WAUW! Maximaal aantal berichten in een half jaar goed teken dames! Jammer @Ikook Hopelijk volgende ronde meer geluk. Ken je gevoel wel hoor, een mooie (korte) cyclus biedt echt vertrouwen. Ik ging zelfs terugkijken als ik ongesteld werd wanneer mn eisprong dan geweest moest zijn en was dan oprecht blij als we op de goede momenten seks hadden gehad. Slaat natuurlijk helemaal nergens op want was er niet zwanger van geworden haha. Maar dat je lijf normaal functioneert is al heeeeeel prettig! @Patchwork Nog voldoende tijd voor een 2018 baby! Houd moed! En sowieso blijf je in de groep, halloooo!! @Jess93 Ik doe het niet zelf, ben daar niet handig genoeg voor haha. Ga 1 keer per maand en kost €20, dus wel goed te doen vind ik! Altijd verzorgde nagels
@L2092 zou best kunnen inderdaad. @Ikook he wat balen, temperaturen is inderdaad fijn. @Patchwork ik krijg ook de twijfels of een 2018 baby wel voor ons is weggelegd dus ik ken je gevoel. Maar we geven de hoop niet op toch!
@Sado & @Saona Ik doe een dansje met jullie mee! Wij blijven twijfelen over de geslachtsbepaling haha erg hè!
Vorige keer wisten jullie het ook niet, toch? Kan me voorstellen dat het een lastige keus is, de "verassing" is ook wel bijzonder. Maar ik ben daar véél te nieuwsgierig voor aangelegd
Net aan de verzekering doorgegeven dat ik zwanger ben en meteen kraamzorg geregeld (zelfde als vorige keer). Weer een stapje op weg naar eind april Hopelijk mag ik vanmiddag nog even naar de baby spieken
Heb jullie ook weer gevonden dames. We hebben gisteravond besloten volgende zomer nier naar Italië te gaan maar weer met het vliegtuig ergens heen, tenzij we dan een baby hebben van 1 - 2maand oud ofzo. Hier verder alles goed, DPO. Wachten tot we kunnen testen. Vorige keer een LF van 10 dagen dus ben benieuwd wat het nu wordt.. Verder is het echt genieten. 32 graden gisteren. @Sado hopelijk mag je spieken @Ikook he jammer. Op naar de volgende ronde. Ik temperatuur ook, sinds deze ronde. Wilde eens kijken of dat wat was, maar het komt wel overeen. Hoop nu dat temp niet zakt
Wat goed! Dat moet ik ook doen, maar ik moet switchen van verzekering als ik bij deze vk wil blijven (saai verhaal, ik snapte het ook niet helemaal toen de vk het uitlegde), dus misschien is het voor mij beter om nog even te wachten tot ik overgestapt ben. Er zit geen deadline of zoiets op het regelen van de kraamzorg toch? Ugh, mijn dochter van bijna 3 is zindelijk, maar vannacht had ze een ongelukje. Manlief hoorde haar toevallig niet (toevallig... yeah right! Hij is altijd de eerste die naast zijn bed staat als onze zoon weer eens uit bed is) en dus moest ik haar schoonmaken en haar bed verschonen. Wat een gedoe! En toen ik eindelijk weer terug in bed lag, kon ik niet slapen. Ik heb denk ik van 2 tot 5 wakker gelegen en ben toen eindelijk eventjes in slaap gevallen. Vanwege sport lag ik al laat op bed Nu voel ik me als een vaatdoek. Ik kan geen enkele gedachte vasthouden en doe allemaal hele onhandige, suffe dingen als 100x mijn sleutels ergens laten liggen en de hele tijd vergeten wat ik aan het doen was en natuurlijk de trein missen. Gelukkig heb ik flexibele werktijden. Ik ga maar vroeg naar huis. Dit zijn die momenten dat ik denk: Gruf, waar ben je aan begonnen! Heel raar dat niet-slapen, want de weken hiervoor sliep ik steeds binnen 2 minuten (arme man Sowieso gaan mijn zwangerschapskwaaltjes op en neer: soms ben ik misselijk of heb ik geen eetlust en dan volgt er weer een periode waarin ik megatrek heb en de vetste dingen weg kan krijgen. Blijkbaar gaat het kunnen slapen ook met ups en downs. Al vermoed ik dat ik vannacht als een blok in slaap val. Vandaag is weer een crackers-met-smeerkaas-en-zoute-dropjes-dag (misselijk dus)! Zwangere dames: Hebben jullie dat ook dat je je soms gewoon helemaal niet zwanger voelt? Ik bedoel, ik voel wel alle kwaaltjes (misselijk, opgezette buik en pijnlijke borsten enz) maar het is zo onwerkelijk dat dat door een baby komt! Je ziet het zelf niet he? Zou mooi zijn als er een raampje in je buik zat
Ik wil het eigenlijk wel proberen (niet-weten tot de bevalling). Al zou het een hoop ruimte schelen als we wel het geslacht zouden weten; dan kan de helft van de baby- en kinderkleertjes op zolder weg!
