Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jess93, 12 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

Nee, was dat het maar.. Ik gebruik al zeker 5 jaar geen hormonen meer.. Bedankt voor het meedenken trouwens!

2. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

@Krily balen dat je ongi geworden bent! :( Hopelijk komende ronde meer geluk.

@Saaaraaa wat akelig. Ik heb ook een paar maanden gehad met megaveel bloedverlies tussendoor; de eerste paar maanden na het verwijderen van m’n spiraal. Had wel degelijk gewoon een ovulatie toen, maar een zeer kort LF en dus veel bloed. Lijkt nu sinds we gestart zijn voor een kindje stabiel te zijn, maar heeft zeker vier of vijf maanden geduurd. Ben ff kwijt wat voor anticonceptie jij gebruikte en hoe lang je ervan af bent, maar hou het in je achterhoofd dat het daar ook nog vandaan kan komen.

@Dee-tje hier een zwangerschap in ronde 1, twee zwangerschappen in ronde 2 en 8 (!) zwangerschappen in de voorrondes. En nu in de technische zin van het woord in ronde 11. In het verleden behaalde rendementen bieden dus absoluut geen garantie voor de toekomst. En precies hierom heb ik er weinig vertrouwen (meer) in allemaal.

Trouwen: mijn lief is heel traditioneel en heeft toen we net samen waren al te kennen gegeven dat ik het niet in mijn hoofd moet halen om zelf stappen te zetten in die richting. Ergo; ik wéét dat dat ooit gaat gebeuren en dat ik het gewoon dien af te wachten. En dat vind ik best prima. Voorlopig hoeft het voor mij nog niet; ik zou het juist gewéldig vinden als we nog een paar jaar wachten en dan een onze hele rits van negen bruidsjonkers en bruidsmeisjes hebben die niet geleend zijn van zussen en broers maar gewoon zelf gemaakt. ;)

Ben weer een beetje in het land der levenden dus gewoon maar weer werken vandaag. We’ll see. Morgen komt m’n moeder een paar dagen helpen; da’s fijn. Afgesproken met m’n lief dat ik helemaal niks sneaky ga opruimen thuis. Als ze de boel tegenkomt mag ze ernaar vragen óf zelf conclusies trekken. Either way prima, want de kans is immers groot dat we vroeg of laat op welke manier dan ook wel degelijk een kindje zullen verwachten en nieuws te brengen hebben. Kan ze maar beter voorbereid zijn.

Saaaraaa, Sokkie87 en Dee-tje vinden dit leuk.
  3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    Wat betreft trouwen:
    Hier al redelijk vroeg gevraagd; ik was 20 (mijn man 22) en we waren toen zo'n 3 jaar samen. Gezien we toen nog studeerden en dus arme sloebers waren, 3 jaar later pas echt de stap gemaakt en gaan trouwen :p

Hij heeft mij toen opnieuw gevraagd met een grotere ring, super lief :)
    We zijn niet groot getrouwd: past niet zo bij ons.

Dee-tje vindt dit leuk.
  4. Ukkepuk1

Ukkepuk1 Actief lid

15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    December 2014 heeft ie me gevraagd, afgelopen januari getrouwd. Een hele koude, maar fantastische dag en met heel veel mensen. Dat heb je met 2 grote families. ;)

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.903
    5.161
    113
    @Sokkie87 : Wat een onzekere periode moest dat voor jullie zijn. Gelukkig is een tweede jullie een stuk sneller gegund.

@Krily : Hier inmiddels 5 jaar getrouwd. Huwelijksaanzoek was lekker fijn thuis met zijn tweeën, op mijn verjaardag haha. Rozen, champagne, lekker eten etc. Bruiloft hebben we groot aangepakt. Zijn in het buitenland getrouwd en hebben al onze familie en vrienden een aantal dagen over laten komen. Hele fijne dagen gehad :)

@Eerstewondertje : Spannend al 8dpo! Wanneer wil je testen? En geniet van jullie vakantie :)

Waar gaan jullie heen @Sado ?

