Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jess93, 12 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Fijn dat t geen blaasontsteking is! Maar is indd wel een teken dat je het wat rustiger aan moet doen. Zakt de pijn wel een beetje af?

Sado vindt dit leuk.
  2. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Jeetje @Sado wat een flinke schrik moeten jullie hebben gehad. Gelukkig alles goed met de baby en trekt de pijn weg. Even goed rustig aan doen.

Sado vindt dit leuk.
  3. Inezz8

Inezz8 Actief lid

31 jul 2017
    242
    159
    43
    Vrouw
    @Sado Dat is schrikken zeg! Gelukkig alles goed en idd maar goed je rust pakken!

Sado vindt dit leuk.
  4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.921
    5.179
    113
    Schrikken @Sado ! Gelukkig was alles goed. Hoe gaat het nu? Rustig aan doen meis.

Sado vindt dit leuk.
  5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.280
    17.321
    113
    #2265 Sado, 26 nov 2017
    Laatst bewerkt: 26 nov 2017
    @Raaf92 @Madeliefje06 De pijn gaat nog steeds af en aan, maar de écht pijnlijke pieken nauwelijks meer gehad:thumup:
    M'n man zorgt goed voor me, mag (bijna) de bank niet afkomen en krijg steeds weer een warme pittenzak en wat drinken. Gaat al een stuk beter nu. Rustig doen doet dus al een hoop goed!

Ben voornamelijk onwijs blij dat het gewoon goed gaat met de baby. Wat er door je heengaat als 2 professionele mensen na 20min het hartje nog niet kunnen vinden, terwijl je vlak daarvoor zelf ook een half uur vergeefs aan het zoeken bent geweest is niet fijn:|

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Zo dat heb je langer volgehouden dan de meesten van ons in ieder geval :roflmao:! En gelijk heb je, spannend natuurlijk om het niet te weten maar bij je 20 weken echo weet je het toch ook niet? Als je het dan hoort is het toch ook een verrassing? En invloed heb je er ook niet op, het kindje is al een jongetje of een meisje, je weet het alleen eerder! Hartstikke spannend, ik ben ook benieuwd!!!

Gruffalo vindt dit leuk.
  7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.280
    17.321
    113
    Spannend @Gruffalo! Dus je weet bijna of jullie er nog een broertje of zusje bij krijgen! :D
    Een jongetje denk je zelf, toch? :)

8. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ja gaat goed, heb nergens meer last van! En mn energie en kracht komen ook weer goed terug! Morgen weer voor het eerst alleen een dagje met L, daar zie ik wel tegenop maar dat komt vast goed :)!

@Sado fijn zo n lieve man! Probeer het rustig aan te doen en hopelijk gaat de pijn helemaal weg. Waarom deden ze eigenlijk geen echo? Of hadden ze die apparatuur niet?;)

Sokkie87 en Gruffalo vinden dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.280
    17.321
    113
    Dat vroeg ik me ook af ja, echo-apparaat stond nl zelfs op de kamer...
    De verpleegkundige die eerste kwam mocht het niet doen, waarom de verloskundige het niet deed weet ik eigenlijk ook niet. Ze gaf wel aan (toen ze zei dat ze het nog een keer zou proberen en dan de gyn zou halen) dat ze met de gyn "moest overleggen voor een echo". Ze moest ook echt elke stap met de dienstdoende gyn overleggen.
    Misschien was net deze verloskundige niet gecertificeerd voor het uitvoeren van echo's??? Ik heb echt geen idee. Dacht dat alle verloskundigen het wel konden en mochten doen.

Bij m'n vorige zwangerschap ook weleens met zorgen extra naar de gynaecoloog/verloskundige gegaan en kreeg dan altijd direct een echo (of een CTG verder in de zwangerschap). Moet wel zeggen dat dat altijd doordeweeks was, dan moest ik gewoon naar de poli komen (waar m'n reguliere controles ook zijn), nu moest ik naar de verloskamers komen. Misschien dat de regels daar anders zijn, ofzo. Maar direct een echo doen had véél gedoe en stress (voor iedereen) bespaart vanmiddag.

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Jemig schrikken zeg @Sado :eek:! Wat een opluchting dat ze het hartje toch hebben kunnen vinden!

@Gruffalo zelfde schuitje hier met de zolder. Mijn nu nog jongse blijft gewoon in zijn kamertje, de oudste gaat naar zolder en de baby in zijn kamer... ik zou willen dat er al zoveel uit mn handen komt als jij doet. Elke dag wat opruimen... ik heb nog NIETS gedaan :(. Kan me er niet toe zetten!

11. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Wow! Wat spannend! Niet leuk! Rustig aan meid!!