@Gruffalo Zit niet zozeer een deadline op, maar er wordt wel geadviseerd (afhankelijk van je verzekeraar en regio) het vóór de 10e-16e week geregeld te hebben. In mijn geval voor de 12e week. Doe je het later heb je geen garantie dat je bureau van keuze "plek" heeft voor je. Vervelend van het slechte slapen, zeg Helaas herkenbaar. Hopelijk voel je je gauw beter en slaap je vanavond goed! Fijn dat je ook een halve dag kan pakken vandaag. Over het niet-zwanger voelen: het is inderdaad nog flink onwerkelijk. Ik vergeet vaak ook dat ik zwanger ben. Komt denk ik ook doordat ik nu druk ben met C, was vorige zwangerschap natuurlijk niet
Whaaa ik dacht even, huh? Wat is hier gebeurd dan? Maar gewoon al een deel 2! Volgens mij is dit echt de meest-kletsende-groep van zp. Maar wel heeeul gezellig natuurlijk. @Sado @Saona Alweer 12 weekjes! De eerste mijlpaal voorbij! Hier 4 of 5 dpo, weet namelijk niet helemaal of mijn ei zondag al of maandag gesprongen is. Ik zit te bidden dat ik niet alweer vanaf 6 dpo roze zooi o.i.d. krijg, en dat mijn lf netjes wat langer is deze keer (en natuurlijk het liefst 9 maanden ) Ach ik hoop het toch zo. Maar ik heb er een hard hoofd in, misschien ook een stukje zelfbescherming voor als het niet snel mag lukken. Ik denk dat ik rond 10 dpo een testje waag als er dan nog geen bloed is. Dat is dan volgende week donderdag ergens. Wel weer spannend hoor.
@Sado Vorige keer wisten we het wel met 15 weken. Maar ergens ben ik bang voor een teleurstelling...stom hè... Zou een meisje gewoon heel bijzonder vinden en heb ik vroeger ook altijd zo voor me gezien en om mn idee weer bij te stellen vind ik best lastig. Gezondheid belangrijkste uiteraard
@Gruffalo Crackers met smeerkaas en zoute dropjes er op?? Haha, dat klinkt wel echt lekker zwanger. Grapje hoor
Zooo wat gaat het hard ! @Ikook balen! Maar wel fijn dat je duidelijkheid heb! @Gruffalo afgelopen 2 weken vaak misselijk geweest en dizzy en sinds deze week bijna nergens last van, wel wat zwaardere borsten en een opgeblazen buik, moe en thats it! Ben er heel blij mee dat ik me weer wat beterder voel, voor L ook wat leuker! Maar vind het ook weer een eng idee.. bang dat het dan niet goed Zit! Het is ook nooit goed ! Hoe laat moet je vanmiddag @Sado ?