@Lovely29 : Gefeliciteerd met jullie huis! Veel succes en plezier! :)

@Saaaraaa : Wat verwarrend zeg. Niet te veel op google kijken en dat gelijk aannemen in ieder geval. Je leest dan echt de engste dingen. Maar wel goed in de gaten houden.

Sado vindt dit leuk.
  6. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    @Saaaraaa Niet fijn :( niet gaan googlen hoor. Dan lees je de vreselijkste dingen. Als je nu de huisarts belt zegt ie: tja dat gebeurt gewoon, als het nog een half jaar zo is kom maar terug. Geen enge dingen denken! Je lijf is even in de war en dat komt weer goed!!

@Lovely29 Hahaha "regel maar"..echt vet romantisch haha. Is idd bijna hetzelfde als trouwen dus hij mag gewoon op zn knie:p En veel geluk met jullie nieuwe huis!! Gaan jullie er veel aan doen?

@Jess93 Oh Jess wist niet dat je eerste door de pil heen was. Lijkt me ook schrikken op zo'n jonge leeftijd!!

Wat een romantische aanzoeken allemaal!!!! Er zijn dus toch mannen die t kunnen :D Mijn vent is echt zo a-romantisch als de pest. Ik verwacht ook niet dat ie me ooit vraagt. :rolleyes:

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wat een heftig verhaal zeg! En wat moet je wel niet sterk in je schoenen staan om zo lang goede moed te houden zeg! En wij zijn ongeduldig in ronde 1 :rolleyes:

Fijn dat het gelukkig toch goed gekomen is, wat zak dat een kado geweest zijn! En nu weer!!!

8. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Krily Haha hier niet romantisch gevraagd. We waren 5 jaar samen toen we besloten om voor een eerste kindje te gaan, en toen hebben we ook samen besloten om te gaan trouwen. :) Gewoon, omdat daar meteen alles mee geregeld is omtrent het kind en natuurlijk omdat we van elkaar houden. ;) De bruiloft was trouwens een hele fijne, warme dag in de zomer en ik was toen inmiddels 8 maanden zwanger. Niet getoast met champagne dus haha maar zeker niet minder genoten daardoor.

Sado en Sokkie87 vinden dit leuk.
  9. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Echt he. Dit zat ik ook te denken. Want, zo kan het ook zomaar lopen! Dan word je geduld pas echt op de proef gesteld. Alles binnen een halfjaar is ook eigenlijk gewoon snel als je het zo bekijkt. Maar als een wens groot is he.... tsja!

10. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Krily Balen dat je ongesteld geworden bent! Hopelijk meer succes in de volgende maand!

Over het trouwen: Ik ben bij de Taj Mahal in India ten huwelijk gevraagd, dus wel heel romantisch. We zijn gewoon bij het stadhuis getrouwd en hebben een feestje gevierd bij het PreHistorisch dorp in Eindhoven (soort Archeon, maar dan klein). Het was een super mooie dag in augustus.

@Dee-tje ik ben zwanger geraakt in ronde 1 (MK geworden), ronde 4 (BBZ), ronde 6 (BBZ) ronde 11 (MK) en ronde 13 (dat werd E.) en nu ben ik in ronde 2 zwanger geraakt en dat lijkt goed te gaan.

Sokkie87 vindt dit leuk.
  11. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Snap het ongeduld hoor!! Als je het wil wil je het NU he! Is zoiets lastigs want je hebt er zo weinig controle over,,behalve goed timen!
    Gelukkig is het goed gekomen :)
    En dat het nu ZO snel raak was hadden we noooooit durven dromen! We rekenden op weer een lange tijd (kon t altijd meevallen)

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wij vrouwen willen over het algemeen allemaal iets wat we bedacht hebben gisteren of minimaal nu ja... en niet morgen, volgende maand of nog erger over een paar jaar :eek:, wat een ellende!

