorbij komt.

Verder ervaar ik ook 0,0 symptomen van de hele cyclus, zelfs mijn menstruatie is niet noemenswaardig, duurt hoogstens 1 dag en dat is zo weinig... Ben er heus wel blij mee, maar soms zou ik wel wat meer willen voelen/ervaren, zodat ik me af en toe een beetje vrouw kan voelen ;)

@kzh, hoe is je follikel meting gegaan vandaag?

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ nate : als je denkt dat je geen eisprong hebt, kan je eens bij de huisarts langs gaan. Wie weet wil hij je wel doorverwijzen.
    als je dat zelf wilt tenminste..

@ aloly : spannend! Nog een paar dagen.. Ga je testen of afwachten?

Groeit niks, dus moet weer dosis omhoog en maandag terug.

16. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Ja idd nate, herkenbaar! Op mn werk zijn heel veel collega's zwanger. Van de week vertelde mn manager hard lachend dat door de zwangerschapsvervangingen stress ik per ongeluk in het rijtje zwanger was beland, ook zo n au moment.

Cyclus niet heel erg uit de bocht volgens mij, zie mn handtekening

Wat khz zegt, in jouw geval is er wel aanleiding om naar de ha te gaan als je wilt
    Heb gehoord dat vrouwen die moeilijk een eisprong hebben geholpen zijn met clomid

Khz spannend ook, hopelijk maandag beter!

Hier vanochtend getest, negatief. Natuurlijk..

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Jammer! Maaaaarrrrr, zegt nog niet heel veel. Ik blijf duimen :)

18. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Hier ook iemand die al een tijd bezig is, en ondertussen ongeduldig wacht op de ooievaar!

Oktober 2013 ben ik gestopt met de pil. April 2014 zwanger maar helaas in mei een miskraam. Daarna m'n hele cyclus ontregeld (144-(v.mk) 57-54- 44(opgewekt)) ondertussen liep ik al bij de gyn, vanwege m'n miskramen..
    Nu eerste rond met Clomid 50 Mg, menstruatie opgewekt door primolut.. Onder tussen dag 24..

19. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Hoi!
    Ook hier al bijna een jaar bezig voor een eerste wondertje. Straks in april om precies te zijn...
    Mijn menstruatie is vorige ronde uitgebleven en is toen opgewekt met een hormoonkuur. Verder inwendige echo en bloedonderzoeken gehad...alles was goed. Nu deze ronde weer uitblijven van menstruatie, dus heb verwijzing naar gyn gekregen.
    Nu sinds gister wat oud bloedverlies...twijfelachtig of het menstruatie is of niet...

Succes dames!!

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ mandy : welkom! Balen dat het niet wil lukken, en wat naar van die miskramen!
    Hopelijk werkt de clomid goed bij je.
    Heb je al een eisprong gehad? En heb je echo's?

@ missaniet : welkom! Vervelend dat het ook bij jullie niet wil lukken.
    fijn dat je naar de gyn verwezen bent, hopelijk gaat dat je verder helpen.
    Heb je wel een idee of en wanneer je een eisprong hebt?

Deel Deze Pagina