Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jess93, 12 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikook

Ikook Niet meer actief

Wat stom van hun reactie @Patchwork ! Heb je op korte termijn een afspraak staan bij je huisarts? Wellicht anders toch gewoon bellen om nu je eierstokken te laten checken?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.286
    17.345
    113
    Fijn dat je veel hulp krijgt @Raaf92! Heerlijk zo in huis :) Hoop dat je gauw helemaal opknapt

@Saaaraaa Ach, als de ovulatietest je wat houvast gewoon; gewoon lekker doen hoor! No judging:thumup:
    Gister erg goed gegaan met C, maar net de creche even gebeld en ze zeiden dat ze weer erg ziekjes en wat huilerig is. Zucht, we blijven bezig:rolleyes:
    Na vandaag is ze lekker 3 daagjes thuis. Zaterdag moet ze voor het eerst naar de fysio, maar verder gaan we er gewoon een lekker rustig weekend van maken. Hopelijk knapt ze dan gauw op.

@Madeliefje06 C staat hierboven omschreven! :D Ik zelf heb sinds vandaag gruwelijk keelpijn, moe, hoofdpijn... M'n man appt net hetzelfde, dus ben bang dat wij de volgende zijn:$

Oef, da's niet goed @Patchwork. Lijkt me vreselijk steeds die kwaaltjes... Hoe gaat het nu? Gaat het werken een beetje?
    Rot (en vooral dom!) dat ze het op je PDS willen gooien. Weet er helaas alles van. Op m'n 19e de diagnose gekregen en sindsdien wordt inderdaad alles in eerste instantie op PDS gegooid. Ja, kan inderdaad ook verdomde mega pijn doen, maar net of je na al die jaren het verschil niet weet tussen die pijn en een ander soort pijn:rolleyes:

Heb jij er in je zwangerschappen veel last van? Ik de vorige keer niet: kon alle "triggerfoods" eten, geen krampen, prachtige (bij gebrek aan beter woord:roflmao:) stoelgang. Deze keer daarintegen, pfff, krampen, krampen, lig de laatste tijd een paar avonden per week dubbel van de pijn op bed. Is in geen jaren zó erg geweest...

3. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Jeetje wat naar dames PDS @Sado en @Patchwork ..wel makkelijk hè voor artsen om alles daaronder te scharen. Hoeven ze niet verder te kijken.
    Heb je dat laxerende spul gebruikt @Patchwork ..lijkt me ook niet echt fijn als het niet nodig is.
    Gelukkig mag je volgende week naar de gynaecoloog. Kun je dit ook meteen meenemen. Die neemt je vast wel serieus!

@L2092 Jammer meid..nog even hoop houden!

4. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

@Patchwork Jeetje, wat heftig. Zo te horen ben je al niet iemand die snel naar een huisarts toe stapt, dan heb je dat uiteindelijk toch gedaan - wordt er niet ècht naar je geluisterd :( Kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt, dat onbegrip.. Hoe is 't gegaan vandaag?

@Sado Geen ongelukken gemaakt? :p

@Gruffalo en @Madeliefje06 succes morgen!

5. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Precies wat jij zegt @Sado; na zoveel jaren rondlopen met PDS weten we zo langzamerhand het verschil wel. Bloedirritant dat andere zaken gewoon niet gehoord worden...

Nee heb die zakjes niet gebruikt @Sokkie87... Moet gewoon werken en kan niet om de haverklap weglopen om even een flink potje te gaan zitten poepen. :roflmao: Ze zien me aankomen joh, hoe is ‘t nou... Daarbij weet ik na 32 jaar wel wat de meerwaarde is van “even flink opschonen daarbinnen”. Of beter gezegd; het gebrek aan meerwaarde. Ja, jippie, dan voel je je anderhalve dag beter. Om vervolgens een week niet naar de wc te kunnen. Dank je de Koekkoek...

Afspraak met de HA staat voor do de 30e @Ikook dus ik pak het van daar af idd wel op. Staat toch al een echo gepland voor dan; ze kunnen vast wel wat zien...

Tot dusver gaat het wel oké vandaag. Blijft wel wat zeurderig voelen, maar lig niet meer dubbel van de pijn. Nu “alleen maar” ziek zwak en misselijk met zere boobs. Oh de ironie; dat voelt bijna als een opluchting. :confused:

6. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Wat een vervelende ervaring @Patchwork! Jij past toch ook wel een beetje op jezelf? Zoiets kan je geestelijk en lichamelijk behoorlijk uitputten!