Gelukkig is jullie geduld beloond! En beter snel weer raak dan opnieuw 3 jaar!

Sokkie87 vindt dit leuk.
  13. Saaaraaa

@Patchwork Lijkt me voor jezelf ook fijn, dat je niet continue op je hoede hoeft te zijn - met oog op je moeder. Fijn dat ze wil en kan komen helpen! Hopelijk een fijne week en werkse!

Ik twijfel of ik mijn piek heb gemist. Kregen gisteren overwachts vrienden op bezoek die tot laat bleven, dus gisteren niet nog een ovulatietest gedaan. Vanmorgen was hij weer heel licht. Hoe dan ook, ik blijf nog even doortesten want het kan ook maar zo zijn dat ik gisteren gewoon wat meer lh had.

Bijgevoegde bestanden:

14. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Saaaraaa Doortesten inderdaad, ik denk dat hij nog komt! Mijn testjes zien er ook vaak zo uit, op en af, zelfde merk. Welke cd zit je vandaag?

Saaaraaa vindt dit leuk.
  15. Saaaraaa

Ja, dat heb ik zelf dus ook inderdaad. Maar vorige ronde ook geen echte piek gevonden, en achteraf dus +- 24 uur na zo'n test (toen ook maar 1keer daags getest) mijn eisprong gehad. Zit nu op cd 16.

16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @Patchwork Fijn dat je je wat beter voelt! :) Ik snap idd dat je niet moeilijk wilt gaan doen mbt verstoppen enzo, stuk rustiger zo voor je gevoel.
    @Saaaraaa Wat raar van die gekke bloedingen enzo steeds... Een vrouwenlichaam zit maar gek in elkaar! Ik heb geen verstand van ovutesten dus daar kan ik je niet mee helpen.
    @Sokkie87 Jaaa het was enorm schrikken! Ik was nooit een pil vergeten, niet ziek geweest, geen medicatie ofzo dus echt die 0,01% kans. Het is uiteindelijk allemaal goed uitgepakt & toen Liam 1 was kon ik niet wachten om voor een 2e te kunnen gaan haha :p Crazy me! Eerst wilde ik mn eerste kindje rond mijn 26/27e en nu heb ik er al 2 als ik 24 ben :roflmao::roflmao:

Wij zijn niet getrouwd, willen wel ooit trouwen. Eerst maar het huis en de tuin helemaal af maken zoals we willen, daarna zien we wel verder. Een bruiloft is niet gratis natuurlijk :D Ben benieuwd hoe/wanneer die me gaat vragen, het is absoluut geen romanticus namelijk haha :p

Sokkie87 vindt dit leuk.
  17. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

10 weken! Ik wilde bij een bepaald echobureau dat heel erg in trek is, dus moest ik er vroeg bij zijn. Zelfs nu had ze maar een paar plekjes halverwege december! Maar gelukkig een plekje kunnen bemachtigen, al is het dan op een avond om 21 uur :)

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    Denk dat ie nog moet komen @Saaaraaa! Ik had ook veel schommelingen bij deze testen :) Spannend! Hopelijk vind je 'm gauw

Toch besloten voor de NIPT-test te gaan. Mag meteen vanmiddag om 16.10 naar het ziekenhuis om formulieren te ondertekenen en bloed te prikken.
    Zou ik - als ik het lief vraag - weer even naar de baby mogen spieken? Zo klaagde ik dat ik 5 weken geen echo heb en zo heb ik er 3 in 6 dagen:roflmao:

Sokkie87, Krily en Dee-tje vinden dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    10?! Wel meer toch?:roflmao:

20. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Oh goed dat je het zegt @Sado!! Ik moet ook even bellen vandaag voor die NIPT haha, was het alweer helemaal vergeten :oops: Hoezo gaan jullie er toch wel voor?

Deel Deze Pagina