Sado vindt dit leuk.
  12. Gruffalo

Oh ja, dat lijkt me echt verschrikkelijk!!

13. Gruffalo

Jup! Heb vandaag voor de grap geboortekaartjes bekeken en de jongensnaam ingevuld. Beetje dagdromen doet niemand kwaad toch? ;)
    Ik liet het kaartje daarna aan mijn man zien maar de werd er niet zo enthousiast van als ik, hahaha! Zullen de hormonen wel weer zijn :D

Krily en Saaaraaa vinden dit leuk.
  14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Hahahhaha dat heb ik ooooook al gedaan van de week! Zoveel leuke geboortekaartjes! Maar ik heb op allemaal vast mijn favoriete naam gezet :roflmao:

Sokkie87, Gruffalo en Sado vinden dit leuk.
  15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.280
    17.321
    113
    Haha wat leuk! :D Heeft je man ook een bepaald gevoel bij het geslacht?

Wij zijn ook al druk met de geboortekaartjes bezig, zo leuk :)

Gruffalo vindt dit leuk.
  16. L2092

L2092 Actief lid

20 aug 2017
    289
    138
    43
    Vrouw
    Vandaag weer een testje gedaan, gister bewust niet getest.. Ook vandaag was hij weer negatief..
    Het bloeden is wel wat minder geworden vandaag, maar of dat mijn menstruatie is geweest? Geen idee..

@Sado Jemig wat schrikken zeg! Gelukkig is het hartje uiteindelijk gevonden en hopelijk ben jij weer wat gerust gesteld.

@Jiseb Gefeliciteerd met E!

17. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Jammer! Had je indd een stuk minder stress gehad.. ik kreeg toch vorige week wel een echo en dat was ook in t weekend! Maar indd, misschien mocht ze het niet doen.

18. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    #2278 Sokkie87, 26 nov 2017
    Laatst bewerkt: 26 nov 2017
    @Sado Jeeeeetje wat schrikken. Angstige momenten dan hè want je hoort zoveel nare verhalen dat je op zo'n moment denkt 'Waarom zou het mij niet overkomen en anderen wel?'
    En wat stom dat ze niet gewoon een echo deden..heb je meteen duidelijkheid. Gelukkig heb je hem even kunnen horen. Is je baarmoeder nog niet hoog genoeg/genoeg gegroeid of hoe kan het gewoon voorkomen dat een baby erg laag zit? RUSTIG AAN!!!!

@Raaf92 Fijn! Rustig je conditie weer opbouwen nu. Vervelend als je zo snel moe bent hè.

@Gruffalo Klinkt goed jullie verbouwplannen! Kids blij met de toekomstige nieuwe kamers? Zolder is wel stoer natuurlijk. Gooi je makkelijk dingen weg? Anders kom ik je wel helpen :roflmao: Ik ben er heel goed in haha vooral met die vreselijke nesteldrang inderdaad. Vorige keer met 38 weken de hele garage nog uitgemest, heerlijk!!!!

Placenta ligt inderdaad voor. Dus dat stelde me wel gerust in die zin dat het dus normaal is dat ik hem nog bijna niet voel. Afwachten vrijdag, retespannend!!! Als ik eraan denk word ik echt nerveus..

Sado en Gruffalo vinden dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.280
    17.321
    113
    #2279 Sado, 27 nov 2017
    Laatst bewerkt: 27 nov 2017
    @Sokkie87 Baarmoeder zit voor het termijn juist erg hoog al! Voelde de schopjes ook al vrijwel poveral, maar inderdaad de laatste dagen alleen erg laag. Hij kan nu natuurlijk nog alle kanten op. Blijkbaar vindt-ie zo laag even een fijn plekje :thumup:

Voel 'm as we speak al weer lekker druk zijn en voel hem nu ook weer hoger, denk nu zelf aan een groeispurtje. C was ook soms een paar dagen véél rustiger in m'n buik en dan bleek dat zij (wat ik dan merkte bij een volgende echo) of mijn buik opeens een enorme groeispurt had ondergaan. Daarna was ze dan weer ouderwets druk.
    Dus misschien was m'n buik gewoon heel erg aan het werk, verklaart de enorme rugpijn (die nu helaas nog steeds aanwezig is) en het minder leven voelen :)

20. Gruffalo

Misschien schakel ik je wel in ja! Woon je toevallig ergens in het noorden van het land? ;)

Wij hebben echt megaveel boeken (beide meedere studies gedaan), vooral dat vind ik erg lastig. Ik wil ze eigenlijk niet weg doen. :confused:
    @Saona: het klinkt heel wat, elke dat iets opruimen, maar soms is dat maar 1 map ofzo. Misschien kan jij ook zo beginnen? En anders hulp inschakelen over een paar weken?

Deel Deze Pagina