Net een bezoekje gehad van de vk en toen ze binnenkwam vroeg mijn zoontje of hij misschien naar de baby in mama's buik mocht kijken, dus toen pakte ze haar mobiele echoapparaat erbij! Jeej!! Terwijl ze eigenlijk alleen even naar het hartje zou luisteren. Dus we hebben even naar ons mannetje mogen kijken (ik heb een voorgevoel dat het een jongetje is), zo lief! Ze is van alles langs gegaan; doorbloeding placenta, navelstreng, blaas, maagje, middenrif, hartkamers (prachtige hartslag gehoord) enz. En ons moppie zwaaide naar ons! Mijn zoontje: ik zie een skelet!! Hahaha! Daar had ie geen ongelijk in ;) Mijn placenta ligt aan de achterkant dus vandaar dat ik al met 13-14 weken iets voelde. Het is iig een kleine druktemaker! Wat een beweging zit er in dat ventje (?).
    De vk vroeg nog: willen jullie weten wat het wordt? En toen zei ik met lichte tegenzin 'nee', want de laatste dagen heb ik het gevoel dat ik het toch wel wil weten bij de 20 weken echo. :confused::)

Dee-tje vindt dit leuk.
  7. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Crosspost ;)

Ben idd bepaald geen huisarts-platloper. Dus idd frustrerend. Maar ach......

8. Gruffalo

Wij gaan voor een kindje!
    ❤️ Vanaf zomer 2017 ❤️

Mei (0)

Juni (1)
    Patchwork - 32 jaar - 6e kindje (9e samengesteld) - 12e ronde

Juli (1)
    Krily - 23 jaar - 1e kindje - 5e ronde

Augustus (1)
    Saaaraaa - 23 jaar - 2e kindje - 4e ronde

September (1)
    Eerstewondertje - 27 jaar - 2e kindje - 4e ronde

NODlijst:

December:
    3: Patchwork
    10: Saaaraaa
    12: Krily
    14: Eerstewondertje

Bevallingslijst:

April 2018:
    22: Sokkie87 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje
    27: Saona - 38 jaar - 3e kindje - jongen

Mei 2018:
    4: Jess93 - 24 jaar - 2e kindje - meisje
    5: Sado - 25 jaar - 2e kindje - jongen
    14: Gruffalo - 34 jaar - 3de kindje - verrassing
    15: Ukkepuk1 - 22 jaar - 1e kindje - verrassing
    19: Raaf92 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje

Juni 2018:

8: Jiseb - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje
    29: Lovely29 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/
    30: Madeliefje06 - 30 jaar - 5e & 6e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30: Dee-tje - 28 jaar - 3e kindje - jongen/meisje

Juli 2018:

23: Ikook - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje
    27: Inezz8 - 29 jaar - 2e kindje jongen/meisje/verrassing

Afspraken:

November:
    22: Jiseb - Termijnecho
    24: Madeliefje06 - Afspraak gyn
    29: Raaf92 - Verloskundige
    29: Ikook - Vroege voorlichting
    30: Patchwork - echo+bloedonderzoek

December:

1: Sokkie87 - 20 weken echo
    4: Dee-tje - 10 weken echo
    5: Raaf92 - Controle gyn
    8: Ikook - 8 weken echo
    11: Saona - 20 weken echo
    11: Jess93 - CP
    12: Sado - 20 weken echo
    12: Lovely29 - termijn echo
    12: Inezz8 - Intake en vitaliteitsecho vk
    18: Gruffalo - 20 weken echo
    18: Sado - Controle + echo gyn
    19: Jess93 - 20 weken echo
    19: Ukkepuk1 - Controle vk
    20: Ikook - intake vk + termijn echo
    22: Jiseb - Controle gyn (16w, incl echo)

Januari:
    2: Lovely29 - controle vk
    4: Raaf92 - 20 weken echo

9. Ukkepuk1

Ukkepuk1 Actief lid

15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    Wij gaan voor een kindje!
    ❤️ Vanaf zomer 2017 ❤️

Mei (0)

Juni (1)
    Patchwork - 32 jaar - 6e kindje (9e samengesteld) - 12e ronde

Juli (1)
    Krily - 23 jaar - 1e kindje - 5e ronde

Augustus (1)
    Saaaraaa - 23 jaar - 2e kindje - 4e ronde

September (1)
    Eerstewondertje - 27 jaar - 2e kindje - 4e ronde

NODlijst:

December:
    3: Patchwork
    10: Saaaraaa
    12: Krily
    14: Eerstewondertje

Bevallingslijst:

April 2018:
    22: Sokkie87 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje
    27: Saona - 38 jaar - 3e kindje - jongen

Mei 2018:
    4: Jess93 - 24 jaar - 2e kindje - meisje
    5: Sado - 25 jaar - 2e kindje - jongen
    14: Gruffalo - 34 jaar - 3de kindje - verrassing
    15: Ukkepuk1 - 22 jaar - 1e kindje - verrassing
    19: Raaf92 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje

Juni 2018:

8: Jiseb - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje
    29: Lovely29 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/
    30: Madeliefje06 - 30 jaar - 5e & 6e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30: Dee-tje - 28 jaar - 3e kindje - jongen/meisje

Juli 2018:

23: Ikook - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje
    27: Inezz8 - 29 jaar - 2e kindje jongen/meisje/verrassing

Afspraken:

November:
    22: Jiseb - Termijnecho
    24: Madeliefje06 - Afspraak gyn
    29: Raaf92 - Verloskundige
    29: Ikook - Vroege voorlichting
    30: Patchwork - echo+bloedonderzoek

December:

1: Sokkie87 - 20 weken echo
    4: Dee-tje - 10 weken echo
    5: Raaf92 - Controle gyn
    8: Ikook - 8 weken echo
    11: Saona - 20 weken echo
    11: Jess93 - CP
    12: Sado - 20 weken echo
    12: Lovely29 - termijn echo
    12: Inezz8 - Intake en vitaliteitsecho vk
    18: Gruffalo - 20 weken echo
    18: Sado - Controle + echo gyn
    19: Jess93 - 20 weken echo
    19: Ukkepuk1 - Controle vk
    20: Ikook - intake vk + termijn echo
    22: Jiseb - Controle gyn (16w, incl echo)
    27: Ukkepuk1 - 20 weken echo

Januari:
    2: Lovely29 - controle vk
    4: Raaf92 - 20 weken echo

10. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    @Ukkepuk1 Mooie datum voor je 20 wekenecho!! Even de kerst door en dan mag je ;)

@Patchwork Snap dat je ze niet gebruikt hebt. Je weet dat je er niks mee opschiet! Alle pijlen nu op 30 november.

Ukkepuk1 vindt dit leuk.
  11. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    @Gruffalo Wat superleuk zeg!! En wat knap dat je je kon inhouden qua geslacht haha ik had er sowieso JA uitgeflapt:roflmao:
    Fijn dat je weer even bevestiging hebt gehad denk ik hè?

12. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Dames, heeft iemand van jullie een Chicco next2me?
    Zie dat ze dit weekend in de aanbieding zijn bij Prenatal. €160 vind ik het misschien wel waard als het echt een toegevoegde waarde heeft :) dus benieuwd naar jullie eventuele ervaringen!!:D

13. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Nee ik heb hem niet maar lijkt me wel echt Ideaal! Vind het alleen een iets te dure aanschaf, wij hebben weer een Mozes mandje gekocht!

Sokkie87 vindt dit leuk.
  14. Gruffalo

Hahaha, ja heel fijn! Ben toch elke keer weer een beetje verbaasd. Alsof ik me het grootste gedeelte van de tijd inbeeld dat er een baby in mijn buik zit en dan kijken ze en dan heb ik zoiets van: dus toch! Hahaha! Je zou denken dat ik er nu al aan gewend zou zijn en dan ook nog mijn derde zwangerschap! Het blijft toch iets wonderlijks!

Sokkie87 vindt dit leuk.
  15. Gruffalo

Mijn vader heeft een co-sleeper voor me gemaakt voor de tweede. Ik had toen zelf een DIY-handleiding van internet geplukt. Werkte heel goed, precies op maat en heel stevig!

Sokkie87 vindt dit leuk.
  16. Inezz8

Inezz8 Actief lid

31 jul 2017
    242
    159
    43
    Vrouw
    @Gruffalo Wat leuk dat jullie de baby even mochten bewonderen en dat alles goed was!

@Patchwork Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Niet leuk die onzekerheid en dat je niet goed geholpen bent!

Ik ben morgen 5 weken maar op soms wat gevoelige borsten en wat steekjes in de onderbuik na voel ik niks. Dat maakt me best onzeker. Bij mijn zoontje deden mn borsten zo zeer dat ik bijna geen bh meer kon dragen en had de hele dag wat vaag buikpijn. Is hier misschien iemand waarbij een volgende zwangerschap ook zo anders voelde?

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.286
    17.345
    113
    @Inezz8 Jep, ik! Vorige zwangerschap al kort na de test méga pijnlijke borsten. Verder niets tot een week of 8, toen erg moe en geen eetlust.

Deze zwangerschap tot 6 weken he-le-maal nergens last van, toen opeens enorm misselijk 24/7. Nog altijd geen pijnlijke borsten gehad.
    Dus flink verschillende zwangerschappen! :)

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.286
    17.345
    113
    Wat leuk @Gruffalo!
    En heel benieuwd of je gevoel gelijk heeft en het inderdaad een jongetje is :D

19. Inezz8

Inezz8 Actief lid

31 jul 2017
    242
    159
    43
    Vrouw
    Dat stelt me dan wel weer een beetje gerust. Ik wacht maar af, meer kan ik toch niet doen.

20. Ikook

Ikook Niet meer actief

@Inezz8 Misschien dat pijnlijke borsten wel erger is bij een eerste? Ik heb al sinds het begin enorme toenemende pijn in borsten.. maar hoor dat maar weinig van de vrouwen die al een kindje hebben valt me op, terwijl juist vaak bij vrouwen die een eerste krijgen... EN vanaf 6 weken gaat het los begrijp ik ;) Laat die hcg maar komen! Ik geniet nog maar even van de rust.

Inezz8 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina